Navi 4.0 – Auto heeft geen idee waar hij is

Forumindex Forums Modellen Karl Navi 4.0 – Auto heeft geen idee waar hij is

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358745

    Bart072
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 6
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2018

    Voor ik in een oever- en zinloze discussie met de dealer en Opel belandt: heeft iemand van jullie een Karl met een goed-werkend ingebouwd navigatiesysteem? Ik kan vanaf de console “navigatie” aantikken, maar dan zie ik een kaart waaruit blijkt dat ik tot 1,5 kilometer verwijderd ben van de plek waar ik écht ben. Kortom: volslagen nutteloos. Zo heel en af en toe (onder het rijden) zie ik zowaar een indicatie dat de auto ook echt weet waar hij is, maar dat is altijd maar van korte duur. Een minuut later rijd ik weer in een weiland, volgens de kaart.

    Het gekke is dat de auto precies aangeeft waar hij staat als ik via de app “MyOpel” kijk waar hij geparkeerd is. Dus die GPS-antenne doet het wel, alleen de Navi 4.0-software lijkt gewoon bagger te zijn. Hebben meer mensen die ervaring? Heeft het zin om daarmee naar de dealer te gaan?

    --
    Karl Rocks Online Edition - Easytronic 3.0 - Navi 4.0 05/2018

    #18358760

    kobus1960
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 30
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 August 2015

    Zo’n intellilink werkt toch alleen op Apple Carplay of Android Auto?

    Dan zou je telefoon bagger zijn   :negative:

    #18358761

    Bart072
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 6
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2018

    Nee, integendeel. Als ik navigeer via Apple Carplay (Apple Kaarten of Google Maps) gaat het prima.
    Het Navi 4.0 systeem in de Karl Rocks heeft echter gewoon zijn eigen navigatiesysteem. En dát is bagger. Althans, voor ons tot nu toe onbruikbaar. Natuurlijk kunnen we elke keer via de telefoon navigeren maar daar heb ik dat systeem niet voor gekocht, zou ik denken.

    --
    Karl Rocks Online Edition - Easytronic 3.0 - Navi 4.0 05/2018

    #18358763

    kobus1960
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 30
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 August 2015

    Kijk, zo leer ik elke dag, en uiteraard mag je een goed werkende navi verwachten!!

    Is er een calibratie mogelijkheid in de menu’s? Als je die opstart en je gaat een eindje

    rijden zou ie goed moeten gaan staan. Zo werkte dat “vroegah” met navi’s die én GPS

    én gyroscoop én snelheidssignaal van auto gebruikt.

    #18358872

    Ednellie Klees
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 July 2018

    zelfde probleem

    is een brief van opel wordt aan gewerkt

    klacht bekend maar nog geen opl0ssing

     

    #18359191

    Nick-GSI
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2093
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    probleem zou hem in de software zijn, wij hebben ook 1 auto rond rijden met het probleem, radio en antenne al vervangen. Volgens opel software probleem, alleen is er nog geen andere software

    #18359390

    Jaap Mulder
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 August 2018

    Half juni 2018 mijn nieuwe Opel Karl Rocks in gebruik genomen. Vanaf het eerste moment stuurt het navigatiesysteem mij constant de verkeerde kant op. De dealer doet er niets aan want die verwijst mij naar Opel. Contact gehad met Opel die wilde mij in eerste instantie toch weer terugverwijzen naar de dealer. Maar na herhaaldelijk contact met Opel heb ik maar een “officiele klacht” bij ze ingediend omdat zo’n navigatiesysteem veel geld kost en waar ik nu geen gebruik van kan maken. Ja, ze vonden het probleem heel vervelend maar kunnen op dit moment niets voor mij doen. Ze wilden mij wel op de hoogte brengen als er een update zou komen, ik wilde natuurlijk wel weten wanneer er een update was maar dat ik er niet extra voor zou betalen. Dat begreep degene aan de telefoon wel, dus ik ben benieuwd.  :-)

    #18359391

    Bart072
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 6
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2018

    Hallo Jaap,

    Dan heb ik (denk ik) wel wat goed nieuws voor je: ik ben deze week bij de dealer geweest om het hele GPS-verhaal uit te laten lezen. De monteur vertelde mij dat er met de Opel Karl een probleem is met de GPS-antennes. Daarbij weten ze nog niet waar dat precies zit, er wordt gedacht aan een kabelprobleem.  Het systeem krijgt ook geen 100% GPS-“fix”, wat te zien is in het middenonder van het display waar een GPS-symbool met een streep erdoor te zien is (althans bij mij).

    De oplossing moet van Opel komen, maar er is een tussenoplossing (die eventueel ook gewoon de definitieve oplossing kan zijn). Mijn dealer (Havik Alkmaar) vertelde mij dat er een alternatieve antenne wordt besteld die achter het dashboard zal worden gemonteerd, direct op het systeem aangesloten dus. Ik ben de naam/merk even kwijt, maar als jouw dealer naar Havik Alkmaar zou bellen (072 518 8000), krijgt hij ongetwijfeld die informatie wel.

    Het voorstel van mijn dealer is dus ook om die antenne te monteren (dat gebeurt met instemming van Opel en heeft voor jou én voor de dealer geen extra kosten tot gevolg want ze krijgen alles vergoed) en áls er een “echte” oplossing van Opel komt, tegen die tijd te kijken of je die oplossing dan alsnog wilt laten uitvoeren. “Er komt geheid een terugroepactie”, aldus de monteur.

    Voor dit moment zou ik met dit verhaal naar jouw dealer gaan en ze voorstellen om dat ook bij jouw Karl zo uit te voeren. Zoals gezegd hebben zij daar geen pijn aan, want zij krijgen de kosten vergoed.

    De dealer doet er niets aan want die verwijst mij naar Opel

    – Dat is natuurlijk volkomen quatsch, want jij hebt de auto van de dealer gekocht en zij dienen voor de oplossing zorg te dragen. Mocht dat om wat voor reden geen officiële dealer zijn, zou ik je adviseren naar een ‘echte’ Opel-dealer te gaan om dit probleem te tackelen. Het mag niet zo zijn dat jij, als de centjes eenmaal binnen zijn, van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Slechte beurt van de dealer, derhalve!

    Groet!
    Bart

    --
    Karl Rocks Online Edition - Easytronic 3.0 - Navi 4.0 05/2018

    #18359392

    Bart072
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 6
    • Offline
    • Lid sinds:
      25 May 2018

    probleem zou hem in de software zijn, wij hebben ook 1 auto rond rijden met het probleem, radio en antenne al vervangen. Volgens opel software probleem, alleen is er nog geen andere software

    Ze vertellen kennelijk overal wat anders. Mijn dealer komt met een hardware-oplossing en is kennelijk wat daadkrachtiger dan jullie dealers. Jammer dat dat weer zo moet!

    --
    Karl Rocks Online Edition - Easytronic 3.0 - Navi 4.0 05/2018

    #18359394

    Jaap Mulder
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 August 2018

    Hallo Bart072,

    Bedankt voor de reactie en eventuele oplossing. Bij mijn navigatiesysteem staat onder in het midden ook het woordje GPS met een schuine streep er doorheen. Dan ga ik na het weekend met jouw verhaal toch maar weer langs mijn dealer (Havik Amsterdam-Noord) en dan ben ik benieuwd wat zij dan gaan doen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.