Nieuwe Astra, veel gebreken

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Astra, veel gebreken

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353845
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      [quote quote=18352705]Dit lijkt toch heel duidelijk op een interne lekkage. Vervelend voor jou en de dealer, maar hij moet het echt oplossen, hoe dan ook.[/quote]

       

      Toch zit het niet zo eenvoudig..  Dealer vindt het best vreemd Opel gebeld zegt hij en sommige Astra.s hebben dit.

      Niets aan te doen bij onderzoek zegt men de Astra lekt niet.

      Ook het vocht in het navischerm kan geen kwaat volgens Broekhuis en Opel.

      We moeten het er min of merr mee doen bedoelt men.

      Onze bek is letterlijk open gevallen…

      Geen kwaat… maar het is nogal een fraai gezicht zo.n navi scherm.

      Kortom we weten het even niet nu…

      Ruim 35 jaar rijd ik Opel… en dit is onze eerste nieuwe… daar treffen we het niet meen. Vanaf uit rijden showroom al direct terug schuifkanteldak stuk.. geheel vernieuwd. Toen versnellings problemen ..uiteindelijk na maanden ellende nu nieuwe versnellingsbak.. maar dit vocht speeld ook vanaf de aankoop 3 sept 2016 en uiteindelijk we kunnen niets voor u doen het is zo..

      Hoe voel ik me?

      Ik weet niet..erg teleurgesteld en boos.

      Maar ook  :unsure:

       

      #18353848
      Vierwieler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2017

        Vooropgesteld, ik vind het allemaal zeer vervelend voor aapje1963 en hoop echt dat er een oplossing komt. Wellicht dat een onafhankelijk onderzoek uitkomst kan bieden?

        Misschien kun je iets met onderstaande (ik heb dat al eerder geschreven maar dat is misschien verdwenen toen ze met de server bezig waren):

        Als je de voorruit hebt droog geveegd met een doek, dan moet je die doek direct uit de auto verwijderen. Datzelfde geldt voor natte jassen e.d., die moet je nooit in de auto laten liggen. Want als al dat vocht verdampt, waar blijft het dan? Juist, in de auto! Het condenseert dan tegen koude oppervlakken aan zoals de ramen. Je houd het probleem dan in stand. Dus heb je doeken of sponzen e.d. in je auto liggen? Hup, weg ermee.

        Heb je al eens een kwartiertje met de tuinsproeier op de voorruit gesproeid? Probeer dat eens, terwijl er iemand binnenin de raamstijlen e.d. in de gaten houdt of daar vocht doorheen sijpelt.

        [quote quote=18353839]Je zou als tijdelijke oplossing een vochtvreter in de auto kunnen plaatsen[/quote]Het gebruik van een vochtvreter is niet zaligmakend want het vocht blijft in de auto aanwezig en ik kan niet inschatten of zo’n vochtvreter toch ook niet stiekem vocht afgeeft aan zijn omgeving, zeker als dat hele ding al verzadigd is.

        #18353850
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          <p style=”text-align: left;”>Doeken en kleding blijven zeker niet in de auto..</p>
          Ook niet als ik een zeem gebruik om het vocht eeg te krihgen deze breng ik gelijk naar binnen… verder is de auto leeg.

          Tnxx voor je info

          Ook bij hoge druk geen water in de auto ook niet bij matten.

          Ga nog extra met tuinslang aan de gang.

           

          Dat navischerm is toch erg.. men zegt het kan geen kwaat maar de functie is ook minder je zier de kaart niet goed van je route.

           

          #18353852
          Vierwieler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2017

            Met de naderende nachtvorst even voorzichtig zijn met de tuinslang. Misschien beter pas doen als het weer warmer wordt. En leg eens een hygrometer in de auto dan kun je de luchtvochtigheid op verschillende momenten meten. Meten is weten en misschien kun je er conclusies uit trekken.

            Als Opel het kennelijk normaal vindt dat sommige exemplaren van hun Astra’s zo veel vocht toelaten in het interieur, dan zou je mogen verwachten dat de apparatuur die zich in de auto bevindt (bijv. het navigatiesysteem) daartegen bestand is. Echter jij ondervindt dat je de route niet meer goed kunt aflezen. Jij kunt het navigatiesysteem niet gebruiken op de manier zoals het bedoeld was. Dat betekent dat jouw navigatiesysteem dus een ondeugdelijk product is. Dat kun je gebruiken in je zaak tegen Opel. Ze zullen je een ander exemplaar moeten leveren op hun kosten. Ik vind het te bizar voor woorden dat ze je hier niet in tegemoetkomen. Ik zou maar juridisch advies gaan inwinnen als ik jou was.

            #18353854
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              De dealer en Opel zeggen beide in een ander scherm komt het ook weer.. daarom geen vervanging.

              Maar het boek is nog niet gesloten.

               

              #18353981
              Leen53
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2016

                “aapje1963”

                Kom voor het eerst op dit onderwerp. Bij de ervaring Opel Astra K had ik al gelezen over de problemen die U heeft met uw Astra.

                Na 45 jaar gaat bij ons zodra ik de mogelijkheid heb de stekker eruit wat betreft een Opel. Maar uw problemen overtreffen zeker met 1000 % de ergernissen die wij nog steeds met de Astra K ondervinden. Wij hebben ook last van een minimale vocht probleem maar zeker niet zo erg als op uw foto’s te zien is. Waar wij ons het meeste aan storen is dat Opel Nederland die ik diverse keren heb aangeschreven het afdoet als het werkt allemaal zoals de leverancier het bedoelt heeft.   Er staat voor bijna €30.000 voor de deur en voor de rest mag je het bekijken. (garantie en oplossing tot het einde showroom!)

                #18353989
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  [quote quote=18353981]“aapje1963” Kom voor het eerst op dit onderwerp. Bij de ervaring Opel Astra K had ik al gelezen over de problemen die U heeft met uw Astra. Na 45 jaar gaat bij ons zodra ik de mogelijkheid heb de stekker eruit wat betreft een Opel. Maar uw problemen overtreffen zeker met 1000 % de ergernissen die wij nog steeds met de Astra K ondervinden. Wij hebben ook last van een minimale vocht probleem maar zeker niet zo erg als op uw foto’s te zien is. Waar wij ons het meeste aan storen is dat Opel Nederland die ik diverse keren heb aangeschreven het afdoet als het werkt allemaal zoals de leverancier het bedoelt heeft. Er staat voor bijna €30.000 voor de deur en voor de rest mag je het bekijken. (garantie en oplossing tot het einde showroom!)[/quote]

                  Wij balen ook als een stekker… dat meen ik. Gelukkig zijn schuifdak en nu versnellingsbak gemaakt…  mag ook wel auto is 1.5 jr. 03.sept.2016 opgehaald… toen was het nog warm… 19 november 2016 de eerste foto van vocht in navischerm naar garage gezonden… weinig respons. Tja wij hebben het zelf niet kunnen opwekken. Het vocht is ook niet 27/7 te zien… maar is er wel.

                  Nu zagen we al op tegen het najaar.. en ja hoor de enige auto die beslagen is in de straat is onze nieuwe Astra K. En ik moest met mijn zoon een keer weg… zon scheen door schuifdak en bijrijder raam op het navischerm. En helemaal beslagen… kon amper de kaart zien.

                  En dan zo.n antwoord van de dealer.

                   

                  Helaas volgens hen geen lekkende rubbers, natte plekken bekleding dus zo op het oog niets dat je zegt daar is het.

                  Volgens hen ook alle kleppen verwarming en recirculatie klep getest.
                  Het ontstaat altijd onderkant voorruit… de naad waar dashboard bij ruit komt.

                   

                  We zullen lang moeten sparen… het is onze eerste nieuwe auto en prive 9000 km gelopen door al deze shit.

                  Maar dat we klaar zijn met Opel zit er wel in….

                  Ik weet het gras lijkt bij andere groener… maar ik denk met wat wij nu allemaal gehad hebben…een ander ook zou zeggen ik ga bij de buren kijken.

                  Maar nogmaals we moeten hier nog zeker tot hij 5 is mee doen… kijk eens naar de afschrijving.l :mail:   dan extra trekhaak afkoppelbare.. extra garantie en  nog meer assecoires die we er bij hebben gedaan.

                  Gelukkig  :smiley-car:  hij nu wel  goed

                  #18353995
                  Gerard Kronenburg
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 December 2016

                    ik las dat je schuif/kanteldak een keer vervangen is. Als het goed is loopt er een waterafvoerkanaaltje vanaf het dak door een ban de stijlen naar beneden. wellicht is het daar niet goed en komt er toch vocht binnen. Dit had ik heel vroeger met een roldak van mij kever.

                    #18353998
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      <p style=”text-align: left;”>[quote quote=18353995]ik las dat je schuif/kanteldak een keer vervangen is. Als het goed is loopt er een waterafvoerkanaaltje vanaf het dak door een ban de stijlen naar beneden. wellicht is het daar niet goed en komt er toch vocht binnen. Dit had ik heel vroeger met een roldak van mij kever.[/quote]</p>
                      Men zegt dit grondig gecontroleerd te hebben..(Zal dit nogmaals vragen ik moet nog terugkomen het meganisme van de tankklep moet vervangen, deze gaar regelmatig niet open en dan ook niet dicht)

                      Maar het vocht was er al voor het vervangen van schuifkanteldak.

                      Thxx voor je input?

                      #18354003
                      Leen53
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2016

                        Helaas volgens hen geen lekkende rubbers, natte plekken bekleding dus zo op het oog niets dat je zegt daar is het.
                        Volgens hen ook alle kleppen verwarming en recirculatie klep getest.
                        Het ontstaat altijd onderkant voorruit… de naad waar dashboard bij ruit komt.

                        “aapje1963”
                        Weet niet of u er iets aan heeft?
                        Onze eerste vectra (1991) had een vochtprobleem aan de achterkant van de auto. Mijn toenmalige dealer heeft toen besloten om de achterruit te demonteren en toen bleek dat de ruit aan de onderzijde niet volledig gekit was. Ruit opnieuw gekit en probleem was verholpen. Misschien is dat ook bij u het geval met de voorruit. Wens u heel veel succes.

                        #18354004
                        Vierwieler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 February 2017

                          [quote quote=18354003]Onze eerste vectra (1991) had een vochtprobleem aan de achterkant van de auto. Mijn toenmalige dealer heeft toen besloten om de achterruit te demonteren en toen bleek dat de ruit aan de onderzijde niet volledig gekit was. Ruit opnieuw gekit en probleem was verholpen. Misschien is dat ook bij u het geval met de voorruit. Wens u heel veel succes.[/quote]

                          Ik vermoed ook dat het daar in zit. Als er zelfs vocht in het navigatiesysteem van aapje63 komt dan kan het haast niet anders dan dat het vocht onder het dashboard terechtkomt. Het komt zeker niet van het schuifdak vandaan. Als de oorzaak niet in de gewone ventilatiekanalen zit dan moet het wel vanachter de voorruit vandaan komen. Het kan bijna niet anders dan dat er niet goed gekit is. Ze moeten gewoon beter zoeken en aapje niet met een kluitje het riet in sturen.

                          Overigens begrijp ik wel hun standpunt dat ze niet (enkel) je navigatiescherm gaan vervangen omdat het ook in het volgende scherm komt. Daar zou je inderdaad niet mee opschieten. Daarom moeten ze gewoon die lekkage oplossen. Punt.

                          #18354009
                          aapje1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 July 2006

                            <p style=”text-align: left;”>We sluiten dit hoofdstuk ook niet.</p>
                            Wij staan nu met de hakken in het zand.. dit accepteren we gewoon niet.

                            Chef zei nieuwe ruit heeft ook geen zin bij het telefoontje komt u de auto maar ophalen. Ik wil weten waarop hij dit baseert

                            Maar als de voorruit lekt/niet goed gekit is zouden de vloermatten voor onder dashboard toch nat moeten zijn?

                            Nadeel het wordt nu weer warmer…  dus vocht minder zichtbaar..

                            Ik heb tot 3 september 2018 fabrieksgarantie.  Dat is balen voor het  echt vochtige weer en grote temperatuurverschillen weer komen ben ik uit de fabrieks garantie.

                            Dus hoe dit op te lossen.. ze kunnen het niet vinden bv ook rekken tot einde fabrieksgarantie.

                            Tenslotte loop ik er al vanaf ik de auto heb mee… 3 sept 2026 opgehaald nov 2016 begon de ellende ook vocht in navi… probleem werd steeds weggewuifd als wij hebben het niet gezien en ko t door korte stukjes rijden. Natte jassen en al die gein.

                            Daar zit ik echt mee heb wel 3 jaar extra garantie bijgekocht maar dat is niet echt voor lekkage end.

                            Tips hoe dit aan te pakken dat bc garantie op dit probleem verlengt wordt?

                            Chef zei min of meer u moet er mee leven kan geen kwaat… kan niet stuk gaan.

                            Maar je moet op z.n scherm toch ook goed kunnen kijken lijkt mij?

                            Er zitten zoveel functies op.

                            En dan ook veel auto instellingen doe je via dit scherm.. stel scherm..os navi.. multimediaspeler gaat stuk.. dan kan ik niet meer bij die instellingen.

                            Kortom het is een belangrijk apparaat.

                            #18354033
                            Vierwieler
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 February 2017

                              [quote quote=18354009]Maar als de voorruit lekt/niet goed gekit is zouden de vloermatten voor onder dashboard toch nat moeten zijn? [/quote]

                              Niet als het maar om een paar druppels per dag gaat. En als die druppels ook nog eens precies je navigatie binnen sijpelen…

                              Trouwens, niet om je bang te maken, maar als jouw auto zo’n enorm vochtprobleem heeft dan ben ik benieuwd waar en wanneer de volgende storing gaat optreden. Want corrosie op de printplaten die zich in het dashboard bevinden lijkt mij niet ondenkbaar.

                               

                              #18354045
                              Gerard Kronenburg
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 December 2016

                                ook al is je fabrieksgarantie afgelopen dan nog is Opel verantwoordelijk omdat dit probleem al ruim voor die tijd is gemeld en niet is verholpen.

                                #18354055
                                computerbug
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 April 2011

                                  Hoi, Jongens

                                  Ik weet dat ik geen vergelijking kan maken, met jonge auto’s, en met mijn zafira.

                                  Maar ik meld het maar even, je weet maar nooit.

                                  Bij mijn Zafira was het ook zo erg, ook van binnen de ramen bevroren etc.

                                  Even geleden kreeg ik de tip, zitten je water afvoeren niet verstopt, zowel van de regen afvoer, en je airco?

                                  Ik ben meteen toen gaan kijken, en de water afvoer van airco zat inderdaad pot dicht, schoon gemaakt en het was over, ongelooflijk.

                                  En nu als de zafira was, of poets controleer ik dit, en nu ik het bij houd, geen probleem meer hiermee.

                                  Mijn afvoer zit tegen de passagierskant tegen de draagbalk, dit is een gekruist rubber teutje, of hoe je het noemen wilt.

                                  Van jullie heb ik geen idee waar die zit, dus even onderzoeken, misschien toch ook aan de zelfde plaats wie weet.

                                  Een voorbeeld!!http://www.filbrich.de/astra/ablaufschnorchel.jpg

                                  En wat de navigatie betreft, is dit weer een ander verhaal ben ik bang, dit is inderdaad behoorlijk kloten!

                                  #18354087
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Ivm de vele elektronische problemen en een dealer die niets deed omdat de uitlening van de computer geen bijzonderheden aangaf, heeft Opel Nederland nog een midweek met mijn auto gereden. Die vond niets bijzonders en weet veel aan “ gebruikersfouten”. Maar deze man had kennelijk niet in de gaten dat hij aan het einde van het gesprek toegaf dat de hardware de complexe software van bijvoorbeeld Spotify niet aankon. Sterker: ik verwachtte ook teveel van mijn auto omdat hij bijna “full options” was uitgerust. Ik moest eigenlijk maar voor het starten alle zaken uitzettten. Ik geloofde mijn oren niet….

                                    Maar de onderlinge verstandhouding met de dealer was intussen compleet verziekt. Ik mocht van Opel Nederland met deze auto naar mijn “ oude”  dealer, waar ik in goed overleg voor de aankoop van deze auto was weggegaan (alleen voor deze auto, onze 2e Opel bleef gewoon bij de “oude” dealer in onderhoud).

                                    Ik stapte met een monteur in mijn auto om de problemen door te spreken en een proefrit te maken. Wat direct opviel was dat de stoelverwarmingsverlichting “ op hol” sloeg. Dat was weer een nieuw probleem (en toevallig werd dit deze week ook vermeld op het Duitse forum). Vandaag de auto weer opgehaald voor een proef met een nieuwe accu dit weekend. Maar de afgelopen dagen reageerde de auto met vele rare meldingen e.d. Gelukkig werd dat gezien door de dealer. Ze staan voor een raadsel… Maar waar de verkopende dealer weinig deed, gaat deze dealer ermee aan de slag. En dat na bijna anderhalf jaar….

                                    Verder nieuws voor Astra-rijders met een camera aan boord (voor botswaarschuwingen e.d.): Opel Nederland heeft het lang ontkend maar moest uiteindelijk toegeven dat de behuizing van de camera vervangen moet gaan worden door een nieuw te ontwerpen exemplaar. Meldingen op het Duitse forum over condens en aanvriezing waren de aanleiding. Er zal dus tzt een terugroepacties gaan plaatsvinden en hopelijk zijn dan de problemen rond de camera verleden tijd.

                                    #18354732
                                    aapje1963
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 July 2006

                                      Aankomende week gaat de Astra alweer naar de dealer… men wil nu opeens toch verder zoeken.. dit is vanavond weer… overdag on de middag zonnetje en dan afkoelen dan slaat het vocht monster toe.

                                      Ook gaan ze de AGR bestuurdersstoel verder nakijken en beoordelen. Elke bocht knakt het onder je kont…. lijkt de zitting.

                                      Eerder ja meneer wij voelen het ook maar doen er niets aan accepteren we niet zomaar.

                                      Mij benieuwen wat er uitkomt.

                                      Ook de navigatie wordt nagekeken net die vocht plekken. Zij en opel zeggen kan geen kwaat ook voor andere electronika niet. Ok zet het dan maar op papier zuu ik zeggen… voor zolang wij de auto hebben.

                                      Heb er zo mijn gevoel over… maar moet men toch de gelegenheid geven.

                                      Na dit via telefoon te hebben aangegeven werden wij van de week gebeld of we de Astra wilde brengen leen auto staat klaar…

                                      Dan wordt ook gelijk het meganisme van tankklep vervangen de hele klep.. en waar de klep invalt. Het gespoten deel wordt overgezet. Weigert regelmatig open te gaan en na eenmaal open wil hij niet sluiten. Ik heb zelf wb40 geprobeerd, maar helpt niet.

                                      Ik denk dat een maandag ochtend auto toch nog bestaat…

                                      Neen maar een wijntje…. ik wordt er niet vrolijk van… neem nog eens een nieuwe auto?.

                                      Ook het rammelen in voorterrein.bonkend stangen geluid bestuurders kant wordt toch weer meegenomen in onderzoek… (nee is niet het muntenbakkie..)Is ons  eerder ook gezegd door garage.. Ja we horen het, hij is niet stil maar we doen er niets

                                      Een pluspunt hij rijd… en schakeld na nieuwe bak top… kan niet anders zeggen. Dit pluspuntje benoemen waarschijnlijk oorzaak drank?

                                       

                                      Beste optie voor ons is dat het toch nog allemaal goedkomt…. :praying02:

                                      20180405_220348

                                      20180405_220335

                                      En dan links onze astra bj 2002 160.000 km en ja niet beslagen…. we zijn weer de enige in de straat…

                                       

                                       

                                      #18354735
                                      Vierwieler
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 February 2017

                                        Ok, top dat ze verder gaan zoeken! Zo hoort het. En nou maar hopen dat ze de oorzaak gaan vinden. We horen het nog wel.

                                        #18354800
                                        Mike Astra ST
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2016

                                          Bericht even op de topic starter: ik heb sinds juli 2016 een Astra K 1.6 ecoflex bussines edition welke helaas ook onder de categorie valt van een maandagmorgen model. Meen dan ook echt uit grond van mijn hart dat ik maar wat blij ben dat het een ‘lease’ auto is waardoor alle problemen voor mij kostenloos zijn opgelost.

                                          Ook bij mijn auto is binnen een jaar tijd de stabilisatiestang aan de voorzijde vervangen, deze begon steeds meer herrie te maken tijdens het rijden totdat het echt metaalachtig klonk bij het maken van stuurbewegingen, maar ook is bij nog geen 24K op de teller de distributieketting vervangen, hier zat af fabriek een fout in. Hiervoor heb ik ooit ergens gestaan na al uurtje of 2 gereden te hebben om wat materiaal op te halen. Bij vertrek richting de klant wilde de auto niet meer starten. Wel alles aan, needle sweep e.d. maar starten ho maar. Enigste wat je hoorde was het schakelen van het start relais. Daar is de oorzaak nooit echt van gevonden.

                                          Ook heb ik problemen gehad met de airco, die wilde niet koud worden. Dt is inmiddels ook wel verholpen gelukkig. Wat ook wel fijn was het feit dat de microschakelaar in contactdoos bij de trekhaak bleef plakken, hierdoor dacht de auto dat er nog een aanhanger achter hing terwijl het in de praktijk toch echt niet meer zo was.

                                          Het is wel jammer dat al deze gebreken het vertrouwen in de auto niet echt goed doet, terwijl nu op dit moment de auto gewoon naar behoren werkt en best fijn rijdt, maar als iemand mij op de man zou vragen zou je mij zo’n Astra aanraden om zo als particulier te gaan rijden zou ik het afraden.

                                          #18354805
                                          Gerard Kronenburg
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 December 2016

                                            ik zag vanavond bij het programma Wheeler Dealer een auto met het zelfde probleem van een niet te vinden lekkage. De auto werd volgepompt met rook en na enig speurwerk kwam er een lichte spoor rook te voorschijn. misschien iets voor jouw auto Aapje.

                                            #18355067
                                            Katindezak
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 February 2018

                                              Alle maandagmorgen opel rijders zouden zich moeten verenigen. Gezamenlijk Kassa of Radar inschakelen. Bij ons nu alleen nog uitvallen navigatiescherm. Moet dan weer naar de dealer voor een onderzoek maar is al een keer gebeurd en men kon niets vinden. Dus we doen het er maar mee. Blijf naar de garage rijden met mijn nieuwe maandagmorgen Opel.

                                              #18356318
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                @ aapje 1963,

                                                Bij mijn vorige auto (Opel Mokka Cosmo 2015) was ik bijna ook de enige in de straat waar de voorruit vanbinnen zeiknat was van de condens. Ook ik moest met de trekker/wisser de voorruit vanbinnen afzemen. Dan kwam het water op het dashboard. Maar zoals jij in de display van de navi heb ik nooit last gehad. Dat is wel zeer triest. De enige remedie die ik je kan geven. Koop ergens een vochtverdrijver=plastic bakje met speciale korrels die het vocht opzuigen! Zet dat ding in de hoek tegen de achterdeur. Leg de mat er tegen aan zodat hij niet om kan vallen. Gooi die vochtverdrijver op tijd leeg als er een flinke plas water in staat!! Zeer belangrijk. Men vertelde mij, als zo,n bakje met water omkiept, krijg je vervolgens een berg roest op je bodem, omdat het water door die korrels extreem zout is. Zo,n plastic vochtverdrijver kost € 2,- Je hebt navul-zakjes met korrels maar voor € 2,- heb je weer een nieuwe. En dat werkte echt bij mij! ik hoop bij jouw dus ook. Sterkte er mee.

                                                #18356331
                                                eppo61
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 May 2017

                                                  Probleem van vocht in auto werd veroorzaakt door lekkende voorruit: https://opel-forum.nl/forums/topic/en-de-15e-alweer-een-leenauto/#post-18356111

                                                  We hopen allemaal dat de vocht-ellende van Aapje1963 nu eindelijk zijn opgelost !!!!

                                                  #18356349
                                                  aapje1963
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 July 2006

                                                    [quote quote=18356331]Probleem van vocht in auto werd veroorzaakt door lekkende voorruit: https://opel-forum.nl/forums/topic/en-de-15e-alweer-een-leenauto/#post-18356111 We hopen allemaal dat de vocht-ellende van Aapje1963 nu eindelijk zijn opgelost !!!![/quote]

                                                     

                                                    Of de voorruit het probleem was..is.

                                                    • Dat zal de tijd moeten uitwijzen @Eppo61. Ik hoop het serieus, maar het najaar zal het pas duidelijk zijn.

                                                     

                                                     

                                                    #18358924
                                                    Katindezak
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 February 2018

                                                      Even een up-date hier van Kat in de zak. Inmiddels heeft onze navigatie / home systeem het zaterdag jl. weer begeven. Weer in de slag met Opel Ned. en de dealer. Mijn man is meteen naar de dealer gereden zodat men nu na 5 x uitvallen van het een of het ander zelf in de garage kon constateren dat de radio niet meer werkte en de stem van de navigatie was verdwenen. Inmiddels contact gehad met Opel Ned. en nu eens wel iemand met een luisterend oor. We wachten het even af. Hoe is het inmiddels met de overige mensen, Aapje 1963? Enzovoort.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.