Astra G cabrio dak probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G cabrio dak probleem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265127
    okkie-001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2009

      beste opel rijders

      mijn maatje heeft een probleem met zijn cabrio dak
      die ging in eerste instantie niet meer dicht bij begon te piepen maar
      na iets gecontroleerde hulp is hij nu wel dicht gegaan.

      allen wil hij nu niet meer open :???:
      ik heb hem even aan de op-com gehangen en dit kwam er uit


      het eerste wat ik toen gedaan heb is de codes gewist maar ze kwamen meteen weer terug.

      na even kijken achterin zagen we dat er net iets te weinig olie in zit in de tank zit
      kan het zijn dat hij hier door niet meer sluit en open gaat ?

      want na het nog eens wissen bleef aleen de code
      B1301 hallsensor dwarsstang openen. open stroomkring / signaal te klein over en we hebben geen idee wat het zou moeten betekenen jullie wel ?

      michel and Fung

      #18227769
      EddieAstraG
        Lid sinds:
        15 March 2014

        Misschien ff een duidelijke foto posten, deze is namelijk totaal niet te lezen.

        Maar zo zou het moeten werken.
        Handrem aangetrokken, kofferklep dicht.
        Ramen zakken een stukje en dak gaat omhoog.
        Als dak in de bak zit en deze weer gesloten is gaan de ramen weer omhoog.

        Als het dak nu dus niet open gaat voldoe je niet aan de voorwaarden om het dak te openen.
        Controleer of je handrem lamp brand, kan zijn dat de schakelaar niet werkt. Controleer ook even of je kofferklep goed terug meldt,

        Groetjes Eddie.

        #18227770
        gerben rsv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2011

          Er zitten in het dak diverse microschakelaars gemonteerd !

          Als ik de storingscode bekijk denk ik dat 1 van de schakelaars kapot is of dat er ergens een kabelbreuk zit !

          Meestal zit zo een schakelaar thv een knikpunt in het dak .

          Uit ervaring weet ik dat dit nog weleens lastig kan zijn succes met zoeken.

          #18227771
          OPC G Cabrio
            Lid sinds:
            24 April 2014

            Hallo Okkie,

            Open de kofferklep en haal de bekabeling aan de bestuurderskant eerst maar eens los, grote kans dat er bedrading defect is.
            Vaak is opnieuw solderen (doe dit dan gelijk netjes !) de oplossing, je zal tevens het linker plastic deel uit moeten bouwen wil je er goed bijkunnen.

            Succes,

            Marco

            #18227772
            okkie-001
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2009

              Bedankt voor het mee denken

              En het klopt ook nog mijn maar had inderdaat een kabel breuk aan de rechter kand

              Verstuurd vanaf mijn HTC One SV met Tapatalk

              #18345405
              hopman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 December 2013

                Beste Okki-001

                ook ik heb sinds 2 weken een dak die niet meer werkt, heb het dak nu eindelijk handmatig kunnen afsluiten en met een geleende tech 2 de code b1301 afgelezen.
                ook ik heb jouw relaas gevolgd , echter ik heb ra geen kabelbreuken, waar had jij je kabel onderbreking ??.
                de foutcode blijft en is niet te wissen….

                stress stress stress het mooie weer komt er aan ;-).
                al vast bedankt.

                #18345441
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Ik vermoed dat je toch beter moet controleren op kabelbreuken, deze hoeven niet altijd zichtbaar te zijn.

                  #18347796
                  miraltje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    B1301 hallsensor dwarsstang openen. open stroomkring / signaal te klein over en we hebben geen idee wat het zou moeten betekenen jullie we

                    dit zijn de 2 sensoren die in het voorste deel(kunstof) van het dak zitten.

                    dit deel kun je verwijderen door de schroeven die tussen de scheiding van de hemelbekleding en het kunstofdeel zit.
                    om bij deze schroeven te komen moet het dak deels open anders kun je er niet bij, kun je het dak niet manueel openen dan zul je deze kunstof plaat weg moeten breken.

                    de sensoren zitten in het linkerdeel van het dak bij de sluithaak, tevens bestaat de knas dat de kunstof blokken gescheurd/gebroken zijn, een duitse cabrio liefhebber heeft daar een goedkope maar robuuste oplossing voor bedacht

                    #18366850
                    JWastraG
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 June 2019

                      Hallo, ik heb denk ik ook een probleem met mijn linker sluithaak, want die doet niet mee. Wat is de oplossing als er iets gebroken is?

                       

                      Jw

                      #18366858
                      miraltje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Sluithaken vervangen of repareren

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.