c20xe injectoren reinigen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe injectoren reinigen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #18334022
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Gisteren een set gereinigde injectoren in mn c20xe gezet. Wat een verschil, lijkt wel een nieuwe auto.
      Gestotter met gas geven is weg en nog mooier het gestotter en geplof in de uitlaat met gas los is ook weg, file rijden was een drama nu niet meer.

      Zal vast niet bij iedereen problemen oplossen maar voor die paar euro is het zeker aan te raden ze een keer te laten reinigen.

      #18334422
      corsa14slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 December 2011

        hoe en waar heb je ze gereinigd? ben wel geïnteresseerd, heb namelijk een beetje last van stotters dan wel te rijk lopen. (hoewel ik op dit moment de stappenmotor aankijk…)
        wel heb ik eens bij een vrij lege tank zo’n goedje toegevoegd. (moest wel dankzij gebrek aan onderhoud te hebben gehad.)

        #18334644
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Ergens in delft, bij een motoren revisie bedrijf. Gingen in een groot ultrasoonbad, beste is om ze aangestuurd te reinigen maar zo gaat het ook. Als je ze laat reinigen en testen weet je zeker dat ze goed zijn.

          #18334846
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            oh oke, thnx. Delft is voor mij een beetje ver, zeker gezien ik in m’n woonplaats ook een bekende motor revisie bedrijf heb ;)

            #18334918
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ik heb ook een ultrasoonreiniger, heb al heel vaak injectoren gereinigd en getest. Kan inderdaad wonderen doen. Als Hilversum niet te ver is kan ik het wel voor je doen ook, prijs komen we wel uit.

              #18334922
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                [quote quote=18334918]Ik heb ook een ultrasoonreiniger, heb al heel vaak injectoren gereinigd en getest. Kan inderdaad wonderen doen. Als Hilversum niet te ver is kan ik het wel voor je doen ook, prijs komen we wel uit.

                [/quote]

                Hilversum is voor mij te doen (is ongeveer 120km heen en weer) alleen komt door omstandig heden deze dure maand ongelegen uit ;)

                #18334928
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Ik heb geen haast, laat maar een keer weten als het uit komt. Bedenk je wel dat je moet die afstand al zo 25 euro aan benzine verrijdt, en mijn reiniging kost vloeistof en wat tijd, komt ook wel gauw uit op een tientje of twee/drie. Dus misschien is een bedrijf om de hoek dan wel alsnog goedkoper en makkelijker…

                  #18335605
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Heb zelf maar eens een setje nieuwe originele creme injectoren gekocht. Waren de laatsten bij opel classic parts, en met 76 euro per stuk nog redelijk geprijsd.

                    #18335612
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      dat is niet echt heel duur, zou het bijna zelf overwegen om dat te doen :P

                      #18335655
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Ja, als je goed zoekt vind je nog wel nieuwe vrij voordelig. Bij ocp zijn ze nu wel op.

                        Mocht je gaan zoeken, ze moeten wel exact het zelfde onderdeelnummer hebben, anders gaat het snel mis. Van de paar honderd die Bosch heeft gemaskt die fysiek passen zijn er maar weinig die ook de juiste opbrengst, sproeipatroon en impedantie hebben.

                        #18335659
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          mja, eigenlijk moet ik me eens goed gaan verdiepen in de verschillen van de c20xe motoren…
                          maar eerst eens de huidige gaan reinigen/onderhouden ;)

                          #18335677
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Oh die injectoren vind je in heel veel meer motoren dan de verschillende c20xe. Eigenlijk gebruikt deze motor maar twee types, voor de m2.5 en m2.8 en bij de laatste zitten er vier gaatjes in plaats van eentje. De opbrengst van de cremes van de 2.5 is ondanks wat vaak beweerd wordt hoger dan de blauwe van de 2.8. De vergissing is begrijpelijk en zit hem in de benzinedruk. Bij 3.0 bar levert de creme meer op dan de blauwe, maar bij de creme staat vaak de opbrengst bij 2.5 bar, aangezien dat de oorspronkelijke druk was waarmee de motor meg 2.5 systeem werd geleverd.

                            #18335678
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Hier een goed begin van je studie:
                              http://www.usrallyteam.com/content/products/injector/Bosch_Injector_data.xls

                              De cremes zijn in elk geval 0280150744, de blauwe weet ik effe niet meer uit mijn hoofd, maar vind je wel ergens hier op het forum.

                              Je kunt in excel een selectie maken van de nodige criteria, en zo kom je wel achter enkele redelijke vervangers, maar geen van deze zijn makkelijker of goedkoper te vinden dan de originele, heb ik al geprobeerd…

                              #18335689
                              corsa14slow
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 December 2011

                                *Doet .xls bestand opslaan en klaar zetten op bureaublad voor studio momentje.

                                Thnx!

                                #18336266
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  FCG (FreddyCane) in gorredijk kan ze ook ultrasoon (aangestuurd) reinigen en vervolgens testen op opbrengst.
                                  Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste want je wilt een matching pair in je motor hebben :)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.