Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338937
    Vierwieler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2017

      Ik dacht al:-)

      #18338962
      3234dmtr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 January 2017

        Sinds afgelopen september mag ik rondrijden in een Astra ST 1.6 CDTI. In maart 2016 besteld dus de levering heeft slechts 6 maanden geduurd. Bewust voor de Astra gekozen, want na 2 Škoda Ocatavia’s waren we toe aan iets anders. Inmiddels 43k+ kilometers mee gereden en nog geen seconde spijt gehad van. De Astra is een fijn rijdende en betrouwbare auto. Ruimte is vergelijkbaar met de Škoda Octavia hoewel deze laatste wel veel praktischer is qua berg- en aflegruimte. Motorisch is er niets op aan te merken. Voldoende stil en soepel en 81 kW is ruim voldoende, ook in het buitenland. Wel ouderwets vloeistoffen peilen, want geen elektronische peilsensoren aanwezig. Olieverbruik is 1l op 25k kilometer, brandstofverbruik gemiddeld rond de 1:20. Ben geen ‘raser’, maar rijd binnen de snelheidsnormen wel ( veel ) door. En dan kom ik eigenlijk op hét zwakke punt van de auto uit namelijk de hopeloos verouderde navigatiekaarten. Dit ondervang ik door het gebruik van Android Auto icm Google Maps, maar dit is bij Škoda toch echt beter geregeld. Ook die kaarten zijn niet up to date, maar wel een stuk recenter en worden ieder half jaar vernieuwd en als ( gratis ) update aangeboden. 2 devices gelijktijdig koppelen via Bluetooth kan helaas ook niet. De snelheid van het multimedia systeem is daarentegen wel weer goed in orde. En last but not least: Ik vind de auto gewoon mooi….

        #18338968
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Moet zeggen dat ik de Octafia ook een erg mooie station vindt…

          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

          #18338972
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            [quote quote=18338962]En last but not least: Ik vind de auto gewoon mooi….[/quote]

            Mee eens.

            maar 43k binnen een half jaar. Goeie dag hey, dat is elke dag aardig wat uurtjes achter het stuur.
            Ik gebruik zelf de kaarten niet zoveel, dus weinig last van (meestal Waze). Maar ik kan me goed voorstellen dat de kaarten hopeloos zijn op deze manier.

            #18339004
            3234dmtr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 January 2017

              En dan wordt er tussen al dat rijden door ook nog eens gewoon ‘arbeid’ verricht… Maar ik zit per dag inderdaad langer in de auto dan thuis op de bank.

              #18339026
              Martino D
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 February 2017

                Gisteren mijn (klein jaar oude) Astra Business+ 1.0 liter opgehaald, dus na al het lezen nu ook maar lid van dit forum geworden. Nog weinig gereden natuurlijk, maar tot nu toe niks dan lof.
                Enige waar ik echt aan moet wennen is hoe stil de auto is, komende vanaf een Corsa, in combinatie met de lengte van de versnellingen. Ik was gewend om:
                1. Zodra de auto in beweging is naar 2 te schakelen. De Astra lijkt dit niet fijn te vinden, bijvoorbeeld langzaam rijdend in een parkeergarage. Langer in de 1 blijven rijden dus?
                2. Bij 50 al naar de 4 te schakelen. De Corsa vond dat prima, maar ook hier heb ik het gevoel dat de Astra liever in zijn 3 rijdt en pas bij 60 aan de vierde versnelling wil denken. Maar dat is dus lastig uit het geluid af te leiden ;)

                Ik ben een zuinige rijder en gisteren kwam ik (met grote stukken snelweg) tot 1 op 18. Ongetwijfeld niet representatief voor mijn normale gebruik, maar aardig in lijn met wat mijn 1.2 liter Corsa verbruikte.

                Verder het al ruim in dit forum besproken gedoe met de ‘Android update’. Die had ik als voorwaarde laten opnemen in het aankoopcontract voor de koop van de auto. Dus zat hij er gisteren niet op ;) Ik word erover teruggebeld en het zou in orde worden gemaakt, maar mijn indruk is dat ze bij de dealer geen idee hebben hoe het met die update zit (heb ze de screenprintjes uit dit forum laten zien, dus ontkennen konden ze het niet). Want wat wél is geïnstalleerd is de 2017 navigatiekaart (waarvan de verkoper twee weken geleden zei dat die nog niet bestond). De USB stick ligt nog in het handschoenenkastje ;) Ik kan bevestigen dat de A4 bij Delft er niet op staat!

                Tot zover! En leuk op dit forum te zijn, het heeft me goed geholpen bij mijn aankoopbeslissing!

                #18339153
                Escudo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 December 2016

                  [quote quote=18339026]Gisteren mijn (klein jaar oude) Astra Business+ 1.0 liter opgehaald, dus na al het lezen nu ook maar lid van dit forum geworden. Nog weinig gereden natuurlijk, maar tot nu toe niks dan lof.
                  Enige waar ik echt aan moet wennen is hoe stil de auto is, komende vanaf een Corsa, in combinatie met de lengte van de versnellingen. Ik was gewend om:
                  1. Zodra de auto in beweging is naar 2 te schakelen. De Astra lijkt dit niet fijn te vinden, bijvoorbeeld langzaam rijdend in een parkeergarage. Langer in de 1 blijven rijden dus?
                  2. Bij 50 al naar de 4 te schakelen. De Corsa vond dat prima, maar ook hier heb ik het gevoel dat de Astra liever in zijn 3 rijdt en pas bij 60 aan de vierde versnelling wil denken. Maar dat is dus lastig uit het geluid af te leiden ?

                  Ik ben een zuinige rijder en gisteren kwam ik (met grote stukken snelweg) tot 1 op 18. Ongetwijfeld niet representatief voor mijn normale gebruik, maar aardig in lijn met wat mijn 1.2 liter Corsa verbruikte.

                  Verder het al ruim in dit forum besproken gedoe met de ‘Android update’. Die had ik als voorwaarde laten opnemen in het aankoopcontract voor de koop van de auto. Dus zat hij er gisteren niet op ? Ik word erover teruggebeld en het zou in orde worden gemaakt, maar mijn indruk is dat ze bij de dealer geen idee hebben hoe het met die update zit (heb ze de screenprintjes uit dit forum laten zien, dus ontkennen konden ze het niet). Want wat wél is geïnstalleerd is de 2017 navigatiekaart (waarvan de verkoper twee weken geleden zei dat die nog niet bestond). De USB stick ligt nog in het handschoenenkastje ? Ik kan bevestigen dat de A4 bij Delft er niet op staat!

                  Tot zover! En leuk op dit forum te zijn, het heeft me goed geholpen bij mijn aankoopbeslissing!

                  [/quote]

                  Ik ga er gemakshalve vanuit dat je een hatchback hebt? Zo zuinig is bij mij echt onmogelijk :)
                  Ik ben ook een redelijk zuinige rijder geworden en kan prima 60 in z’n vijf rijden. Ik doe het enkel niet vaak, vraag me af hoe fijn de motor het vindt. Dus gewoon in z’n vier. In parkeergarages rijd ik meestal in z’n twee, één is toch altijd wat stotteren…

                  Hoe zit dat met die USB-stick, is de data die daarop staat niet toevallig even te dupliceren ;)?


                  @Aapje1963
                  , Volgens mij spotte ik jou afgelopen zondag rond het middaguur op de rotonde tussen de Bloemenbuurt en de Faunabuurt met je donkere wintersetje?

                  #18339160
                  Martino D
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2017

                    Zeker, een hatchback! Door de weeks rij ik niet veel (met de tram naar het werk), maar ik ben benieuwd hoe het verbruik over een tijdje is met meer korte stadsritten.
                    Inmiddels ben ik erachter dat de auto in het info display de schakelmomenten aangeeft (ben ik niet gewend ;)) en kennelijk kan de vierde versnelling toch echt bij 50 km/uur.

                    Die USB stick zit in een keurig DVD-mapje met een (verbroken) zegel. Dus ik neem aan dat het gekoppeld is aan een licentie (dus niet zomaar te kopiëren en ergens anders te installeren)

                    #18339728
                    scuba
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 February 2017

                      Ik rij nu een maand in m’n Opel Astra 1.4 Turbo Sports Tourer Innovation Mineral black
                      Was een auto van GM Nederland met nog maar net 8.700 op de teller.
                      Daar kwam ik later pas achter toen ik hem gekocht had.
                      Kwam eigenlijk voor een andere kijken maar deze kreeg ik aangeboden voor de zelfde prijs met meer opties en minder op de teller (zo’m 30.000 minder)
                      De oude kentekenkopie lag nog in het dashboard kastje.
                      Keuze was daarna zo gemaakt na een proefritje.

                      Hiervoor had ik een astra J sports tourer 1.4
                      Die beviel ook erg goed maar zat tegen de 90.000 aan op de teller.
                      Het verbruik ligt ook lager gemiddeld 6,9 per 100 Km
                      Wat mijn opviel is dat hij zo veel stiller is geworden.
                      Ook het optrekken gaat veel soepeler.
                      Daarnaast vind ik hem ook veel beter geveerd. Een bultje/mini drempel neemt hij met gemak en voel je nauwelijks.

                      Keyless entry systeem is fijn en went ook erg snel.
                      Ook de elektrische achterklep is erg fijn. Vooral met duiken als je uit het water komt. (sleutel in m’n droogpak).

                      Het automatisch inparkeren heb ik eens geprobeerd om te proberen echter ik zet hem er zelf makkelijker en sneller is dan dat systeem.
                      Lane Assist vind ik wel erg fijn en heeft me ook al eens gecorrigeerd toen ik er geen erg in had (oeps momentje)
                      Kort om erg tevreden met deze auto.

                      #18339732
                      aapje1963
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 July 2006

                        [quote quote=18339026]Gisteren mijn (klein jaar oude) Astra Business+ 1.0 liter opgehaald, dus na al het lezen nu ook maar lid van dit forum geworden. Nog weinig gereden natuurlijk, maar tot nu toe niks dan lof.
                        Enige waar ik echt aan moet wennen is hoe stil de auto is, komende vanaf een Corsa, in combinatie met de lengte van de versnellingen. Ik was gewend om:
                        1. Zodra de auto in beweging is naar 2 te schakelen. De Astra lijkt dit niet fijn te vinden, bijvoorbeeld langzaam rijdend in een parkeergarage. Langer in de 1 blijven rijden dus?
                        2. Bij 50 al naar de 4 te schakelen. De Corsa vond dat prima, maar ook hier heb ik het gevoel dat de Astra liever in zijn 3 rijdt en pas bij 60 aan de vierde versnelling wil denken. Maar dat is dus lastig uit het geluid af te leiden ?

                        Ik ben een zuinige rijder en gisteren kwam ik (met grote stukken snelweg) tot 1 op 18. Ongetwijfeld niet representatief voor mijn normale gebruik, maar aardig in lijn met wat mijn 1.2 liter Corsa verbruikte.

                        Verder het al ruim in dit forum besproken gedoe met de ‘Android update’. Die had ik als voorwaarde laten opnemen in het aankoopcontract voor de koop van de auto. Dus zat hij er gisteren niet op ? Ik word erover teruggebeld en het zou in orde worden gemaakt, maar mijn indruk is dat ze bij de dealer geen idee hebben hoe het met die update zit (heb ze de screenprintjes uit dit forum laten zien, dus ontkennen konden ze het niet). Want wat wél is geïnstalleerd is de 2017 navigatiekaart (waarvan de verkoper twee weken geleden zei dat die nog niet bestond). De USB stick ligt nog in het handschoenenkastje ? Ik kan bevestigen dat de A4 bij Delft er niet op staat!

                        Tot zover! En leuk op dit forum te zijn, het heeft me goed geholpen bij mijn aankoopbeslissing!

                        [/quote]

                        Ik ga er gemakshalve vanuit dat je een hatchback hebt? Zo zuinig is bij mij echt onmogelijk :)
                        Ik ben ook een redelijk zuinige rijder geworden en kan prima 60 in z’n vijf rijden. Ik doe het enkel niet vaak, vraag me af hoe fijn de motor het vindt. Dus gewoon in z’n vier. In parkeergarages rijd ik meestal in z’n twee, één is toch altijd wat stotteren…

                        Hoe zit dat met die USB-stick, is de data die daarop staat niet toevallig even te dupliceren ;)?


                        @Aapje1963
                        , Volgens mij spotte ik jou afgelopen zondag rond het middaguur op de rotonde tussen de Bloemenbuurt en de Faunabuurt met je donkere wintersetje?

                        klopt rond half of kwart voor een.
                        Ik zag jou ook, althans een zilvere Astra

                        #18339764
                        Escudo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 December 2016

                          Correct, dat was ik inderdaad :)

                          #18339772
                          pjotter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2013

                            Vandaag bericht gekregen van opel nederland ivm upddate 17-R-020 voor mijn intellink radio alleen niet duidelijk of mijn radio dan beschikt over android
                            naar deze update momenteel nog niet aanwezig op mijn scherm en welke versie het gaat Ben benieuwd of er meer opel astra K rijders dit bericht hebben ontvangen

                            #18339796
                            aapje1963
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 July 2006

                              Vandaag bericht gekregen van opel nederland ivm upddate 17-R-020 voor mijn intellink radio alleen niet duidelijk of mijn radio dan beschikt over android
                              naar deze update momenteel nog niet aanwezig op mijn scherm en welke versie het gaat Ben benieuwd of er meer opel astra K rijders dit bericht hebben ontvangen

                              is al een topic over kijk daar even.

                              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                              [URL]http://www.opel-forum.nl/?post_type=topic&p=18339693
                              [/URL]

                              #18339813
                              Leen53
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 December 2016

                                Bij aflevering van een nieuwe Astra wordt er dan ook een navigatie USB stick geleverd?

                                Zelf heb ik hem niet ontvangen en dat vindt ik nog steeds vreemd!
                                Toen mijn Vectra werd afgeleverd kreeg ik ook de navigatie cd-rom erbij.

                                #18339945
                                Gerard Kronenburg
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 December 2016

                                  er wordt geen USB stick met navigatiesoftware meegeleverd, bij staan er wel de nieuwste kaarten op. Auto gefabriceerd eerste week van januari 2017 en geleverd begin februari 2017.

                                  #18340147
                                  HarmvdO
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 March 2017

                                    Beste allen,

                                    Ik ben inmiddels een dikke maand in het bezit van een Astra K SP 1.6cdti 110PK. Auto is nagenoeg full options en bevalt ontzettend goed. Er zijn echter wel een tweetal puntjes waar ik wat vraagtekens over heb:

                                    1. Afrolgeluid banden kofferruimte. Het valt mij op dat hier redelijk wat ruis vandaan komt. Ervaren jullie dat ook zo? Heb zelf nooit eerder een station gehad dus wellicht heeft het daarmee te maken.

                                    2. Als ik over een hele hobbelige weg, of bijvoorbeeld een spoorovergang, rijd dan hoor ik iets rammelen bij de achterbank. Heb al gekeken of het de afdekhoes is van de kofferbak maar dit is niet het geval. Hebben jullie dit ook? Wat kan het zijn?

                                    Groet Harm

                                    #18340276
                                    Escudo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 December 2016

                                      Punt 1 heb ik zelf geen last van. Heb je nu wellicht winterbanden en eerder nooit gehad? Men zegt dat deze meer afrolgeluid produceren (ik merk het persoonlijk niet)
                                      Punt 2 heb ik in enkele gevallen ook last van. Bij van die lekkere drempels, ik ging er vanuit dat dit mijn reservewiel was die een sprongetje maakte… Maar of dat ook daadwerkelijk zo is? Geen idee. Ik reed hiervoor in een kleine A-segmenter en dan heb je dat bij iedere drempel, dus valt mij niet direct op :)

                                      #18340290
                                      Astra_DLS
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2008

                                        Harm. Valt mij eigenlijk alles mee. Ik heb meerdere stations gehad en deze maakt niet meer geluid dan ik gewend ben.

                                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                                        #18340303
                                        aapje1963
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 July 2006

                                          Maar eerlijk is eerlijk je hoort het afrollen wel. Irritant nee..

                                          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                          #18340415
                                          HarmvdO
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 March 2017

                                            Ja ik moet zeggen dat ik de auto verder behoorlijk stil vind, misschien dat daarom het afrollen meer naar voren komt. Rij momenteel gewoon op de standaard zomerbanden met 16″ wielen.

                                            #18340588
                                            Axl
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 November 2016

                                              Het viel mij onlangs op dat wanneer ik de A/C op AUTO zet dat (wanneer ik de temp. aanpas) op het scherm zichtbaar is dat de A/C op recirculatie stand staat. Wanneer ik deze middels het knopje aan en vervolgens uitzet geeft hij wel aan dat er nu vanaf buiten lucht ingeblazen wordt, maar wanneer ik vervolgens weer stand AUTO aanzet geeft hij weer recirculatie aan.
                                              Iemand bekend of dit normaal is?

                                              #18340613
                                              Astra_DLS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2008

                                                Bij recirculatie staat AUTO. Daar zit een kwaliteitsfilter op, die schakelt als het nodig is. Hebben we het al eerder over gehad.

                                                #18340634
                                                Axl
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2016

                                                  [quote quote=18340613]Bij recirculatie staat AUTO. Daar zit een kwaliteitsfilter op, die schakelt als het nodig is. Hebben we het al eerder over gehad.

                                                  [/quote]

                                                  Kon hier niks over vinden, vandaar mijn vraag.

                                                  #18340679
                                                  pjotter
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 November 2013

                                                    handleiding opel astra k[quote quote=18340634]

                                                    Bij recirculatie staat AUTO. Daar zit een kwaliteitsfilter op, die schakelt als het nodig is. Hebben we het al eerder over gehad.
                                                    vanaf pagina 136 in de handleiding terug te lezen

                                                    Kon hier niks over vinden, vandaar mijn vraag.

                                                    [/quote]

                                                    #18340937
                                                    aapje1963
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 July 2006

                                                      Een vraagje, stel je stapt in en aan de binnenkant voorruit zit condens.
                                                      Nu dan druk ik de knop front in bij climecontrol.
                                                      Al de lucht gaat dan naar voorruit.
                                                      Nu en misschien is dit altijd al deed ik helt zelfde front knop, maar ontdekte dat de vaste ventilatie roosters rechts en links ook hard aan het blazen waren.

                                                      Is dit bij jullie ook?
                                                      Ik dacht dat alles dan enkel naar de voorruit ging, maar bij mij gaat de harde wind/ventilatie dus ook naar de vaste ventilatie roosters rechts en links in dashboard welke naar de voor zijruiten gesteld staan.

                                                      Kortom misschien hoort dit maar ik twijfel nu…soms moet je niet nadenken..lol

                                                      Willen jullie mij helpen en het voor mij bij jullie controleren?

                                                      Ik heb wel vaak last van beslagen voorruit, zeker als de zon er op gestaan hebt en het dan sterk afkoelt zoals nu… ervaren jullie dat ook?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.