EDS???

Forumindex Forums Modellen Insignia EDS???

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262602
    cocker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2013

      Ik lees hier af en toe dat mensen naar EDS in Duitsland gaan voor tuning.
      Mijne Insignia 2.0 Turbo verbruikt dus heel veel!! Bij gebruik autostrade – stad gemiddeld 14 liter.
      Enkel stad 17,5!!!
      Er is door de dealer een PIR rapport ingediend bij General Motors Europe voor aanvraag nieuwe software en ik deed hen ook mijn beklag bij hen.
      Ik kreeg reeds mail retour dat ze het in onderzoek stellen. Ze mogen iets doen voor ne goede klant, 12 nieuwe Opels sinds 1982!!
      Als ik nieuwe software of een andere oplossing moest verkrijgen overweeg ik toch eens langs EDS te gaan om een goede afstelling te verkrijgen en mogelijk nog wat pk’s ebij. Alhoewel ik vind 220 pk meer dan genoeg, krijg ze nu nog niet neergezet.
      Maar wie ging reeds naar EDS? en hoe werken ze? Passen ze de computer van de wagen aan? Ik ben niet goed in Duits, hunne site vind ik niet duidelijk!!

      #18199772
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        De software dat in de ecu zit wordt aangepast. Het beste is om te gaan voor een op maat gemaakte chip op de rollenbank. Maar ga er maar niet vanuit dat je auto veel zuiniger gaat worden hoor. Ik heb een aantal jaar als chiptuner gewerkt en het zuiniger worden door chippen gaat meer over diesels dan benzine uitvoeringen.

        En vergeet niet dat je een 2.0 turbo rijdt. Zo’n blok verbruikt gewoon veel. Mijn 2.0 turbo in mijn oude gts liep ook 1:7,5.

        #18199773
        hpp
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2011

          Van een tuning wordt een auto bijna nooit zuiniger, ik heb het nu 2x gedaan (eds) eerst een 2.0 turbo en laatst een 1.6 turbo. Je krijgt meer pk’s en meer koppel, het is een hele kunst om met dit vermogen op het zelfde verbruik te houden als zonder tuning. De 2.0 gaat naar 300 pk. Dat is wel heel leuk om dat eens te ervaren. De 2.0 turbo gebruikte 9.5l/100km en de 1.6 turbo 8.3l/100km, allebei na de tuning.

          #18199774
          NelisZ20LER
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            Mijn 2.0 (4×4) zit op de 1 op 10 a 11 (moet nog gechipt worden). Mijn oude Astra (Z20LER) reed 1 op 11 a 12 (wel na chiptuning)…

            #18199775
            opel-limbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2007

              What he said!

              @martklanderman wrote:

              De software dat in de ecu zit wordt aangepast. Het beste is om te gaan voor een op maat gemaakte chip op de rollenbank. Maar ga er maar niet vanuit dat je auto veel zuiniger gaat worden hoor. Ik heb een aantal jaar als chiptuner gewerkt en het zuiniger worden door chippen gaat meer over diesels dan benzine uitvoeringen.

              En vergeet niet dat je een 2.0 turbo rijdt. Zo’n blok verbruikt gewoon veel. Mijn 2.0 turbo in mijn oude gts liep ook 1:7,5.

              #18199776
              P@rick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2013

                @NelisZ20LER wrote:

                Mijn 2.0 (4×4) zit op de 1 op 10 a 11 (moet nog gechipt worden). Mijn oude Astra (Z20LER) reed 1 op 11 a 12 (wel na chiptuning)…

                Nelis, is jouw Insignia ondertussen gechipt?
                Ik heb zelf ook de 2.0 4×4 en wil hem misschien ook met de EDS software (phase 1) laten chippen.
                Maar ben wel benieuwd of hij ook echt minder zal gaan verbruiken (ligt natuurlijk geheel aan mijn rechter voet).

                #18199777
                NoFear1696
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 May 2012

                  @martklanderman wrote:

                  De software dat in de ecu zit wordt aangepast. Het beste is om te gaan voor een op maat gemaakte chip op de rollenbank. Maar ga er maar niet vanuit dat je auto veel zuiniger gaat worden hoor. Ik heb een aantal jaar als chiptuner gewerkt en het zuiniger worden door chippen gaat meer over diesels dan benzine uitvoeringen.

                  En vergeet niet dat je een 2.0 turbo rijdt. Zo’n blok verbruikt gewoon veel. Mijn 2.0 turbo in mijn oude gts liep ook 1:7,5.

                  bijna goed,,,,originele software wordt verwijderd en opgeslagen. er wordt nieuwe software geladen. als je kiest voor chip op maat wordt de nieuw software ook bijgewerkt.

                  #18199778
                  NelisZ20LER
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 March 2011

                    @P@rick wrote:

                    @NelisZ20LER wrote:

                    Mijn 2.0 (4×4) zit op de 1 op 10 a 11 (moet nog gechipt worden). Mijn oude Astra (Z20LER) reed 1 op 11 a 12 (wel na chiptuning)…

                    Nelis, is jouw Insignia ondertussen gechipt?
                    Ik heb zelf ook de 2.0 4×4 en wil hem misschien ook met de EDS software (phase 1) laten chippen.
                    Maar ben wel benieuwd of hij ook echt minder zal gaan verbruiken (ligt natuurlijk geheel aan mijn rechter voet).

                    Nee, nog niet. Ik wil dit eind februari begin maart laten doen. Als je normaal rijdt dan zal het misschien wat schelen inderdaad.
                    Ik ga er niet van uit dat hij dadelijk opeens 1 op 13 gaat rijden…

                    #18199779
                    opelde
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 January 2012

                      @NelisZ20LER en P@rick
                      Heeft er al een van jullie je auto laten tunen?
                      Ben namelijk benieuwd wat de bevindingen zijn, denk er ook aan om mijn Insignia 2.0T 4×4 te laten tunen.
                      Eind volgende maand is mijn garantie afgelopen, hier heb ik opgewacht en denk ook aan EDS software.

                      #18199780
                      NelisZ20LER
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 March 2011

                        Eugene en ik zijn er mee bezig. Ging als een rakket, maar bij de 2500-3000 toeren stotterde de motor wat. Vooral als je op de snelweg rijdt met 120-130 km/h
                        en je geeft gas dan was dat merkbaar, de motor bokte dan af en toe. Heb de originele software weer terug laten plaatsen door Eugene. Eugene gaat contact
                        opnemen met EDS hierover. (waren vandaag niet meer bereikbaar helaas…)

                        Eugene vertelde mij dat hij dit nog nooit had meegemaakt met de 2.0 turbo. Ik ben dus weer een appart geval, helaas. Even afwachten wat EDS hier van
                        zegt. Misschien hebben ze een aangepaste mapping voor me of zo, of ik moet als nog naar Duitsland.

                        Buiten dit ging de auto als een speer en er was ook nog gewoon rustig mee te rijden. De oprit naar de snelweg was een feest!

                        #18199781
                        P@rick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 November 2013

                          @ Opelde ik heb nog steeds het chippen op mijn wensenlijstje staan.
                          Echter is het er nog niet van gekomen.

                          #18199782
                          NelisZ20LER
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 March 2011

                            @NelisZ20LER wrote:

                            Eugene en ik zijn er mee bezig. Ging als een rakket, maar bij de 2500-3000 toeren stotterde de motor wat. Vooral als je op de snelweg rijdt met 120-130 km/h
                            en je geeft gas dan was dat merkbaar, de motor bokte dan af en toe. Heb de originele software weer terug laten plaatsen door Eugene. Eugene gaat contact
                            opnemen met EDS hierover. (waren vandaag niet meer bereikbaar helaas…)

                            Eugene vertelde mij dat hij dit nog nooit had meegemaakt met de 2.0 turbo. Ik ben dus weer een appart geval, helaas. Even afwachten wat EDS hier van
                            zegt. Misschien hebben ze een aangepaste mapping voor me of zo, of ik moet als nog naar Duitsland.

                            Buiten dit ging de auto als een speer en er was ook nog gewoon rustig mee te rijden. De oprit naar de snelweg was een feest!

                            Inmiddels bij EDS geweest. Bleek aan de bougies te liggen, de electrode afstand is aangepast! Super nu!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.