Indicatie van levering Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Indicatie van levering Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242528
    PolderCruiser
      Lid sinds:
      4 April 2012

      Ik heb een Insignia in bestelling en ik verbaas mij over het leveringsproces en de benadering van de klant. Het kan natuurlijk dealer specifiek zijn :???: .. Maar goed, als ik mijn toekomstige ex Opel dealer goed beluister kan een Opel dealer niet aangeven wanneer een auto wordt geproduceerd, wanneer hij op transport gaat, enzovoort… Toen ik het jobnummer opvroeg was het verhaal iets anders.. plotseling het systeem al weken niet betrouwbaar en was er geen pijl om te trekken…

      Blijkbaar staat er “plotseling” een trailer met nieuwe Opels voor de deur :hmmz ….. Naar mijn idee kijkt hij de gehele dag uit naar die trailer, want terugbellen doet de betreffende verkoper niet.. Heeft ie nooit gedaan. Advies heeft hij trouwens ook niet gegeven; uberhaupt heeft de beste man weinig goed gedaan in het bestel proces, want de auto is initieel besteld in een configuratie die niet mogelijk was :ass . Ik had de man nadrukkelijk gevraagd om het te controleren. Hij zou bellen wanneer het niet mogelijk was. Nooit gebeld, maar zoals eerder gezegd, terugbellen was altijd al een probleem bij hem.

      Twee maanden later maar eens bellen voor een status-update…. Auto was klaar maar kon hij niet op transport vanwege het probleem van de opties… raar verhaal, dealer zou toch de opties controleren? Maar volgens de dealer kon het gebeuren, maar een geluk bij een ongeluk, auto was geproduceerd. Tja… het leek mij sterk dat een auto met onmogelijke combinaties van fabrieksopties toch in productie zou worden genomen, maar volgens de dealer kon dit wel… Tegendeel bleek een dag later… De auto was niet geproduceerd; toen wel, toen niet… enzovoort.. Het lijkt bij GM wel een tombola…

      Conclusie: By far de slechtste ervaring ooit met een dealer…. zwaar spijt van het feit dat de auto hier in bestelling staat, want laten we eerlijk zijn, de behandeling van de klant na de bestelling is een indicatie voor de service later bij o.a. onderhoud. Heb al meegedeeld dat er geen dealer uitingen (stickers en nummerplaat) op de auto mogen komen. 5 minuten voor de levering is wat mij betreft afdoende, tenzij ze bij de dealer wat langer nodig hebben om emotioneel afstand te doen van de auto, want ze zullen hem nooit meer terugzien…

      #17930989
      Slurpy
        Lid sinds:
        3 March 2007

        Groot gelijk. Zo snel mogelijk wegwezen daar.
        Je kan jezelf inderdaad al gaan afvragen wat de service in het vervolg gaat zijn. :(

        #17930990
        jeroenk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2012

          Schandalig, dit soort dealers verpesten het voor de rest. Zelf heb ik hele andere ervaringen (meegekregen) bij de auto van mijn moeder. De dealer was zeer behulpzaam bij het verschaffen van informatie met betrekking tot het proces en de levering. Ook bij de aflevering kreeg moeders een bos bloemen en uitgebreide uitleg over de werking van de gehele auto. Alle vragen werden binnen een zeer korte termijn beantwoord.

          Alle (telefonische) afspraken werden ook zeer goed nageleefd! :thumb

          #17930991
          StinG
            Lid sinds:
            27 May 2011

            idd, schandalig :swear

            #17930992
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Pfff, wat een verhaal.
              Welke dealer is dit? Of in welke plaats, dan weten we al genoeg ;) ?

              Wat een onzinverhaal van die dealer trouwens, mijn ouders bestellen om de 4 jaar een nieuwe Opel en we wisten altijd op de dag exact wanneer deze geleverd zou worden. Maximale wachttijd was toen ook 8 weken.
              Alleen de Vec-C rijden ze nu langer omdat ze de Insignia te krap vinden…dus daar hebben we persoonlijk geen ervaring mee.

              #17930993
              PolderCruiser
                Lid sinds:
                4 April 2012

                Ach, ik heb het jobnummer, maar eens bij een andere dealer laten checken.

                #17930994
                jeroenk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 February 2012

                  @PolderCruiser wrote:

                  Ach, ik heb het jobnummer, maar eens bij een andere dealer laten checken.

                  En die wisten wel meer te vertellen?

                  #17930995
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Waarom niet Opel Nederland ff bellen/mailen met je vraag? Dan weet je ook gelijk.
                    Ben wel benieuwd om welke dealer het gaat die die zo’n beroerde service heeft.

                    #17930996
                    Mr.F
                      Lid sinds:
                      3 November 2008

                      Leuke dealer heb je.
                      Daar zou ik dus ook NOOIT weer komen!

                      Om welke dealer gaat het? :)

                      #17930997
                      PolderCruiser
                        Lid sinds:
                        4 April 2012

                        Hij moet nog leveren… dus laten we maar niet helemaal los gaan :D Opel NL zegt niets over de status van de wagen; moet via de dealer.

                        #17930998
                        jeroenk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2012

                          PolderCruiser… Hmm vast een dealer in Flevoland? king:

                          #17930999
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Hahaha, voorzichtig dan, maar beloof dat je het ff laten weten zodra je je auto ontvangt?
                            Raar dat Opel NL niets laat weten, ik zou zeggen dat zij boven de dealers staan.

                            #17931000
                            PolderCruiser
                              Lid sinds:
                              4 April 2012

                              Er zijn meer polders… ook onder amsterdam ;)

                              #17931001
                              opelde
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 January 2012

                                @PolderCruiser wrote:

                                Ik heb een Insignia in bestelling en ik verbaas mij over het leveringsproces en de benadering van de klant. Het kan natuurlijk dealer specifiek zijn

                                @PolderCruiser wrote:

                                want terugbellen doet de betreffende verkoper niet.

                                Wat terug bellen betrefd heb ik de zelfde ervaring, ik heb een insignia in bestelling en deze zou naar verwachting week 10 afgeleverd worden. Dinsdag week 11 de betreffende verkoper gebeld en gevraagd of hij al iets wist wanneer de auto zou komen, zou navraag doen en mij terug bellen.
                                Donderdagmorgen nog niets van hem vernomen, de verkoper terug gebeld was niet te bereiken, de recepcionist aan de lijn gekregen, mijn verhaal gedaan zou hem terug laten bellen, gezegd dat dit het probleem is dat hij dat niet doet terug bellen, maar hij zou het wel regelen dat ik terug gebeld werd.
                                Vrijdagmorgen beetje opgefokt naar de dealer gereden, ow meneer sorry hier sorry daar druk druk druk, er is een collega ziek geworden bla bla bla.

                                Maar inmiddelds is het al week 14 en nog geen Insignia, het blijkt volgens mijn dealer alleen om de 4×4 te gaan die vertraging oploopt en later wordt geleverd.

                                gr

                                #17931002
                                PolderCruiser
                                  Lid sinds:
                                  4 April 2012

                                  Hmm, ik heb een 1.4 Cosmo besteld die eind maart, begin april zou moeten worden geleverd. De offerte is in november opgemaakt i.c.m. o.a. Opel Eye.

                                  In januari is de auto besteld, daarbij heb ik bij de dealer gevraagd om de opties te checken en te valideren dat hij daadwerkelijk in deze configuratie te leveren is (Ik had nl. op Opel.nl in de configurator gezien dat de auto niet meer leverbaar is i.c.m. Opel Eye in 2012). De man zou mij terugbellen indien dit niet het geval was.

                                  Niet teruggebeld en begin maart komt, na herhaaldelijk bellen, de dealer terug met het verhaal dat de auto klaar was, maar de optie opel eye niet meer mogelijk was. Met andere woorden, binnen enkele weken rijden of andere configuratie kiezen en overnieuw bestellen. Vervolgens overlegd, wat met opties gerommeld en wat blijkt nu, auto is niet binnen enkele weken te leveren maar pas eind mei (jawel, Opel NL had de dealer even gebeld).

                                  Nu heb ik een vermoeden… die auto is helemaal niet door de dealer in januari is besteld. Hij wist dat de auto niet leverbaar was en liep het risico dat de wagen zou worden afbesteld. Hij heeft een zes weken gewacht en mij met een l*l verhaal het bos ingestuurd, auto is er bijna, staat klaar om verscheept te worden, blah, blah, blah… alleen een klein probleem met de opties. Dan is de stap om de auto af te bestellen een stuk groter dan wanneer je nog 8 tot 10 weken moet wachten in het begin van het proces. Toen we het eens waren over de opties is de auto pas in bestelling gegaan, en hebben we een levering die, hoe bizar, precies 10 tot 12 weken later is. Let op, als ik de dealer moet geloven zijn er al 3 produktie data gepaseerd… Vraag mij af of er straks ook 3 insignia’s staan ;)

                                  #17931003
                                  PolderCruiser
                                    Lid sinds:
                                    4 April 2012

                                    Ik ben zowaar teruggebeld door Opel…. heeft een week geduurd ;) Levertijd van Insignia’s zit momenteel op 10 weken. De auto is bij de dealer in week 20. Dan duurt het nog 1 tot 2 weken; dus levering in week 22. Volgens Opel is de auto in week 10 (de week van het optie probleem) besteld en niet in week 4. Wat de dealer gedurende de andere 6 weken heeft gedaan weten ze niet :hmmz

                                    #17931004
                                    duranduran
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 February 2012

                                      Ik zit inmiddels 13 weken te wachten op mijn insignia business edition. Hoe standaard kan het zijn.
                                      Wordt waarsch eind deze week bij de dealer afgeleverd, poetsdoek erover, volgende week rijden?
                                      Zeiden ze twee weken geleden ook…

                                      #17931005
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Tja…je zou zeggen dat ze toch heel gemakkelijk moeten kunnen zeggen wanneer een bestelde auto te leveren is, blijkbaar dus niet.
                                        Ben benieuwd hoe het afgelopen is met de Insignia van PolderCruiser en om welke dealer dit gaat.

                                        #17931006
                                        arjontje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 March 2006

                                          @RISL wrote:

                                          Tja…je zou zeggen dat ze toch heel gemakkelijk moeten kunnen zeggen wanneer een bestelde auto te leveren is, blijkbaar dus niet.
                                          Ben benieuwd hoe het afgelopen is met de Insignia van PolderCruiser en om welke dealer dit gaat.

                                          Vind het ook maf. Mijn ouders hebben ook eerder nieuwe autos bij de dealer vandaan. En kregen pressies te horen wanneer de auto er was. En ook wanneer de auto in productie is gegaan.

                                          Maar ja dat was wel een aantal jaren geleden.
                                          Vind de wacht tijden ook wel aardig lang.
                                          Er wordt minder lang gewerkt in russelsheim wegens overschot, maar wel een wacht tijd van 13 weken.
                                          Of zouden ze net zolang wachten totdat de trein vol is voor Nederland.

                                          #17931007
                                          duranduran
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 February 2012

                                            Hij is er!
                                            Na 13 weken.
                                            Had te maken met overgang naar update business edition naar business+-model.

                                            #17931008
                                            Insignia_fan
                                              Lid sinds:
                                              1 October 2011

                                              @duranduran wrote:

                                              Hij is er!
                                              Na 13 weken.
                                              Had te maken met overgang naar update business edition naar business+-model.

                                              Gefeliciteert !!
                                              Je bent er wel van op de hoogte dat mooie foto’s plaatsen van je nieuwe kar hier verplicht is he ? :kewlpics

                                              #17931009
                                              Hangloose
                                                Lid sinds:
                                                6 February 2014

                                                Mijn ook opgehaald eergisteren. Heeft precies 10 weken geduurd. Continu netjes op de hoogte gehouden door de dealer. Het kan dus wel. Ook in de polder :-)
                                                Morgen versteker en speakers in laten bouwen en dan 4 jaar met een big smile rijden.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.