kraken/piepen

Forumindex Forums Modellen Karl kraken/piepen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351744
    johan5
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2018

      Wie heeft er ook last van piepen kraken aan de rechterkant achter van de opel karl de karl is van april 2016 vooral bij heuvels en kuilen dan hoef ik er geeneens hard over heen te gaan of je hoort het zeer irritant.

      mvg,

      Johan5

      #18352038
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Yep, die ken ik. Er is een terugroepactie geweest i.v.m. een handremkabel (meen ik) die met dat kraken te maken zou hebben. Het is een tijdje weggeweest bij “mijn” Karl, maar het is de laatste tijd weer terug. Niet echt heel storend, maar het mag eigenlijk niet natuurlijk.

        #18352541
        kobus1960
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 August 2015

          Onze Karl heeft hetzelfde, hoor het alleen als radio en ventilatie uit zijn, stoort me niet echt.

          Ga het wel melden bij volgende service beurt, private lease, vandaar misschien de nonchalance.

          Wat ik wel opgemerkt heb is dat het pas hoorbaar is als het kouder is dan 5 graden, en alleen

          de eerste kilometers.

          #18354469
          kobus1960
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 August 2015

            Piepen werd erger, dus even gemeld bij de lease/onderhoud maatschappij.

            De handremkabel loopt aan beide zijden nabij het achterwiel door een beugeltje

            waarin een doorvoerrubber is gemonteerd. Dit beugeltje zit vast aan de draagarm.

            Bij bewegen van het wiel gaat de mantel van de kabel heen en weer door dit rubber.

            Dit veroorzaakt het geluid, getest op de brug. WD40 erop/tussen gespoten en weg

            gepiep en gekraak. In mijn geval daadwerkelijk rechts achter, links ook voor de

            zekerheid ingespoten. Opgelost en doorgegeven. Tijdens eerstvolgende beurt

            worden beide rubbers vernieuwd, minuten werk….. B-)

            #18354973
            Arend1971
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2018

              Heb de kraakjes en piepjes ook. Nu alles ingespoten met WD40 en nog niets weer gehoord.

              #18362095
              johan5
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 January 2018

                HALLO ALLEMAAL,

                HET PIEPEN/KRAKEN VAN DE OPEL KARL IS DAAR NU EEN ECHTE OPLOSSING VOOR GEKOMEN.

                OF IS HET BEHELPEN MET INSPUITEN WD40?

                MVG

                #18362097
                kobus1960
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2015

                  Melden dealer, dan worden doorvoer rubbers handremkabel links en rechts achter vervangen.

                  Zie post 31 maart  B-)

                  Is geen defect, rubber wordt hard, kan tijdens beurt.

                  Schreeuwen helpt niet, belletje naar dealer wel.

                  #18362098
                  johan5
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 January 2018

                    thanks kobus

                    die rubbers zijn niet het zelfde van als met de terugroep aktie die er toen was?

                    mvg

                    #18362137
                    kobus1960
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 August 2015

                      Mijn Karl is in onderhoud bij Profile, als zijnde privé lease auto.

                      Profile heeft de rubbers vervangen op aanwijzing importeur.

                      Het leasebedrijf heeft mij niet laten weten of er een terugroep actie is/was.

                      Ik heb het doorgegeven bij het afleveren voor een beurt, Profile heeft afgehandeld.

                      Nadien geen last meer gehad van dit storende geluid.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.