Restauratie astra GSI16V 1994

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie astra GSI16V 1994

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274423
    renej
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 October 2007

      Misschien wel mooi om hier te laten zien aan de mensen die nog een originele gsi kunnen/willen waarderen een hele levensloop van alle astra gsi`s die ik tot nu toe heb gehad. Tot halverwege 2015 heb ik alleen maar astra gsi gereden.

      Verhaal begint in 2007 toen ik net mijn rijbewijs had gehaald moest er natuurlijk direct een auto komen en wel een astra gsi c20xe van 1992 en natuurlijk een rode.
      Auto stond destijds in Raalte te koop en gekocht. Achteraf deze auto nooit moeten hebben wat een drama kwam met een halve astra F thuis want alle gebreken zaten onder de dorpel spoilers en de spatbordranden waren natuurlijk verdraait goed dicht geplamuurd.
      Maargoed destijds nieuwe achterschermen , vulhals , dorpels ingelast en we konden rijden.
      Het was wel de snelste gsi van allen die ik gehad heb.

      Foto`s van 2007 toen hij net weer klaar was:



      Toen tot ongeveer 2009 denk ik ongeveer in gereden en in de tussentijd nog voorzien van een openluchtfilter ( was ook een flop),remus demper en lexmaul inlaat in combinatie met openluchtfilter wel een heel erg mooi geluid alleen op een gegeven moment ging het vervelen en heb ik er een kadett gsi luchtfilterbak opgezet met KN inleg filter dit dempte het geluid behoorlijk.
      Foto`s zijn van eind 2009:










      Inmiddels nog 2 jaar door gereden maar de auto was qua casco/interieur etc. gewoon weg op roest kwam weer behoorlijk terug en toen besloten om er afscheid van te nemen maar ik moest en zou natuurlijk weer een gsi hebben toen waren goeie exemplaren ook al moeilijk te vinden en had voor mijzelf besloten dat ik 1 geheel wilde restaureren en eigenlijks toch wel geheel origineel wilde maken en houden. Heel stom toevallig liep ik in maart 2011 tegen een hele mooie rooie aan in Langeveen dit was echt een hele goede gsi en ook direct gaan kijken.
      Deze auto was ideaal voor wat ik wilde en deze auto ook direct aangekocht het was een rode C20XE van 1994 met M2.8 motor. Onderstaand nog een paar foto`s van beide rode die ik toen had.

      Maart 2011:









      Echt een ideale basis voor restauratie, ik heb nog een halfjaar in deze auto gereden en in de tussentijd mijn eerste gsi gesloopt, motor bewaard de rest is in de autocross beland.
      ik ben toen ook eind 2011 direct begonnen met de restauratie van de rode waarbij veel gebeurt is aan deze auto.
      Helaas kon ik de bijbehorende motor niet meer redden deze had maarliefst al 330.000km gelopen en was gewoon op maar casco was echt in wonderbaarlijk goede staat en hiermee ben ik dus begonnen.
      gehele auto leeg, alles schoonmaken, veerpoten,subframe etc allemaal gezandstraald bodem helemaal kaal opnieuw in de bitumen de wereld nieuwe onderdelen besteld en ga zo maar door..











      Motorruimte helemaal schoongemaakt




      Interieur helemaal schoon terug











      Dat was Allemaal afgerond en helaas had ik toen geen motor en heeft het project een tijdje stil gestaan waarvan nog een paar foto`s





      Toen dacht ik eindelijk een gsi te hebben gevonden voor donor deze stond destijds in tilburg maar helaas dit was een goed casco met een flop van een motor erin gelukkig had ik de motor van mijn eerste gsi nog die er maar ingehangen en weer 1 voor dagelijks gebruik.
      Was een Belgische gsi 5 deurs zeer rijk aan opties: voleldig leder interieur met stoelverwarming,airco,alarm etc etc.







      Maar nog steeds geen donor auto tot dat ik 1 vond in barneveld deze auto was gans verrot maar de motor was harstikke goed deze gedemonteerd en de motor volledig uit elkaar gehaald en weer tip top in orde gemaakt we zijn nu ongeveer halverwege 2012.












      Direct natuurlijk ingebouwd in de auto waarbij een splinternieuw uitlaatsysteem





      Auto bijna helemaal weer klaar op een paar kleine dingen na,
















      Orginele blaupunkt cd300 radio met code die functioneert op de boardcomputer

      Dat was min of meer einde restauratie voor deze auto, helaas was een ding mij niet naar het zin en dat was dat erin de draadboom geknipt was voor startonderbreking en trekhaak hiervoor heb ik een donor gsi uit duitsland gehaald maar die was verdraaid moeilijk te vinden omdat deze auto ook nog eens de orginele 260 electrische teller heeft wat je nog erg weinig ziet maar ik heb deze gevonden hiervan heb ik de complete kabelboom in de rode gebouwd de gsi uit duitsland had ook nog eens stoelverwarming en ook dit heb ik uit eindelijk mijn eigen gebouwd, ook koplampsproeier systeem heb ik tijdens de restauratie orgineel gemaakt dit was bij de gewone sproeiers opgebouwd.
      Hiervan geen foto`s helaas maar hoe staat de auto ernu bij in 2015:











      Auto is na restauratie nooit meer gebruikt voor dagelijks gebruik en komt alleen in de zomer buiten en ook dan moet het nog mooi weer zijn.
      Opties die de auto heeft zijn:

      * mistlampen
      * electrische ramen
      * koplampsproeiers
      * hoofdsteunen in achterbank
      * stoelverwarming
      * voor de rest standaard opties van de gsi

      Zover deze afgerond….. of toch niet…

      #18303427
      PaintEd
        Lid sinds:
        23 November 2015

        Mooie plaatjes en een hoop werk! :thumb
        Ik zou zeggen….genieten er van!!

        #18303428
        ivartje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 December 2010

          Mooi spul!

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

          #18303429
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Werkelijk prachtig Rene ! :wors
            Echt een schitterende GSI, en wat is rood toch een geweldige kleur voor de Astra F GSI !

            Hoe staat het met die Spaanse GSI waar je mee bezig was, is dat nog wat geworden ?

            Groet, Jeroen.

            #18303430
            renej
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 October 2007

              @PaintEd wrote:

              Mooie plaatjes en een hoop werk! :thumb
              Ik zou zeggen….genieten er van!!

              Dat doe ik nog elke dag ;) @Jerremy wrote:

              Werkelijk prachtig Rene ! :wors
              Echt een schitterende GSI, en wat is rood toch een geweldige kleur voor de Astra F GSI !

              Hoe staat het met die Spaanse GSI waar je mee bezig was, is dat nog wat geworden ?

              Groet, Jeroen.

              Jahoor die komt deze week terug van de spuiter, word een nog groter project.

              #18303431
              renej
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 October 2007

                Echt nog geen einde van alles….

                ik wilde nog een restaureren en mijn dagelijkse auto kon mooi voor onderdelen dienen dat was deze.

                In tussentijd werd er nog een zwarte gsi aangeboden ook een c20XE van 1994 en deze heb ik ook aangekocht.








                Deze beide auto`s konden mooi voor onderdelen dienen, de blauwe had slechts 86.000 km, met als gevolg dat ik de wereld eigenlijks in nieuwstaat verkerende onderdelen heb zoals isloatie,kachelhuis boutjes,moertjes,klemmetjes etc etc,

                Begin 2014 besloten om nog een gsi te restaureren maar ik wilde een blauwe en eigenlijks een full optie gsi, de markt in duitsland,belgie is inmiddels aardig leeg maar in spanje zijn nog veel te vinden met veel meer opties die daar standaard zijn zoals airco,alarm etc.

                Eindelijk in 2014 een blauwe gsi gevonden in spanje het was wel een aardig uitgeleefd exemplaar maar dat was opzich niet erg ik heb zelf alle onderdelen op hem opnieuw op te bouwen.
                De gsi had als opties:

                * Airco
                * Alarm
                * mistlampen
                * electrische ramen
                * electrische spiegels en verwarmd
                * achterbank met hoofdsteunen
                * electrisch verstelbare koplampen

                Opties die voorbereid zijn in de kabelboom

                * Stoelverwarming
                * koplampsproeiers

                Deze auto kan ik van maken wat ik graag wil en dus alles geregeld en de auto op transport hier naar toe.
                Bij binnenkomst betrof het een auto met lichte aanrijdingsschade en toen de volledige auto gestript, alles wat in deze auto zat heb ik in de container gegooid op de motor en de volledige kabelboom van de auto na deze ben ik natuurlijk weer nodig.








                Tsja wat hebben we nu.. ook schade aan de linker en rechter buitenpanelen die kon je eerst niet zien omdat het interieur ervoor zat toen ook besloten om ermee te stoppen het is eigenlijks gewoon een sloper vervolgens ermee gestopt planning was sloop.
                Auto heeft een tijdje in de garage gestaan in de hoop om nog een andere te vinden dit was helaas tevergeefs ze zijn er gewoon niet meer.

                Uiteindelijk besloten om ermee te beginnen, schade hersteller gebeld die heeft de auto bekeken en hij was gelukkig niet krom dit scheelde alweer een heel eind, vervolgens kenteken erop.
                Ik ben toen begonnen met nieuw plaatwerk te verzamelen denk aan nieuwe motorkap,nieuwe voorschermen, nieuwe voor en achterbumpers,nieuw voorfront compleet nieuwe spoiler set alles origineel Opel en splinternieuw.
                Maar een ding had ik nog niet en dat was schuifdak tevens ook in overleg een compleet nieuwe dakplaat op de auto laten maken zodat ik hem nu kan voorzien van alle opties die er waren op de gsi daar ging het mij om, ik heb tenslotte zelf nog een hemeltje met schuifdak liggen, dakplaat erop maken was net zo duur als een nieuw hemeltje kopen bij Opel.

                De auto zal straks de volgende opties hebben;

                * schuifdak
                * electrische ramen
                * electrische spiegels en verwarmd
                * airco
                * alarm
                * Electrisch verstelbare koplampen
                * Mistlampen
                * stoelverwarming
                * Achterbank met hoofdsteunen
                * koplampsproeiers

                Voor de rest de standaard gsi opties.

                Inmiddels is de auto compleet van binnen en van buiten blauw gespoten en komt deze week terug in Nieuwstraat, voormij rest alleen het opbouwen nog en van de week zullen de eerste foto`s verschijnen….

                #18303432
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  Kijk is aan ! mooi werk Rene ! :thumb

                  Jij spaart ze ook echt allemaal he king: Nu alleen nog een mooie zwarte en een witte en het kwartet is compleet ! :agent

                  #18303433
                  Oenatje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    respect :kewlpics

                    #18303434
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Kwijl….. blijft absoluut mooi model en dan zo’n liefhebber :thumb

                      #18303435
                      astrawez
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 March 2009

                        Mooi topic! :thumb Vooral die HP-DB-75 is een érg mooi exemplaar geworden!
                        Alleen, heb je deze nu nog wel? Hij is vorige maand overgeschreven zie ik. :angel

                        #18303436
                        2slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 October 2006

                          Ik ben een Calibra man maar…….. :wub :wub :wub Gaaaaaaaaf :thumbup

                          #18303437
                          voederbiet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 May 2006

                            Blijft toch mooi zo een originele F GSI 16V :thumb :wub

                            vind de originele einddemper ook erg mooi onder de rooie

                            #18303438
                            joop1970
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 September 2010

                              Heel erg mooi zo origineel, gaaf hoe je ze onder handen neemt :thumbup

                              #18303439
                              GTS2.2DTI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 October 2006

                                Errug mooi geworden die rode, in originele staat zijn ze simpelweg het mooiste.

                                #18303440
                                renej
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 October 2007

                                  @astrawez wrote:

                                  Mooi topic! :thumb Vooral die HP-DB-75 is een érg mooi exemplaar geworden!
                                  Alleen, heb je deze nu nog wel? Hij is vorige maand overgeschreven zie ik. :angel

                                  Uiteraard, alleen is overgeschreven op eigennaam , verkopen betekend het einde van deze auto.

                                  #18303441
                                  renej
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 October 2007

                                    Eerder deze week is de blauwe terug gekomen van de spuiter erzijn links/rechts nieuwe zijpanelen ingekomen plus een nieuw front en een nieuw dak.
                                    Natuurlijk verdere delen zoals bumpers etc zijn ook terug.











                                    #18303442
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      Man, man.. echt werkelijk om je vingers bij af te likken zo maagdelijk mooi en strak !! :wub :wors

                                      Is beter en accurater gespoten dan in de fabriek zo te zien ! (niet zo gek, dit is met de hand gespoten, dus attentie voor details als hoeken/gaten/uitsparingen is er dan veel meer natuurlijk..)

                                      Dit is gewoon de beste basis om een auto echt mooi en goed op te bouwen.

                                      Super !

                                      #18303443
                                      Supermotard
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 April 2011

                                        Super mooi, na mijn kadett gsi diverse Astra gsi wezen kijken. Door de roest laten staan en nog altijd spijt van.
                                        Die blauwe is zo mooi.

                                        :thumbup

                                        #18303444
                                        Mr.F
                                          Lid sinds:
                                          3 November 2008

                                          Heel strak rene! :kewlpics

                                          #18303445
                                          renej
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 October 2007

                                            afgelopen week het dakraam/achterramen/ bitumen geplakt,kachelhuis/stuurhuis en de kabelboom voor het dashboard erin gemaakt.
                                            volgende week gaat het dashboard erin.








                                            Volgende week weer nieuwe foto`s

                                            #18303446
                                            midnight black
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 December 2011

                                              Heel goed bezig! Geef je de auto ook de optie die ze in de fabriek altijd vergaten? -> Roestbescherming!

                                              #18303447
                                              renej
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 October 2007

                                                @midnight black wrote:

                                                Heel goed bezig! Geef je de auto ook de optie die ze in de fabriek altijd vergaten? -> Roestbescherming!

                                                Yes dat komt nog, hele bodem gaat kaal en word in de epoxyprimer gezet met daarover heen carrosserie verf, balken van de auto komen in de ML
                                                Subframe, achteras veerpoten etc. worden allemaal gezandstraald en opnieuw gepoedercoat of carrosserieverf een van beide.

                                                #18303448
                                                Christian-tsx
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2008

                                                  mooi project om te volgen, echt netjes allemaal :thumbup

                                                  #18303449
                                                  midnight black
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 December 2011

                                                    @renej wrote:

                                                    @midnight black wrote:

                                                    Heel goed bezig! Geef je de auto ook de optie die ze in de fabriek altijd vergaten? -> Roestbescherming!

                                                    Yes dat komt nog, hele bodem gaat kaal en word in de epoxyprimer gezet met daarover heen carrosserie verf, balken van de auto komen in de ML
                                                    Subframe, achteras veerpoten etc. worden allemaal gezandstraald en opnieuw gepoedercoat of carrosserieverf een van beide.

                                                    Top! :thumb

                                                    #18303450
                                                    Opel_Bjorn
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 May 2008

                                                      Weet ij misschien waar ik nog aan een aircoleiding kan komen voor een X18XE?? Zoek me rot achter dat ding en vind ze niet! (Leiding met de vulnippels op die van de compressor komt)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.