Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Correct, als die te slap staat is de beweging die je creert door aan handrem te trekken te weinig om de schoenen tegen de trommel te duwen.
Andere kant ook doen! Kabel trekt aan 2 kanten.
Zelfstellend: In theorie ja, in praktijk werkt het vaker niet dan wel. Daarom zo strak mogelijk afstellen.
Hoe weet je dat remmen via pedaal geen probleem is? Veel mensen merken het niet eens als achter niet meeremt, alleen bij harder remmen is dat heel snel duidelijk.
Stelschroef zo strak mogelijk afstellen, zodat trommel er nog net oppast, daarna nog strakker zetten met schroevendraaier via stelgat aan de achterkant.
Trommel mag al wat frictie hebben als je dan probeert te draaien, moet uiteraard nog wel draaibaar zijn.
Mooi project, leuk om te zien hoeveel moeite er nog in de corsa word gestoken?
Toetert die nog als je airbag erin zit? Eventueel stuurlint beschadigd.
niemand een idee?
Voor goedkoop en duurzaam zou ik inderdaad c20ne kiezen, xe is wel wat duurder. Ombouw is wel te doen, je kunt zelfs je eigen bak houden door je vliegwiel om te laten boren dat is lekker makkelijk qua assen en schakelmechanisme. Rij ook al 2 jaar zo rond met een xe dus blijft wel heel. kort samengevat is die 8 klepper meuk bijna niet te slopen en een extra motor kost je miss 100 euro, die aanbieding met spruitstuk zou ik zeker bekijken! Lexmaul spruitstuk nieuw is al 350 euro…….
Eerst uitlijnen, verhelpt wss problemen.
Daarna gasklep demonteren en carterventilatie gaatje schoonmaken.
Zoek een x16xel, hebben wat meer koppel onderin met die inlaat. Zijn genoeg te vinden.
Blokken zijn gelijk, goedkoopste is andere motor erin. Bij deze motoren kunnen de zuigerveren ook stuk gaan. 2 liter klinkt leuk maar vergt wel onderhoud, is ook geen nieuwe motor meer.
Kijk even in duitsland, kost die minder dan de helft, ook van elring. Victor reinz is ook prima.
Dit is zeker iets wat ik ga proberen binnenkort. Weet je ook hoe je de stappenmotor openkrijgt? neem aan plastic onderkant eruit wippen. Wil een exemplaar goed reinigen en smeren, denk dat dat ook geen kwaad kan na 20 jaar….
Dat ziet er netjes uit vincy, vooral de ruimte lijkt me super fijn haha, mijn stuurhuis moet er nog uit word weer leuk..
Heb een vraag over de stappenmotor maar die stel ik wel in je andere topic, blijft het bij elkaarDan is het toch wel waard om hier naar te kijken, ik heb nog een spare exemplaar liggen. Mijn stappenmotor zit nog op de standaard drama plek, denk dat ik hem gelijk omhoog breng. Heb jij gewoon de slang verlengd?
Ben nu een week met vakantie en merk wel dat de langere ritjes hem wel goed doen. Wat me wel opviel is dat bij koud de toeren best wel staan te schommelen, warm zijn ze een stuk stabieler. Twijfel toch aan de stappenmotor, nu zie ik net je andere topic maar dat soort leuke toeren variaties heb ik ook haha, het is niet het meest verfijnde stuk elektronica die de toeren opvangen als je weinig gas geeft.
Luchtmassameter heb ik al 2 andere exemplare getest, geen verschil.
Waar zou de lucht vandaan moeten komen dan? Gaat dat via de tank mee? Dacht zelf aan een benzine probleem ofzo, lijkt wel of hij te arm loopt, maar dan op hoge toeren moet die ook raar doen.
Stappen motor, gasklep sensor?
Bedankt voor meedenken iig!
Hoi Vinci,
Accuspanning is in orde, die is doorgemeten. Brandstofrelais heb ik een goed exemplaar ingezet (werkeing bekend) en dat maakt geen verschil.
ik heb het euvel gefilmd, geluid wat harder zetten, lijkt wel een diesel, op hogere toeren is het weg en na een keer flink gas geven is het ook minder. erg vreemd
https://vid.me/8BkOWe zijn weer wat maanden verder en toch is het starten nog steeds niet soepel. Slaat in een paar seconden aan dus dat is prima alleen hij loopt de eerste 20 seconden super rough, zal het dadelijk is proberen te filmen. Als je een keer flink gas geeft is het probleem weg. Rijden terwijl die zo slecht loopt is niet te doen, lijtk wel of er een cilinder overslaat.
Vreemd probleem, iemand nog tips waar ik dit misschien kan zoeken?
corsa b met deze motor kun je niet uitlezen met paperclip. Waarschijnlijk is je LMM stuk, zoek maar is op het forum.
Ik ben wel benieuwd naar aandeel zddp in andere olien, heb jij daar ergens test data van? Rij zelf met meguin, bevalt me tot nog toe goed.
Ergens in delft, bij een motoren revisie bedrijf. Gingen in een groot ultrasoonbad, beste is om ze aangestuurd te reinigen maar zo gaat het ook. Als je ze laat reinigen en testen weet je zeker dat ze goed zijn.
Alles is om te bouwen, let alleen op de krukassensor als je een x18xe1 koopt, de een heeft krukassensor bij vliegwiel de andere bij de krukaspoelie, alleen bij de oudere types.
Toch klopt dat van cementiet ook, lees je maar is in over het quenchen van staal, door ander afkoelproces creeer je dat. Kromme schijven is snel de diagnose maar gast vaker niet dan wel op, seker bij dikke geventileerde schijven
Ga is 10 kmh rijden en druk dan op beide knoppen naast je tid, als goed is geeft deze dan je snelheid aan. Snelheids puls kun je daar weg pakken
Stabilisator stang bij een c?
Maar goed, trilling un het stuur of in heel de auto, heel de auto zit probleem vaak achter. Kijk is naar een kromme velg oid. Balanceren zegt niet alles, kan ook slecht gedaan zijn.
-
AuteurBerichten