OPC line Pakket en krik

Forumindex Forums Modellen Insignia OPC line Pakket en krik

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261043
    opelde
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2012

      Beste forumleden.

      Na anderhalf jaar ben ik er achter gekomen dat onder de auto, om de voorwielen te wisselen de krik er niet onder past als je het OPC-line pakket hebt.
      Wou mijn velgen eens extra goed schoonmaken en daarom de wielen om de beurt eraf halen en wisselen met het reservewiel, maar de krik past er niet onder omdat de krik anders de sideskirts stuk klemt.
      Zijn er andere forumleden die er oplossing weten, dus het reservewiel niet vervangen door een reparatieset.

      gr. Opelde

      #18177704
      wimdm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 October 2012

        misschien een rolkrik gebruiken en onder een vast punt van het chassis zetten. maar wat ga je doen als je lek langs de baan staat?

        #18177705
        opelde
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 January 2012

          @ wimdm thuis is het geen probleem ik heb een rolkrik, maar het gaat er inderdaad om als je lek langs de weg komt te staan.

          Wat ik nodig heb en wel zou passen is een vertikale lage krik, bv een klein potkrikje maar dit moet er wel onder passen als de band lek is.
          De bijgeleverde krik is een schaarkrik als deze ver ingedraaid is, dan staan de “scharen” of armen van de krik horizontaal, en komen dan tegen de onderkant van de sideskirts.
          Het steunpunt van de krik komt dan nog niet tegen de onderkant van het krikpunt, van het chassis van de auto.
          Ook een oplossing, maar het moet wel een stevige constructie zijn, is een opvulstukje tussen krik en auto.

          gr. Opelde

          #18177706
          wimdm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 October 2012

            potkrikje kan je in verschillende maten kopen bij de betere doe het zelf. deze kan ook onder een vast dragend punt van het chassis gezet worden.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.