Verbruik Opel Karl.

Forumindex Forums Modellen Karl Verbruik Opel Karl.

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Profielfoto van Opel-R
    Opel-R
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 4

Klopt, doe het eigenlijk voor de driveability. Kijken of de Karl nog wat soepeler loopt.
    Ondanks discussie’s over zuinigheid of vermogen vind ik toch vaak dat de meeste wagens/motoren lekkerder lopen op de hogere RON.

Profielfoto van Hennie61
    Hennie61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

hallo rij nu een Opel Karl mijn verbruik is 1 op 15,6 erg lang heeft iemand misschien de goeie bandspanning want de ene zeg 2,7 rondom ander zegt 2,7 voor en 2,5 achte wat is nu goed

Hennie

Profielfoto van kobus1960
    kobus1960
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 21

Ik heb er ruim 17.000 op zitten met de Karl. Wat mij opviel, best wel bonkerig
    autootje in het begin. Bandenspanning nagekeken, op 2.2 rondom gezet, wereld van
    verschil. Nu heb ik de 15″ versie wielen en 195 banden, weet niet welke u heeft.
    Rij er gemiddeld in deze winterperiode 1:17 mee. Bevalt mij nog steeds zeer goed.
    Ook heb ik maandje E10 gereden, dat beviel minder, motortje werd tammer. Verbruik
    zelfs iets hoger. Shell V power merkte ik niets van, dus ik tank waar ik op dat
    moment goedkoop kan tanken.

Profielfoto van Annies
    Annies
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 10

Ik heb mijn Karl nu een half jaar met 4500 km op de teller maar ik vind mijn verbruik nog te hoog. 1 op 16,4. Ik rijd bijna altijd in de stad. Als ik een lange rit maak rijd ik wel zuiniger. Ik hoop dat het verbruik zich nog verbetert. Ik vind zelf dat ik rustig rijd maar als ik lekker pittig wil doorrijden gaat het verbruik weer omhoog.
    Ik maak de balans weer op als de auto een jaar oud is en dan zal ik ongeveer 9000 km gereden hebben. Ben benieuwd.

Profielfoto van Topper77
    Topper77
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

hallo, ik heb mijn Karl nu een jaar, ruim 16.000km gereden, het is een zwarte in de duurste uitvoering op
    dat moment verkrijgbaar.
    Auto bevalt zeer goed, rijd lekker vlot mee in het verkeer en op de snelweg met gemak en zonder
    herrie of bijgeluiden tegen de 140 aan..lokaal is 130 toegestaan haha..in DLD nog wat hoger maar ook
    daar met acceptabel geluid e.d.
    Verbruik ligt gemiddeld op 1:17 wat ik gezien mijn rijstijl prima vindt, met wat meer beleid zou het beter
    kunnen maar daar heb ik geen behoefte aan.
    Enig punt dat ik wel merk is de kwaliteit van de olie, dat geeft hij aan op de boordcomputer en dat was vrij vlot
    op laag percentage, in november onderhoud gedaan maar inmiddels op 60%..

verder prima karretje voor klein gezin, goedkoop en met alle wensbare opties dus niets te klagen.

Profielfoto van kobus1960
    kobus1960
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 21

Zo, Karl net opgehaald na een beurt, staat nu op 21500, niet bijzonders te vinden.
    Als vervangende auto een dag (80 Km) in een Hyundai i10 gereden van 2016, leuke auto.
    Moet zeggen dat de Karl prettiger rijdt, kwestie van gewenning en gevoel denk ik.
    Verbruik nog steeds 1:17 met veel gebruik airco, prima, bevalt nog steeds erg goed!
    Percentage meter werkt volgens Profile op de gereden km’s, niet op kwaliteit.

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.