Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De ECO knop is voor het start-stop systeem uit te schakelen, het start stop systeem werkt alleen bij een nieuwe accu. Bij mijn auto begonnen de problemen van niet meer stoppen, toen de auto een jaar oud was. Na een halfjaar aan modderen en vele bezoeken naar de dealer, heeft deze uiteindelijk besloten om de accu onder garantie te vervangen. Een jaar verder weer dezelfde problemen en uiteraard geen garantie meer. Ik heb de accu niet vervangen, en zijn nu 3,5 verder en nog nooit start problemen gehad.
[quote quote=18353987]Staat op de klep van de kofferruimte als deze klep niet gecleaned is. Anders kan je nog een knop op het bedieningspaneel vinden waarop ‘ECO’ staat met een groen brandend ledje (Als de ecostand is geactiveerd, zo niet brandt er geen ledje). En het staat ook in de handleiding van de auto zelf.[/quote]
Dat groene knopje met ECO is de bediening voor het start-stop systeem uit te zetten.
Dit is een massa probleem.
5 februari 2015 om 21:27 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270276Bij mij bleef het lampje constant branden, de vacuüm terugslagklep is toen vervangen.
Kan zijn dat die van jou even blijft hangen.Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe insignia bj 2012, vanaf het begin hetzelfde onvoorspelbaar gedrag.
Maar omdat ik geen ervaring had met een start stop systeem, denk je steeds een van de voorwaarden om te stoppen zal wel niet voldoen.
Ben er wel 4 of 5 keer mee terug geweest, als laatste hebben ze de accu vervangen en sinds een half jaar doet het start stop systeem het perfect.
Maar ik ben bang dat de accu wat ouder wordt, b.v 2 jaar dat het probleem zich weer zal voordoen, omdat de klemspanning dan net iets te laag is. Denk niet dat ik de accu dan zal laten vervangen terwijl deze dan nog bv 3 jaar mee zou kunnen, deze kosten verdien je niet terug met het starten stoppen van de motor.gr. Opelde
@ Franco49
De alarminstallatie van Opel die je fabriek af kunt bestellen en inlaten bouwen voldoet niet, omdat deze niet (goed)gekeurd is.
Dus het kan zijn dat importeur verzuimd heeft de installatie te laten keuren, dan is het in feite alleen een papieren kwestie, of dat deze toch technisch niet voldoet.
Ik heb het zekere voor het on-zekeren genomen en er een naderhand inlaten bouwen.Bij mij ging het niet om diefstal uit de auto van spullen, maar om diefstal van de auto die dan niet verzekerd was, ik zou dan van 450 euro eigen risico niet wakker hebben gelegen.
De grens vanaf welke nieuwwaarde dit moet verschild van verzekeringsmaatschappij, dus het beste is dit even navragen.Succes er mee.
Dat klopt dat er standaard geen alarm opzit, alleen een startonderbreker.
Dit is een extra optie die ingebouwd kan worden bij een nieuwe auto af fabriek.Maar!!!
Dit is geen goedgekeurd SCM alarm!
Bijna alle verzekeringsmaatschappijen eisen dit i.v.m diefstal, het onderling verschil zit in de cataloguswaarde die zij hanteren.
Mijn maatschappij eist dit vanaf 50.000 Euro, anders ben je niet verzekerd tegen diefstal als je geen goed gekeurd SCM alarminstallatie hebt.
Ik heb klasse 3 bij een gecertificeerd bedrijf moeten in laten bouwen, maar wat ook belangrijk is, dat je er een certificaat bij krijgt en het landelijk geregistreerd wordt
Dit kun je nl zelf controleren op de site van Kiwa door je kenteken in te toetsen.
Het is drie jaar geldig, maar dit is voor de meeste maatschappijen voldoende, vanaf 3 jaar is dit niet meer verplicht.Het is maar dat je het weet. zodat je bij een eventuele diefstal niet voor verassingen komt te staan.
Mijn dealer wist dit in ieder geval niet, ik heb hem er zelf op moeten wijzen.
@ NelisZ20LER
Fijn dat het is opgelost, jammer dat een 4×4 niet op de rollenbank kan.
Wil mijn 4×4 ook laten tunen, maar dit voornamelijk voor wat meer koppel onderin dit i.v.m. het trekken van een caravan.
Maar als EDS geen goede rollenbank test kan doen heeft het geen zin om daar naar toe te gaan.@NelisZ20LER en P@rick
Heeft er al een van jullie je auto laten tunen?
Ben namelijk benieuwd wat de bevindingen zijn, denk er ook aan om mijn Insignia 2.0T 4×4 te laten tunen.
Eind volgende maand is mijn garantie afgelopen, hier heb ik opgewacht en denk ook aan EDS software.@ NelisZ20LER.
Eind februari, begin maart ga ik naar Eugene (GM Tuningparts) voor de EDS software! Ik zal mijn bevindingen op het forum plaatsen…
Ben zeer benieuwd, mijn garantie is eind april afgelopen en wil mijn Insignia dan ook laten tunen.
Ik heb de 2.0 NFT 4×4 185 kw, welke motor heb jij?@ Eugene (GM Tuningparts) wat wordt het koppel en vermogen na de tuning, heb eens gelezen dat dit ook onder de sport knop kan, is dit mogelijk?
gr. Corné
@RISL wrote:
Je kunt je auto trouwens ook instellen dat hij het verbruikt weergeeft als 1 op … km ipv .. liter per 100 km
Dat zou ik wel eens willen weten hoe dit moet, heb eens een omega gehad die dit ook weergaf.
Heb dit bij de koop van mijn twee volgende opels aan de dealer gevraagd of dit in te stellen was, maar hier hadden ze nog nooit van gehoord.gr. Corné
Volgens het instructieboekje kunnen er bij 235/45/R18 sneeuwkettingen op, origineel ligt er 245/45/R18 op.
Heb afgelopen week een set winterbanden met lm velgen gekocht, en er afgelopen zaterdag erop gelegd.
De originele velgen bij mij hebben een ET waarde van 42, de nieuwe lm velgen hebben een ET waarde van 35.
Dit houd in dat ik nu 12 mm meer ruimte tussen de veerpoten heb om de kettingen te monteren, en volgens het instructieboekje zou 5mm al voldoende moeten zijn.Gr. Corné
@ wimdm thuis is het geen probleem ik heb een rolkrik, maar het gaat er inderdaad om als je lek langs de weg komt te staan.
Wat ik nodig heb en wel zou passen is een vertikale lage krik, bv een klein potkrikje maar dit moet er wel onder passen als de band lek is.
De bijgeleverde krik is een schaarkrik als deze ver ingedraaid is, dan staan de “scharen” of armen van de krik horizontaal, en komen dan tegen de onderkant van de sideskirts.
Het steunpunt van de krik komt dan nog niet tegen de onderkant van het krikpunt, van het chassis van de auto.
Ook een oplossing, maar het moet wel een stevige constructie zijn, is een opvulstukje tussen krik en auto.gr. Opelde
Hoe is het met de wielophanging afgelopen?
Heb ook al 2 maal de melding “service wielophanging” in display gehad, en dit met al 5.000 km op de teller.Opelde
Via e-mail contact met mijn dealer gehad, het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een software fout.
Er is hier een update voor, maar inmiddels werkt allles weer normaal.Heb tijdens het probleem de SD kaart en de usb stick diverse malen er uitgehaald en er terug ingestoken, maar dit gaf geen resultaat.
De andere dag werkte alles weer normaal.gr. Opelde
Beste forum leden,
Alweer een probleem met de Navi-900.
Zet mijn navi aan en geeft aan “Er is geen navigatie SD kaart geplaatst”.
Ook bij CD.AUX wordt mijn usb stick met muziek niet herkend. “geen USB-apparaat”.De vakantie begint goed.
gr. Opelde
@GM-Tuningparts wrote:
@toon78 wrote:
Hallo, weet iemand hoe het kan dat mijn insignia 1.8 zoveel zuipt??
motor is veel te licht voor deze auto en moet veel te hard werken.
kost benzine.Mijn Insignia doet het dan met twee vingers in zijn neus ( 2.0T 4×4 250 pk), maar heeft een gemiddeld verbruik van 12,5 liter/100km.
Mijn vorige auto was een Omega 2.6 V6, deze had een gemiddeld verbruik van 10,5 ltr/100 wat vrij aardig klopte met de opgave van Opel.
Op papier zou de Insignia een stuk zuiniger moeten zijn, een gecombineerd verbruik van 8,3 ltr/100 km, volgens opgave.Ik rijd nog iedere dag dezelfde afstand als met de Omega, de rijstijl is niet veranderd, want ben er speciaal op gaan letten toen ik constateerde dat de tank toch wel erg snel leeg raakt.
@toon78 wrote:
dus conclusie: verbruik wat opel aangeeft klopt geen zak van??
Helemaal mee eens.
gr. Corné
Vorige week na ruim 15,5 week wachten mijn Insignia opgehaald, kan nu toch nog wat kilometers rijden voordat de caravan erachter gaat.
Ben er wel van geschrokken wat deze weegt, met en halve tank brandstof, trekhaak, thuiskomer en bijbehorend gereedschap, 1800Kg pfff.
Is wel ietsjes meer als de 1633 kg op het kenteken.@Supermotard wrote:
Fijne vakantie, ben nog wel benieuwd wat voor motor er in de Insignia zit?
Het is een 2.0T 4×4 250 pk 5 deurs cosmo.
@Supermotard wrote:
Maar je vraagt je af “wel of niet doen”, wat is dan je andere optie?
Zonder caravan of andere auto!De auto bij de dealer laten staan en met mijn huidige auto op vakantie gaan.
Ik bestel 9 jan. deze auto, levering zou vermoedelijk 8 weken duren, nu het er nu naar uitziet wordt het 16 weken.
Als de levertijd 8 á 10 weken zou zijn geweest, had ik nog wel wat km mee kunnen rijden voordat de caravan er achter gaat.
Maar ja als de auto er is wil je hem toch graag hebben, dus zal moeilijk worden.gr
@PolderCruiser wrote:
Ik heb een Insignia in bestelling en ik verbaas mij over het leveringsproces en de benadering van de klant. Het kan natuurlijk dealer specifiek zijn
@PolderCruiser wrote:
want terugbellen doet de betreffende verkoper niet.
Wat terug bellen betrefd heb ik de zelfde ervaring, ik heb een insignia in bestelling en deze zou naar verwachting week 10 afgeleverd worden. Dinsdag week 11 de betreffende verkoper gebeld en gevraagd of hij al iets wist wanneer de auto zou komen, zou navraag doen en mij terug bellen.
Donderdagmorgen nog niets van hem vernomen, de verkoper terug gebeld was niet te bereiken, de recepcionist aan de lijn gekregen, mijn verhaal gedaan zou hem terug laten bellen, gezegd dat dit het probleem is dat hij dat niet doet terug bellen, maar hij zou het wel regelen dat ik terug gebeld werd.
Vrijdagmorgen beetje opgefokt naar de dealer gereden, ow meneer sorry hier sorry daar druk druk druk, er is een collega ziek geworden bla bla bla.Maar inmiddelds is het al week 14 en nog geen Insignia, het blijkt volgens mijn dealer alleen om de 4×4 te gaan die vertraging oploopt en later wordt geleverd.
gr
@chris 06 wrote:
eindelijk is hij er !, de langverwachte Insignia 2.0 turbo 4×4 met 250 pk
Zeer zeker een mooie auto.
Maar hoe lang heb jij moeten wachten? Het is bij mij vandaag al 12 weken geworden, en nog niets gehoord of de auto al op transport is.
18 maart 2012 om 21:20 In reactie op: Insignia 10 weken levertijd – aftellen vanaf week 11 (2012) #17940739Bij mij gaat het om de 5 deurs zwart cosmo, 2.0T 4×4 de 250 pk uitvoering, en het executive pakket 2, opc line pakket, trekhaak parkcontrol,en nog wat andere kleinnigheden.
gr Corné
17 maart 2012 om 22:58 In reactie op: Insignia 10 weken levertijd – aftellen vanaf week 11 (2012) #17940737Op mijn Insignia zou 9 weken levertijd zijn, is inmiddelds al 10 weken, kreeg deze week van de dealer te horen dat het nog wel 3 weken kan duren.
Al had je ook geen Trekhaak, dan past de Irmscher achterdiffusser nog niet omdat je het OPC-Line paket gekozen hebt, de Irmscher achterdiffusser past alleen zonder OPC-Line achterdiffusser
Klopt, voordat ik het OPC line pakket als optie had gekozen, eerst naar de irmscher achter diffusser gekeken, maar dit kan niet in combinatie met een trekhaak. Auto heb ik nog niet, als het goed is wordt deze volgende week geleverd :D
gr. Corné
Als je op de Opelsite de configurator gebruikt, kan ik met Executive pakket 2 (PHSF) , wel een volwaardig reservewiel (QQ5) als optie aanvinken, en geen ruimtebesparend reservewiel 17″ (P77).
Zonder Executive pakket 2 (PHSF) is het net andersom. Dus wel een ruimte besparend, en geen volwaardig.
Dus hoor ik de meeste mensen al denken neem dan een volwaardig, dat was ook mijn keus, maar volgens de dealer past dit er niet onder in.
Om het toch passend te maken komt de bodem van de laadvloer ongeveer 5cm omhoog, vandaar.Om het nog makkelijker te maken met het Executive pakket 2 (PHSF) en het OPC Line pakket 1 (WBP) aangevinkt,
zoals mijn keuze is, is het in de configurator niet mogelijk een reserverwiel te selecteren.gr.
-
AuteurBerichten