Restauratie astra GSI16V 1994

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Restauratie astra GSI16V 1994

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #18303476
    lucas1975
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2012

      :kewlpics

      zitten genieten, wat een werk maar wat een mooie Astra’s!

      #18303477
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        prachtig werk!! Kost inderdaad een beste bom duiten maar je hebt wel wat bijzonders straks,ik heb t ook met mijn Ascona C ook zo rigoreus gedaan maar je zal er tot in lengte van jaren plezier van hebben,ik geniet ook nog elke keer als ik er mee rijdt! :thumbup :thumbup

        #18303478
        renej
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2007

          @lucas1975 wrote:

          :kewlpics

          zitten genieten, wat een werk maar wat een mooie Astra’s!

          Dankje, is erg veel werk om dit te realiseren denk ook net dat het weer zal lukken.

          @asconahobbyist wrote:

          prachtig werk!! Kost inderdaad een beste bom duiten maar je hebt wel wat bijzonders straks,ik heb t ook met mijn Ascona C ook zo rigoreus gedaan maar je zal er tot in lengte van jaren plezier van hebben,ik geniet ook nog elke keer als ik er mee rijdt! :thumbup :thumbup

          Kost inderdaad erg veel geld en werk en vooral goeie onderdelen vinden is het nog het meeste werk.
          Helaas is al het plaatwerk bij Opel op zoals zijpanelen en dorpels en via andere kanalen ook, dat maakt restaureren erg moeilijk.
          Deze restauraties vind ik persoonlijk het beste gewoon grondig en je hebt zoals jij zegt er jaren en jaren plezier van.

          #18303479
          renej
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 October 2007

            kleine update, bodem is zover klaar en zit in de bitumen met epoxy carrosserie lak, ABS blok, stuurleidingen, binnenschermen links/rechts, airco fan, koplampsproeier systeem etc allemaal gemonteerd helaas is de foto van de bodem beetje donker vanwege lichtinval.













            En zijn maatje staat nog altijd in de winterslaap

            #18303480
            renej
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 October 2007

              veerpoten/subframe en dergelijke zitten weer onder de auto, oliekoeler etc ook weer gemonteerd.
              Volgende maand gaan we de achteras etc aanpakken en de hele auto klaarmaken voor het motorblok.










              #18303481
              warhamstr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                Ik vind dit echt ontzettend mooi! Alles klopt! Geweldig. Ga zo door :wub

                #18303482
                Arjanopc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 March 2016

                  Dit is echt mooi !!

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                  #18303483
                  renej
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 October 2007

                    lang rustig geweest maar niet stil gezeten, de veerpoten en remmen zijn terug geplaatst nu ben ik bezig met het achterste gedeelte van de auto, bodem staat in de epoxy primer, wielkasten opnieuw in de bitumen etc







                    zaterdag word de bodem zwart gespoten inclusief tank achteras etc

                    #18303484
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      Super! In 1 woord,super! Dit wordt een van de mooiste,zoniet de mooiste F GSI van NL!

                      #18303485
                      pascal1109
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 November 2007

                        Heel erg mooi allemaal!

                        Hoe heb jij gezorgd dat alles mooi schoon is alvorens alle beschermlagen erop worden aangebracht?

                        #18303486
                        renej
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 October 2007

                          Achteras/benzinetank weer gemonteerd, inclusief nieuwe remmen, droger en condensor,
                          remleidingen moet nog maar auto is eerst zover dat de ramen erin kunnen.










                          Auto staat nu klaar voor de ramen:











                          #18303487
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            Woow.. Echt gewoonweg geweldig dit ! :wub king: :thumb

                            #18303488
                            pascal1109
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 November 2007

                              Absoluut prachtig :wors :wub

                              #18303489
                              GTS2.2DTI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 October 2006

                                Niet normaal zoveel aandacht voor details, ik vind hem geweldig mooi worden :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

                                #18303490
                                City
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Dit is beter dan nieuw :thumb :thumb :thumb

                                  #18335846
                                  renej
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 October 2007

                                    Bij het plaatsen van het nieuwe forum zijn erook foto`s verdwenen maargoed de motor zit erin, de stoel is terug dus geen instapschade meer.
                                    Bij deze astra het spruitstuk in de VHT spruitstuk verf gespoten deze hard uit zodra het spruitstuk warm word dus het roesten van het spruitstuk moet ook verleden tijd zijn, nieuwe originele Opel radiateur die imitatie paste voor geen meter.
                                    Ramen zijn ook geplaatst hiervan nog geen foto`s, banden zijn besteld inclusief een nieuwe katalysator.
                                    en dan is de restauratie van de auto klaar…

                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/SAM_0992_zpsqcgdkpft.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/SAM_0992_zpsqcgdkpft.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/SAM_0994_zpsijooxlbw.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/SAM_0994_zpsijooxlbw.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1036_zpscytwxerw.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1036_zpscytwxerw.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1015_zpsrlqhuvjp.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1015_zpsrlqhuvjp.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1034_zpsaupflldq.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1034_zpsaupflldq.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/nieuwe%20blauwe/SAM_1016_zpsjv1u7qos.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/nieuwe%20blauwe/SAM_1016_zpsjv1u7qos.jpg[/IMG][/URL]
                                    [URL=http://s1249.photobucket.com/user/renej1/media/SAM_1035_zpshjbvvqza.jpg.html][IMG]http://i1249.photobucket.com/albums/hh513/renej1/SAM_1035_zpshjbvvqza.jpg[/IMG][/URL]

                                    #18339185
                                    jeffreyDC
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 December 2015

                                      Diep respect!

                                      #18339197
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Ontzettend strak! Die tank lijkt wel zon Braziliaanse kunststof versie zo matzwart.

                                        Het enige wat ik niet (meer) gedaan zou hebben is bitumen er onder, als je het op zo’n level nieuw maakt zou ik op z’n minst de originele spuitrubber hebben gebruikt, of de modernere variant van 3m op PU basis. Die bitumen is de laatste jaren vanwege milieu van formule verandert en steeds slechter geworden, momenteel op het nivo dat het na vier a vijf jaar zo verdroogt dat het gaat scheuren. Dan kruipt er vocht achter dat niet meer weg kan en gaat het juist harder rotten. Misschien kan je het langer soepel houden met iets vettigs er over, maar wees iig gewaarschuwd. Misschien heb jij een beter merk tepakken hoor, maar de ervaringen met het bekendste merk zijn iig niet best.

                                        Trouwens, bij ocp hebben ze nog dis kabelbomen voor de Astra op voorraad, mocht je die nog niet nieuw hebben. Had er per ongeluk een gekocht, maar zag pas bij binnenkomst dat het een was met traction control en voor dis. Mocht jem willen overnemen voor een vriendenprijsje….

                                        #18339319
                                        renej
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 October 2007

                                          [quote quote=18339197]<p abp=”1936″>Ontzettend strak! Die tank lijkt wel zon Braziliaanse kunststof versie zo matzwart.

                                          <p abp=”1937″>Het enige wat ik niet (meer) gedaan zou hebben is bitumen er onder, als je het op zo’n level nieuw maakt zou ik op z’n minst de originele spuitrubber hebben gebruikt, of de modernere variant van 3m op PU basis. Die bitumen is de laatste jaren vanwege milieu van formule verandert en steeds slechter geworden, momenteel op het nivo dat het na vier a vijf jaar zo verdroogt dat het gaat scheuren. Dan kruipt er vocht achter dat niet meer weg kan en gaat het juist harder rotten. Misschien kan je het langer soepel houden met iets vettigs er over, maar wees iig gewaarschuwd. Misschien heb jij een beter merk tepakken hoor, maar de ervaringen met het bekendste merk zijn iig niet best.

                                          <p abp=”1938″>Trouwens, bij ocp hebben ze nog dis kabelbomen voor de Astra op voorraad, mocht je die nog niet nieuw hebben. Had er per ongeluk een gekocht, maar zag pas bij binnenkomst dat het een was met traction control en voor dis. Mocht jem willen overnemen voor een vriendenprijsje….

                                          [/quote]

                                          Ik denk dat het wel meevalt als eerste laag heb ik epoxy verf van ferpox deze dicht het oppervlak 100% af ( grijze vef), dan als tweede laag epoxy carrosserie verf van matthys met verharder en dan als derde laag een hele dunne laag bitumen gespoten. maar lang niet meer op alle plekken zoals opel dat doet.
                                          Daar komt bij dat de auto alleen met mooi weer gebruikt word dus niet dagelijks in weer en wind.
                                          De dorpels en lekbakjes etc zijn van binnen met timemax 100 ( soort olie) volgespoten en afgewerkt met timemax 200 ( soort vet) dit is gedaan met een hogedrukbekerpistool dus geen tectyl ML busje met zo`n klein slangetje erop.
                                          Auto staat in de garage met vochtvreters en onder een autohoes.

                                          Maar ik ben met jou eens als ik de auto in weer en wind zo gebruiken dan moet het anders maar het is een mooi weer auto (hobbymatig dus)

                                          #18339321
                                          renej
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 October 2007

                                            De ramen zitten er ernu ook in, de originele gsi velgen komen er nog onder dit zijn oude exemplaren..

                                            raam1
                                            raam2

                                            #18339329
                                            Jerremy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 October 2004

                                              Hallo Rene, wat is het resultaat geweldig zeg !! Echt super gewoon :-)
                                              V.w.b. het Timemax vet, dat is een heel goede keuze. Uit een test kwam Time Max samen met het Mike Sanders systeem als winnaar uit de bus.
                                              Is wel redelijk kostbaar nog geloof ik (bij het laten doen) maar dan heb je ook echt wat. Heb je het zelf gedaan of laten doen ?

                                              Hoop je Astra ooit nog is in het echt te kunnen zien.

                                              We hadden zo’n anderhalf jaar a 2 jaar terug is contact voor wat onderdelen die ik van je kon overnemen evt. trouwens, maar al me berichten zijn verloren gegaan met het overzetten van het forum. :-| Ben ook al een poos niet meer online geweest hier.

                                              Groetjes,
                                              Jeroen.

                                              #18339330
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Waanzinnig! Rene, je bent wat mij betreft de uitvinder van de tijdmachine! :-D

                                                Heeft hij nou alleen nog naafkapjes nodig?

                                                #18339333
                                                renej
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 October 2007

                                                  [quote quote=18339329]<p abp=”1114″>Hallo Rene, wat is het resultaat geweldig zeg !! Echt super gewoon ?<br abp=”1115″>
                                                  V.w.b. het Timemax vet, dat is een heel goede keuze. Uit een test kwam Time Max samen met het Mike Sanders systeem als winnaar uit de bus.<br abp=”1116″>
                                                  Is wel redelijk kostbaar nog geloof ik (bij het laten doen) maar dan heb je ook echt wat. Heb je het zelf gedaan of laten doen ?

                                                  <p abp=”1117″>Hoop je Astra ooit nog is in het echt te kunnen zien.

                                                  <p abp=”1118″>We hadden zo’n anderhalf jaar a 2 jaar terug is contact voor wat onderdelen die ik van je kon overnemen evt. trouwens, maar al me berichten zijn verloren gegaan met het overzetten van het forum. ? Ben ook al een poos niet meer online geweest hier.

                                                  <p abp=”1119″>Groetjes,<br abp=”1120″>
                                                  Jeroen.

                                                  [/quote]

                                                  ik heb het vet zelf gedaan alleen bussen moeten verwarmd worden tot 25 graden..
                                                  valt mee ik was €160 kwijt voor 3x timemax 100 en 3x timemax 200.
                                                  en dan de drukbekerpistool was een goedkope van €70,-

                                                  We hebben inderdaad contact gehad maar ik heb helaas niet zoveel meer maar je mag mij altijd een pb sturen met wat je nog zoekt wie weet kan ik je helpen of aan adressen..

                                                  [quote quote=18339330]<p abp=”1149″>Waanzinnig! Rene, je bent wat mij betreft de uitvinder van de tijdmachine! ?

                                                  <p abp=”1150″>Heeft hij nou alleen nog naafkapjes nodig?

                                                  [/quote]

                                                  haha valt mee hoor, nee dit zijn oude velgen de nieuwe liggen klaar met nieuwe banden en naafkapjes deze velgen op de foto zijn hele oude velgen daar is hij ook mee naar de spuiter geweest.

                                                  #18339842
                                                  renej
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 October 2007

                                                    Vandaag de laatste loodjes gedaan, andere velgen gemonteerd met nieuwe banden, airco leiding en nog paar kleine dingetjes, auto is zo goed als klaar nog wat problemen met de remmen maar dit word spoedig opgelost. En natuurlijk voor de kenners de originele leistriz einddemper waarmee ze in 1994 mee van de band rolden met ronde eindstukken.









                                                    einde restauratie van deze astra en nu ervan genieten….

                                                  24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.