Wat doet de “ECO” knop nou precies?

Forumindex Forums Modellen Insignia Wat doet de “ECO” knop nou precies?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352432
    2.0CDTI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2018

      Goedenavond,

      Ik heb een Insignia ST 2.0 CDTI 160 PK, handbak en met ECO knopje. Auto is trouwens van maart 2013.
      Heb de auto zelf nog niet, alleen een proefrit. (haal hem pas volgende week vrijdag op).

      Iemand die weet wat die ECO knop doet? Ik ging er mee proefrijden, merkte geen verschil met aan/uit?
      Ook voor stoplicht ging hij niet uit. Wat doet zo’n ECO knop precies? En zijn er uiterlijke wijzigingen?

      Dank jullie wel.

      #18352438
      Valencia
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 February 2015

        Volgens mij is de eco-knop alleen voor het start-stop systeem. Hij rijdt er niet zuiniger mee, maar stopt met draaien als je stil staat, in z’n vrij zet en de koppeling los laat. Als je de koppeling weer intrapt start de motor weer..

        #18352497
        2.0CDTI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2018

          [quote quote=18352438]Volgens mij is de eco-knop alleen voor het start-stop systeem. Hij rijdt er niet zuiniger mee, maar stopt met draaien als je stil staat, in z’n vrij zet en de koppeling los laat. Als je de koppeling weer intrapt start de motor weer..[/quote]

          Dank je wel man. :)

          #18352503
          Kietje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2016
            #18352505
            2.0CDTI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2018

              Hey, dank je man, haha.
              Scheelt mij bladeren! Sla deze PDF op. Goeie!  :praying:

              #18352514
              denilson
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 July 2012

                Bij mij werkt de start-stop ook niet, nooit gewerkt trouwens. Toen ik de auto 2dehands kocht zei de garagist dat hij na wat lange ritten wel zou aanslaan, maar niet dus. Blijkbaar is de batterij niet meer optimaal en dat is 1 van de vereisten voor de start-stop. Ik had 1 jaar garantie maar de garagist was wel slim genoeg om te zeggen dat verslijtbare onderdelen niet onder garantie vallen. Vind ik bullshit vermits ik de auto kocht met de start-stop functie op. Ga er ook geen 300 euro aan spenderen om een nieuwe batterij te plaatsen enkel en alleen voor de start-stop. Ik mis het ook niet…

                #18352538
                jona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 January 2018

                  ik heb geen start stop functie maar wel eco knop , dus zou ook niet weten wat die eigenlijk doet . heb insignia 9/2013 met digitaal dashbord .

                   

                  #18354299
                  opelde
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 January 2012

                    De ECO knop is voor het start-stop systeem uit te schakelen, het start stop systeem werkt alleen bij een nieuwe accu. Bij mijn auto begonnen de problemen van niet meer stoppen, toen de auto een jaar oud was. Na een halfjaar aan modderen en vele bezoeken naar de dealer, heeft deze uiteindelijk besloten om de accu onder garantie te vervangen. Een jaar verder weer dezelfde problemen en uiteraard geen garantie meer. Ik heb de accu niet vervangen, en zijn nu 3,5 verder en nog nooit start problemen gehad.

                     

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.