Gebruik Apple kaarten als navigatie

Forumindex Forums Modellen Karl Gebruik Apple kaarten als navigatie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348716
    Timeflyer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 May 2012

      Na enig zoeken heb ik ontdekt waarom op een gegeven moment de stem-assistentie verdwijnt en er alleen nog een belsignaal klinkt als er een gesproken aanwijzing had moeten komen. Dit heeft te maken met de [TP]-instelling van de FM-band van de radio. Deze heeft namelijk prioriteit. Is er eenmaal verkeersinfo geweest, dan komt de stem-assistentie van Apple’s kaarten niet terug. Uitzondering hierbij zijn gesproken mededelingen over gevaarsituaties en alternatieve routes.
      Zet simpel je [TP] van de radio uit naar TP en je Apple kaarten-navigatie behoudt zijn stem. Bovendien actualiseert deze continu de verkeerssituatie (files, wegwerkzaamheden en omleidingen). Succes!

      #18348825
      kobus1960
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 August 2015

        Ik overweeg de volgende Karl incl. het multimedia systeem te laten leveren,
        mede doordat Apple kaarten / Google maps nu wel werken op deze optie.
        Vraag hierover, ik vind dit niet terug in de reviews, bij gebruik Apple
        kaarten, blijft de radio wel werken tijdens navigeren?
        Compliment voor het posten van oplossingen voor dit systeem, nog weinig
        over bekend! :praying:

        #18348834
        pjotter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2013

          [quote quote=18348825]Ik overweeg de volgende Karl incl. het multimedia systeem te laten leveren,
          mede doordat Apple kaarten / Google maps nu wel werken op deze optie.
          Vraag hierover, ik vind dit niet terug in de reviews, bij gebruik Apple
          kaarten, blijft de radio wel werken tijdens navigeren?
          Compliment voor het posten van oplossingen voor dit systeem, nog weinig
          over bekend! :praying:

          [/quote]welk type zit er in een karl bij mijn astra K blijft de radio weergeven tijdens het gebruik van google maps via mijn mobile aangesloten op mijn navi
          intellink ook de telefoon funtioneerd met binnen en uitgaande gesprekken zet meestal route vooraf van mijn laptop naar mobile via google maps

          #18349118
          kobus1960
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 August 2015

            Geen idee welke er in een Karl zit, hoopte op antwoord van de
            topic starter. Ga maar eens testrit of zo maken, probeer ik
            het wel uit. Is ook pas over een half jaar aan de orde.

            #18359262
            Bart072
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2018

              Voor wie het nog mocht interesseren: ja, als je de iPhone met Apple Carplay aansluit en navigeert met Apple Kaarten, blijft de radio het ook gewoon doen. Het volume van de radio wordt keurig gedempt op het moment dat er een gesproken instructie van Apple Kaarten komt. Ook zijn volume van radio en Apple Kaarten afzonderlijk instelbaar.

              #18359300
              kobus1960
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 August 2015

                Bedankt voor dit heldere antwoord!  :happy02:

                #18360084
                wolfje55
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 May 2018

                  [quote quote=18348716]Dit heeft te maken met de [TP]-instelling van de FM-band van de radio. Deze heeft namelijk prioriteit. Is er eenmaal verkeersinfo geweest, dan komt de stem-assistentie van Apple’s kaarten niet terug. Uitzondering hierbij zijn gesproken mededelingen over gevaarsituaties en alternatieve routes. Zet simpel je [TP] van de radio uit naar TP en je Apple kaarten-navigatie behoudt zijn stem. Bovendien actualiseert deze continu de verkeerssituatie (files, wegwerkzaamheden en omleidingen). Succes![/quote]

                  :help:

                  Hoezo simpel? Ik krijg TP melding met geen mogelijkheid weg, ik heb volgens mij alle menu’s doorlopen maar zonder resultaat.

                  Ik heb op de FM band de verkeersinformatie uitgeschakeld, maar er blijft TP n het scherm staan,

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.