Corsa B 2000 storing uitlezen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 2000 storing uitlezen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335210
    juruca
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2005

      Ik heb een corsa b van 2000 met een X12XE motor en een motronic stuurcomputer.

      Sinds enige weken heb ik twee keer gehad dat de motor hikt tijdens het rijden, even inhouden en weer verder, het motor lampje lichte volgens mij niet op!

      Vanmiddag gebeurde het weer.

      Nu ben ik aan het zoeken geweest of ik ook de paperclip methode kan toepassen om de eventuele storing uit te lezen.

      De connector naast de zekeringen is ook 16 polig maar ik kan voor deze configuratie niet vinden of het doorverbinden van pin 5 en 6 werkt ?

      Of moet ik voor deze auto 5 en 7 gebruiken of kan het uberhaubt niet met dit model ?

      Moet binnenkort er verder mee rijden dan rond de kerk vandaar mijn zorgen…..

      Alvast bedankt voor jullie reacties

      #18335246
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004
        #18335258
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          corsa b met deze motor kun je niet uitlezen met paperclip. Waarschijnlijk is je LMM stuk, zoek maar is op het forum.

          #18335416
          juruca
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 January 2005

            Bedankt voor jullie reactie.

            Wat ik lees bij defecte LMM is dat er continue problemen zijn slecht lopen/slecht starten.

            Bij mij is dat niet het geval, motor loopt goed heeft alleen 2 keer een hik gegeven.

            Ik zal eens kijken of tie kan worden uitgelezen.

            #18337030
            juruca
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 January 2005

              Inmiddels heb ik de foutcodes laten uitlezen bij de locale garage

              Dit waren de meldingen:

              Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
              Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage

              Hierna heb ik de betreffende connector een paar keer los en vast gemaakt.
              Dit heeft mogelijk tot gevolg gehad dat de contacten een beetje schoongemaakt werden.

              Gelukkig is hier mee het probleem opgelost :)

              #18358452
              Bremovic
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2018

                Ik heb ook zoiets de laatste tijd heb een Opel corsa b 1.2 uit 2000 en als ik op snelweg zit dan krijgt motor vaak een tik en gaat motor lampje branden en dan moet ik gas los laten tot het lampje uit is en dan kan ik weer gas geven en door rijden  maar vind het wel gevaarlijk als ik bv inhaal en het dan gebeurt. Kan iemand mij hier bij helpen en van het probleem afhelpen.

                 

                Uitlezen van de auto wil niet,kunnen niet in mijn auto komen maar wil in de automaat.

                 

                Heb niet veel geld te besteden dus als iemand mij kan helpen voor een kleine prijs graag.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.