Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar de sensoren werken zoals de leverancier het bedoeld heeft! Eind 2016 van Opel nog doorgekregen dat men ermee bezig is. voor de oplossing is een jaartal genoemd. Bij de dealer kreeg ik te horen dat het geen parkeersensoren zijn maar omgevingssensoren.
“Aapje63” Heb de auto ingeruild en er staat ca. 20000 km op. De Astra K rijdt op zich niet verkeerd maar bij ons gaat het meer om een aantal irritaties zoals o.a. de parkeersensoren. Wij weten dat wij nu met verlies hebben gereden maar het inruil bod was dusdanig dat wij ermee kunnen leven. De reactie van hoe Opel met zijn klanten omgaat heeft de doorslag gegeven om na 45 jaar van Opel op een ander merk over te stappen. De opmerking van Opel dat ik teveel van de Astra K zou verwachten want het is geen Vectra is ook verkeerd gevallen. De Corsa vindt ik te klein en insignia te groot ondanks dat ik vanaf 1994 Vectra heb gereden. En of het gras groener wordt bij een ander merk zal de toekomst leren. Geef toe het was een moeilijke bevalling (keuze). Hoop voor jullie dat je met de jurist Opel zover krijgt dat Opel eieren voor hun geld gaat kiezen en jullie nog vele jaren van wel een goede auto kunnen gaan genieten.
“MaDgfx”
April 2018 heb ik van de dealer een mail gekregen i.v.m. een update. Deze zou ongeveer 45 min. duren en had o.a. te maken met een vermelding hoog olie verbruik. Er is mij toen ook vermeld dat de achteruitgang van olie niet alleen met km maar ook met de aantal opnieuw starten van de motor is. Heb toen het start/stop regelmatig uit gezet en de % verslechtering olie gaat nu minder snel. Kan ook door de update komen??? Rij nog ca. 1 maand opel Astra K 1.4 150pk.
“Katindezak” Het door u genoemde autobedrijf heeft jaren geleden (sub dealer) autobedrijf Stolk in Puttershoek ingelijfd. Kooiman heeft dan wel de verkoop maar zeker niet de service van Stolk overgenomen. Toen mijn auto uitbrandde zijn ze met alles voor ons in de bres gesprongen ook naar Opel toe. Na beëindiging van Stolk zijn wij verder gegaan bij een andere dealer die onze Astra Kapot heeft geleverd. Heb Opel Nederland vanaf eind 2016 twee maal aangeschreven en als reactie krijg je een schrijven dat alles werkt zoals de leverancier het bedoeld heeft. Wij hebben het vertrouwen in Opel dan ook totaal verloren. Heb de Astra nu voor ons een acceptabele afschrijving ingeruild. En nu na 45 jaar Opel hopen dat wij een goede beslissing hebben genomen.
Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de “jurist” Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing.
De plaatsen Cande-Sur- Bevron (o.a. ANWB camping) en Les Montils in midden Frankrijk zijn op de Navi 900 (Sd kaart) in de Insignia 2012 in te stellen. Je moet dan wel het achterste gedeelte eerst invoeren maar de plaatsen worden herkend en staan erop. Bij de navi 900 Astra K blijkt dat deze plaatsen niet meer bestaan. kortom niet instelbaar. Heb bijna € 900,00 betaald voor een navigatiesysteem die niet compleet blijkt te zijn terwijl die plaatsen in eerdere navigatie uitvoeringen wel vermeld staan. Ben benieuwd of er nog meer zijn die een plaats wilde invoeren en deze door de navigatie niet herkend wordt.
Helaas volgens hen geen lekkende rubbers, natte plekken bekleding dus zo op het oog niets dat je zegt daar is het.
Volgens hen ook alle kleppen verwarming en recirculatie klep getest.
Het ontstaat altijd onderkant voorruit… de naad waar dashboard bij ruit komt.“aapje1963”
Weet niet of u er iets aan heeft?
Onze eerste vectra (1991) had een vochtprobleem aan de achterkant van de auto. Mijn toenmalige dealer heeft toen besloten om de achterruit te demonteren en toen bleek dat de ruit aan de onderzijde niet volledig gekit was. Ruit opnieuw gekit en probleem was verholpen. Misschien is dat ook bij u het geval met de voorruit. Wens u heel veel succes.“aapje1963”
Kom voor het eerst op dit onderwerp. Bij de ervaring Opel Astra K had ik al gelezen over de problemen die U heeft met uw Astra.
Na 45 jaar gaat bij ons zodra ik de mogelijkheid heb de stekker eruit wat betreft een Opel. Maar uw problemen overtreffen zeker met 1000 % de ergernissen die wij nog steeds met de Astra K ondervinden. Wij hebben ook last van een minimale vocht probleem maar zeker niet zo erg als op uw foto’s te zien is. Waar wij ons het meeste aan storen is dat Opel Nederland die ik diverse keren heb aangeschreven het afdoet als het werkt allemaal zoals de leverancier het bedoelt heeft. Er staat voor bijna €30.000 voor de deur en voor de rest mag je het bekijken. (garantie en oplossing tot het einde showroom!)
[quote quote=18349275]Zijn er mensen die het werkelijke verbruik van hun Astra bijhouden?
Vanaf het begin tot nu (ongeveer 18000 km) heb ik alles genoteerd en ik kom op behoorlijk verschil
met wat mijn Astra in het display aangeeft.
Volgens het dysplay 5.4 l op 100 km
Volgens mijn boekhouding 6.17 l op 100 km.
Dit scheelt ruwweg 15% minder zuinig!!Ik heb een Astra K Tourer 1.4 business handgeschakeld.
Rij een Astra Edition 1.4
Op display 5.2 terwijl ik volgens mijn berekening 6,2 L per 100 had gereden.
Heb nu 12000 km weg met een gemiddelde van 7,39 per 100 km.
Op display bij B geeft hij 6,5 per 100 km aan.
Vorige auto was een vectra GTS 1.8 waar ik in 8 jaar ca. 60500 km mee heb gereden met een gemiddelde van 7.55 L per 100 km.Het is ook de manier van aftanken (temperatuur) het kan zo 1 ltr. verschil zijn ten opzichte van de berekening met de gegevens van de display.
Moet toegeven de berekening van de vectra kwam goed overeen met wat er getankt werd.De Astra-K is het eerste Opel model waarbij ik negatieve ervaringen mee heb! Heb in het verleden vanaf de kadett B t/m de Vectra GTS altijd met tevredenheid Opel gereden. Het model en rijden met de Astra K, benzine verbruik en de AGR stoelen zijn niet verkeerd. Ook op andere forums lees ik de klachten die als zeer hinderlijk worden ervaren. Heb vertrouwen in de 1.4 150 pk motor en hoef daar geen 2 jaar extra verzekering (garantie) voor af te sluiten. Maar voor een ieder die wel positieve ervaringen heeft gun ik ze dat op één na van harte.
Jor, Dat van kopiëren is met een knipoog bedoeld. Zowel op dit forum als het forum bij Autoweek kom je dezelfde klachten tegen. Heb de indruk dat Opel niets aan de klachten wil doen. Uitzetten van de parkeersensoren omdat het niet goed functioneert is geen optie. Mijn mening is dat: je koopt een auto en dan is het zaak dat alles werkt zoals het behoort te werken. Er is voor alles betaald en niet om dan een deel uit te schakelen.
[quote quote=18346848]Sinds januari 17 in bezit van een Astra K 1.4 150 pk Sports Tourer, uitvoering Innovation. Nu 15.000 km verder wil ik graag mijn ervaring delen. Qua rijden, motorisering en zitcomfort (AGR stoelen), een heerlijke auto. Maar….. daarnaast heel wat irritatiepunten:
Geluid parkeersensoren, veel te hard.
Parkeersensoren veel te gevoelig.
Parkeersensoren achter die altijd paraat staan, dus niet alleen wanneer je achteruit schakelt. Sta je ergens bij een stoplicht en loopt er iemand achter de auto langs of word je gepasseerd door een fietser reageren de sensoren daar op. Heel irritant. Ben uit andere auto’s gewend dat de achtersensoren enkel dienst doen bij achteruit rijden. Ook bij het weer betreden van de auto en starten gaan de bellen direct weer rinkelen, zelfs als de versnelling in vrij staat.
Automatische kofferklep die voor het stoplicht opent, terwijl niemand in de auto daartoe op de knop of sleutel drukt.
Botsherkenning ziet spoken. Op de snelweg zonder verkeer voor de auto, opeens reageren. Je schrikt je een ongeluk.
Botsherkenning die reageert op langs de weg geparkeerde auto’s.
Intellink die regelmatig wegvalt. En ja, sinds gisteren is het raak. Hij doet helemaal niets meer.Alom, de fijne rij-eigenschappen wegen voor mij niet op tegen de irritaties en slecht werkende hulpsystemen.
Deze auto kostte 30k, daar mag je toch wel meer van verwachten?
Echt niet blij met deze auto
[/quote]
Het lijkt er wel op dat je mijn verhaal van 19 juli 2017 gedeeltelijk heb gekopieerd!
De ervaring met de parkeersensoren heb ik ook en onze auto is van febr. 2016 1.4 150 pk 5 drs Astra in Edition uitvoering met diverse optie’s.
Ook een irritatie punt is de automatische verlichting die bij helder weer en/of pas op de helft van een tunnel overschakelt van dagrij naar dimlicht.
Intellink daar heeft de dealer gewijzigde software geïnstalleerd en werkt op dit moment.
Heb recent weer Opel nl aangeschreven en een eerdere reactie was dat het werkt zoals de leverancier het bedoelt heeft.
De dealer staat machteloos die wil wel maar kan niets in het systeem veranderen.
Onderstaand de laatste reactie van Opel, zijn wij dan de bezitters die minder positief zijn?“De conclusies die u per brief zijn medegedeeld wat betreft de automatische verlichting en de
parkeersensoren zijn echter nog van kracht. Dit zijn eigenschappen van de auto en betreffen geen technische
mankementen. Helaas kan hiervoor geen oplossing worden aangedragen. De techniek blijft zich
ontwikkelen en uiteraard is uw terugkoppeling wat dat betreft zeer waardevol naar de toekomst toe.
Het is voor een autofabrikant niet mogelijk om alle persoonlijke wensen in de producten te verwerken.
Hierdoor worden er beslissingen genomen die door enkele bezitters minder positief worden ervaren dan
door andere bezitters. Uw meldingen zijn doorgegeven aan ons hoofdkantoor, echter wil dit niet zeggen dat
er een algemene aanpassing gepland wordt om uw wensen te verwezenlijken”[quote quote=18346473]Hoi,
Gisteren gereden in de auto’s en de keuze is gemaakt. Het is de 1.6 geworden.
Over twee weken mag ik hem ophalen.Johan
Gefeliciteerd, succes en ga ervan genieten.
Leen.
Adviseren is moeilijk is ook een gevoel kwestie.
Na 22 jaar in diverse Opel Vectra’s gereden te hebben verlang ik nog steeds terug naar de GTS uit 2008.
Wij hebben een keuze gemaakt om van twee naar 1 auto te gaan. (pensioen)
Wij rijden nu met een astra K (febr. 2016) en er zijn achteraf een aantal dingen die mij tegen valt.
Het rijden met de astra op zich is niets mis mee en het benzine verbruik van de 1.4 150 pk ben ik tevreden.
De AGR stoelen zitten fantastisch.Maar op je vraag terugkomend.
Zelf zou ik de neiging hebben om de 1.6 te kiezen.
Maar een belangrijk punt is wat je moet af tikken in vergelijking bouwjaar.
Maak je veel km en rij je vaak naar het buitenland dan zou ik toch voor de 2011 kiezen.
Als reden: km stand, de AGR stoelen en de dvd 800 en eventueel de restwaarde.Maar een Opel kiezen die gelijkwaardig is met de Vectra GTS is moeilijk zoeken.
Veel succes met je keuze,
LeenZie dat de auto de laatste beurt bij 91780 km heeft gehad. Weet niet zeker of bij deze motor een getande distributie riem is gemonteerd. Bij een riem moet deze bij 120000 km vervangen worden. Zou daar ook naar vragen. En als je niets inruilt kan je vragen voor korting. De service bij Broekhuis is uitstekend. Broekhuis adverteert zonder garantie maar voor € 595 kan je een pakket kopen wat het zeker waard is. Mijn broer kocht bij Broekhuis Barneveld een Astra maar er werd daar aangegeven dat ze geen jaar garantie meer geven. Succes.
Koerslijst ANWB
Situatie bij het kopen van een auto
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie € 13.350
Kopen bij merkdealer met garantie € 13.900
Inruil bij autobedrijf € 11.600
Verkoop tussen particulieren € 11.900
Overige situaties
Meeneemprijs € 12.450Leen,
kan alleen maar adviseren naar je dealer te gaan en de problemen daar te beschrijven c.q. aan te tonen.
Via mail en telefoon is dit allemaal een stuk moeilijker !
Het gras bij de buren is helaas ook niet groener: na 26 jaar VAG (7 * nieuwe Golf/A3) was de betrokkenheid van klantgerichtheid bij OPEL een verademing !
Foutloos bestaat helaas niet meer: daarvoor zit tegenwoordig te veel techniek/electronica in een auto.
Ook een Airbus A380 (bijna 400 miljoen per stuk) heeft af en toe onderdelen die vervangen moeten worden….OPEL-NL kan geen oplossingen aanbieden; enkel bemiddelen tussen jou en je dealer.
SUCCES !
Bij de dealer hebben wij al ruim voordat ik Opel (GM) de eerste keer aanschreef de irritaties/ problemen kenbaar gemaakt.
De dealer wil wel maar kan geen oplossing toveren. Het harde geluid van de parkeersensoren is niet te regelen.
De dealer heeft bij twee andere astra’s o.a. de lichtsensor vervangen zonder resultaat.
Volgens Opel ervaren maar enkele bezitters de problemen die wij ervaren.
Op dit forum en het forum van Autoweek heb ik regelmatig de irritaties voorbij zien komen die wij ook ervaren.
Voor de Astra heb ik met een Vectra GTS gereden waar o.a. lichtsensor / parkeersensoren wel normaal functioneerde.
En ik zal de laatste zijn die beweert dat het bij een ander merk beter zal gaan.
De ervaring zal het t.z.t. leren.Vanaf het moment (feb 2016) dat wij met de Astra K zijn gaan rijden hebben wij aandacht gevraagd om o.a. de parkeersensoren en automatische verlichting. November 2016 hebben wij Opel (gm) voor het eerst aangeschreven. Doordat oplossingen uitblijven hebben wij begin juli Opel weer aangeschreven. Vanaf het begin is de portiervergrendeling als je gaat rijden uitgeschakeld en heb ik uitgelegd wat er gebeurd. In de vorige reactie van Opel was om maar een keer op de afstandsbediening te drukken om de deuren te ontgrendelen. Conclusie na wederom een teleurstelling van Opel is dat: Zodra wij de mogelijkheid hebben gaan wij na 45 jaar Opel uitkijken naar een ander merk.
Hieronder leest U de reactie van Opel!“De conclusies die u per brief zijn medegedeeld wat betreft de automatische verlichting en de parkeersensoren zijn echter nog van kracht. Dit zijn eigenschappen van de auto en betreffen geen technische mankementen. Helaas kan hiervoor geen oplossing worden aangedragen. De techniek blijft zich ontwikkelen en uiteraard is uw terugkoppeling wat dat betreft zeer waardevol naar de toekomst toe.
U geeft aan dat de portieren vergrendeld zijn terwijl u dit zelf niet heeft gedaan. Vervolgens gaan de portieren niet open als u de motor afzet en uit wilt stappen. Op afstand is deze melding niet te beoordelen. Het is mogelijk dat uw Astra zodanig is ingesteld dat de portieren automatisch vergrendelen indien u boven een bepaalde snelheid rijdt. Deze optie (indien aanwezig) kunt u in- en uitschakelen via uw infotainmentsysteem. Het komt ook voor dat de arm van de bestuurder per ongeluk het vergrendelingsknopje indrukt. Met deze voorbeelden wil ik enkel aangeven dat er verschillende oorzaken kunnen zijn waardoor een auto kan vergrendelen. Het ontgrendelen hoeft echter niet via de afstandsbediening. Door tweemaal aan de hendel van het bestuurdersportier te trekken wordt het portier ontgrendeld en geopend.
Mocht u zich niet kunnen vinden in bovenstaande uitleg en worden de portieren niet ontgrendeld, dan wil ik u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met uw Opel dealer. Deze kan meer uitleg geven of een diagnose stellen. Dit geldt ook voor uw melding wat betreft uw touchscreen en uw radio. Het is op afstand niet te bepalen wat de oorzaak is van het euvel.
General Motors maakt een selectie van een serie voertuigen waarvan men denkt dat de software niet volgens specificatie is. U kunt het zien als een voorselectie. Vervolgens bleek na verder onderzoek dat het bijwerken van de software voor een aantal auto’s niet nodig was. Dit is de reden dat u twee brieven heeft ontvangen. Dit wil zeggen dat de bewerking die in de brief van 21 februari 2017 vermeld staat geen betrekking heeft op uw melding. Onze excuses voor het ongemak.
Uiteraard wordt het zeer gewaardeerd dat u een trouwe Opel klant bent. Ik hoop van harte dat u in de toekomst met veel plezier Opel zal blijven rijden.”
[quote quote=18345831]Even terug las ik dat de Astra’s Innovation standaard Intellilux verlichting hebben. Geldt dit voor de Astra’s besteld vanaf die datum of voor de Astra’s geproduceerd vanaf die datum?
Heb in het verleden bij een bestelde Vectra (1994) die nog niet geproduceerd was de auto geleverd gekregen met de wijzigingen.
Maar inderdaad de dealer kan je beter informeren we zijn nu een paar jaar verder.[quote quote=18345370]
… en toch ook je schoonmoeder inschakelen.
Sterker nog: naar de Opel-dealer met je problemen EN je schoonmoeder.
Indien de problemen NIET binnen 6 weken zijn/worden opgelost, blijft schoonmoeder wonen in de showroom !!!!
Uiteraard jammer dat je zoveel problemen ervaart met je nieuwe Astra; ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring, en vind de service van mijn eigen Opel-dealer absoluut lovenswaardig !
De dealer is echter (met handen & voeten) gebonden aan Opel-NL; aangezien deze momenteel een transitie doormaakt (van GM naar PSA), kan ik me voorstellen dat de werkdruk bij Opel-NL hier behoorlijk door onder druk komt te staan.
Ik hoop dat Opel/GM/PSA niet vergeet dat slechte reclame (ontevreden Astra-eigenaren) op termijn zal zorgen voor een slecht imago en daarmee dalende verkopen.
Kom op OPEL; wijzig jullie slogan van “WIR LEBEN AUTOS” NAAR “WIR LEBEN ONZE KLANTEN”Aan de Opel dealer ligt het niet die willen wel maar zijn gebonden met wat Opel oplost. En van mijn schoonmoeder worden ze niet warm of koud. Ze zetten haar op een plank of in een kast en ze kost niets.
[quote quote=18345140]Ik heb (toen nog) GM de problemen voorgelegd. Zij beweren dat alles volgens werkt zoals het hoort. Daar verschillen de meningen over. Ook de dealer erkent storende zaken. Maar het is een software en/of hardware kwestie die alleen door Opel opgelost kan worden.
Naast alle consumentenrubrieken e.d. die eppo61 noemt zou ik minimaal de rechtsbijstandverzekering en toch ook je schoonmoeder inschakelen.Mijn klachten heb ik in november 2016 ook bij GM kenbaar gemaakt. Een niets zegende brief ontvangen en de enigste uitleg is: Alles werkt zoals de leverancier het bedoelt heeft. Na de lichtsensor / parkeersensors en ook na het uitzetten van de motor en je wilt vervolgens uitstappen is het al diverse malen gebeurt dat je er niet uit kan. De deuren zijn niet op slot gezet maar gaan niet open volgens Opel is dat het veiligheidssysteem dat werkt. Nu weer dat je soms het volume van de radio niet kan bedienen, radio gaat pas na een paar minuten geluid geven. Onderweg gaat het schermpje op zwart en start het navigatiesysteem weer opnieuw op. Rij vanaf eind 1972 Opel nog nooit zoveel problemen meegemaakt.
“Ik neem aan dat jullie het hier over de brief met kenmerk 17-R-20 / IntelliLink Radio voor een software update hebben.
Is er iemand die weet of het een merkbaar probleem is dat met de update wordt opgelost?
Ik heb sinds een maand paar maanden ronduit slechte DAB+ en FM ontvangst”Inderdaad gaat het over het schrijven 17-R-20 maar bovenstaand probleem herken ik niet.
Heb inmiddels een schrijven van opel gehad dat mijn voertuig niet voor de terugroep in aanmerking komt.
Heb wel problemen dat het scherm (zwart) uitvalt en na een aantal minuten weer opnieuw opstart.
Vindt het nog steeds vreemd dat mijn dealer eerst verteld dat de onderdelen er niet zijn en dan weer een rectificatie kreeg dat mijn radio niet in aanmerking komt.
Vraag me steeds meer af of Opel de klachten met de Astra K wel serieus neemt.“aapje1963”
Inderdaad staat in de brief maar degene die mij terug belde gaf aan dat er een onderdeel vervangen moet worden.
Was met mijn zoon afgelopen vrijdag bij een andere dealer en die had het inderdaad over software.
Zelf weet ik het niet meer dus wacht maar af.
Het systeem werkt op dit moment verder goed.Bij aflevering van een nieuwe Astra wordt er dan ook een navigatie USB stick geleverd?
Zelf heb ik hem niet ontvangen en dat vindt ik nog steeds vreemd!
Toen mijn Vectra werd afgeleverd kreeg ik ook de navigatie cd-rom erbij.Inderdaad ook een brief van Opel Nederland ontvangen.
Digitaal een afspraak gemaakt met de dealer.
Wordt ik terug gebeld met de mededeling dat het vervangende onderdeel nog niet is geleverd en dat de afspraak voorlopig is geannuleerd.“Wel zit ik nog te twijfelen om er extra garantie bij te kopen 3 jr.”
Bij onze huidige Astra hebben wij dat nu niet gedaan.
Was het in eerste instantie eigenlijk wel van plan.
Normaal ruilde wij de auto rond de 5 jaar in maar zoals wij er nu over denken halen wij dat met deze Astra niet.
Wij overwegen om na ruim 40 jaar Opel van merk te gaan veranderen.
Bij onze vorige auto een Vectra GTS waar wij i.p.v. ca. 5 jaar wel 8 jaar in hebben gereden heeft de extra garantie in 4 jaar zichzelf terug verdiend.Problemen met de inklapbare rechter spiegel.
Ramen die spontaan gedeeltelijk open stonden terwijl je niet aanwezig was.
Ook de condensor airco is in het 3e jaar onder garantie vervangen.Mijn broer had een Corsa waar de spanrol distributie kapot ging.
(Klep door zuiger)
Motor is op koste van de extra verzekering gerepareerd.Het is een keuze die je zelf moet afwegen.
-
AuteurBerichten