Klepdeksels vervangen toch lekkage

Forumindex Forums Modellen Omega Klepdeksels vervangen toch lekkage

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351550
    Chris Spies
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2017

      Hee allen…he net mijn omega opgehaald.

      De klepdaksel pakkingen laten vervangen maar…..onderweg bij een stop kwam er rook onder de kap vandaan…misschien oude olie wat nog aan het blok zit….

      Heb het blok afgespoten en nu ff afwachten of de lekkage weg is….

      Mocht het nog lekken,zou het dan zin hebben om de boel los te halen en alles met kit te monteren?

      Dit ga ik niet zelf doen maar kan ik dan aan de monteur doorgeven

      #18351573
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        om wat voor motor gaat het??

         

        bij de v6 is het namelijk raadzaam als de kleppendeksels krom trekken en gaan lekken deze te vervangen voor de metalen varianten van de vectra b v6…

        bij de 4 cilinders kun je kijken of de pakking goed zit… vaak kan de pakking uit de vorm komen rond de nokkenassen uitsparingen. die kun je idd met een beetje vloeibare pakking aan elkaar “lijmen” zodat het met het plaatsen van de klappendeksel de pakking op z`n plek houdt…

        #18352061
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          De rubberen pakking-ringen rond de gaten van de bevestiging vd klepdeksels ook vervangen ?

          Niet te vast aan gedraaid alles ? kan het ook weer van gaan lekken.

          Ook de alu klepdeksel kunnen (gaan) lekken.  Evt. op de hoeken wat vloeibare pakking gebruiken. Maar zou er erg spaarzaam mee zijn.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.