welke km stand is acceptabel?

Forumindex Forums Modellen Astra welke km stand is acceptabel?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346092
    Gijs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 September 2005

      Wij zijn op zoek naar een Opel Astra en zien er genoeg op het www. Nu hebben wij er 1 gezien die voldoet aan onze (2e hands) eisen. Alleen is het een Astra 1.4 turbo, 120pk voor een prijs van ongeveer 13900 euro. Maar wel met 107000 km.
      Is dit een hoge km stand en is dit een probleem. Word verkocht bij de Opel dealer. Stond wel op het bordje “garantie” nee. Weet nog niet wat dit inhoud. Was wel met navigatie, dacht de navi 600. Geen cd500..
      Er ontbreekt alleen een trekhaak die wij wel nodig hebben. Het er onder laten zetten zou ca 650 a 700 euro kosten. Is dat een normale prijs?
      Veel vragen maar weet er niet al te veel van.
      Zijn wel van plan om er toch weer een jaar of 10 mee te rijden. Met ca 10 a 12 duizend km per jaar.

      #18346100
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        Bij zo’n bedrag toch minimaal BOVAG-garantie: http://www.rdwcheck.nl/wat-is-bovag-garantie/
        Je geeft niet aan welk bouwjaar de astra heeft !
        Liever een auto met 20.000 km/jaar dan 5.000 km/jaar.
        Altijd alle beurten (dealer) gehad ?
        Hier kun je zeker nog 120.000 km mee halen, mits correct onderhouden (geen beun)

        #18346104
        Gijs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 September 2005

          Vergeten te vermelden. De auto is van 09-2013. Dus iets meer dan 26000 per jaar.
          Heeft volgens het boekje alle beurten gehad.
          De prijs is trouwens 12995. (moet niegg te veel op mijn geheugen vertrouwen dus)
          Heb nog even op de website gekeken maar er zit geen Bovag garantie in dit standaard afleverpakket. Voor 595 euro krijg je wat leuke dingen zoals een halve tank vol maar dan ook 6 maanden Bovag garantie en een jaar lang Opel mobilietijdsgarantie. Nieuwe apk, een jaarbeurt. NAP, zomer en wintercheck.

          #18346107
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            107000 is prima. Is niet spannend. Rijd je makkelijk naar 250000 toe. Of de prijs goed is, zie je ook aan de andere auto’s op marktplaats.

            26000 per jaar is goed gereden zal dus niet alleen maar star maar ook regelmatig langere stukken zijn.

            #18346133
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Geen garantie voor een auto van 4 jaar oud en dan 13ruggen betalen, ik zeg lekker laten staan en naar een betrouwbare garage gaan.

              #18346134
              Gijs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 September 2005

                Op de kaart die op de auto zit geplakt staat op dat er geen garantie op zit. Op de pdf van de website staat dat de garantie 12 maanden Opel occasion is. Voor dezelfde prijs van 12995.
                Word er niet echt duidelijk van.
                Tis een officiële Opel dealer.

                #18346135
                eppo61
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 May 2017

                  gaat om deze denk ik: https://www.broekhuis.nl/opel/auto/opel-astra-14-turbo-design-edition-2013/234892743/
                  Zelf een Astra-K gekocht bij Broekhuis Zwolle: zeer tevreden over de Broekhuis service !!!!
                  Gewoon even bellen/mailen met de aanbieder.
                  Op een van de foto’s is te zien dat je in september 2017 een kleine beurt nodig hebt: ook dit nu even laten doen (over 6 weken is september !)
                  Op de site vermelden ze: 595 euro (afleverpakket) geeft 6 maanden bovag garantie.
                  Gewoon “afdwingen” dat dit 12 maanden moet worden, en nog een “gratis” (normaal 240 euri) kleine beurt !

                  SUC6 !!

                  #18346141
                  Gijs
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 September 2005

                    Dat was inderdaad de auto die ik bedoel. Had er eigenlijk wel schik van. Ik ga ook eerst nog even praten met de verkoper. Wil er eigenlijk ook nog een trekhaak onder dus er is vast wel wat te regelen.

                    #18346142
                    eppo61
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 May 2017

                      Denk ik ook wel; auto staat al 3 maanden te koop: http://www.autoweek.nl/occasions/opel/astra/309799806/14-turbo-design-edition/

                      Auto heeft 26.000 gekost: nu nog 50% is redelijk stevig.
                      Check meteen welke navigatie-kaart er in zit (wellicht nog die van 2013 i.p.v. 2016/17).

                      #18346143
                      Gijs
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 September 2005

                        Zou die 3 maanden puur komen door de prijs of zou er nog iets anders kunnen zijn. Had wel gezien dat hij er al 3 maanden stond. Er zit een navi 600in en een Benelux kaartje. Heb eigenlijk een kaartje voor Oostenrijk nodig. Dus Benelux valt dan toch af. Kaart van de navi 900 moet ook werken.
                        Andere auto’s die ik heb gezien zat meestal een cd500 in en daar ben ik niet zo kapot van.
                        Je weet op het laatst ook niet meer waar je naar moet kijken. :rose:

                        #18346144
                        warhamstr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 August 2009

                          Bij zo’n jonge auto kan er eigenlijk niet veel mis zijn. De km-stand is logisch en als de staat binnen en buitenom nog goed is, is het een prima auto. Maar dit zijn dingetjes om met de verkoper in kwestie te bespreken denk? opel-forum.nl is geen officieel onderdeel van Opel ofzo. :-)

                          #18346147
                          Gijs
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 September 2005

                            Ik weet dat dit forum niet van Opel is maar ben altijd bang dat ik een verschrikkelijke miskoop doe bij dit soort dingen, vandaar deze vragen. Eerst maar eens langsgaan en een stukje rondrijden. Kijken of het bevalt. Kom nu uit een astra 1.8 16V CDX uit 1999.
                            Als alles logisch lijkt wat kilometers betreft en hij ziet er verder goed uit ga ik kijken wat ik er mee kan doen.
                            Bedankt.

                            #18346177
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              volgens mij was het probleem met die 6 bakken in 2012 opgelost, maar 100% zeker ben ik er niet van, dus zeker voor die prijs eisen dat er 12 maanden garantie op zit en probeer er een trekhaak erbij te krijgen, op de foto’s ziet hij er netjes uit.

                              kijk gewoon ook eens op marktplaats wat een vergelijkbare auto opbrengt (dus niet wat ze er voor vragen) omdat hij er al 3 maanden staat valt er vast nog wel wat te onderhandelen.

                              #18346182
                              Gijs
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 September 2005

                                Ik ga morgen kijken en er een stukje in rijden. Kijken of het bevalt. Zou ik nog ergens op moeten letten?
                                Maar nu komt vrouwlief ook weer met 2 andere Astra’s, 2011 en rond de 50000km. Kosten rond de 10 en 11,5. Maar dit zijn 140 pk modellen. Volgens de rdw site is er wel een normale bpm voor betaald, rond de 4000 geloof ik. Dus geen import schade wagen. Ze maakt het mij niet makkelijk. Eerst morgen maar eens kijken. Hoe het afloopt.

                                #18346202
                                Gijs
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 September 2005

                                  Ik ben vandaag wezen rijden en het reed prima. Heb ook gereden in de 3e 4e en 5e versnelling met een hoger toerental en dan het gas loslaten en weer gas bijgevoegd, de versnellingspook beweegt totaal niet.
                                  Nu even kijken of ze er een mooie prijs voor kunnen maken.

                                  #18346204
                                  opel-mark
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 March 2011

                                    het probleem met de versnellingsbak deed zich voor in de 6e versnelling, een jankend geluid van versleten lagers

                                    #18346205
                                    eppo61
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 May 2017

                                      Moet zeker lukken:
                                      Astra & trekhaak & kleine beurt & 12 maanden garantie = 13000 euri !!
                                      Staat al lang genoeg te koop, dus jij hebt de kaarten in handen.
                                      Brutaal heeft niet de halve, maar de hele wereld.
                                      En bovenstaand is absoluut niet onredelijk.

                                      Succes, en keep us informed….. :good-job:

                                      #18346206
                                      eppo61
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 May 2017

                                        [quote quote=18346204]het probleem met de versnellingsbak deed zich voor in de 6e versnelling, een jankend geluid van versleten lagers

                                        [/quote]
                                        vandaar dus garantie afdwingen !

                                        #18346207
                                        Gijs
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 September 2005

                                          In de 6e versnelling heb ik ook gereden op de snelweg maar geen jankend geluid waargenomen. Had geen radio aan.

                                          #18346210
                                          warhamstr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 August 2009

                                            Gewoon beste bak dan.

                                            Nu voor zo laag mogelijke prijs en zo lang mogelijke garantie zien aan te schaffen.

                                            #18346225
                                            Gijs
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 September 2005

                                              Morgen nog bellen met de verkoper wat ze kunnen doen aan de prijs. Het verschil tussen een Astra van 1999 en 2013 is wel een behoorlijk verschil. 2013 rijdg tocbb wel een stuk fijner.Mijn huidige is een 1.8 cdx uitvoering en is best nog wel pittig voor zijn leeftijd. Maar dat is de 1.4 turbo ook.
                                              Wat inruil betreft, daar hoef je het niet van te hebben dus ook gevraagd voor de prijs zonder inruil. Je weet maar nooit.
                                              En wat kilometers betreft op jaarbasis, we halen neff de 8000, als het meezit. Misschien nog wel iets minder.

                                              Ik laat het nog weten en bedankt voor de reacties.

                                              #18346258
                                              opel-mark
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2011

                                                Vraag naar de problemen met de versnellingsbak, of deze verholpen zijn, las net dat de modellen pas in 2014 voorzien zijn van andere lagers

                                                #18346261
                                                Gijs
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 September 2005

                                                  Ik ga daar wel even naar vragen. Kijken wat ze daar van zeggen.

                                                  #18346265
                                                  Leen53
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 December 2016

                                                    Zie dat de auto de laatste beurt bij 91780 km heeft gehad. Weet niet zeker of bij deze motor een getande distributie riem is gemonteerd. Bij een riem moet deze bij 120000 km vervangen worden. Zou daar ook naar vragen. En als je niets inruilt kan je vragen voor korting. De service bij Broekhuis is uitstekend. Broekhuis adverteert zonder garantie maar voor € 595 kan je een pakket kopen wat het zeker waard is. Mijn broer kocht bij Broekhuis Barneveld een Astra maar er werd daar aangegeven dat ze geen jaar garantie meer geven. Succes.

                                                    Koerslijst ANWB
                                                    Situatie bij het kopen van een auto
                                                    Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie € 13.350
                                                    Kopen bij merkdealer met garantie € 13.900
                                                    Inruil bij autobedrijf € 11.600
                                                    Verkoop tussen particulieren € 11.900
                                                    Overige situaties
                                                    Meeneemprijs € 12.450

                                                    #18346269
                                                    Gijs
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 September 2005

                                                      Ik zal het nogmaals vragen maar dacht dat er een ketting op zat. Voor het bedrag van 595 zouden ze de eerstvolgende beurt nu uitvoeren, de auto helemaal nalopen. Mocht er iets mis zijn dan werd het meteen gerepareerd of vervangen. De auto zou dan in topvorm moeten zijn.
                                                      Mocht ik voor deze optie kiezen als de verkoop doorgaat dan zou ik 12 maanden garantie krijgen. Maar eerst even kijken wat uit het gesprek komt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.