Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kunt deze gewoon bij winparts bestellen, zijn een stuk goedkoper dan bij de VOD.
<p style=”text-align: left;”>De dealer moet ze ook nog gewoon kunnen bestellen, zal wel aan de dealer liggen</p>Camshaft is nokkenas.
Vermoedelijk is je bobinebrug defect, rest van de storingen zijn gevolg van.
Line coil geeft dat eigenlijk al aan
Daar zit de stuurverwarmingknop als deze optie erop zit.
Er staat en stuurtje op maar dat is niet van start/stop.
Je kunt wel op een ander manier start/stop uitgeschakeld krijgen dan moet je de speciale start/stop accu(AGM) vervangen door een standaard accu dan werkt het systeem niet meer
Wanneer deze geactiveerd is, zie je dat heel duidelijk dmv een gele lip die uitsteekt.
Eco knop kan niet uitgeprogrameerd worden met een op-com
Zijn maar weinig astras geleverd met een IDS onderstel zeker hier in nederland(1ste toelating)
Let op dat je niet de orginele opcom software download als je de china clone opcom hebt, deze brickt je opcom en is daarna niet meer te gebruiken!!!
Bij de chinaclone wordt een link of info meegestuurt waar je de laatste versie voor je opcom kunt downloaden.
19 april 2020 om 12:19 In reactie op: Hoe precies moet de distributieriem op een z16xep motor. #18373920De timing van de nokkenas klopt niet, het plaatje tussen je vingers loopt scheef, de inkepingen van de nokkenas moeten recht tegen overelkaar liggen en niet schheef.
Zonder blokkeer gereedscap is een d-riem bij een 16v alleen vervangen haast niet te doen, je komt een hand te kort om hem weer op tijd te zetten.
Op dit moment stat je blok niet op tijd
De distributie kit, is deze van een bekende fabrikant of een sheng sheng b merk.
is geen vrijloop motor, dat wil zeggen dat de kleppen de zuigers hebben geraakt en dat er zeker kleppen krom zijn
17 april 2020 om 23:34 In reactie op: cabriodak astra G sluit niet na vervanging hydrolische syste #18373881<p style=”text-align: left;”>@joey86</p>
Onvoldoende hydroliek olie in het systeem. Ga vooral niet stellen aan het dak,daar zit het probleem niet en onregel je alles.Gemaks halve ga ik er vanuit dat je vol elektrisch dak hebt.
wacht een minuut of 10 zodat de druk van het systeem is.
Hoever is het dak al met zijn cyclus?
Is de afdekplaat al gesloten en zweeft het achterste deel van het dak er vlakboven, of staat de afdekplaat nog omhoog?
Indien het eerste, kun je het dopje vooraan bij het dak losmaken en dmv een inbussleutel de rest van het dak sluiten,
Gebruik beslist geen accuboor, dan draai het sluitmechanisme kapot.
Een nieuwe sluithaak kost 800E per kant
Ik heb een volledig Engelse beschrijving van het dak en hoe het werkt, heb hier al een keer een deel vertaalt, aangezien ik nu een cascada heb heb ik dat project nooit afgemaakt
Klikie doen–> Cabriodak
Als de kofferklep niet wordt vergrendeld wordt het bedienen van het dak geblokeerd, anders zou het dak de kofferklep kapot drukken tijdens het openen
met de m32 bak van dit bouwjaar is niks mis.
dit speelt tot modeljaar 2014, (augustus 2013), opels met deze m32 bak hebben na deze datum een ander huis gekregen.
1 keer op de keuzehendel drukken, dan is het gedeactiveerd
om opnieuw te activeren de hendel 2x drukken boven de 40km/u
draad breuk!!!
deze zit thv het linkerschanier als je achter de auto staat.
3de remlicht brand ook met de koffer open.
-12v is best mogelijk boord spanning is gelijk-spanning, indien je de meetpennen omdraaid heb je +12v
om de draadbreuk te vinden moet je weesrtandsmetingen uitvoeren in de kabel boom.
als je de draden 1 voor 1 doormeet zouden deze allemaal rond de 0 ohm moeten zijn
de draad met een oneindige weerstand is het probleem.
wel alle gebruikers afkoppelen anders krijg je meetfouten
doet de cv van je kofferbak het wel?
Vermoedelijk aansluiting bij de turbo, deze slangen kun je los vervangen.
Het is een soort bajonet aansluiting.
Verlies je veel koelvloeistof per dag of over een langere tijd.
Als het het laatste is kan je ook lekkage hebben bij de turbo.
Bij mijn vorige cascada had deze ook daar een zeer kleine lekkage.
pas na 2 uur op druk te hebben gezet begon bij daar te lekken en was nauwlijks zichtbaar.
Laat je systeem afpersen das de enige manier om er achter te komen
Geeft aan dat er meerdere melding zijn. Zoals groot licht assistent en regensensor
Brak contactslot.
Contactslot of aanbouwdelen indien mogelijk van het slot vevangen.
led matrix is altijd “slim”
heeft altijd automatische hoogte regeling en is achteraf niet aan te passen/om te bouwen,
LEES AlS; de kosten gaan boven de dagwaarde van de auto, allleen een lichtunit kost al 1200Etot modeljaar 2014= augustus 2013
helemaal safe spelen = bouwjaar 2014 of hoger.
fabrikant gertrag was in 2012 gestuit op het probleem dat de lagers te weinig smering kregen waardoor deze droogliepen met versnellingsschade tot gevolg.
nieuwe en versterkte lagers??? zoals wel gemeld worden veranderd daar niks aan, probleem blijft namelijk TE WEINIG SMERING DOOR OLIEGEBREK DOOR HET ONTWERP!!!
eind 2012 heeft getrag het versnelbak huis aangepast, met een groter lager en een aantal extra olietoevoerkanalen zodat het lager beter gesmeert wordt, echter zijn de al afgeleverde bakken niet teruggehaald bij de autoproducenten, (niet alleen opel heeft dit probleem. 0.a fiat gebruikt ze ook).
Indien je bak problemen hebt, en je hebt nog garantie op je auto dan zal de dealer het moeten oplossen, hou er wel rekening mee dat de bak gereviseerd wordt , je krijgt geen gemodificeerde bak!!!
wat wel opmerkelijk is dat de ene auto er sneller last van heeft dan de ander, sommigeen hebben bij 20k al problemen terwijl de ander er probleem loos 150k mee rijdt, e.a lijkt afhankelijk te zijn hoe de bestuurder met zijn of haar auto omgaat.
Sluithaken vervangen of repareren
zijn te bestellen op ebay, kosten 54 euro per 2.
dealer repareert ze niet, die vervangt het hele sluitmechanisme a 800E per stuk en het zijn er 2
je kunt ook zoeken op bmw e46 cabrio deze heeft hetzelfde sluitsysteem
advies vervang ze allebei tegelijk zowel links als rechts, het is een klerewerk om ze te vervangen, het kost je zo minimaal een uur of 4
heb die van mij net bij het oudijzer geflikkerd ivm met aanschaf cascada waardoor deze niet meer heb vervangen
Waarschijnlijk de koelmodule, deze stuurt de airco ook aan.
Deze zit links vooraan achter de voorbumper. Deze willen wel vochtig worden.
24 april 2019 om 22:14 In reactie op: OPEL ASTRA CABRIO 2002 BERTONE 1.8 gereviseerd blok en meer. Wie o Wie. 125pk #18365786dat je homokineten van een coupe gekregen hebt is niet zo vreemd, in NL is de 1.8 nooit geleverd in een cabrio alleen als coupe.
na mijn mening zit er tussen de coupe en cabrio behalve het gewicht geen verschil
kijk eens op winparts, deze hebben ook veel onderdelen voorradig
weet niet wat je voor astra je hebt, maar ze hebben alles voor remrevisie
Jammer dat je geen 6500k hebt genomen deze hebben meer lichtopbrengst dan die je nu hebt.
Heb je je boordspanning al eens gemeten? Indien deze te hoog danwel fluctueert kost je dat elke keer de ledlampjes. Je kunt dat oplossen door er een spanningsregelaar tussen te zetten deze houd de spanning stabiel constant.
Dat elke x de linkerkant defect raakt kan komen doordat de ene xenon iets eerder ontsteekt dan de ander met een piek tot gevolg
Is idd voor ritten registraties. Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk alleen zakelijk gereden en niet privé om zo de bijtelling te voorkomen.
De schakelaar is/was verbonden met een black box die data doorstuurt na de leasemaatschappij of bedrijf die de auto in eigendom had,om een sluitende ritten registratie voor de belastingdienst te hebben. Je zou kunnen kijken of de schakelaar nog aangesloten is want dan kan de vorige eigenaar de auto nog steeds traceren.
-
AuteurBerichten