Nieuwe Astra, veel gebreken

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Astra, veel gebreken

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 89)
  • Auteur

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

Hoi mooi klote dat geklooi… sorry voor mijn uitspraak… maar je moet het maar treffen.

Onze astra heeft 15 mei een nieuwe voorruit gekregen men had na erg veel speurwerk en water hozen een lekkage gevonden na 1.5 jr pas serieus onderzoek op ons vochtprobleem….  vreemd nooit ergens natte plekken in de auto gevoeld en… geloof mij ik heb gezocht ook boven de pendalen end. Ook was op de rit naar de dealer het schuifdak weer stuk het bleef heerlijk openstaan. Best lastig tegenwoordig is er totaal geen handmatige manier meer om het dak te sluiten… dus als het had geregend..

Dus het Opendak module was weer stuk.. door het vocht?

We hebben nu met dit weer niet kunnen testen of constateren of het vocht probleem weg is. Ons angstige buik gevoel is dus niet weg eerst zien dan…

Nu is de Astra afgelopen woensdag weer naar de dealer gegaan alle boven deurrubbers moeten vervangen worden. De ijzeren strippen die in die rubbers zitten zijn geroest… dus scheurtjes in het rubber waardoor er vocht komt waar het niet mag. Voorbeeld foto onze Astra

Je leest het pok veel Duitse en Engelse forum is Astra k probleem..althans sommige Astra.s

20180612_180045

<p style=”text-align: left;”>Ook moet het raamrubber van achterdeur bestuurder vervangen zowel buitenkant als inwendig. En ook de vertikaale staander in de achterdeur tussen ruit wat schuift en kleine driehoek ruitje moet vervangen worden. Tevens de handgreep klep naar recervewiel. Dan na vervangen voorruit is er wat mis met het rubber van paravan… het rooster onder de voorruit links en rechts zit een rubberflap deze sluit aan onderkant mororkap. Vreemd genoeg staat aan de kant bijrijder deze flap rechtop inplaats van haakse hoek deze flap is een geheel met het paravan.. daarloopt het water van voorruit langs zo paravan in. Je ziet waar de vouw hoort maar niet meer in model te krijgen bij gesloten motorkap en rijwind komt de flap er gewoon onderuit. Hele paravan rooster moet vervangen</p>
    Screenshot_20180712-224503

Ook is de strip beschadigd op de a stijl welke aansluit op voorruit er is een bevestigings klip afgebroken.. dus strip klappert op en neer.

Ook wordt het scherm van navigatie scherm vervangen… we hebben er 2x vocht.. condens plekken ingehad.. na gesprek met directie wordt dit vervangen.

Afgelopen wo een gesprek met directie en chef monteur gehad en een pittig gesprek. We hebben een jurist in armen welke ons begeleid op het verkrijgen van ons recht.

Directie…dealer blijft reparaties vergoeden. Ze zijn volgens de Nederlandse wet Conformiteit repareren.. een produckt moet aan verwachting en eisen voldoen.

De jurist gaat ook zelf met hen in discussie als wij er zo met haar tips en adviezen niet uitkomen. Maar dit gesprek verliep positief.. voor zover je het allemaal positief kunt noemen natuurlijk.

We hopen toch een keer dat de problemen ophouden. Natuurlijk inruilen kan maar ik wil ook nog eens lekker uiteten en kids studeren.. na 2 jr een nieuwe auto inruilen is een kostbare zaak. En WIL ik dan nog wel zo.n auto? Misschien wel een ander merk! Geef dan een flinke zak casch.

Kortom pfffg

Oh ja ik hen sinds twee wk ook een paar keer schermuitval gehad en zeer traag opstarten multimedia. Ook een keer geen beeld dus zwart en wel gewoon radio aan? Lijkt HMI module maar wie weet komt dat ook nog.

We hebben verder 3 jr extra garantie bij aankoop gekocht dus dealer kan daar ook zaken op weg schrijven.

Nu vrijdag auto nog niet terug vanaf wo .. denk maandag..

Helemaal vergeten haha hij krijgt nu ook z.n tweede service beurt😉

Ik wil best een gelijke auto maar niet bijbetalen..

Leenauto20180725_182829

20180725_182244

20180725_18220720180725_18212920180725_18231520180725_182224

Maar ik wil deze…

2018-07-02_16.31.28

Ascona B1.6 de luxe jade grun
    Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Astra F station1.4 se aut
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 244

Je hebt heel duidelijk de  1 april maandagmorgen uitvoering gekregen van de Astra-k !  Triest dat je telkens wordt geconfronteerd met nieuwe ellende. Gelukkig heb je inmiddels rechtsbijstand, en lijkt ook de dealer zijn best te doen. Feitelijk ligt het initiatief nu bij Opel Nederland; zij hebben jou immers een ondeugdelijk product verkocht ! Ik zou gewoon de landelijke media (Radar, Kassa) benaderen met deze patstelling; wellicht is Opel-NL dan eerder geneigd jouw Astra te ruilen voor een andere Astra (eventueel even oud/kmstand/uitvoering).

Niet vreemd overigens dat er zoveel vervolg-ellende is ontstaan uit het lek via de voorruit !!!  :cry:

Nogmaals heel veel sterkte en succes ! :praying02:

....if it ain't broken, don't (try to) fix it......

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

Even corrigeren: Opel Nederland is geen partij, alleen de verkopende dealer.

Zoals bekend heb ik het zusje of broertje: ook alleen maar problemen. 2 Weken geleden ook problemen met het touchscreen. Deze is dan ook vervangen. Nu nog de camerakap vervangen en het haperende startknopsysteem goed werkend krijgen.

Ik was al overgestapt met toestemming van Opel Nederland naar een andere dealer, die wel de zaken wilde oplossen. Maar ook deze dealer geeft aan dat de ellende waarschijnlijk niet zal ophouden. Daarom wordt er in overleg met mijn jurist volgende week een brief aan de verkopende dealer gestuurd, dat, als er nog 1x een storing is, de koop wordt opgezegd. Een ander voorstel is dat de verkopende dealer ook  3 jaar extra garantie kan regelen. Niet dat dan de problemen over zijn, maar wel dat we niet hoeven te discussiëren over het vergoeden van reparatiekosten. We wachten dus verder af (op de volgende storing :yahoo:   )

Astra K Sports Tourer Innovation 1.6 200pk

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 244

Opel Nederland is de importeur van dit kwaliteitsproduct en verkoopt dit via zijn dealernetwerk !

Opel Nederland heeft geen belang bij reputatieschade en/of negatieve publiciteit; derhalve de media opzoeken !

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

Helaas, maar  Opel Nederland interesseert het geen moer. Ik heb zelf met hen en de verkopende dealer om tafel gezeten. Omruilen wilde ON niet omdat de auto al geregistreerd stond (en meer van dat soort smoesjes). Intussen heb ik op AutoWeek mijn review gedaan en via Google een review van de dealer. Het enige wat je kunt doen is de dealer onder druk zetten en die moet zich maar gaan beklagen bij Opel Nederland. ON deed mij een aantal beloften om de vele problemen op te lossen, maar dan blijkt bij de afhandeling dat juist ON weer moeilijk aan het doen is. En wil je de persoon spreken met wie de afspraken zijn gemaakt, reageert die persoon natuurlijk nooit meer en wordt hij door ON afgeschermd.

Sterker: Opel Nederland trekt zich terug als je juridische stappen onderneemt tegen de verkopende dealer. Juridisch misschien juist, maar qua imagoschade funest. Het bevestigde alleen maar dat het ON allemaal niets kan schelen.

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

Inderdaad Open Nederland doet geen donder en lijkt er er helaas niet zo mee te zitten dat er sommige klanten gedupeerd zijn.

De dealer begrijpt nu dat we rechtshulp hebben en een lange adem.

Vandaag een belletje maandag kan de Astra weer gehaald worden.

Dan gaan we get weer met de jurist bespreken.

Als je dealer steeds gewillig blijft en blijft repareren is een andere auto zonder bijbetaling niet simpel.

Zoek maar een gelijk model…. je hebt je auto toch naar wens uitgezocht.. extra trekkaak 700 euri 3 jr extra garantie bijna 700 euro schuifdak agr stoelen..

Dan nog je bent het vertrouwen kwijt in een Opel.

En de angst waarom wordt een jonge Astra weer zo snel ingeruild.. ook probleem auto.s? Of motor problemen door pingelen cq te vroege ontbranding. Geloof me als je zoals wij een misser hebt.. en dat hebben wij wordt je bang…. en argwanender.

En sorry ik heb veel Crossland x leen auto.s gehad maar dat gaat hem niet worden  mooie auto zit positie top maar de versnellingsbak. Kan met die bak niet vrolijk worden.. wat een lange slagen en hakerig en welke versnelling zit je.. kan wennen zijn maar de Astra schakeld echt goed… nu helemaal met de nieuwe bak.

Nu al zenuwachtig dat hij maandag terug komt…  op een gegeven moment wordt je er letterlijk ziek van en krijg je zelfs spanning in de relatie… stukje lekker touren en onderweg weer wat niet goed gaan of ellende ontdekken.. zo.n uitje wordt je steeds minder vrolijk.

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

Intussen weeeer wat nieuws: de ruitensproeier die niet sproeit. En dan opeens weer wel….. je hoort bij weigering geen motortje, maar je ziet wel de ruitenwissers heen en weer gaan.

Daarnaast had ik al een startknop die het af en toe niet doet. Na 1x indrukken wordt de auto “ wakker” en gaat oa de stoel naar voren. Maar als ik na het vastklinken van de autogordel wil starten, is de startknop “ dood”: geen controlelichtje meer te zien….

De dealer die intussen de reparaties uitvoert, denkt dat de BCM weer kapot is (en die is al eens vervangen).

De jurist gaat de verkopende dealer maar vragen om 3 jaar extra garantie want de verwachting is en blijft dat er nog wel wat meer defect zal gaan in mijn maadagochtendauto…

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 244

……daar wordt je toch blij van……. :wacko:  

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

Intussen weeeer wat nieuws: de ruitensproeier die niet sproeit. En dan opeens weer wel….. je hoort bij weigering geen motortje, maar je ziet wel de ruitenwissers heen en weer gaan. Daarnaast had ik al een startknop die het af en toe niet doet. Na 1x indrukken wordt de auto “ wakker” en gaat oa de stoel naar voren. Maar als ik na het vastklinken van de autogordel wil starten, is de startknop “ dood”: geen controlelichtje meer te zien…. De dealer die intussen de reparaties uitvoert, denkt dat de BCM weer kapot is (en die is al eens vervangen). De jurist gaat de verkopende dealer maar vragen om 3 jaar extra garantie want de verwachting is en blijft dat er nog wel wat meer defect zal gaan in mijn maadagochtendauto…

Ik voel en begrijp je frustratie… en helaas herken ik het ook.

Wij hebben ook een jurist in armen genomen.

De auto is vorige week van wo tot afgelopen maandag weg geweest om veel dingen te vervangen. Op de dag van brengen leek een goed gesprek met directie verkoop dealer gehad. Deze moest..  of te wel moest wel erkennen  dat de Nederlandse wet Conformiteit nageleefd dient te worden. Het was een nieuwe auto en mag je er redelijke wijze vanuit gaan dat je een paar jaar plezier van een produckt mag hebben.

Maar na het terug krijgen van onze wagen zijn we diep teleurgesteld. Alles wat niet in orde was zou voor nieuw vervangen worden… duidelijk door hen zelf aangegeven.

Mijn vrouw geeft de auto opgehaald bij balie zei men alles is volgens afspraak uitgevoerd en vervangen.
    <p style=”text-align: left;”>Maar toen ikzelf even om de auto liep pfffff  paravan nieuw? Waarom ligt mijn oude vuil er nog op? Zou toch voor nieuw vervangen worden :negative: Rubbers achterdeur sloten niet aan de ruit…. nu na reparatie nog niet :negative: sierstrip op de a stijl naar voorruit zou vervangen worden..  niet gebeurt :negative:   als kado is dezelfde a stijl strip nu ook aan bestuurderskant los…. :negative:   daar is het erger.. on los te maken hebben ze er denk ik lomp een metalen schroevendraaier tussengestoken.. gevolg beschadiging lak en kras op die strip.. de lak maar lelijk met lakstift bijgetipt :negative:   Ook kado nu beschadiginge  op de chroom strip bijrijders voordeur :negative:   En dan.. voir de binnenbekleding achterdeur te verwijderen zit er een schroef onderin het handvat van de achterdeur. Daar zit netjes een dop op. Ok deze moet eruit.. maar waarom doe je er dan geen nieuw dopje in? Nu zit ik met een behoorlijk beschadigde afdek dop deze is losgewrikt met een metalenschroevendraaier. En totaal verkracht :negative:</p>
    <p style=”text-align: left;”>Ik vrees dat ik nog meer tegen ga komen. En de dealer steeds onze beste monteur werkt aan u auto… is het gek dat ik dan nu denk  hoe werken die anderen monteurs dan? Nog slechter? :cry:</p>
    Beloftes worden niet nagekom sterker nog er wordt dus gewoon gelogen, ja mevrouw alles is nieuw!

Hoe kan ik ze nu nog vertrouwen..is ons navi scherm wel vervangen of gewoon glas schoongemaakt… dit kunnen wij niet checken.. en nu hebben we niet alleen een probleem auto maar ook twijfelachtige dealer.

Kijk stel het rubber van het paravan was toch te repareren..  bv was verkeetd onder spanning gemonteerd of weer om te vouwen door middel van warmte.. zeg dat dan verdomme. Maar zeg niet tegen mijn vrouw die het specifiek vroeg betreft paravan, Sandra  hij is nieuw en ook van binnen lekker schoongemaakt.

Ik heb nog niet op dealer gereageerd. De Jurist buigt  het hoofd nu over dit nieuwe probleem… garage die nu behoorlijke steken laat vallen.

En wij gaan soms gewoon twijfelen zijn wij dan zeikers?

Kortom leuker kunnen ze het niet maken.

Nu intussen in motorkap een kras 2 cm onder in achterdeur kras en nu een a stijl bijgewerkt met lakstift en dat nog lelijk ook.

Moe moe moe worden we ervan.

Maar volgende wk vakantie….. er ff uit. :yahoo:

Ons zogenaamde nieuwe paravan.. met vuil.. de zij rubberen flappen zijn een geheel met paravan dus niet los te vervangen.

20180731_14393220180731_144036

Onze auto is onderhand een revel bouwdoos.

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 244

Opel: wir leben autos

download (1)

Zou mooi zijn om dit te wijzigen naar: Opel, wir leben onze klanten…..

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

“ Een klant; das interessant” …

Opel Nederland kent dan ook een mooie functienaam voor degene die de dealer moet ondersteunen: Field Manager Customer Care. Welnu: waarschijnlijk heeft deze man moeite met de laatste 2 woorden ;) Hij wilde snel van mijn zaak af en ik mocht zeggen wat er moest gebeuren. Intussen zijn we bijna een half jaar verder. Die man laat zich afschermen en wil dus niet op zijn belofte aangesproken worden. Dan begrijpen jullie wel wat intussen de stand van zaken is  :cheers:

Astra_DLS
    Participant
    • Topics 22
    • Reacties 1048

Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op.

Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.

Astra K st 1.6d 136 PK Innovation
    Zafira B 2.2

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

<p style=”text-align: left;”>

Echt bizar wat voor problemen er langs komen met sommige exemplaren. Ik merk hier (gelukkig) helemaal niets van. Het is dus niet structureel maar het komt toch wel vaak voor als ik dit zo lees. De problemen houden dan ook niet echt op. Mensen, sterkte hiermee en hopelijk gaat Opel hier wel wat mee doen.

</p>

Ik vrees dat Opel er weinig aan gaat doen. Wat jammer is rijd al 36 jaar Opel… :cry:

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Leen53
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 29

Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de “jurist” Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing.

1999 11 23 einde oefening 0006

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

Beste aapje1963 wens je heel veel geluk en hoop dat de “jurist” Opel kan bewegen jullie tegemoet te komen. Onze irritaties met de opel Astra K vallen in het niets met wat jullie moeten meemaken. Op zich rijdt onze Astra niet verkeerd. Met enige moeite hebben wij besloten om de Astra na ruim twee en een half jaar in te ruilen. Ons vertrouwen is er niet meer. Of het gras groener is om na 45 jaar Opel naar een ander merk over te stappen zal de toekomst leren. Eigenlijk had ik het al eind 1999 met Opel gehad. Onze 7 maanden oude Vectra branden op de A 28 uit. Opel had toen het lef om via een expert te laten weten dat ik de radio verkeerd had ingebouwd. Heb toen verteld dat ik gediplomeerd monteur was en dat de radio door de dealer was overgebouwd (in de slee geduwd) en daar niets mis mee kon gaan. Van Opel kreeg ik te horen dat ik het maar met mijn verzekering moest regelen. Door de goede service en begeleiding van de toenmalige dealer zijn wij toch Opel Vectra blijven rijden. De arrogante houding van Opel maakt zeker deel uit van onze beslissing. 1999 11 23 einde oefening 0006

Ja is  is klote.. hoop op Opel heb ik eerlijkgrzegd niet echt… helaas.

Hopelijk kan de dealer verplicht worden… dat de Astra elders nagekeken en gerepareerd wordt en zij dit moeten vergoeden.

Het is zeer frustrerend om na zolang Opel te rijden in deze situatie te zitten.

Wat voor auto heb nu nu gekozen..

Mijn angst is de lage inruil.. best snel een nieuwe auto inruilen.. afschrijving is hoog bij nieuw.

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

Kreeg net te horen van de dealer dat er vorige week een schrijven van Opel is uitgegaan m.b.t. het uitvallen e.d. van het Navi-scherm. Ik was de boel kennelijk voor ;)

Check kan gedaan worden bij de dealer o.b.v. chassisnummer.

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

Kreeg net te horen van de dealer dat er vorige week een schrijven van Opel is uitgegaan m.b.t. het uitvallen e.d. van het Navi-scherm. Ik was de boel kennelijk voor ;) Check kan gedaan worden bij de dealer o.b.v. chassisnummer.

Heb je enig idee wat er in deze brief zou moeten staan?

Voor welke Astra.s geld het dan.. de verstandhouding tussen ons en de dealer begint te vertroebelen.. ik heb aangegeven dat onze navigatie soms zwart blijft dan traag opstart..en soms ook zwart is en dat de radio dan gewoon speeld  dan moet het contact uit end soms meerdere keren.

Ik heb wel het idee dat ze laatst de software vervangen hebben m.n zenders waren allemaal gewist bij ophaal.

Het voorste scherm zegt men is nu vervangen..  ik had door mijn vocht probleem vochtplekken in het scherm.

Of ze wat aan het uitvallen en of zwart beeld hebben weet ik niet.

Dus bij hun met mijn chassie nr aankomen heeft vrees ik geen zit.. zeggen ze toch dat het niet voor onze auto geld. . Vertrouwen is na laatste dealer bezoek geschaad.

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

@aapje1963 Check ff je postvak; ik heb je een PM gestuurd. Je kunt het ook bij een andere dealer laten checken. Ik ben na overleg met de verkopende dealer en de FMCC van Opel nederland overgestapt naar mijn oude dealer. Helaas zijn we er nu na een half jaar achter dat de beloften van Opel Nederland niet worden nagekomen. Ik mocht aangeven wat er gedaan moest worden want Opel Nederland wilde snel van de zaak af. Oa laat Opel nederland nog steeds na om een onderdeel dat 2 maanden geleden wel op de Duitse markt was uitgekomen voor mijn zaak naar nederland te halen middels een simpel telefoontje  ofzo. Tja dan duurt een zaak snel oplossen heel lang en begint ook ons geduld op te raken.

De zaak rond de beeldschermen is ook terug te vinden op het Duitse forum. Daar werd vooral gesproken over beeldschermen van modeljaar eind 2016. Zelf heb ik een van de eerste bouwjaar 2017 (eind september 2016)

Katindezak
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 13

Zo er is weer heen en weer geschreven. Inmiddels contact gehad met Opel Nederland over mijn infotainment systeem en ook met de dealer. Ik ga nu ook gewoon de naam noemen, want het schiet allemaal niet op. Autobedrijf Kooiman in Oud-Beijerland. Inmiddels een email gestuurd en we beroepen ons op artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek BW.

Gezien de gebreken is er sprake van non-conformiteit (7:17 BW). Op grond van de consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek is men als verkoper verantwoordelijk voor het geleverde product. En is men aansprakelijk als blijkt dat het product non-conform is;

het product bezit niet de eigenschappen die ik als koper mag verwachten op grond van de aard van dit product, de door de dealer verstrekte informatie en de koopovereenkomst.

Het is afwachten en inderdaad inmiddels overweeg ik om Kanniewaar zijn in te schakelen. Als we dat allemaal doen, is er best een leuke scetch van de te maken en met 1 miljoen kijkers gaat Opel wellicht eens een keer wat doen. Ik word al ziek als een reclame van Opel voorbij zie komen. Mooie woorden, beloften en niets waar kunnen maken. Ook ik heb een auto van september 2016, maar blijkt gemaakt in november 2015. Daardoor was alles verdroogd. Nu is er nog het infotainment systeem en dat loopt al vanaf januari 2017. Ben zo klaar van deze Ongeval Pech En Last auto. Had goede hoop op een meneer van Opel maar werd maandag al teruggebeld door een ander. Waarschijnlijk was deze meneer iets te meegaand. Weer afgewimpeld met afspraak garage om 1 module te laten veranderen.

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

@katindezak mocht je met me willen overleggen, stuur me dan even een PM.

De FMCC van Opel Nederland heeft in ons gesprek van februari jl al aangegeven dat ik teveel verwacht van een Innovation-uitvoering. Elektrische stoel instelling, navigatie, Climate controle, navigatie enz enz. en dat het allemaal tegelijkertijd werkt. Tja er staat niets in de folder dat dat niet kan en bij de verkoop is daar ook niets over gezegd.

Hoe leg je als Opel dus jezelf al een bewijs van non-conformaliteit op. Bij ons loopt de procedure ook al.

Leen53
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 29

“Katindezak” Het door u genoemde autobedrijf heeft jaren geleden (sub dealer) autobedrijf Stolk in Puttershoek ingelijfd.  Kooiman heeft dan wel de verkoop maar zeker niet de service van Stolk overgenomen. Toen mijn auto uitbrandde zijn ze met alles voor ons in de bres gesprongen ook naar Opel toe. Na beëindiging van Stolk zijn wij verder gegaan bij een andere dealer die onze Astra Kapot heeft geleverd. Heb Opel Nederland vanaf eind 2016 twee maal aangeschreven en als reactie krijg je een schrijven dat alles werkt zoals de leverancier het bedoeld heeft. Wij hebben het vertrouwen in Opel dan ook totaal verloren. Heb de Astra nu voor ons een acceptabele afschrijving ingeruild. En nu na 45 jaar Opel hopen dat wij een goede beslissing hebben genomen.

aapje1963
    Participant
    • Topics 96
    • Reacties 1390

Ik heb minder luxe de edition plus.

Dat was 2016 een compleet model met navi schuifdak..el ramen.  Ook storing in navigatie en al 2x de module van het schuifdak al vervangen. Tja electronika.. komt het door het vocht was onze vraag… nou… ik denk het niet hoor antwoord dealer.

Ook heb ik andere shit.. al nieuwe versnellingsbak bonkende krakende onderkant.. en er is nu al zo veel vervangen dat ik niet meer weet wat er orgineel is.. het is een slechte revel bouwdoos geworden. Zelfs de voorruit is vervangen. Geroeste deurrubbers . Metalen binnen strip  in het rubber die roest. Gewone ruitrubber.s vervangen.. al vanaf uitrijden showroom begon de pret… het schuifdak klappende zo dat je er niet mee open durfde re rijden we konden na 10 min al terug.. afspraak maken na 3x de auto een dag te brengen is deze dus deze is totaal vervangen glas gelijders motor ter alles is uit de auto geweest.. ook binnenhemel welke daarna niet meer nieuw was… niet gek na 3x verwijderen..  en de auto is van 3 sept 2016 5 oktober begon het vocht probleem al…  zelfs vochtplekken in navi scherm.. alles weggedaan met u rijd te weinig.. vochtige kleding u heeft een hond.. deze is nooit in die auto dus?

Afgelopen mei hebben ze pas onderzoek gedaan met waterhozen op de voorruit… er bleek vocht in de auto te komen.. daar op besloten de ruit te vervangen. Na verwijderen ruin verdenkt men 1 plekje waar de kit niet gehecht was. Na 1.5 jaar pas een onderzoek… mijn foto.s met vocht en vochtplekken in navi scherm ach ik kreeg meldingen terug wij hebben het niet geconstateerd..

Van alle reparatie heb ik nu kras in motorkap en in achterdeur en na het verwijderen voorruit ook een a stijl die bijgewerkt is met een lakstift op 2 punten.  Chroomstrip vol beschadigingen krakende deuren en rubbers die niet aansluiten,zo krijg je vanzelf een oude auto.  En bedankt.. bewijs het allemaal maar..

Er is vast meer echt ik weet het niet eens meer.

In angst wacht ik het najaar af wanneer het vochtiger wordt is dat probleem verholpen.. of staat er weer een beslagen bak voor de deur…en moet ik met trekkertjes en doeken in de weer.

Ook nu een paar keer gehad dat de navi niet of zeer moeilijk opstart.. en of zwart scherm en de radio speeld gewoon.

Gesprek met directie…  directeur zegt… ik rijd nieuwe Opels dat heb ik ook hoor gewoon contact uit en weer aan… soms 2x.

Zo serieus wordt je genomen..

En op antwoord oo mijn beschadigingen. Onze beste monteur werkt aan u auto.. tja hoe erg zijn de andere dan.

Onze 1e nieuwe auto… en zo.n drama aankomende 3 sept geen fabrieks garantie meer.. wel 3 jr bijgekochte garantie.. maar dat dekt veel van mijn problemen niet.

Hoe is de toekomst.. wij weten het niet meer.. en veel bijleggen op een andere Astra  dat gaat hem niet worden geen vertrouwen meer.. wat koop je dan?

Tweede hands is ook lastig met die motorproblemen.. vroegtijdige verbranding.. pingelen dus. Sinds vorig jaar is er de nieuwe olie dexos 2 gen 1 maar wat je tweedehands koopt met 50k op de teller kunnen dus best motor schade hebben.. lekker dan zit he met de tijd aan een nieuwe motor.

We hebben een jurist in armen genomen, deze gaat voor ons bemiddelen en ons recht van de Nederlandse wet bij de dealer in de ofen wrijven. Je hebt recht op een goed werkend product.. maar tja wat is bij Opel een goed product? Moet je na de fabrieks garantie elke maand vechten we. Hebben nooit eens 2 mnd zonder problemen of gezeik kunnen rijden. Rijden loopt meestal uit op teleurstelling en stress..  nee niet leuk meer 2 jaar shit.

Gelukkig voor diegene die probleemloos rijden ondanks erg veel luxe zijn die er wel ook op het forum..  gun het ze echt maar ons verdriet..trouwma kan niet meer op  :-( we moeten afwachten wat de jurist bereikt.. dealer wist van ons al dat we een jurist in armen hadden.  Nu deze zelf in actie komt tegen de dealer zal dat voor de dealer duidelijker worden.. althans hopen we… we zijn er ziek van.

Wens ieder veel succes, het moet je maar overkomen.. :cry: rijd vanaf 1982 Opel… 36 jaar…

Kadett1.2 E flash
    Ascona C GTS 5dr
    Kadett1.3 Ls
    Kadett E gsi
    Astra F station1.6
    Vectra A 4 dr1.8 gls
    Vectra A hb1.8 gls
    Zafira A2.2 se
    Vectra C2.2 zyh GTS
    Astra G1.8
    Astra K tourer

Divers
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 107

Grappig: bij controle van mijn chassisnummer bleek dat die van mij niet tot de categorie behoort, die in het schrijven van Opel genoemd wordt. Ik denk dat ze er dus een mogelijk probleem bij hebben ;) (eerste serie MJ2017).

Intussen was mijn filmpje van een niet werkende ruitensproeier (en dan weer wel) bij Opel Nederland terecht gekomen. De FMCC gaf aan dat je weinig fout kon doen met de hendel, dus het weer een terechte storing is.  :happy02:

Tip voor een ieder: Opel (en dealers) bekijkt storingen vaak alleen op uitgelezen foutcodes. Die zijn er vaak niet (zeker in mijn geval). Foto’s en filmpjes zijn dan helaas hard nodig als bewijs.

(maar wel weer bijzonder: bij mij bestaan er al vanaf het begin 3 hardnekkige storingen bij het uitlezen. Die blijken tot nu toe onoplosbaar….)

juruca
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 341

Ik lees al deze berichten omtrent de nieuw astra k ook mee.

En ik vraag me af: zijn dit nu slechts enkele gevallen met al die problemen of zouden er nog veel meer zijn??

Zelf zit ik ook wel eens te kijken naar de nieuwe astra k maar iets zegt me ook van, ik heb nu een astra j zonder problemen wat voor ellende krijg ik als ik bv een gebruikte auto koop.

Ik zit niet te wachten om om de haverklap terug te moeten naar de dealer.

Is dat op één of andere manier na te gaan hoeveel probleemloze astra k’s er rond rijden ?

Thx

Opel Corsa D Color 2012
    Astra J Sp.T Aut. A16LET

Katindezak
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 13

Ik schrijf meer op dit forum, maar weet nog steeds niet precies hoe het nu werkt. Ik zou meer berichten moeten zien, maar kom niet verder dan 24 van de inmiddels 74 berichten. Ik ga u mijn emailadres geven. Misschien kunnen we er met elkaar uitkomen. Ik denk gezien alle klachten dat we toch maar eens de media moeten gaan opzoeken. Ik kan zelf wel mijn juridische procedure voeren maar samen staan we veel sterker. Voor wie zich wil aanmelden, mail naar f.lieshout9@gmail.com. Ik heb dus een rode Astra uit september 2016. Gekocht tijdens de Big Event van Opel. Bleek een auto van november 2015. Waarschijnlijk achter glas in showroom gestaan gedurende alle maanden en daardoor zowat alles verdroogd, althans zo lijkt het. Inmiddels vervangen rubber motor lekkage olie, draagarmen / steunen voorophanging / stabilisatorstangen, airco stond droog, moest bijgevuld, infotainment systeem is een drama, rolt al vanaf het begin iets tussen de deuren, lijkt op een knikker, en ook nu weer allerlei geluiden die volgens de dealer erbij horen ????? Over ongeveer 50 dagen loopt de garantie van twee jaar af en ik vrees met grote vrezen. :cry:

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 89)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.