Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345195
    eppo61
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 May 2017

      Van de Focus komt volgend jaar een nieuw model uit.
      Inruilwaarde van een zojuist gekochte Focus zal je over 4 jaar doen huilen.
      Ook Ford produceert wel eens “maandagmorgen”-auto’s, zoals de Astra van de buren lijkt te ziin…..

      Jammer van de tegenvallende Astra, maar het blijft (en wordt steeds meer) nu eenmaal techniek !
      Vroeger aan een 1100 cc met 45 pk (enkelvoudig carburateurtje) kon simpelweg niet veel “niet werken”…..

      #18345197
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        [quote quote=18345183]

        @eppo61 Dat geloof ik helemaal van je, maar dat ene zinnetje kwam een beetje vreemd over vandaar mijn reactie.
        De adaptieve cruise control werkt uitstekend ik hè een Skoda Octavia gehad daar werkte het iets soepeler met hè afremmen bij de Astra iets stugger in het afremmen maar wat makkelijk is dat met een klik op knopje bij het stuur als je gestopt ben hij automatisch weer weg rijd.groet Ed Snijders vanuit Spanje

        [/quote]
        Mooie Astra Ed !
        Heb zelf de Bicolor 18 inch eronder liggen; ziet nog net iets strakker uit.
        Vooraf een proefrit op deze velgen gemaakt (2 uur) om te kunnen voelen of het veercomfort erdoor verminderde.
        Ten opzichte van de 17 inch ervaar ik geen verschil in comfort, maar hij stuurt wel strakker de bocht om.

        Veel plezier en mooi weer daar in Espana !!!

        #18345221
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Ik denk dat Opel de laatste jaren dan enkel op maandagmorgen open is.

          #18345222
          Ed13
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2016

            @opel_born Ik denk dat jij met je negatieve opmerkingen niet op deze site thuis hoort misschien is een Dacia wat voor jou.

            #18345223
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              [quote quote=18345197]

              @eppo61 Dat geloof ik helemaal van je, maar dat ene zinnetje kwam een beetje vreemd over vandaar mijn reactie.
              De adaptieve cruise control werkt uitstekend ik hè een Skoda Octavia gehad daar werkte het iets soepeler met hè afremmen bij de Astra iets stugger in het afremmen maar wat makkelijk is dat met een klik op knopje bij het stuur als je gestopt ben hij automatisch weer weg rijd.groet Ed Snijders vanuit Spanje

              Mooie Astra Ed !
              Heb zelf de Bicolor 18 inch eronder liggen; ziet nog net iets strakker uit.
              Vooraf een proefrit op deze velgen gemaakt (2 uur) om te kunnen voelen of het veercomfort erdoor verminderde.
              Ten opzichte van de 17 inch ervaar ik geen verschil in comfort, maar hij stuurt wel strakker de bocht om.

              Veel plezier en mooi weer daar in Espana !!!

              [/quote]

              Waarom iemand zeggen mooie auto en dan vervolgens zeggen dat je je eigen bi collor velgen mooier vindt?
              Komt over als pochen, maar dat is mijn mening. :praying02:

              #18345226
              eppo61
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 May 2017

                [quote quote=1834522]
                Komt over als pochen, maar dat is mijn mening.
                [/quote]
                komt over als jalouzie, maar dat is mijn mening……. :heart:

                Wellicht ooit gehoord van vergrotende- en overtreffende trap, of werd dit op de LTS niet behandeld ?

                #18345227
                Diederik58
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 June 2016

                  @ Ed13 Titel van deze topic is: Astra K ervaring.
                  Als deze niet positief is mag dat genoemd worden. Zeker als iemand zwaar teleurgesteld is dan vind ik dit forum ook een prima uitlaatklep. En iemand die sinds 2008 lid is van dit forum heeft toch wel recht van spreken.
                  Nog nooit eerder Opel gereden (behalve als lesauto een Opel cadet). Ik vind de Astra K in elk geval een fijne auto om in te rijden. Geen grote problemen geahd tot n toe (1 jaar oud en 21000 km op de teller).
                  Het infotainment-, navigatiesysteem en de automatische verlichting is erg krakkemikkig. Klachten in binnen- en buitenland. Dat kan vast beter. Alleen Opel doet er geen reet aan.
                  Mijn dealer doet zijn best en heb er over het algemeen prettige ervaringen mee.

                  #18345228
                  eppo61
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 May 2017

                    Bij klachten: klagen bij de dealer en/of OPEL NL.
                    Janken op een forum levert relatief weinig op !
                    Doel van een forum is uitwisselen van kennis en ervaringen, zowel positief als negatief.

                    #18345230
                    Ed13
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2016

                      @diederik58 Natuurlijk mag je kritiek leveren maar geef dan een beetje zinnege kritiek, het is niet alleen bij Opel ellende kijk aar een Pon hetzelfde verhaal dealers doen over het algemeen wel hun best tegenover zijn klanten probleem meestal de importeur.

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                      #18345232
                      eppo61
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 May 2017

                        [quote quote=18345230] @diederik58 Natuurlijk mag je kritiek leveren maar geef dan een beetje zinnege kritiek, het is niet alleen bij Opel ellende kijk aar een Pon hetzelfde verhaal dealers doen over het algemeen wel hun best tegenover zijn klanten probleem meestal de importeur.

                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                        [/quote]
                        Helemaal mee eens, en nogmaals complimenten met jouw mooie Astra ST ! :cheers:

                        #18345247
                        Salvatore Ingrao
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 June 2017

                          [quote quote=18344537]

                          Jaja, weet ik haha. Maar heb me toch bedacht.. Ik ga nog ffkes w8 hoe de opc gaat uitzien van de K, misschien dat ik de mijne dan ga inruilen volgend jaar. En als die niet zo wow is als de opc van nu dan ga ik de mijne gewoon chippen enz :applause01: :applause02:

                          De Astra 1,4 S/S gebruikt de M22, 3.56 (92 kW) of de M22, 3.55 (110 kW) versnellingsbak: http://www.opel-infos.de.
                          Deze bak (M22/M1X) kan maximaal 220 Nm aan; ga je dus chippen (280-290 Nm) zal je bak hier bijzonder blij van worden !
                          Bezint eer ge begint…… :cheers:

                          Opel NL zal wel meelezen in dit soort fora,dus als Salvatore aanklopt bij de dealer i.v.m. “rare geluiden” uit de versnellingsbak krijgt hij vermoedelijk nul op rekest…..

                          [/quote]

                          Ten eerste zei ik al dat ik eve ga wachten om die te laten chippen en ten tweede zoek eerst wat achtergrondinformatie voordat je de betweter wilt uithange ;) Gy zegt dat mijn bak maximaal 220 nm kan verdragen maar die heeft standaard 235nm…

                          #18345253
                          eppo61
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 May 2017

                            [quote quote=18345247]

                            Ten eerste zei ik al dat ik eve ga wachten om die te laten chippen en ten tweede zoek eerst wat achtergrondinformatie voordat je de betweter wilt uithange ;) Gy zegt dat mijn bak maximaal 220 nm kan verdragen maar die heeft standaard 235nm…

                            [/quote]
                            I stand corrected !
                            Bakje kan inderdaad 240 Nm verwerken.
                            Info van opel-infos.de is niet geheel correct: codering M22 is onjuist, en 220 Nm is onjuist (site is blijkbaar niet van opel).
                            Onderstaand de gegevens afkomstig van GMPOWERTRAIN.COM (officiële site van GM): Maximum gearbox torque: M1x/M24 up to 240Nm
                            Chippen meestal tot 290 Nm (21% boven MAX !).
                            De M32-bak (340 Nm) wordt o.a. toegepast in de 1,4 ltr. versies ZONDER S/S.
                            Deze versie is HELAAS in NL/BE niet leverbaar ?? (o.b.v. de online Opel-configurator), WEL in Germania…
                            Succes met chippen : http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-opel-astra-k-1-4t-150-pk.html :rolling:
                            Succes met chippen : https://www.cth-chiptuning.be/chiptuning/Opel/Astra/Astra-K/vanaf-2015/1.4-Turbo/150pk
                            Succes met je garantie/Opeldealer :no-money:

                            #18345263
                            Telco
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 December 2016

                              Prachtig die nieuwe Opel Astra met Internet aan boord.
                              Ik heb de auto nu bijna 7 maanden en nog geen stabiele Internet verbinding gehad en Android Auto werkt ook al niet officieel.
                              Opel maakt gebruik van Vodafone in the Car als Provider. Wat een slechte organisatie is dat.
                              Probleem aangeboden via de helpdesk (verder kom je niet ) daarna stil geen enkele reactie.

                              #18345265
                              Ed13
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2016

                                @telco Ik heb hem ruim 3 maanden perfect internet Android auto werkt goed bij mij nu ben ik in Spanje ook goed internet.

                                #18345270
                                eppo61
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2017

                                  [quote quote=18345265] @telco Ik heb hem ruim 3 maanden perfect internet Android auto werkt goed bij mij nu ben ik in Spanje ook goed internet.

                                  [/quote]
                                  Ook bij mij geen enkel probleem met internet en/of android auto (wel de meest recente APK installeren, zolang AA nog niet door Google is vrijgeveven voor NL)
                                  Zal wel weer als pochen worden gezien…..
                                  Waar ik me wel van begin af aan stoor is het feit dat ik steeds van dat zwarte stof op mijn (18 inch bicolor) velgen krijg, en dat ik elke 800 km weer zo’n alarmmelding krijg dat ik moet gaan tanken.
                                  Hierover toch maar eens contact opnemen met m’n dealer :wacko:

                                  #18345288
                                  Ed13
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 November 2016

                                    @eppo61 De zwarte stof kan je echt niet tegenhouden of je moet je rem maar niet gebruiken krijg je ook geen zwarte remstof, van de melding dat je tanken zal ook wel niet ophouden want eens raakt je brandstoftank echt wel leeg.

                                    #18345293
                                    Astra_DLS
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 March 2008

                                      @eppo dat tanken is volgens mij je eigen werk toch? Kwestie van minder gas geven bij het stoplicht. Ik merk hetzelfde hoor 700/850 km en dan houdt het op.

                                      Internet werkt bij mij meer dan goed. Soms geen verbinding maar bijna nooit problemen mee.

                                      Ik heb er nu 35000 km mee gereden en ik wordt nog vaak blij van het vermogen, de stoelen en de hele auto om te zien. Pas op een avond nog ff 200 km gereden, zonder moeite. Gaat gewoon prachtig. De combinatie van 18 inch met de watt link maakt het wat mij betreft een zeer fijn sturende auto.

                                      Ik ervaar wel regelmatig dat als ik met teveel vermogen van een rotonde af kom dat de voorbanden beginnen te spinnen. Kennen jullie dit ook?

                                      Overigens heb ik Android auto met waze aan de praat nu. Dat werkt wel goed. Problemen met de lichtsensor heb ik niet want lampen altijd aan. Parkeersensoren blijven irritant maar schakel ik vaak uit. Is niet anders.
                                      Heel soms krijg ik signaal sleutel vergeten terwijl ik er ook nog inzit maar vaak ook alleen als ik de sleutel ook echt vergeten ben.

                                      Ik ben na bijna een jaar nog steeds erg blij van mijn keuze.

                                      [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170630/14a919e2eb8297a56547b5664a36870c.jpg[/IMG]
                                      .
                                      Met mijn 1+3T via Tapatalk

                                      #18345305
                                      Ed13
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 November 2016

                                        @astra_dis Even een vraag hoe heb jij Waze op Android auto gekregen ik ben hier ook al een tijdje mee bezig maar helaas lukt me nog niet.

                                        #18345315
                                        Astra_DLS
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 March 2008

                                          Ik heb dit gedaan via de bèta apk van waze via apkmirror. Als je de versie van 21/6 pakt kun je via Google Maps via het pijltje naar Waze toe. Werkt perfect maar nog wel bèta.

                                          Ik heb vanmorgen een nieuwe versie van beide gedownload en nu zie ik waze niet meer. Ik weet niet of het aan Android Auto ligt of aan Waze.

                                          #18345319
                                          eppo61
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 May 2017

                                            Waze zit toch inmiddels in de Google playstore ?
                                            Waarom dan een β-apk versie ?
                                            AA werkt bij mij wel, maar WAZE krijg ik niet aan de praat…..
                                            Ga het proberen met de beta 4.26.0.1 van 29-6-17….. :-( :-(

                                            #18345331
                                            Ed13
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2016

                                              @eppo61 Gaat je niet lukken heb net gelezen op Google dat beta tester moet worden bij Waze heb mij als tester aangemeld met veel moeite en kreeg bericht dat er momenteel geen plaats meer is voor beta tester maar zodra er plaats krijg ik een mail van Waze

                                              #18345335
                                              eppo61
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 May 2017

                                                Ed, thanx voor het bericht. :praying:

                                                #18345340
                                                Astra_DLS
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 March 2008

                                                  Jawel kan zonder bèta profiel als je de bèta apk download. Ik heb het werkend gehad zonder bèta profiel.

                                                  #18345352
                                                  Leen53
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 December 2016

                                                    [quote quote=18345140]Ik heb (toen nog) GM de problemen voorgelegd. Zij beweren dat alles volgens werkt zoals het hoort. Daar verschillen de meningen over. Ook de dealer erkent storende zaken. Maar het is een software en/of hardware kwestie die alleen door Opel opgelost kan worden.
                                                    Naast alle consumentenrubrieken e.d. die eppo61 noemt zou ik minimaal de rechtsbijstandverzekering en toch ook je schoonmoeder inschakelen.

                                                    Mijn klachten heb ik in november 2016 ook bij GM kenbaar gemaakt. Een niets zegende brief ontvangen en de enigste uitleg is: Alles werkt zoals de leverancier het bedoelt heeft. Na de lichtsensor / parkeersensors en ook na het uitzetten van de motor en je wilt vervolgens uitstappen is het al diverse malen gebeurt dat je er niet uit kan. De deuren zijn niet op slot gezet maar gaan niet open volgens Opel is dat het veiligheidssysteem dat werkt. Nu weer dat je soms het volume van de radio niet kan bedienen, radio gaat pas na een paar minuten geluid geven. Onderweg gaat het schermpje op zwart en start het navigatiesysteem weer opnieuw op. Rij vanaf eind 1972 Opel nog nooit zoveel problemen meegemaakt.

                                                    #18345370
                                                    eppo61
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 May 2017

                                                      [quote quote=18345352]

                                                      … en toch ook je schoonmoeder inschakelen.

                                                      [/quote]
                                                      Sterker nog: naar de Opel-dealer met je problemen EN je schoonmoeder.
                                                      Indien de problemen NIET binnen 6 weken zijn/worden opgelost, blijft schoonmoeder wonen in de showroom !!!! :rolling:
                                                      Uiteraard jammer dat je zoveel problemen ervaart met je nieuwe Astra; ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring, en vind de service van mijn eigen Opel-dealer absoluut lovenswaardig !
                                                      De dealer is echter (met handen & voeten) gebonden aan Opel-NL; aangezien deze momenteel een transitie doormaakt (van GM naar PSA), kan ik me voorstellen dat de werkdruk bij Opel-NL hier behoorlijk door onder druk komt te staan.
                                                      Ik hoop dat Opel/GM/PSA niet vergeet dat slechte reclame (ontevreden Astra-eigenaren) op termijn zal zorgen voor een slecht imago en daarmee dalende verkopen.
                                                      Kom op OPEL; wijzig jullie slogan van “WIR LEBEN AUTOS” NAAR “WIR LEBEN ONZE KLANTEN” :heart:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.