b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #18316315
    Erwin_dude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2009

      Vandaag even het torretje uit de astra gehaald

      Alleen wel wat rottigheid tegengekomen, is ooit al is een plaatje ingelast alleen is weer gaan rotten, even alles eruit geslepen en volgende week even nieuw metaal erin en ff achterhalen wat de kleurcode is en ff 2k lak ophalen

      Dan word het even passen en meten met de motor en intercooler

      Dan moet het spul er weer uit en word het motorruim gespoten

      Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

      #18316316
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Mooi werk Erwin !
        Idd aardig wat roest. Ik zou ook even goed kijken bij de verbinding/overgang van die langsdrager met het schutbord.
        Bij de mijne ontdekte ik onder de strijk-kit ook beginnende roest. Het is zeer slecht zichtbaar, maar het zat er wel. Beter voor zijn en wat aan doen, anders gaat het echt hard.

        Intercooler moet wel passen, je kan de geometrie van je front balk wat veranderen als je wil. Die kan naar voren bijv. Heb ik zelf ook gedaan.
        Ga je ook een olie koeler plaatsen ? Weet niet of die Saab motor dat misschien al standaard had.
        Zou ook een goede grotere radiateur plaatsen als ik je mag adviseren. Heb zelf een Dirrenza genomen, van een C20XE. Die is dikker dan een originele.
        Je zal ‘m wel aan moeten passen omdat je ‘m onder je slotplaat gaat monteren ga ik vanuit met de V6 ! Maar het past wel, bij mij past die ook, en heb me slotplaat demontabel gemaakt om ‘m uberhaupt te kunnen plaatsen en toegankelijk te houden mocht er ooit iets mee zijn. Hoef ik niet de motor eruit te halen.

        #18316317
        Erwin_dude
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2009

          Heb de radiator al onder de slotplaat! Is een orginele c20xe met airco radiateur, die zijn iets lager, heeft al een v6 in gezeten he dus meest is al pas!

          Ben aan het kijken voor een 550x140x65mm intercooler, mooi klein en laag model wat zo onder de frontbalk past! Zou hem een klein beetje bij moeten slijpen maar dat had ik bij mn vorige astra ook al gedaan!

          Oliekoeler gebruikt saab gewoon de interne he, maar misschien is het niet verkeerd om een externe koeler te plaatsen, ga ik nog even over nadenken

          Alle kitnaden wil ik wegsnijden om idd te kijken hoe de roest is alles word vers gekit en gespoten voordat de motor er weer in gaat!

          Zit ook nog even met wat ga doen aan mn schutbord isolatie aangezien er iets in heeft lopen vreten.. bitumen matten misschien..

          Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

          #18316318
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Hoi Erwin, ja dat weet ik idd dat er al V6 inzat. Klopt.
            Ja ik heb ook een Airco radiateur want heb ook airco erin, maar vond de koeling voor de motor niet heel wild. De V6-en zijn sowieso toch al wel behoorlijke ‘heet-hoofden’.

            De Saab motor heeft idd – net als in de Opels – een warmte wisselaar. Maar dit is wel iets anders dan echt een olie koeler.
            Het is een mooi systeem opzich, want de primaire taak is om de motor snel op bedrijfstemperatuur te brengen, wat de slijtage en uitstoot verminderd.
            Secundair om het weer af te koelen. Maar daar wrikt de schoen tegelijkertijd. Als het te warm wordt allemaal, warmt het alleen maar verder op, en werkt het afkoeling tegen.
            het is een grote motor voor in een relatief kleine motorruimte, en de radiateur is en blijft voor een 1 van een 4 ciinder.
            Ik ga er zelf een thermostaat tussen maken, (sandwichplate) dat met een bypass naar een externe oliekoeler voor de radiateur.
            Misschien die hele warmtewisselaar er wel tussen weg zelfs..

            Schutbord isolatie zou ik er af halen. gevaarlijk en flut spul. Vaak is het verrot, het werkt als een spons, houdt vocht vast (met evt. roest perikkelen als gevolg)
            Ik zou er hitte werende plak folie tegen aan maken. Laatst bekeken bij AutoSport company, mooi spul. niet goedkoop alleen. Je hebt het in zilver of goud kleurig.

            #18316319
            corsabc20xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 June 2011

              Een warmte wisselaar samen met een olie koeler werkt niet. Een warmte wisselaar is inderdaad ideaal om je motor snel op temp te krijgen. Langdurige hoge belasting is werkt idd niet top.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

              #18316320
              Erwin_dude
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 September 2009

                Oke goed advies jongens, vooral nu ook omdat er een turbo bij op komt warmt het allern maar sneller op, dat bypass systeem zat ik idd ook aan te denken temp boven x aantal graden klep los en externe koeler erbij op.. heb eventueel nog wel 1 van een c20xe

                Trek idd dat spul ervoor weg alleen lees verschillende verhalen over een vervanger tegen geluid bitumen paten ren tegen de hitte xie folie..

                Ik heb de radiateur van de saab ook nog staan, die is dikker exact zelfde aansluitingen alleen de retour naar het expansievat zit er haaks op ipv schuin naar de koplamp toe, zou altijd nog daar voor kunnen kiezen,

                Wat ik zowiso van de saab meeneem zijn de ventilatoren, 2 stuks netjes in plastic frame..

                Moet nog even op zoek naar een motorsteun van een c25xe zonder airco .. wil van die pomp af die zit nu op anders past de riem niet om de steun
                Wil daar zo veel mogelijk ruimte maken voor intercooler buizen

                Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                #18316321
                Erwin_dude
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 September 2009

                  Vandaag even de gaten aan rechterkant wielkast voor dichtgemaakt, zal maandag even fotos posten, tevens bouw ik delen van de opel motor over op de saab

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                  #18316322
                  Erwin_dude
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 September 2009

                    Auto staat nu even van de brug af,
                    Ben nu bezig met de turbo motor kaal te maken, en een beetje opknappen

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                  8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.