Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met de “kansloze” radio regel je ook een aantal voertuig instellingen, zoals daar zijn;
parkeer sensoren, signaal/waarschuwing volumes, achter-ruitenwisser, taal-menu. interieur
en exterieur verlichting activatie tijden, gedrag centrale vergrendeling, en het gedrag van
de auto op de afstandbediening. Allemaal te lezen in de handleiding vanaf blz. 84 (duits).
Dus idd, al die instellingen zijn kansloos nu.
Wanneer je Apple Carplay gebruikt is de Iphone de baas, de weergave en bediening
gaat via de display van de intelli-link. In dat geval wordt een eventuele GPS in
de Intelli-link niet gebruikt. Iphone verzorgt de navigatie. Probeer de Iphone een
ander plek te geven, dat geeft vaak een iets ander beeld.
25 Extra stopcontact in zekeringkast onder lichtschakelaar, bladzijde 156/157 onderstaande handleiding.
https://www.opel.nl/content/dam/opel/netherlands/brochures/manuals/karl/KARL_MY18_MANUAL_NLNL.pdf
Mijn Karl is in onderhoud bij Profile, als zijnde privé lease auto.
Profile heeft de rubbers vervangen op aanwijzing importeur.
Het leasebedrijf heeft mij niet laten weten of er een terugroep actie is/was.
Ik heb het doorgegeven bij het afleveren voor een beurt, Profile heeft afgehandeld.
Nadien geen last meer gehad van dit storende geluid.
Melden dealer, dan worden doorvoer rubbers handremkabel links en rechts achter vervangen.
Zie post 31 maart
Is geen defect, rubber wordt hard, kan tijdens beurt.
Schreeuwen helpt niet, belletje naar dealer wel.
Even wat tips, gevonden door dezelfde problemen te ondervinden na ophalen nieuwe Karl.
Als de ventilatie knop op stand voor-ruit staat, is de airco ook ingeschakeld. Staat in handleiding.
Als de airco constant aan staat werkt het start-stop systeem niet, dat zou een lege accu of een overbelaste dynamo opleveren.
Deuren sluiten automatisch als het contact x seconden uit staat. Dit is aan/uit te zetten via het multimediasysteem.
Off topic, bv. het knipperen van de richtingaanwijzers wel/niet bij ont(ver)grendelen kan je ook instellen.
Evenals de achter-ruitenwisser bewegingen. Enz. enz,
Kost een beetje tijd, maar ook een Karl heeft slimme instellingen, het is even zoeken…..
Bedankt voor dit heldere antwoord! :happy02:
Kijk, zo leer ik elke dag, en uiteraard mag je een goed werkende navi verwachten!!
Is er een calibratie mogelijkheid in de menu’s? Als je die opstart en je gaat een eindje
rijden zou ie goed moeten gaan staan. Zo werkte dat “vroegah” met navi’s die én GPS
én gyroscoop én snelheidssignaal van auto gebruikt.
Zo’n intellilink werkt toch alleen op Apple Carplay of Android Auto?
Dan zou je telefoon bagger zijn
Je hebt een software probleem welke alleen door dealer op te lossen is.
Zoals je weet zijn er via de audio van de Karl instellingen te doen, ook
qua veiligheid. Jouw Karl computer ziet dingen die er niet horen te zijn
volgens fabrieksinstellingen. En daar gaat het fout, succes bij dealer €€!
Piepen werd erger, dus even gemeld bij de lease/onderhoud maatschappij.
De handremkabel loopt aan beide zijden nabij het achterwiel door een beugeltje
waarin een doorvoerrubber is gemonteerd. Dit beugeltje zit vast aan de draagarm.
Bij bewegen van het wiel gaat de mantel van de kabel heen en weer door dit rubber.
Dit veroorzaakt het geluid, getest op de brug. WD40 erop/tussen gespoten en weg
gepiep en gekraak. In mijn geval daadwerkelijk rechts achter, links ook voor de
zekerheid ingespoten. Opgelost en doorgegeven. Tijdens eerstvolgende beurt
worden beide rubbers vernieuwd, minuten werk…..
Onze Karl heeft hetzelfde, hoor het alleen als radio en ventilatie uit zijn, stoort me niet echt.
Ga het wel melden bij volgende service beurt, private lease, vandaar misschien de nonchalance.
Wat ik wel opgemerkt heb is dat het pas hoorbaar is als het kouder is dan 5 graden, en alleen
de eerste kilometers.
Hier heb je de standaard maat voor Karl.
https://www.velgensteekwijzer.nl/auto/Opel/Karl%20(2015%20-%20).html
Geen idee welke er in een Karl zit, hoopte op antwoord van de
topic starter. Ga maar eens testrit of zo maken, probeer ik
het wel uit. Is ook pas over een half jaar aan de orde.Ik overweeg de volgende Karl incl. het multimedia systeem te laten leveren,
mede doordat Apple kaarten / Google maps nu wel werken op deze optie.
Vraag hierover, ik vind dit niet terug in de reviews, bij gebruik Apple
kaarten, blijft de radio wel werken tijdens navigeren?
Compliment voor het posten van oplossingen voor dit systeem, nog weinig
over bekend! :praying:Zo, Karl net opgehaald na een beurt, staat nu op 21500, niet bijzonders te vinden.
Als vervangende auto een dag (80 Km) in een Hyundai i10 gereden van 2016, leuke auto.
Moet zeggen dat de Karl prettiger rijdt, kwestie van gewenning en gevoel denk ik.
Verbruik nog steeds 1:17 met veel gebruik airco, prima, bevalt nog steeds erg goed!
Percentage meter werkt volgens Profile op de gereden km’s, niet op kwaliteit.Volledig linksom is volgens het icoon alleen front, bij mij is dat ook zo.
Zet je m daarbij ook op recirculatie lijkt het idd of er ook lucht langs je
voeten stroomt, logisch, hij gaat circuleren. Even off topic, wat ik niet
handig vind aan de regelknop is dat als je m helemaal op de vooruit zet,
dus volledig rechtsom. de airco ook aan springt. Geen vrije keuze, vooruit
mét of zonder airco. Onze Karl heeft geen last van vocht, dus ik heb niet
altijd airco nodig om vooruit schoon te houden. Dit is geen storing, hoort
volgens handleiding zo.Ik heb er ruim 17.000 op zitten met de Karl. Wat mij opviel, best wel bonkerig
autootje in het begin. Bandenspanning nagekeken, op 2.2 rondom gezet, wereld van
verschil. Nu heb ik de 15″ versie wielen en 195 banden, weet niet welke u heeft.
Rij er gemiddeld in deze winterperiode 1:17 mee. Bevalt mij nog steeds zeer goed.
Ook heb ik maandje E10 gereden, dat beviel minder, motortje werd tammer. Verbruik
zelfs iets hoger. Shell V power merkte ik niets van, dus ik tank waar ik op dat
moment goedkoop kan tanken.Heel even zoeken op MP geeft 3 bedrijven die dak dragers Karl nieuw verkopen.
http://link.marktplaats.nl/a1052943211
http://link.marktplaats.nl/a1054611842
http://link.marktplaats.nl/m1116817873Ik schrijf alleen op wat mij verteld is na mijn vraag over modificaties.
Nu is mijn Karl private lease, dus misschien is het allemaal wél gebeurd. :agent
Hij heeft een dag bij de garagist gestaan, dus kan zo maar. In mijn
contract staat “ältijd” vervangend vervoer, opgehaald en gebracht dus.Dit is de steun die ik erin gezet heb. Je haalt het stukje bekleding uit het
het achterste ronde bergvak van de midden-console. Dan zie je een schroef
zitten, die draai je eruit, vervolgens de houder van de steun erin, en deze
weer vastzetten met de originele schroef. dan de steun monteren met
4 schroeven op deze houder. Zit stevig vast, zonder gaten of beschadigen
van de console. In de gaatjes voor deze 4 schroeven passen weer afdek dopjes.
Hieronder een voorbeeld incl. foto’s van deze steun.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Nieuw aangeschaft via MP.http://link.marktplaats.nl/a1050474282″ onclick=”window.open(this.href);return false;
11.500 op weg, 1e beurt gehad, geen modificaties nodig volgens fabriek/importeur/garagist.
Alles top, nagenoeg geen olieverbruik. 1:18 blijft het, ook onder warme omstandigheden en
constant airco aan. Midden armsteun geplaatst op de originele punten, nog beter !!
Verder in de loop van de tijd een TomTom dashmount V2 in het aflegvak boven de audio
vast gezet met 3M schuimtape, daar weer een TT carkit in, zit precies op een mooie plek.
Rij er over een weekje precies een jaar mee, nog geen moment spijt van. :agentEven gedaan, carkit en muziek via geluidsdrager USB, muziek dus, incl. playlist :shock:
Wat is er dan meer mogelijk dan via BT muziek afspelen en playlisten tonen??
Nu ben ik toch wel benieuwd :shock:Even om het duidelijk te houden, met de standaard radio kan je
behalve geluid via jack ingang helemaal NIETS.Ook de DAB radio kan weinig, enige wat daar extra op kan is
BT carkit functie. Dus geen navigatie, video of wat dan ook.
Geluid en in sommige gevallen playlist weergeven, dat is het. -
AuteurBerichten