Tijd voor iets nieuws

Forumindex Forums Modellen Insignia Tijd voor iets nieuws

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241324
    opelde
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2012

      Na ruim 17 jaar Omega te rijden, is het nu tijd voor iets nieuws.
      Dus gisteren naar 2 dealers geweest voor een offerte.
      En hier nu enkele vragen over, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

      Gaat om de 5 deurs 2.0 4×4 Cosmo 250 pk uitvoering.

      Een vraag over de wegklappende trekhaak, fabriek af gemonteerd, weet iemand wat de maximale kogeldruk is?
      Kreeg bij allebei een verschillend antwoord.

      IK zou graag van Irmscher de 4 voudige einddemper willen hebben, maar dit is niet mogelijk vanwege de trekhaak.
      Er kan vanwege de trekhaak geen andere achterdiffusser gemonteerd worden zodat de eindempers niet passen
      Weet iemand of er een ander merk of oplossing is zodat dit wel mogelijk is.

      Het autoalarm klasse 3 fabriek af gemonteerd, is volgens de dealer niet SCM goedgekeurd, en kan ook niet goedgekeurd worden, hierdoor moet ik achteraf een alarm laten inbouwen.
      Iemand hier ervaring mee, of die wel een certificaat heeft.

      Omdat ik Executivepakket 2 en OPC line pakket 1 als optie heb, kan er geen ruimte besparend reserwiel fabriek af besteld worden, waarom??? de dealers weten het niet.

      Zou graag het type velg weten zodat ik zelf op zoek kan naar een reserve wiel.

      Alvast bedankt

      #17917632
      Melgi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 July 2011

        Een nieuwe auto uitkiezen is altijd weer een feest!

        Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je met het executive en opc pakket geen ruimtebesparend reservewiel kunt kiezen. Heb je zelf al gekeken of je deze opties in combinatie kunt kiezen met de configurator op de Opelsite?

        Succes!

        #17917633
        opelde
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 January 2012

          Als je op de Opelsite de configurator gebruikt, kan ik met Executive pakket 2 (PHSF) , wel een volwaardig reservewiel (QQ5) als optie aanvinken, en geen ruimtebesparend reservewiel 17″ (P77).
          Zonder Executive pakket 2 (PHSF) is het net andersom. Dus wel een ruimte besparend, en geen volwaardig.
          Dus hoor ik de meeste mensen al denken neem dan een volwaardig, dat was ook mijn keus, maar volgens de dealer past dit er niet onder in.
          Om het toch passend te maken komt de bodem van de laadvloer ongeveer 5cm omhoog, vandaar.

          Om het nog makkelijker te maken met het Executive pakket 2 (PHSF) en het OPC Line pakket 1 (WBP) aangevinkt,
          zoals mijn keuze is, is het in de configurator niet mogelijk een reserverwiel te selecteren.

          gr.

          #17917634
          DeMeistah
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 December 2010

            en runflat banden onder je normale velgen en dan geen reservewiel?
            van die banden waar je nog zoveel km op kan rijden als ze lek zijn.. dat er nog lucht in blijft zitten

            #17917635
            Melgi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 July 2011

              Wel gek. Ik heb een Insignia 2.0 Tdci Cosmo sports tourer met executive pakket 2 en ik heb wel een ruimtebesparende reservewiel. Mijn auto is van oktober 2011, dus net 3 maanden oud.

              Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

              #17917636
              duranduran
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 February 2012

                @Melgi wrote:

                Wel gek. Ik heb een Insignia 2.0 Tdci Cosmo sports tourer met executive pakket 2 en ik heb wel een ruimtebesparende reservewiel. Mijn auto is van oktober 2011, dus net 3 maanden oud.

                Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                WELKE BANDENMAAT HEB JIJ? IK HEB 18 INCH EN DAR ZOU GEEN RUIMTEBESPAREND RESERVEWIEL VOOR LEVERBAAR ZIJN…
                IK ZIE JE REACTIE TEGEMOET.

                #17917637
                Opel4all
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 August 2006

                  @opelde wrote:

                  Na ruim 17 jaar Omega te rijden, is het nu tijd voor iets nieuws.
                  Dus gisteren naar 2 dealers geweest voor een offerte.
                  En hier nu enkele vragen over, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

                  Gaat om de 5 deurs 2.0 4×4 Cosmo 250 pk uitvoering.

                  IK zou graag van Irmscher de 4 voudige einddemper willen hebben, maar dit is niet mogelijk vanwege de trekhaak.
                  Er kan vanwege de trekhaak geen andere achterdiffusser gemonteerd worden zodat de eindempers niet passen
                  Weet iemand of er een ander merk of oplossing is zodat dit wel mogelijk is.

                  Omdat ik Executivepakket 2 en OPC line pakket 1 als optie heb, kan er geen ruimte besparend reserwiel fabriek af besteld worden, waarom??? de dealers weten het niet.

                  Zou graag het type velg weten zodat ik zelf op zoek kan naar een reserve wiel.

                  Alvast bedankt

                  Hallo,

                  Al had je ook geen Trekhaak, dan past de Irmscher achterdiffusser nog niet omdat je het OPC-Line paket gekozen hebt, de Irmscher achterdiffusser past alleen zonder OPC-Line achterdiffusser !!!

                  Wat je zou kunnen doen is een afneembare trekhaak nemen, ik zelf heb er één van Westfalia onder zitten, bij deze kan de uitlaat onmogelijk in de weg zitten.
                  Maar of deze dan weer past met je Irmscher achterdiffusser ,kan ik je helaas niet zeggen.

                  Voor het geld wat de Irmscher dempers kosten, kan je in Duitsland ook een aangepaste uitlaat laten maken in rvs, met ieder type sierstuk wat je maar bedenken kan mischien dat dit ook nog een oplossing is.

                  Het grootste originele noodwiel wat er zonder de verhoging in past is de 17 inch versie, maar of dit een verstandige keus is met een 4×4 :(

                  Groetjes, Joche

                  #17917638
                  opelde
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 January 2012

                    Al had je ook geen Trekhaak, dan past de Irmscher achterdiffusser nog niet omdat je het OPC-Line paket gekozen hebt, de Irmscher achterdiffusser past alleen zonder OPC-Line achterdiffusser

                    Klopt, voordat ik het OPC line pakket als optie had gekozen, eerst naar de irmscher achter diffusser gekeken, maar dit kan niet in combinatie met een trekhaak. Auto heb ik nog niet, als het goed is wordt deze volgende week geleverd :D

                    gr. Corné

                    #17917639
                    Opel4all
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 August 2006

                      @opelde wrote:

                      Al had je ook geen Trekhaak, dan past de Irmscher achterdiffusser nog niet omdat je het OPC-Line paket gekozen hebt, de Irmscher achterdiffusser past alleen zonder OPC-Line achterdiffusser

                      Klopt, voordat ik het OPC line pakket als optie had gekozen, eerst naar de irmscher achter diffusser gekeken, maar dit kan niet in combinatie met een trekhaak. Auto heb ik nog niet, als het goed is wordt deze volgende week geleverd :D

                      gr. Corné

                      Hallo,

                      Bij de OPC kun je ook geen trekhaak af fabriek bestellen, en toch past het na wat kleine aanpassingen wel, het kan daarom maar zo zijn dat het wel eenvoudig pas te maken is ;)

                      Groetjes, Joche

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.