Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een Astra F van 1996 roest net zo goed als van vroegere bouwjaren. Wellicht wat minder snel, of op bepaalde plekken minder hard, maar heb meerdere Asta’s F gehad, (en nog steeds), van een 91-iger tot een 97-iger, ter illustratie een 5 deurs sport 97-iger, die nooit schade had gehad, maar wel degelijk roest had, heb nu nog steeds een 97-iger, een 3 deurs gsi, en ook die had roest op plekken waar nog nooit wat aan gedaan was verder (geen schade verleden oid), veerschotels, lekbak L.A., felsrand rubber kofferklep, portier RV onder raamrubber onder de spiegel, en ja ook de befaamde tankvul-opening…
Vwb verhoogd toerental bij koude motor, voorzover ik weet hoort dat en is normaal. Dit is om de katalysator sneller op temperatuur te brengen.
De rubberen pakking-ringen rond de gaten van de bevestiging vd klepdeksels ook vervangen ?
Niet te vast aan gedraaid alles ? kan het ook weer van gaan lekken.
Ook de alu klepdeksel kunnen (gaan) lekken. Evt. op de hoeken wat vloeibare pakking gebruiken. Maar zou er erg spaarzaam mee zijn.
13 september 2017 om 18:30 In reactie op: Lucas Insignia 2.0 Sports Tourer: kleine upgrades #18348140Mooie Insignia Lucas, mooie kleur ook. en zeker mooi gedaan die velgen. Zijn de mooiste velgen onder een Isignia.
Ongelooflijk ook 20″… …15 jaar terug was je ‘de man’ met 16″ of zelfs 17″ op je wagen !Ook OPC-motoren zijn trouwens over te zetten ! :happy02:
Grt. Jeroen.
Ja idd, ook na de ‘swap’ van het forum is het stiller geworden. Ja, wie weet komt het allemaal weer is terug !! :applause01:
Zeker, zeer mooi project !
Idd Voederbiet, het is jammer, maar op het forum hier gebeurd niet zo heel veel meer, of iig niet meer die drukte van 10 jaar terug.. Enerzijds begrijp ik het wel, het verplaatst zich meer naar platformen als Facebook e.d. en naar specifieke groepen en communities enzo, en platformen meer georienteerd op mobiel/smartphone gebruik. Ja zo gaat dat nou eenmaal.
Hallo Rene, wat is het resultaat geweldig zeg !! Echt super gewoon
V.w.b. het Timemax vet, dat is een heel goede keuze. Uit een test kwam Time Max samen met het Mike Sanders systeem als winnaar uit de bus.
Is wel redelijk kostbaar nog geloof ik (bij het laten doen) maar dan heb je ook echt wat. Heb je het zelf gedaan of laten doen ?Hoop je Astra ooit nog is in het echt te kunnen zien.
We hadden zo’n anderhalf jaar a 2 jaar terug is contact voor wat onderdelen die ik van je kon overnemen evt. trouwens, maar al me berichten zijn verloren gegaan met het overzetten van het forum. :-| Ben ook al een poos niet meer online geweest hier.
Groetjes,
Jeroen.Hoi Erwin, ja dat weet ik idd dat er al V6 inzat. Klopt.
Ja ik heb ook een Airco radiateur want heb ook airco erin, maar vond de koeling voor de motor niet heel wild. De V6-en zijn sowieso toch al wel behoorlijke ‘heet-hoofden’.De Saab motor heeft idd – net als in de Opels – een warmte wisselaar. Maar dit is wel iets anders dan echt een olie koeler.
Het is een mooi systeem opzich, want de primaire taak is om de motor snel op bedrijfstemperatuur te brengen, wat de slijtage en uitstoot verminderd.
Secundair om het weer af te koelen. Maar daar wrikt de schoen tegelijkertijd. Als het te warm wordt allemaal, warmt het alleen maar verder op, en werkt het afkoeling tegen.
het is een grote motor voor in een relatief kleine motorruimte, en de radiateur is en blijft voor een 1 van een 4 ciinder.
Ik ga er zelf een thermostaat tussen maken, (sandwichplate) dat met een bypass naar een externe oliekoeler voor de radiateur.
Misschien die hele warmtewisselaar er wel tussen weg zelfs..Schutbord isolatie zou ik er af halen. gevaarlijk en flut spul. Vaak is het verrot, het werkt als een spons, houdt vocht vast (met evt. roest perikkelen als gevolg)
Ik zou er hitte werende plak folie tegen aan maken. Laatst bekeken bij AutoSport company, mooi spul. niet goedkoop alleen. Je hebt het in zilver of goud kleurig.Mooi werk Erwin !
Idd aardig wat roest. Ik zou ook even goed kijken bij de verbinding/overgang van die langsdrager met het schutbord.
Bij de mijne ontdekte ik onder de strijk-kit ook beginnende roest. Het is zeer slecht zichtbaar, maar het zat er wel. Beter voor zijn en wat aan doen, anders gaat het echt hard.Intercooler moet wel passen, je kan de geometrie van je front balk wat veranderen als je wil. Die kan naar voren bijv. Heb ik zelf ook gedaan.
Ga je ook een olie koeler plaatsen ? Weet niet of die Saab motor dat misschien al standaard had.
Zou ook een goede grotere radiateur plaatsen als ik je mag adviseren. Heb zelf een Dirrenza genomen, van een C20XE. Die is dikker dan een originele.
Je zal ‘m wel aan moeten passen omdat je ‘m onder je slotplaat gaat monteren ga ik vanuit met de V6 ! Maar het past wel, bij mij past die ook, en heb me slotplaat demontabel gemaakt om ‘m uberhaupt te kunnen plaatsen en toegankelijk te houden mocht er ooit iets mee zijn. Hoef ik niet de motor eruit te halen.Ja uiteraard, dat is inherent daaraan. Een mes dat aan 2 kanten snijdt.
Echter zal Opel / Europa in eigen belang moeten gaan werken en denken. De Britten gaan dit ook doen, ze maken niet voor niets die keuze.
De eigen belangen zullen hier voorop gesteld moeten gaan worden.Dat het gevolgen heeft is wijdverbreid en dus geen verrassing.
De Britten hebben gekozen, prima, maar ze zullen daar dan ook de gevolgen van moeten inzien en ondervinden, korte termijn- alswel langer termijn..
Hun keuze.Ik zeg Bochum weer openen ! :thumb
Dat zou toch echt een opsteker zijn voor de Bochumer arbeiders en in de wijde omtrek als de Astra daar weer gebouwd kan worden.Een Ă©chte Duitse Astra weer :wub
Hoi Rik, was een leuke meeting !
Hoop er volgende keer ook wel met een Astra-F bij te zijn.. (under construction nog)gelukkig was er ik wel op ze minst met een Opel.. :angel (Vivaro welliswaar… ok vooruit, dat is natuurlijk een RenOpel king: )
Woow.. Echt gewoonweg geweldig dit ! :wub king: :thumb
Tijd terug is ergens een interview gezien op internet, maar weet niet meer exact waar.
Maar een symphatieke man deze Herr Neumann. Past goed bij Opel.
@D.J.R. wrote:
@Haasje17 wrote:
Kijk wel even of de loadindex van je banden klopt.
Zoveel laad ik toch niet. Alleen wat gereedschap
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe het in NL zit exact weet ik niet (wet/APK regelgeving) maar bijv. in Duitsland kijken ze hier wel degelijk naar.
Mocht je onverhoopt bij een ongeval betrokken raken, en er zitten niet de juiste banden onder, ongeacht veel, weinig of geen lading,
ik denk dat er wel wat problemen zijn dan.Maar inderdaad dit zal eerder gelden voor grotere bestelauto’s, omdat daar het laadgewicht groter is natuurlijk dan een bestal auto in formaat Combo/Caddy/kangoo etc..
Maar zeker voor in het buitenland zou ik me wel van te voren goed inlichten. Ook met het oog op de verzekering wat ze doen.
Opel Omega B2 sport onder Astra F
Astra OPC 1 / Vectra B i500 Astra F
Uiteraard.
Bij een gewaagd, voornemens project als deze, zal je bereid moeten zijn veel aan te moeten passen, en dus een kwestie van pionieren…Daar zou ik maar niet zomaar van uit gaan.
Bij de rdw zijn ze alles behalve consistent of eenduidig. Bij twijfel, of een slecht gehumeurde keur meester kan het wel is anders uitpakken.Los daarvan ga ik ervanuit dat bij een dergelijke dikke diesel je een stevige bak gebruikt, dus het gewicht zal hoger zijn lijkt me.
Ben niet zo thuis in de V6-diesels, maar volgens mij zijn het beste jongens die wel wat gewicht in de schaal leggen en zwaarder uitkomen dan bijv. een X30XEinderdaad. En het gewicht, zal nog een leuke (spannende) omkeuring worden denk met zo’n as last.
Of die past hangt vooral af van de ruimte die er is tussen de langsligger en het motorblok. Volgens mij heeft een Vectra B dynamo (en wellicht Vectra C ook) een zgn. ‘snorkel’ die naar de zijkant gericht is, en zo lucht aanzuigt voor koeling.
Misschien heb je hier wat aan.
Heb zelf het Astra F PDF manual gedownloaded, en die is echt zeer uitgebreid. Wellicht dat het daar bij staat.Succes ! :thumbup
Dat weet ik ook wel, bedoelde het cynisch. 20mm. verlaagd ‘sport-chassis’ of niet, het doet het weinig sportief aan. Naar mijn beleving dan…
Woow echt super mooi zeg ! :thumbup Als nieuw gewoon weer.
Mooie sleutel ruimte ook, met een mooie bovenloop kraan erin king:
3.2 icm. handbak is helemaal zeldzaam zo niet onvindbaar. Voor zover ik weet officieel niet in NL/EU geleverd voor de civiele markt.
Bij uitzondering alleen voor de autoriteiten in het VK en Duitsland (politie auto’s) die waren er wel icm handbak achter de Y32SE, R30 bak zou dat zijn.
3.0 met handbak heb ik zelf nog gehad. Sport uitvoering.
Reed goed, fijne en mooie auto. Alleen dat sport weet ik nog steeds niet waar dat nou precies in zat. De stoelen vermoed ik, die hadden wat hogere zijwangen en uittrekbare dijbeen steun.
Voor de rest was de vering/demping nogal comfortabel en weinig sportiefsWat een ontzettend mooie Vectra zeg, echt geweldig ! :thumb
Wat een fraaie kleur is dat zeg. king:Voor het mooie nog even de ruitenwisserarm bestuurderzijde iets naar beneden afstellen, deze lijkt nu nog iets te hoog op de het raam te staan
-
AuteurBerichten