Onvoorspelbare werking start/stop systeem

Forumindex Forums Modellen Insignia Onvoorspelbare werking start/stop systeem

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268691
    keesvandermaarel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2011

      Onlangs heb ik een Opel insignia sports tourer uit 2012 gekocht. Daarbij twijfel ik of het start/stop systeem goed werkt. De verkoper zegt dat er zo veel voorwaarden voordat het systeem gaat werken, dat niet goed is te voorspellen wanneer deze inschakelt.
      In mijn ogen is het volkomen onvoorspelbaar. De ene rit werkt het systeem bij elke stop. De volgende rit werkt het bij geen enkele stop. Dat geldt bij elk weertype, avond en overdag, lange en korte ritten. De keren dat het start/stop systeem werkt en de motor slaat af bij een stop dan komt er een hoog piepend geluid onder de motorkap vandaan.

      Ik heb nog een paar maanden bovaggarantie. Voordat ik nu eis van de garagehouder dat hij de werking onderzoekt, wil ik graag weten of de werking inderdaad onvoorspelbaar is. Als dat niet het geval is, heeft iemand een tip wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn?

      Kees

      #18258021
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Hij werkt niet als de motor te koud is. Maar dat piepende geluid is wel vreemd? Mechanisch geluid?

        #18258022
        keesvandermaarel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2011

          Het probleem doet zich ook voor als de motor op bedrijfstemperatuur is.

          Kees

          #18258023
          keesvandermaarel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2011

            Het geluid dat ik hoor is, heeft iets van een vloeistof die onder hoge druk ergens door gepompt wordt.

            Kees

            #18258024
            pascal1109
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2007

              Het is dan geen insignia, maar mijn Corsa 1.3 CDTi uit 2011 heeft in ruim 3 jaar tijd en 181.xxx km ook maar sporadisch de start/stop gebruikt.
              Auto reed verder prima.

              Ik vermoed dat het bij mij kwam omdat de accu spanning net een fractie te laag stond, door al dat infotainment wat er tegenwoordig in de auto’s zit. Want de keren dat hij het deed, dan sprong die na hooguit een minuut weer aan.
              De keer dat ik het bij een beurt aangaf, toen gaven ze daar aan dat het de accuspanning was. Die was 94% of zoiets en hij moest minimaal 95% of iets dergelijks zijn wilde het systeem in werking treden.

              #18258025
              gose91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 November 2013

                Auto in zn vrij, koppeling omhoog is bij de meeste auto de belangrijkste voorwaarde. Daarnaast moet de accu vol genoeg zijn en de motor warm

                #18258026
                nicocorsa
                  Lid sinds:
                  6 June 2006

                  het start en stop systeem moet aan een aantal parameters voldoen voor het pas gaat werken

                  accu spanning
                  motortemperatuur
                  aantal verbruikers die gebruikt worden
                  koppeling bediening .

                  en nog een aantal die me niet direct te binnen schieten

                  maar het geluid kan ook wel eens de elektrische waterpomp zijn die je hoort als de motor uitgeschakeld wordt

                  #18258027
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    Als de blower van de voorruit aan staat gaat die ook niet in S/S die gebruikt te veel stroom.

                    #18258028
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Ik heb geen ervaring met het start stop systeem, maar wel met een hardnekkige storing in mijn stuurbekrachtiging. Heeft niets met elkaar te maken maar wel beide nog een aantal maanden garantie, ik adviseer je dat ze een document maken dat jij het in de garantie gemeld hebt, of zij nu gelijk hebben of jij, dan loopt de garantie op dat deel wa gemeld is door. Ik heb zo erg veel geld bespaard voor zoeken naar mijn elektrische stuurbekrachtiging storing die de gekste meldingen gaf ABS traction en stuurtje in display en daan geen stuurbekrachtiging. en dan contact uit en weer aan storing weg. vage storings-codes. na dat de auto 4 weken bij garage was geweest en ik een demo astra J (niet slecht dus) had men het pas gevonden de pomp zelf was stuk. alles was al vervangen ABS stekkers kabels dus ik was blij dat ik het op papier gemeld had.
                      Die er je ding mee succes

                      Arnold

                      #18258029
                      opelde
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 January 2012

                        Hallo,

                        Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn nieuwe insignia bj 2012, vanaf het begin hetzelfde onvoorspelbaar gedrag.
                        Maar omdat ik geen ervaring had met een start stop systeem, denk je steeds een van de voorwaarden om te stoppen zal wel niet voldoen.
                        Ben er wel 4 of 5 keer mee terug geweest, als laatste hebben ze de accu vervangen en sinds een half jaar doet het start stop systeem het perfect.
                        Maar ik ben bang dat de accu wat ouder wordt, b.v 2 jaar dat het probleem zich weer zal voordoen, omdat de klemspanning dan net iets te laag is. Denk niet dat ik de accu dan zal laten vervangen terwijl deze dan nog bv 3 jaar mee zou kunnen, deze kosten verdien je niet terug met het starten stoppen van de motor.

                        gr. Opelde

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.