Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is optisch een GSE dwz hij hangt vrij laag en heeft geen chroom en dubbele koplampen de zwarte gril een GSE spoiler en side skirts..
De motor een 30E met en A1 koel systeem.
Hoe is het met het project al vorderingen motor derin gekregen?
Stuurhuis behouden kunnen behouden?
Geef maar eens wat updates?
Laat je die aansluitingen toch erop solderen,iedere radiateur revisie kan dat doen of je bouw je koelsysteem om naar a1 systeem is nog veel handiger omdat die dat oude a2 expansie tankjes zijn toch altijd lek bij de dop….
Ik had zoiets van en nu ben ik het moe……Dat ding moet klaar..Technisch is nu 100% klaar op uitlijnen van de vooras na maar das easy peasy (hij trekt iets naar 1 kant) ik heb me nu een twin 2,5inch rvs uitlaat laten maken op maat die eindigt in een 3 inch omdat ik anders niet weg kwam met de uitsparing in het chassie met 1 grote midden demper deze custom uitlaat is 2 delig dwz het hele midden gedeelte pak je zo los door de V banden los te halen.
Als iemand een rvs uitlaat zoekt op maat egaal voor welk merk dan heb ik een super adres niet duur en eerlijk over wat en hoe en die denkt met je mee.
Nu moet ik nog wat kleine kloot dingen fixen zoals:
Inlaat spruitstuk lekt iets koelvloeistof naar buiten niet naar de motor olie maar das easy peasy gefixed ff pakkingen wisselen,en krukas poulie word minimaal nat van motor olie van binnen (bout ff afdichten met gas tape) stuur gaat erg licht ik wil dit iets zwaarder laten gaan dmv een ring onder het overdruk ventiel te leggen en ik ga de brandstof leidingen verleggen deze zit na mijn idee te dicht bij uitlaatspruitstukken.Zo klinkt ie nu….
Auto moet ff uitgelijnd worden en dan is klaar voor dagelijkse inzet..
Project voor 98% voltooid.
Is het geen optie om je huidige te laten reviseren of aanpassen?
Dat zijn 18 inch velgen met ET 40 met 225 bandjes
(Ik heb die monza pas een week of 3 4 het chassie is redelijk maar de rest is bagger….Ik heb deze zwarte/chrome velgen der maar opgezet want die originele dingen zagen niet uit…Nu nog mijn oude 30E/C30NE motor derin met een nieuwe ketting en geleiders en met een 25E inlaat ipv een 30E en op de vooras mijn oude Mantzel veren der weer onder en een nieuwe kachel motor en kachel radiateur derin en dan nog veel kleine dingen maken en 2 goede voorspatborden kopen en laten spuiten)
Ik heb geen ervaring maar ik weet dat je in DE vroeger (misschien nu nog wel) tunings chips kon krijgen voor een C30SE die zouden dan iets meer vermogen geven.
Maar als je een complete serie motor hebt zonder=nokkenassen en zonder turbo/of compressor en geen hogere compressie enz enz enz hebt is het vrij zinloos om een andere computer te nemen want het enigste wat je eigenlijk kunt doen is de onsteking iets veranderen.
Ik denk dat je per pk een heeeeeel hoge prijs gaat betalen als je de motor origineel laat kwa en alleen een andere computer en custom made draadboom gaan nemen.
Dan zou je misschien beter een custom made chip kunnen laten maken bij een bedrijf wat nog wat doet met deze verouderde techniek…
De koppelomvormer moet je duwen en draaien deze voel je als ik het goed heb 2x een stukje in de bak schieten.
Koppel omvormer moet je in je de pomp van de bak schuiven je voelt um naar binnen schuiven als je aan de koppelomvormer draait en lichtjes in de bak drukt,geen geweld gebruiken.
Je moet draaien en drukken je voel um als ik het goed heb 2x een beetje naar binnen gaan.
Wat zijn je plannen met deze Monza origineel laten of een lichte ombouw naar bv andere motor velgen versnellings bak interieur?
Daarom ben ik ook geen 24V fan vanwege de “kleine” vermogen winst vs een C30NE maar die motor is relatief weinig gemaakt en de laatste is ook al weer rond de 25 jaar oud en onderdelen voor die dingen zijn zo moeilijk te vinden en zeker nu oude opels uit beginnen te sterven is het klote om aan C30SE specifieke delen te komen zoals ketting geleiders dual ram doos bougie kabels en pakkingen .
Het is een goede motor zeker maar de kosten wegen niet op tegen het beetje meer puff.
Als ik me niet vergis passen de tandwielen van een CIH blok ook en is alleen de deksel het probleem deze kun je laten vlakken en een nieuw overdruk ventiel met veer in zetten en dan zou het weer als nieuw moeten zijn.
Een CIH oliepomp/tandwielen vind je wel.
Nou moet ik ff heel goed ga nadenken ik heb namelijk hetzelfde gezeik gehad als jij min of meer in mijn Monza GSE daar zit dezelfde bak in maar dan met een digidash ik heb toen in die tijd 2x een impuls gever op elkaar geschroeft 1x 6 impuls voor de het daschbord en 1x 8 impuls voor de injectie/bak computer,mijn km teller gaf namelijk teveel aan.
Wil je de bak optimaal aan het schakelen krijgen moet je volgens mij een 8 impuls gever nemen en deze op de bak schroeven maar dan heb je weer een ander probleem deze bestaan niet als ik het goed heb met een km kabel aansluiting.
Een T-stuk zou een oplossing zijn als je der 1 kunt vinden,andere oplossing is nogmaals dit:
Optie 3 zou zijn een snelheids meter van een Opel Rekord E2 nemen met tellers tot de 220km en deze Commodore snelheidsmeter vervangen dwz alleen het gedeelte achter de meter plaat,je krijgt dan een impuls gever in de meter ingebouwd deze hebben een G aansluiting achter op je snelheids meter dat is dan een ingebouwde impuls gever deze geeft dan een signaal af wat je weer kunt omvormen met zoiets:
https://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=126/mode=prod/prd126.htmOptie 4 zou zijn als mogelijk een 6 impuls gever nemen met kabel aansluiting en vervolgens daar het binnenwerk van de 8 impuls gever in bouwen zodat je zelf een 8 impuls gever met kabel maakt.
Begin eens te vertellen welke bak je hebt?
En je motor electronica heeft info nodig om te weten wat te doen wanneer ivm de schakel momenten kickdown enz.
Je kunt impuls gevers krijgen die een signaal maken voor je (vermoedelijk motronic) en ook nog een km teller aansluiting hebben deze schroef je op je bak en daarop schroef je de km teller kabel maar dan begint dat gekloot weer met achteras banden maat enz….
Gemakkelijkste optie na mijn idee is:
Juiste correcte kleur tandwiel nemen wat in je oude bak zat en dat in deze automaat bak zetten dan een impuls gever pakken met km teller aansluiting dan heb je de km teller weergave weer goed vervolgens zit je met een signaal wat je bak op rare moment laat schakelen en daar pak je signaal omvormer voor:
https://www.dakotadigital.com/pdf/SGI-5e.pdfIk moet um nog 4-5% sneller laten draaien op de gps gaat ie harder dan de meter aan geeft maar das easy…
Hopenlijk volgende week ff de uitlaten laten verbinden op een put bij een maat en dan is klaar.
Startmotor doet het perfect keer op keer start de motor zonder 1 probleem precies zoals het moet.
De cable x km teller aandrijving heeft zijn vaste plaats al gekregen,deze komt achter het handschoen vak onder de paravan,de kabel zit al achter op de meter en is al zo geleid dat ie super soepel draaid en deze setup past perfect kwa locatie en ruimte,dwz als ie correct is afgesteld dan word dat zijn vaste plaats.
Afstellen als ie geplaatst is in de auto is geen optie omdat de deksel dan niet meer los kan.Ik heb gisteren ff dat kastje ff aangeslotene en wat met de instellingen zitten rommelen hij werkt en is instelbaar dwz ik heb nu een losse snelheidmeter met W694 gepakt precies dezelfde als in mijn klokken set zit en deze leg ik zolang op de bijrijders stoel en dan stel ik um met de gps meter op mijn telefoon af.
Ik heb hiervoor een losse km teller kabel besteld die morgen zou moeten binnen komen en als dat gebeurt is en de meter goed werkt dan laat iemand ff mijn spruitstukken met de nieuwe midden pijpen van een Monza die ik heb gekocht verbinden omdat ik geen brug/put heb en lassen op de grond nogal lastig is en dan is het project klaar na tig jaar….is klote te zien maar dat motortje draait echt rond
Abbot Cable x is al lang terug in nederland,en is in de auto geplaatst en aangesloten dwz hij heeft zijn definitieve plek gekregen in de auto en past perfect nu alleen dat afstellen moet ik me nog ff in gaan verdiepen maar ik heb een ander groot probleem gefixed afgelopen week.
Met regelmaat wilde de auto niet starten en dan deed ie click click en als je iets aan de krukas draaide dan startte ie weer,ik heb 4x de auto opgekrikt het wiel eraf gehaald het uitlaat spruitstuk los gehaald en de startmotor los gehaald en en daar is amper ruimte voor want je moet de kap van de koppel omvormer nog los draaien zodat die zakt,dan de bedrading waar je amper bij kunt los halen en dan kun je de startmotor los halen als je wat wiebelt en um in bepaalde houdingen beweegt.
Ik heb um 2x helemaal uit elkaar gehaald en 2x met schims liggen klote maar opeens dacht ik….Wat is der veranderd dat ie op de grond wel keer op keer starte:
Na wat op het net te hebben gelezen over voltage wat zakt door slechte verbindingen dacht ik,ik zal eens een draad pakken en van de starter solenoid rechtstreeks op de plus van de accu druken en kijken of ie het dan wel doet,en ja hoor van de 20x ff starten deed ie het ook alle 20x dus mijn solenoid kreeg net niet genoeg power om de verbinding te maken zodat de startmotor gaat draaien en in de flex plaat schiet,ik heb alle shims weg gehaald en nu start ie super keer op keer nu ik een relais heb gebruikt.
Cable x word het volgende ding deze moet ik juist afstellen en dan plaatsen in de auto,hij werkt nu wel zoals het moet.
Uitlaten dwz ik ga mijn spruitstukken verbinden met nieuwe Monza midden pijpen en een Omega MV6 eind demper die ik nog nog moet ombouwen en dan is mijn project klaar,mechanisch werkt alles 100% op de km teller en uitlaten na maar das meer aansluiten.
Ooit komt het klaar hopenlijk deze week de km teller omdat ik weinig tijd heb.
Een Senator B en een Omega A hadden beiden een andere vorm olie koeler,het kan goed zijn dat de koeler wel bij jou motor hoort.
En na mijn ervaring met 30E,s heeft die koeler geen zin,ik zou um niet aansluiten want de toegevoegde waarde is 0 alleen kans op lekkages,teminste ik hou niet van die dingen als bij een 30E gooi ik ze gelijk eraf.
Ik kreeg mijn ding ook niet goed meer aan een jaar ofzo terug en ik had alles vervangen dwz de injectoren opnieuw afgedicht,bougies en verdeler/rotor nieuw en nog niks geen verandering,ik starte op benzine en dan snel naar lpg overschakelen maar ik kwam erachter dat mijn inlaat systeem los tegen de kop hing en minimaal gaapte en dat had ik met remmen reiniger niet getest,de achterste 2 cyl lekte en dit werd als de motor warm werd minder de bouten zaten losjes..
Die pakkingen van het inlaat systeem gaan ook wel eens kapot omdat staal en alu niet even snel evenveel uitzetten en dan kan je inlaat systeem gaan lekken tussen kop en inlaat check dit ff.
Mocht je nog een pakking nodig hebben ik heb der hier nog 1 liggen van Elring kun je hebben voor 20€ (ex opsturen) koste mij iets van 35 ex verzenden.
Het is lang geleden dat iets me een c30ne c30se heb gedaan maar wat ik herinner is dat die dingen een basis hebben en vandaar regelt de computer dit verder dwz je ontsteking word geregeld door de computer die precies het bovenste dode punt hoort te weten door de krukas positie sensor,teminste zoiets zit me bij.
Heel netjes gedaan en dat je op LPG rijd en heel de benzine zooi eraf haalt maakt het alleen maar netter en simpeler,maar ik heb 1 opmerking wat betreft stationair lopen,als ik jou instalatie zo zie heb jij niks om je stationatair toerental wat bij te sturen(behalve die schroef en je gasklep),kun je niet beter zo,n bi-metaal achtig trompet ding van een 25-30E Jetronic systeem nemen zodat je koud wat meer lucht/mengsel langs je gasklep laat gaan en als die klep zichtzelf sluit door het bi-metaaltje of motor hitte dan loopt ie weer wat rustiger?
Dit werkt bij mijn LPG systeem geweldig.
Hard dichtslaan ik heb dit zelf ook…
Grapje je moet der nieuwe deurpennen in zetten dit zijn 7mm holstiften van gehard materiaal,moeilijk aan te komen teminste ik heb der jaren terug gekocht bij Ronald Bolz en die zei toen dat het een wat moeilijkere maat is om aan aan te komen.
Je moet wel een trekker/speciaal gereedschap hebben om die krengen los te kijgen want als die gebroken zijn dan kunnen ze echt muur en muur vast zitten.
Mijn deur hang ook af ik maak me der niet meer druk om,die Monza gaat vroeg of laat toch naar de schrot maar ik snap goed dat je het verholpen wilt hebben want het is behoorlijk ergerlijk als de deur niet lekker sluit.
Wat een gezeik weer allemaal:
Dat Cable X ding was snel genoeg in de USA en ik kreeg op de dag dat het aankwam gelijk een email het is binnen gekomen en kapot we zijn der gelijk mee aan de slag gegaan en savonds laat kreeg ik een email dat het gemaakt was en geen garantie en de kosten met opsturen zouden 165$ reparatie en 70$ opsturen zijn ik moest in totaal 244.95$ betalen dus ik betaal met paypal..Ik zou een track en trace code krijgen maar het duurde en duurde en na 1,5 kreeg ik te horen dat het op die dag opgestuurt zou worden en ik die donderdag nog een track and trace nummer zou krijgen of vrijdag morgen als eerste…….Weer niks en geen antwoord op de mail meer,afgelopen dinsdag was ik het zat…
Ik koop af en toen een antiek geweer in de usa en maak deze wat en probeer deze met wat winst te verpatsen en de wapensmid waar ik redelijk veel onderdelen bestel heb ik het verhaal uitgelegd….Ik heb gezegt:
Ik betaal je 100$ als je dat cable x ding naar jou laat sturen en het naar mij stuurt en binnen 15 min stuurde ie dat het geregeld was en gisteren is het bij hem aangekomen….Al met al had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen,ik heb nu 170$ voor jan lul betaalt dwz 70 voor opsturen naar NL (wat normaal 30-35$ kost) en 100$ voor de wapensmid….
Maar ik heb wel een nieuwe cable x want de wapensmid stuurde foto,s…Maar die firma Abbott Enterprise in Arkansas daar wil ik nooit of te nimmer iets mee te maken hebben,ze bezeiken je en komen hun afspraken niet na,als ik die wapensmid niet kende dan had ik waarschijnlijk niks gekregen………
Ik heb een C30NE staat met Motronic 4.1 alias de V-snaar versie deze motor zit in een monza,maar ik kan de kap niet open nu omdat ie met de neus onder de kont van een combine staat waardoor ik de kap maar een paar cm open kan,maar daar zit een oude saginaw GM pomp op zoals jij de pompen met reservoir noemt
Maar die Monza heeft ac maar die ac zit op dezelfde plaats en met dezelfde bouten vast als de zaak op een 30E zou zitten dus jij kunt gewoon de pomp gebruiken die op een 30E zit op dezelfde plaats.
Dus gewoon een oude pomp van een Monza nemen deze tegen het blok schroeven zoals bij elke CIH en klaar is kees,als je niet weet hoe dan maak ik morgen wel een paar foto,s als je wilt?
[IMG]http://i63.tinypic.com/4vhc1d.jpg[/IMG]
[IMG]http://i66.tinypic.com/2eol6k8.jpg[/IMG]
Ik heb zoiets gemaakt om een TH700 – 4L60E bak in een Monza te bouwen een bak steun maken stelt geen flikker voor wel moet je bak recht hangen maar dat was in mijn geval niet nodig zo hing ie precies recht met de as.
-
AuteurBerichten