versnellingsbak astra J problemen ?

Forumindex Forums Modellen Astra versnellingsbak astra J problemen ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367872
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      tot welk jaar had de astra J met de 6 bak problemen met het 6e versnellingslager ?

      #18367909
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        tot modeljaar 2014= augustus 2013

        helemaal safe spelen = bouwjaar 2014 of hoger.

        fabrikant gertrag was in 2012  gestuit op het probleem dat de lagers te weinig smering kregen waardoor deze droogliepen met versnellingsschade tot gevolg.

        nieuwe en versterkte lagers??? zoals wel gemeld worden veranderd daar niks aan, probleem blijft namelijk TE WEINIG SMERING DOOR OLIEGEBREK DOOR HET ONTWERP!!!

        eind 2012 heeft getrag het versnelbak huis aangepast, met een groter lager en een aantal extra olietoevoerkanalen zodat het lager beter gesmeert wordt, echter zijn  de al afgeleverde bakken niet teruggehaald bij de autoproducenten, (niet alleen opel heeft dit probleem. 0.a fiat gebruikt ze ook).

        Indien je bak problemen hebt, en je hebt nog garantie op je auto dan zal de dealer het moeten oplossen, hou er wel rekening mee dat de bak gereviseerd wordt , je krijgt geen gemodificeerde bak!!!

        wat wel opmerkelijk is dat de ene auto er sneller last van heeft dan de ander, sommigeen hebben bij 20k al problemen terwijl de ander er probleem loos 150k mee rijdt, e.a lijkt afhankelijk te zijn hoe de bestuurder met zijn of haar auto omgaat.
        huis

        huis inwendig

        #18367935
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          bedankt

           

          #18368212
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Courtenay in Engeland levert een upgrade kit voor de eerste types M20 M32:

            Revised M32 Endcase and Larger Bearings

            Ze hebben ook een speciale breather tank om te zorgen dat de bakolie op de juiste temperatuur blijft:

            https://www.courtenaysport.co.uk/blog/tag/breather-tank/

            #18368284
            blablax
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 April 2014

              Ik had deze grap bij 30000km denk ik al. Net 2 jaar oud… (bouwjaar 2011)

              Het is me verkocht als ‘dat’ kan gebeuren. Werd onder coulance gereviseerd. Kon nog dik 1000euro bij betalen. Pas na schrijven van brief naar importeur kreeg ik 800 euro terug ofzo. Denk dat toen het probleem nog niet bekend was. Ook vliegwiel vervangen. Nu vaak stinkende koppeling, dus binnenkort weer in de prijzen denk ik.

              #18408333
              FritsVrolijk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 August 2018

                Vraagje wat is de beste versnellingsbak olie voor een astra j uit 2015

                 

                Volsyntheet  off ????

                 

                 

                Bedankt zover Groet Frits

                #18408394
                the-duke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2007

                  Ik heb de volgende gebruikt (en doe dat om de 50.000 km voor de zekerheid, ook al staat er geen interval voor voor zover ik weet)

                  Valvoline TDL 75W90, via Heuts.nl (EAN# 8710941023847, Valvoline productnr 879869 = vol syntheet)

                  Gr,
                  The Duke

                  #18437627
                  phg
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 August 2019

                    is niet meer tekoop op die site 😀. ben zelf ook zoekende naar een goede olie voor de bak hij begin geluid te maken dus na wat research was het me wel duidelijk. ga maar eens beginnen met bakolie te verversen.

                    maar vind de olie vrij moeilijk welke ik moet nemen je leest veel verschillende dingen van 75w80 tot 75w90.

                    Waarom heb jij voor die valvoline gekozen ?

                    mvg

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.