Corsa B Snelheidssignaal (mechanische teller)

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B Snelheidssignaal (mechanische teller)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277867
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      Betreft: Corsa B c20xe met F20 bak, teller is mechanisch.

      Ik ben bezig met Cruisecontrol inbouwen, nu heb ik zo’n vermoede dat ik geen snelheidssignaal krijg. nu heeft helaas één van de vorige eigenaren flink lopen beunen :puke
      Ik heb een andere teller geprobeerd (uit mijn oude corsa c14nz 8 klepper, die schijnen enorm rot te gaan lopen zonder snelheidssignaal, dat deed ie niet dus lijkt mij dat de snelheidssignaal werkte)
      blijkbaar hebben ze iets in de bekabeling gerommeld want met de oude teller deed geen enkele lampje het meer (br. meter en temp meter werkte wel)
      huidige er weer in geplaatst en nu werkt de olielamp niet meer, daar wordt aangewerkt. maar de reden is waarom ik deze topic open is omdat ik met afvroeg of de snelheidspulsgever kan vervangen.


      Let niet op de gesoldeerde kabel, die is van de MM lampje, die zit blijkbaar gekoppeld aan de dynamo lamp.

      Dus, valt de snelheidspulsgever bij deze te vervangen? of zit er niks anders op dan heel erg lang zoeken naar een ander tellerbak (met W=1134) -> 3 lokale sloperijen hebben alleen nog de elektronische teller, nog wel 3 Astra f tellers met W=1102 maar dat komt denk ik niet overeen.)
      Ik heb de kabel doorgemeten met een multimeter, hij is wel aangesloten…

      #18325839
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Ga is 10 kmh rijden en druk dan op beide knoppen naast je tid, als goed is geeft deze dan je snelheid aan. Snelheids puls kun je daar weg pakken

        #18325840
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          dat heb ik al geprobeerd, met beide tellerbakken. het grootste minpunt de de c20xe is dat ik met de uitleesapparaat van de garage geen snelheidssignaal kan uitlezen (deze komt niet voor in de lijst), dat kon ik wel bij de c14nz en c14se..
          en m’n opcom kan ik alleen foutcodes uitlezen…

          mocht het echt niet anders kunnen, dan haal ik van de sloperij wel een elektrische teller met de pulsgever en bouw het om, mits dat überhaupt mogelijk is…

          #18325841
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Dat is prima mogenlijk.

            Door Wim-V6 via Tapatalk

            #18325842
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              Ik ga het anders doen. (of in ieder geval voor nu) vond in een topic een stukje over pulsgevers. Nu heb ik de Pulsgever 332 (65HC) besteld, deze komt tussen de bak en teller kabel. als ik dan de pulsgever in het dashboard afkoppel dan lijkt mij het dat ik de ecu/tid en cruisecontrol weer kan voorzien van een pulssignaal.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.