astra f uit 1996 kopen

Forumindex Forums Modellen Astra astra f uit 1996 kopen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352719
    MartinB2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2011

      Goede middag

      ik ga aankomende week kijken naar een Astra f 5 deurs uit mei 1996 met net 50.000 km op de teller (orgineel kilometerstand)

      het onderhoud van deze wagen is gedaan, bij de opel dealer,deze astra heeft 1 jaar geschorst gestaan ivm niet meer durven en willen rijden van de laatste eigenaar.

      Mijn vraag is waar moet ik opletten bij deze Astra, ik heb foto’s gezien van deze Astra en moet heel eerlijk zeggen dat hij er extreem goed bijstaat :toppie: .

      wie o wie kan mijn hierin advies geven :dank-u: .

      MartinB2

      #18352722
      Kogamyata
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 December 2017

        Martin,
        Wij hebben er 1 uit mrt 1996. Inmiddels 156000 km op de teller. Nooit laten staan. Wel 3e accu en gebruikte startmotor ivm slechter starten. Inmiddels al weer 6 jaar geleden. Start en rijdt altijd. Wel nazien op distributieriem, die dingen toen nog niet zoveel km’s mee. Oja ook thermostaat is vervangen bij ca 100.000 km. Advies: Kopen die hap! Enige nadeeltje vind ik persoonlijk dat er bij koude motor gedurende 1 a 1,5 km ’n verhoogd toerental is.
        Succes!

        #18352724
        MartinB2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2011

          Okee bedankt voor deze info,dat het sterke motortjes zijn wist ik wel maar heb nog nooit dit type astra gehad vandaar mijn vraag hierover

          #18352753
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Waar je op moet letten zijn de banden, die kunnen door het lange stilstaan “vierkant” geworden zijn en natuurlijk ook uitgedroogd.

            Daarnaast gewoon een uitgebreide servicebeurt uitvoeren (alle filters, motor- en bakolie, koelvloeistof, bougies, waterpomp en distributie vervangen).

            Ja en natuurlijk controleren op roest.

            Heb er zelf in 2014 1 gekocht van 1997 met toen 56500 op de teller en hij staat nu op 94500 (wordt gebruikt door mijn vriendin).

            Bij mij waren de schokdempers stuk bij aankoop en deze heb ik toen vervangen door een verlagingsset (veren en dempers), dat was goedkoper dan 4 losse vervaningsdempers.

            Ook was de hoofdremcilinder lek.

            #18352803
            Kogamyata
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 December 2017

              Astra van 1996 roest niet!Behalve bij schade, dan roest alles. Uitgebreide proefrit maken, luisteren, kijken en beproeven en pas vervangen als nodig is. Wel vloeistoffen controleren en checken op verliessporen. Aanrijdingsvrij?

              #18352830
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Een Astra F van 1996 roest net zo goed als van vroegere bouwjaren.  Wellicht wat minder snel, of op bepaalde plekken minder hard, maar heb meerdere Asta’s F gehad, (en nog steeds), van een 91-iger tot een 97-iger, ter illustratie een 5 deurs sport 97-iger, die nooit schade had gehad, maar wel degelijk roest had, heb nu nog steeds een 97-iger, een 3 deurs gsi, en ook die had roest op plekken waar nog nooit wat aan gedaan was verder (geen schade verleden oid), veerschotels, lekbak L.A., felsrand rubber kofferklep, portier RV onder raamrubber onder de spiegel, en ja ook de befaamde tankvul-opening…

                Vwb verhoogd toerental bij koude motor, voorzover ik weet hoort dat en is normaal. Dit is om de katalysator sneller op temperatuur te brengen.

                #18353044
                Kogamyata
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 December 2017

                  Jeremy, zou het kunnen zijn dat het roesten te maken heeft met bv industrieel gebied (uitstoot, zuur, chemisch)? Ik las zoiets van iemand uit de regio R’dam dat auto’s daar meer last van roest hadden,hebben, dan bv Groningen en Oost-Gelderland etc. De onze uit Oost-Brabant heeft geen last van roest, althans niet zichtbaar.

                  #18353136
                  MartinB2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2011

                    Oké sorry voor de late reactie allemaal.

                    Ik heb hem gekocht en er is een beurt gegeven, alle filters zijn vervangen en olie,  nw uitlaat vanaf de katalysator,  en een nw accu verdeelkap en bougie kabels,en remblokken voor en achterrem cylinder zijn ook vervangen.

                    Wel vind ik dat de auto redelijk traag is misschien ligt dit aan dat hij meer dan een jaar heeft stilgestaan en erg weinig km in 21jaar heeft gereden wel nap. En houdt gevoelsmatig in bij accelereren (schokkend) komt traag op snelheid. Iemand een idee waar dit aan kan liggen

                    #18353210
                    visiblegamer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 April 2011

                      Die traagheid krijg je er wel uit

                      namelijk door eerst rustig warm te rijden en dan wat sportiever te gaan rijden dus wat langer door trekken in de versnellingen en dan zul je zien dat de luiheid van zelf weggaat

                      #18353280
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Wat voor motor zit er in?

                        Handbak of automaat?

                        De x16xel 1.6 16v in combinatie met automaat voelt behoorlijk traag, veel trager dan dezelfde motor met een handbank.

                        #18370931
                        Ali Piroe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 January 2020

                          Goedemiddag

                          Ik heb een Astra F 16V van dec 1997.

                          Heb momenteel 193000km op de teller. afgelopen week bij Driessen Opel de EGR klep vervangen omdat de auto tijdens het rijden plotseling afsloeg.

                          Bij deze leeftijd kan er wat stuk gaan. Heeft iemand een idee wat er preventief vervangen moet worden om niet voor verrassingen komen te staan?

                          Ik heb tot nu toe veel plezier aan de auto en denk nog niet aan vervanging.

                          Gaarne uw reactie

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.