Astra H 2007; airco soms wel, soms niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 2007; airco soms wel, soms niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365895
    Deroy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2019

      Systeem is pas nog gevuld en op lekken getest. Alles prima. ALS de airco aan wil, doet ie het goed; vlot komt er goed koude lucht, en koude leidingen onder de kap, en de radiatorfan slaat aan. Geen geratel of andere zorgwekkende geluiden ofzo.

      Maar soms (best vaak eigenlijk) wil de airco niet aan. Het lampje op het knopje blijft uit, ook na herhaaldelijk proberen, en de airco blijft uit. Dan 5 minuten later, of 30 minuten, doet hij het weer wel, en weer als verwacht goed. En ALS de airco het doet, werkt uitschakelen ook altijd.

      Dan denk ik dat het knopje zelf niet verdacht is, toch? Wat zou er mis kunnen zijn, en hoe onderzoek ik dat het best? Een druksensor? Iets anders? Suggesties?

       

       

      #18365957
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Waarschijnlijk de koelmodule, deze stuurt de airco ook aan.

        Deze zit links vooraan achter de voorbumper. Deze willen wel vochtig worden.

        #18368314
        Deroy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2019

          Sorry voor mn late reactie; het heeft niet zo’n hoge prioriteit met 3 kinderen en de auto rijdt wel ;-)

           

          Bedoel je vocht binnenin de condenser? Of bedoel je iets van electronica? Ik zie gelook ik alleeen een druksensor daar achter de bumper.

          #18370043
          Deroy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2019

            Opgelost: de stekker van de module maakte niet (meer) goed contact. Radio eruit, airco/ventilatie bediening unit eruit, stekker paar keer in en uit schuiven, en alles doet het weer.

            Ik dacht; misschien zijn deze contactjes ook wel slecht geworden, net als het ook mij welbekende toeter-koplampen-cim stuurmodule probleem. Inderdaad dus.

            #18370156
            john-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2012

              Super verslag, zo zie je maar hoe eenvoudig iets op te lossen kan zijn. Hou ik vast als ik zelf storingen krijg.

              Hiermee kun je ook je garage op weg helpen, het is  niet altijd het component/onderdeel, maar kan ook simpel eeen verbinding, stekker of draad zijn.

              Prima voor dit forum en bedankt voor het delen.

               

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.