Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345371
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      [quote quote=18345319]Waze zit toch inmiddels in de Google playstore ?
      Waarom dan een β-apk versie ?
      AA werkt bij mij wel, maar WAZE krijg ik niet aan de praat…..
      Ga het proberen met de beta 4.26.0.1 van 29-6-17….. :-( :-(
      https://www.anwb.nl/verkeer/tests/navigatie-apps/test-gratis-navigatie-apps-2017
      http://i.imgur.com/9rwjqmx.jpg
      Volgens ANWB test ziet google maps als testwinnaar boven waze het blijft ook een persoonlijke keuze
      test gratis navigatie
      test anwb

      #18345374
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        Mooi allemaal, maar ik prefereer toch het Nav900 scherm van mijn Atra (ja, sorry voor het pochen…..)
        Daarom dus navigatie via AA of WAZE, geen idee of er al andere apps zijn welke via android geprojecteerd kunnen worden op het Nav900 scherm.
        Waze (meest actuele β-release) doet bij mij helaas NIETS :wacko:

        #18345377
        Ed13
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2016

          Het is een mooi scherm maar alleen niet actueel helaas loopt een paar jaar achter met de gegevens ook zijn de schermafbeeldingen grof uitgevoerd.

          #18345393
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            En daar ist tie weer met een kleine update: Internet van/naar Vodafone werkt nog steeds niet. Men heeft maar weer eens een proefpakket van 3 maanden/3GB geactiveerd en men hoopt dat na de proefperiode de overschakeling wel goed zal gaan….

            Maar we hebben er weer een nieuwe melding bij na het vervangen van de BCM: “Dienst” als kopje en daaronder “stuurslot”. Deze melding kent de dealer niet en staat ook niet in lijst bij Opel. Auto werd uitgelezen, foutcode gevonden, maar dan… men kon niets vinden en ik kon “gegarandeerd zonder problemen verder rijden”. Toch wel knap om deze garantie af te geven terwijl de code niet bekend is wat het precies inhoudt ;)

            Na de nodige sneren van de dealer, kreeg ik de opmerking dat ik eens wat meer vertrouwen in de auto moest krijgen. Maar gepareerd dat zelfs na het vervangen van de nodige onderdelen, waaronder de BCM, een melding als “Dienst stuurslot” daar niet echt aan meewerkt :wacko: Schoorvoetend werd toegegeven dat het woordje “dienst” in de melding inderdaad bijzonder was….

            #18345395
            eppo61
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 May 2017

              Bandenspanningswaarschuwing werkt PERFECT.
              Na starten motor alarmeerde de BC met de melding dat bandenspanning (LA) gedaald was tot 33 kPa (andere banden 245 kPa) !!??!!
              Motor meteen gestopt en linkerachterband inderdaad “plat”…..
              Reservewiel(tje) gemonteerd en naar de lokale bandenleverancier: schroefje midden in loopvlak !
              Band na reparatie (waarbij complimenten voor de manier waarop de bandendealer zijn monteur wees op het feit dat de velg voorzien was van TPMS-sensor en dus extra voorzichtig moest worden ontdaan van het rubber) weer terug geplaatst. :good-job:
              Tijdens rijden met reservewieltje (deze mist immers een TPMS-sensor) bleef waarschuwing m.b.t. bandenspanning actief (wiel met sensor en 0,3 bar lag in kofferbak !)
              Daarnaast verscheen na enkele minuten tevens de melding dat het automatisch remsysteem was uitgeschakeld !
              Ook dit is het gevolg van het rijden met het reservewieltje; automatisch remmen met links een bandje van 9 cm breed, en rechts 23 cm breed geeft immers een niet echt lineaire vertraging !!
              Na herplaatsen gerepareerd linkerachterband verdwenen alle alarmmeldingen.

              TPMS werkt dus PERFECT. :toppie:
              Bandendealer vertelde nog dat rijden op een lege band (225/40R18) na 500 m zorgt voor een onherstelbare band en beschadigde velg !
              Totale kostenpost (incl. balanceren): 20 euri !

              #18345409
              Ed13
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2016

                Wie kan mij vertellen hoe behalve de snelheidsborden op midden scherm krijg als ik het filmpje van Opel zie zijn er verschillende borden tegelijk te zien ook wat ik ook probeer volgens de gebruiksaanwijzing ik krijg maar een bord te zien links onder van het scherm.

                #18345420
                Sw0pDiller
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 June 2017

                  IK heb een astra sports tourer 1.4turbo besteld met innovation uitrusting. sinds 1 juli worden alle innovations standaard uitgevoerd met de intellilux koplampen. ben erg benieuwd naar de auto. We hadden eerder in mei een business+ besteld met wat opties erop. later bedacht ik me dat ik toch wel een innovation wilde maar ik kon op dat moment geen opties meer doorvoeren. vorige week werd ik werd gebeld door de garage dat er een klant was voor mijn astra zodat ik een innovation kon bestellen. Zo gezegt zo gedaan: nu dus een innovation 1.4 turbo. met innovation+ pakket in rode kleur onderweg. Hopelijk zijn in het 2018 model de kinderziektes zoals her en der vermeld wel aangepakt.

                  IK had een toyota auris sport tourer als 2e op mijn lijstje staan en toyota kennende is daar gewoon standaard niks mis mee. daarintegen heeft de opel wel wat meer vooruitstrevende techniek aanboord. hoewel de hybrideaansrijving van toytota zeker ook als vooruitstrevend vermeld mag worden.

                  #18345429
                  eppo61
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 May 2017

                    :pics-please:

                    #18345430
                    eppo61
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 May 2017

                      [quote quote=18345409]Wie kan mij vertellen hoe behalve de snelheidsborden op midden scherm krijg als ik het filmpje van Opel zie zijn er verschillende borden tegelijk te zien ook wat ik ook probeer volgens de gebruiksaanwijzing ik krijg maar een bord te zien links onder van het scherm.

                      [/quote]
                      Gebruiksaanwijzing pag 221 http://www.opel.nl/content/dam/Opel/Europe/netherlands/nscwebsite/nl_NL/Media/pdfs/owner%20manuals/astra-k/ID-OASKOLSE1608-nl_7_online.pdf
                      Via UPLEVEL menu (knopjes rechts op stuur) kun je via selecteren wat je allemaal in het menu zichtbaar krijgt.
                      De verkeersborden worden dan enige tijd GROOT in het scherm gepresenteerd, waar je normaal b.v. je snelheid of verbruik zichtbaar hebt.
                      Ikzelf vind dit erg onrustig, en heb het uitgeschakeld zodat ik alleen nog maar linksonder (klein) het laatst geregistreerde verkeersbord zie.

                      #18345440
                      Astra_DLS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2008

                        Ik gebruik de borden inderdaad ook niet maar je kan via de bc dit activeren en met pijltje naar boven en beneden dit omhoog krijgen. Dan zie je als er 2 of meer borden actief zijn.

                        Het is me trouwens opgevallen dat als ik op de snelweg rij en dan op de uitvoeg strook of parallelweg borden staan dat die ook gelezen worden ondanks dat die niet gelden.


                        @eppo
                        . Zie eerder dit topic. Heb ook al gehad maar dan nieuwe band ivm schroef in zijkant. Ook door melding tpms

                        #18345442
                        Ed13
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 November 2016

                          @eppo61: Ik heb dit ook gelezen in de gebruiksaanwijzing maar helaas is mij toch niet gelukt om ze naar voren te halen. Maar bedankt voor je reactie.

                          #18345449
                          eppo61
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 May 2017

                            [quote quote=18345442] @eppo61: Ik heb dit ook gelezen in de gebruiksaanwijzing maar helaas is mij toch niet gelukt om ze naar voren te halen. Maar bedankt voor je reactie

                            [/quote]
                            Je moet via UPLEVEL menu (rechter knopjes op stuur) m.b.v. pijltjes (links/beneden) naar “opties”, dan met pijltje naar beneden naar “infopaginas”, vervolgens naar rechts “lijst bewerken”.
                            Op pagina “actieve infopaginas” een vinkje bij “verkeerstekengeheugen” zetten.
                            Met pijltje links (stuurknopjes rechts) helemaal terug naar uplevel startmenu en “info” selecteren.
                            Je ziet nu weer de normale gegevens in het middenscherm.
                            Met pijltje naar beneden (rechts op stuur) naar verkeersgeheugen: je ziet nu groot het laatste verkeersbord.
                            Pijltje naar rechts en “waarschuwingen” activeren.
                            Vanaf nu krjg je voortdurend de verkeersborden te zien ook al zit je in een ander display.
                            Soms zijn het inderdaad 2 of 3 verkeersborden gelijktijdig.
                            Ik vind het niet prettig/onrustig en heb het daarom uit staan.
                            Succes daar in Spanje ! :happy02:

                            #18345450
                            Ed13
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 November 2016

                              Gaat het vandaag nog eens proberen zal niet lang in de auto zitten want het is hier 34 graden maar zaterdag weer thuis na 4 weken Spanje eind augustus weer voor een week of zes naar Spanje dus kilometers genoeg om het uit te proberen groet uit Spanje.

                              #18345451
                              eppo61
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 May 2017

                                Jeetje, NU als 34 graden B-) ; hier is het ca. 16 graden, maar vanaf vrijdag gaan we weer richting 30 :happy02:
                                Goede/veilige thuisreis: niet “spelen” met de boordcomputer tijdens het rijden….. :smiley-car: (kun je beter vooraf proberen in te stellen !).
                                :toppie:

                                #18345454
                                Leen53
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 December 2016

                                  [quote quote=18345370]

                                  … en toch ook je schoonmoeder inschakelen.

                                  Sterker nog: naar de Opel-dealer met je problemen EN je schoonmoeder.
                                  Indien de problemen NIET binnen 6 weken zijn/worden opgelost, blijft schoonmoeder wonen in de showroom !!!! :rolling:
                                  Uiteraard jammer dat je zoveel problemen ervaart met je nieuwe Astra; ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring, en vind de service van mijn eigen Opel-dealer absoluut lovenswaardig !
                                  De dealer is echter (met handen & voeten) gebonden aan Opel-NL; aangezien deze momenteel een transitie doormaakt (van GM naar PSA), kan ik me voorstellen dat de werkdruk bij Opel-NL hier behoorlijk door onder druk komt te staan.
                                  Ik hoop dat Opel/GM/PSA niet vergeet dat slechte reclame (ontevreden Astra-eigenaren) op termijn zal zorgen voor een slecht imago en daarmee dalende verkopen.
                                  Kom op OPEL; wijzig jullie slogan van “WIR LEBEN AUTOS” NAAR “WIR LEBEN ONZE KLANTEN” :heart:

                                  Aan de Opel dealer ligt het niet die willen wel maar zijn gebonden met wat Opel oplost. En van mijn schoonmoeder worden ze niet warm of koud. Ze zetten haar op een plank of in een kast en ze kost niets.

                                  #18345455
                                  eppo61
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 May 2017

                                    Je mag mijn schoonmoeder lenen/houden en deze bij jouw opel-dealer parkeren.
                                    Deze zal je binnen 48 uren een nieuwe insignia aanbieden …… :rolling:

                                    Het lijkt helaas de stugge houding van OPEL, welke het voor de opelrijders (en -dealers) verneukt…. :unsure:

                                    #18345474
                                    Ed13
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2016

                                      Ben ik gelukkig dat ik geen schoonmoeder heb.

                                      #18345477
                                      eppo61
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 May 2017

                                        Je mag er eentje van mij hebben (heb er TWEE !! :help: )
                                        Hoe is het met de verkeersbordenherkenning ?
                                        Of is het te warm om in de auto te gaan zitten “prutsen”…..?

                                        Merk wel dat een witte auto aanmerkelijk “koeler” is als deze langdurig in de volle zon heeft staan bakken.
                                        In mijn A3 (akoyagrijs) was het echt een oven ! (@ primaatje1963: sorry voor het pochen…..)

                                        #18345487
                                        Ed13
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2016

                                          Ondanks de warmte geprobeerd, helaas komt bij mij verkeersbordherkenning niet op het display voor, heb jou gegevens opgevolgd die klopen volgens instruktieboek pagina 220.

                                          #18345496
                                          Astra_DLS
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 March 2008

                                            Welke uitvoering heb je Ed? Zit het er wel op? Heb je kleuren scherm of monochroom?

                                            #18345497
                                            Ed13
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 November 2016

                                              Ik heb het kleurenscherm het zou re op Moerenhout zitten want ik krijg well links order de snelheidsborden ook einde autoweg alleen krijg ik ze niet vergroot in het Driver informattion Center. (En dit is een kleurenscherm)

                                              #18345502
                                              Astra_DLS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2008

                                                Heb je het aangezet. Via menu naar links dan naar opties en dan het scherm met de vinkjes en daar kun je van alles aan en uit zetten.

                                                #18345504
                                                eppo61
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 May 2017

                                                  Alleen “aanzetten” vanuit het optiemenu (waarin je aanvinkt wat je allemaal kunt zien) is niet voldoende.
                                                  Je moet ook nog “waarschuwingen” activeren: dit kan alleen nadat je de verkeersborden hebt geactiveerd (in het lijstmenu), en vervolgens de verkeersborden zichtbaar maakt (groot) in het DIC.
                                                  Tijdens weergave van verkeersborden dan nogmaals naar rechts en waarschuwingen activeren !
                                                  Tis redelijk omslachtig….
                                                  SUC6.

                                                  #18345523
                                                  Ed13
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 November 2016

                                                    Na het hele systeem gereset te hebben is het me uiteindelijk gelukt werkt perfect, allemaal hartelijk dank voor de hulp.

                                                    #18345525
                                                    eppo61
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      13 May 2017

                                                      [quote quote=18345523]Na het hele systeem gereset te hebben is het me uiteindelijk gelukt werkt perfect, allemaal hartelijk dank voor de hulp.

                                                      [/quote]
                                                      :toppie:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.