Vraagje over aansluitingen c25xe

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Vraagje over aansluitingen c25xe

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #18319480
    rick1972
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2010

      Past een dynamo van een vectra b / vectra c / signum gewoon?
      Kan die dynamo dan ook gekoeld worden?
      Heb begrepen dat als je hem niet koelt je dynamo’s kan blijven vervangen.

      #18319481
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        C25xe x25xe hebben veel gemeen qua montage.. De dynamo is uitwisselbaar.. Die zit achter aan de motor.. En is stand alone.. Dus geen koeling vereist…

        #18319482
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          Of die past hangt vooral af van de ruimte die er is tussen de langsligger en het motorblok. Volgens mij heeft een Vectra B dynamo (en wellicht Vectra C ook) een zgn. ‘snorkel’ die naar de zijkant gericht is, en zo lucht aanzuigt voor koeling.

          #18319483
          rick1972
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2010

            Accu geladen, nog niet starten.
            Nu heb ik mijn bekabeling nagekeken.
            Ik kwam er achter dat er op de dikke rode kabel bij het brandstofrelais geen spanning staat.
            Dit heeft mijn relais van mijn c20ne die in nog in de corsa hangt wel.

            Ook kwam ik onderstaande stekker tegen.
            Als ik hem doormeet zou dit de 12+ moeten zijn voor de ECU.
            Iemand die weet of dit klopt?

            #18319484
            Maurice89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2009

              @Jerremy wrote:

              Of die past hangt vooral af van de ruimte die er is tussen de langsligger en het motorblok. Volgens mij heeft een Vectra B dynamo (en wellicht Vectra C ook) een zgn. ‘snorkel’ die naar de zijkant gericht is, en zo lucht aanzuigt voor koeling.

              Dit klopt :thumb Bij een calibra heb ik hem een klein beetje moeten aanpassen maar functie blijft het zelfde.

              #18319485
              rick1972
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 March 2010

                Dan had ik het toch goed.

                Ik heb alleen geen spanning op de 12+ (dikke rode kabel) die naar het brandstofrelais loopt.
                Waar wordt deze op aangesloten.

                #18319486
                rick1972
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 March 2010

                  De motor is weer tot leven gekomen. :D
                  Had de dikke rode + aangesloten op de massa.
                  Zat een geribbelde mantel omheen, had niet gezien dat het de rode + kabel was.

                  #18319487
                  rick1972
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 March 2010

                    Waar kan ik bij de C25XE sensoren plaatsen voor de oliedruk en olietemperatuur?
                    Had deze sensoren bij de C20NE er ook in zitten, vind het wel plezierig om alles in de gaten te kunnen houden.

                    #18319488
                    Ray2712
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 June 2009

                      Oliedruksensor zit soms affabriek al bij de C25XE gemonteerd, naast de krukaspoelie (in plaats van de oliedrukschakelaar). Met een adapterplaatje kan je daar wellicht ook je temperatuursensor monteren.

                      #18319489
                      rick1972
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 March 2010

                        Was mij al bekend dat die sensor daar zit. Deze is toch voor het lampje op het dashboard?
                        Ik heb 2 extra meters in mijn auto zitten.
                        1 voor de olietemperatuur en 1 die de oliedruk aangeeft.
                        Deze wil ik weer aansluiten.
                        Als ik deze plaats bij de andere sensor kom ik volgens mij in de wielkuip uit, lijkt me niet zo’n goed idee.

                        #18319490
                        Ray2712
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 June 2009

                          Oliedruksensor zit daar bij mij wel, is sensor voor de meter en schakelaar voor lampje ineen.

                          #18319491
                          rick1972
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 March 2010

                            Kan ik de kabel die van de oliedrukmeter afkomt dan aansluiten op deze sensor?
                            Blok komt uit een calibra maar ik heb hem in mijn corsa sedan gehangen.
                            Bekabeling is dus niet helemaal zoals opel hem geleverd heeft.

                            #18319492
                            Ray2712
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 June 2009

                              Ja, dat kan. Is dan een tweepolige sensor. 1 draadje naar oliedruklampje, 1 draadje naar oliedrukmeter.

                              #18319493
                              rick1972
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 March 2010

                                Blok hangt in de corsa, loopt intussen ook.
                                Alleen de uitlaat is nog niet helemaal dicht, van de week even laten lassen.
                                Ik heb echter geen signaal van de koelvloeistoftemperatuur op mijn dashboard.
                                Deze blijft gewoon uit.
                                Toen ik de c20ne in de corsa had hangen deed hij het wel gewoon.
                                Ik neem aan dat er op eenv6 toch ook een sensor zit voor de koelvloeistoftemperatuur.
                                Waar zit hij?

                                #18319494
                                Ray2712
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 June 2009

                                  Die sensor zit op je koelwaterbrug tussen de cilinderkoppen, is op je eerste foto in dit topic te zien.
                                  Draad komt als ik mij goed herinner uit op 1 van die stekkers die je op de motorafdekkap hebt liggen op de 7de foto van dit topic. Is een blauwe draad. Kan een beetje vergrijsd zijn in de loop der jaren.

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.