Opel Astra G radio werkt niet goed.

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G radio werkt niet goed.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368893
    Cor078
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2019

      Hallo,

       

      Ik heb een Opel Astra G bouwjaar 1999 waarvan de radio niet lekker werkt.

      Zodra ik de auto start, moet ik de sleutel op een bepaalde positie houden zodat mijn radio aangaat, eenmaal aan het rijden of stationair stilstaan valt na circa 1 uur mijn radio weer uit, als ik wat aan de sleutel rommel gaat deze vanzelf weer aan, zodra die na 1 uur uitgevallen is heb ik dit probleem om de 5 a 10 minuten.

      Ook had ik een zeer stroef contactslot, hier heb ik toen eens WD-40 ingespoten sindsdien geen problemen meer met het draaien van de sleutel in het contactslot, maar problemen met de radio blijven helaas.

       

      Iemand die hier een oplossing voor weet of wat eventueel het probleem kan zijn?

      #18369032
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Met een multimeter gaan meten waar het fout gaat.

        Dit zijn lastige storingen om zo via een forum te verhelpen.

        Ik weet niet of je een af fabriek radio hebt of een after market, maar bij het laatste kan je hem natuurlijk ook zo aansluiten dat hij altijd aan is ongeacht de stand van je contactslot. Alleen moet je hem dan niet vergeten uit te zetten.

        #18369252
        Gerard1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2019

          De gele draad zit goed aangesloten ? (vaste 12V)
          Controleer ook de rode draad met de multimeter of daar idd ook 12V op staat en blijft staan als je de sleutel draait.

          Lijkt op een slecht contact; gebruik contactspray op de pluggen van de kabel boom direct achter de radio.
          Haal de contacten één voor één los, spuit dezen in, een paar keer de contacten in en uit elkaar schuiven en dan weer vast laten zitten.
          Herhaal dit met alle contacten die je ziet; spuit NIET direct in de radio :)
          Zit(ten) er een paar contacten die heel makkelijk in en uit elkaar schuiven, pak dan een waterpomptang / combinatie tang en druk de contacten WAT aan….

           

          #18369253
          miraltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Brak contactslot.

            Contactslot of aanbouwdelen indien mogelijk van het slot vevangen.

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.