OPEL ASTRA CABRIO 2002 BERTONE 1.8 gereviseerd blok en meer. Wie o Wie. 125pk

Forumindex Forums Modellen Astra OPEL ASTRA CABRIO 2002 BERTONE 1.8 gereviseerd blok en meer. Wie o Wie. 125pk

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365763
    2fast4youRSD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 April 2019

      Beste forumleden. :help:  fotos plaats ik morgen

      Ik wil graag kijken of ik er met iemand uit kan komen voordat ik alles demonteer en chassis naar de sloop gaat en ik dit erg zonde vind van al mijn tijd, geld en onderdelen die ik in de loop van afgelopen maanden heb gemonteerd. Helaas kreeg ik voor de zoveelste x verkeerde ondelen Homokineten die ik gemonteerd heb maar voor een Coupé uitvoering. Ik ga nog wel kijken wat morgen met dit kan regele maar, ik net een kleine maar ben noodgedwongen al heel lang bezig om die auto te fixen. Maar dit is even de druppel. Ik heb beide assen inmiddels 6keer vervangen ik denk dan alleen homo’s vervangen en had besloten dat dat echt het laatste was. Het heeft me ontzettend veel geld gekost maar, anders knoop ik me op denk. Wil met  de kleine dingen gaan doen in plaats van sleutelen. Ik zal zo even onder elkaar zetten hoever ik gekomen ben. Ik heb bijna alles wat betreft vanaf de voorbumper tot  aan de bovenkant compleet vernieuwd en nog VEEL meer
      Het betreft een z18xe cabrio model 2002 Bertone. De motor is compleet gereviseerd bij de Opel Dealer 1800 euro en dit is aantoonbaar. Weinig km,  kop gevlakt ik heb hier de rekening. Helaas kwam ik gelijk dat ook echt het enige gereviseerde was aan de cabrio. De rest affariek. Zat er 300.000 km onder wist niet wat ik zag maar goed ben er toch aan begonnen vond het zonde want blok is goed. Uiteindelijk is hij net 2 maanden terug voor een jaar gekeurd. Wat in mijn ogen niet had mogen gebeuren want kwam erachter dat de aandrijfassen los waren maar gelukkig had ik het ik de gaten. Had ze 2e hands als enige de rest nieuw want die dingen zijn duur. Ik dacht pak ik nieuwe homo’s ben klaar maar heb de bak olie er al 6 x uitgehaald en toen was ik het beu.

      Komt ie:

      Z18xe cabrio 2002

      1.8 16v 125 PK blok verbruikt geen druppel olie kreeg garantie bij aanschaf. Opel dealer revisie met factuur
      Eigenlijk kan ik alles wel aantonen want heb alles online besteld
      2 jaar in mijn bezit
      Draagarmen gereviseerd en wat er bij hoort.
      Stabilisatie stangen
      Stuur kogels allemaal
      Alle rubbers behalve subframe.
      alle Moter steunen de bak steun heb ik nieuw erbij
      Bak gereviseerd plus koppeling en druk groep allemaal nieuw paar keer mee gereden
      Gloednieuwe depot xenon koplampen. 1lampje is aan vervanging toe kost je 5 tientjes
      Alle lichten xenon look.  ook kenteken allemaal led of xenon
      Klauwen revisie.
      Nieuwe wielagers voor.
      Nieuwe radiateur. Airco radiateur is kapot dan werkt hij weer
      Olie ververst
      Nieuwe bak olie
      Rem en hydrolyke alles op peil
      Nieuwe ruitenwissers
      Dak werkt prima niet lek
      Nieuwe voorruit
      Nieuwe veren en wat erbij hoort dempers enzo goed merk geen rotzooi.
      Ben bereid evt muziek erin te laten want is echt veel tijd aan beteed. Heb deuren en kofferbak bekleed met spul voor muziel reductie Het betreft een compo Audison Voce 3 weg 375 euro  deur aangepast. Audison subwoofer 360 euro ingebouwd in reserve wiellIkast ben vast nog wat vergeten maar ik was in mijn. Hoofd bijna klaar. Ik wilde hem allang wegdoen maar mocht niet vrouw dus heb ik alles aangepakt en er onder gezet. want als 1 ding doet werkt het niet en komt de rest ook aan de beurt. bestuurderstoel is echt aan vervaging toe wilde ik nog als ik wist dat hij goed was. Wit leer met stoelverwarming . Ik heb het van me afgezet dat ik mijn verlies moet pakken maar bijna alles aan straat gedaan maar, wat mijn hobbie was werd mijn hel hellaas want is lekker met dit weer. Ik ga hem anders strippen en verkoop ik het los weet wat ik dan krijg. Mocht je intresse hebben laat het even weten. nergens op bespaard en ik weet dat iemand misschien wel intresse maar iemad die er verstand van heeft snap dat hij inpripe al een paar keer economisch totall los was maar ik kan het zelf en internet onderdelen zijn op internet voor goede prijzen maar is veel arbeid.
      Ik wil er echt snel vanaf nu dus wacht niet te lang.
      Groeten

      #18365786
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        dat je homokineten van een coupe gekregen hebt is niet zo vreemd, in NL is de 1.8 nooit geleverd in een cabrio alleen als coupe.

        na mijn mening zit er tussen de coupe en cabrio behalve het gewicht geen verschil

        #18365788
        2fast4youRSD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 April 2019

          Ja weet ik maar zit veel verschil tussen coupé en cabrio, druk groep is anders, radiateur is anders en zo ook de homokineten. Sterker nog het komt niet eens in de buurt! Inmiddels ben ik volledig op de hoogte van de verschillen :cry:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.