Monza V8

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366128
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      maaar je kunt nu wel knallen Ben hard gaat ie toch wel :D :good:

      #18366130
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Starten sturen remmen schakelen enz is allemaal perfect enkel de uitlaten en de snelheids meter maar daar word aangewerkt…

        Maar verder wil ik der een 3.15 diff onder zetten omdat ik niet van toeren maken hou en ik heb hier nog een goed 3.15 diff heb liggen dan rij ik met 225/45/17 banden en een 3.15 diff rond de 22-2300 toeren met 120km das al heel anders als nu 3700 met mijn 3 gang aut en een 3.45 diff.

        Maar het koppel van een v8 maakt rijden veel anders dan met bv een opel 6 cih of een 24v,niet dat die lijn 6 motors slecht zijn maar de rij ervaring is anders,net als bv een moderne turbo 4 cil ook anders is dan een ongeblazen lijn 6

         

        #18366165
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          v8 bevalt mij ook vele malen beter.

          meer waar voor je centen.

           

          #18366422
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Nou alles is rustig dwz het electro motortje is in de usa in het sorteers centrum van de post en zal morgen wel bezorgt worden,en verder ben ik bezig met de uitlaten.

            De spruitstukken heb ik klaar en ik heb van de week nieuwe midden pijpen binnen gekregen en vandaag is der een eind demper van een Omega B mv6 gekomen die hebben 2 in en 2 uit en deze ga ik aan passen zodat ie past onder de monza past  en dan heb ik net nog 2x een flexible stuk besteltplus ik heb zo al wat bochten en wat pijp gekocht,omdat mijn spruitstukken van 70mm of zoiets zijn gemaakt laat ik een draaier een verloop maken van 70mm naar 2 inch dan kan makkelijk de originele middenpijpen met de 2 spruitstukken verbinden…
            als ik het klaar heb dan maak ik wel wat foto,s maar die uitlaten is het probleem niet echt ik hoef feitelijk niks te doen als mijn spruitstukken naar de midden pijpen verbinden.

            #18366819
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Wat een gezeik weer allemaal:
              Dat Cable X ding was snel genoeg in de USA en ik kreeg op de dag dat het aankwam gelijk een email het is binnen gekomen en kapot we zijn der gelijk mee aan de slag gegaan en savonds laat kreeg ik een email dat het gemaakt was en geen garantie en de kosten met opsturen zouden 165$ reparatie en 70$ opsturen zijn ik moest in totaal 244.95$ betalen dus ik betaal met paypal..

              Ik zou een track en trace code krijgen maar het duurde en duurde en na 1,5 kreeg ik te horen dat het op die dag opgestuurt zou worden en ik die donderdag nog een track and trace nummer zou krijgen of vrijdag morgen als eerste…….Weer niks en geen antwoord op de mail meer,afgelopen dinsdag was ik het zat…

              Ik koop af en toen een antiek geweer in de usa en maak deze wat en probeer deze met wat winst te verpatsen en de wapensmid waar ik redelijk veel onderdelen bestel heb ik het verhaal uitgelegd….Ik heb gezegt:
              Ik betaal je 100$ als je dat cable x ding naar jou laat sturen en het naar mij stuurt en binnen 15 min stuurde ie dat het geregeld was en gisteren is het bij hem aangekomen….Al met al had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen,ik heb nu 170$ voor jan lul betaalt dwz 70 voor opsturen naar NL (wat normaal 30-35$ kost) en 100$ voor de wapensmid….
              Maar ik heb wel een nieuwe cable x want de wapensmid stuurde foto,s…

              Maar die firma Abbott Enterprise in Arkansas daar wil ik nooit of te nimmer iets mee te maken hebben,ze bezeiken je en komen hun afspraken niet na,als ik die wapensmid niet kende dan had ik waarschijnlijk niks gekregen………

              #18366820
              monzaruba
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2009

                Hey Ben…. weet precies wat je bedoeld..!!

                ik zit al 20 jaar met hetzelfde gedonder…. of ze willen niet opsturen naar Aruba…. duur en komt pas na 3 maanden… B-)

                #18374648
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Abbot Cable x is al lang terug in nederland,en is in de auto geplaatst en aangesloten dwz hij heeft zijn definitieve plek gekregen in de auto en past perfect nu alleen dat afstellen moet ik me nog ff in gaan verdiepen maar ik heb een ander groot probleem gefixed afgelopen week.

                  Met regelmaat wilde de auto niet starten en dan deed ie click click en als je iets aan de krukas draaide dan startte ie weer,ik heb 4x de auto opgekrikt het wiel eraf gehaald het uitlaat spruitstuk los gehaald en de startmotor los gehaald en en daar is amper ruimte voor want je moet de kap van de koppel omvormer nog los draaien zodat die zakt,dan de bedrading waar je amper bij kunt los halen en dan kun je de startmotor los halen als je wat wiebelt en um in bepaalde houdingen beweegt.

                  Ik heb um 2x helemaal uit elkaar gehaald en 2x met schims liggen klote maar opeens dacht ik….Wat is der veranderd dat ie op de grond wel keer op keer starte:

                  Na wat op het net te hebben gelezen over voltage wat zakt door slechte verbindingen dacht ik,ik zal eens een draad pakken en van de starter solenoid rechtstreeks op de plus van de accu druken en kijken of ie het dan wel doet,en ja hoor van de 20x ff starten deed ie het ook alle 20x dus mijn solenoid kreeg net niet genoeg power om de verbinding te maken zodat de startmotor gaat draaien en in de flex plaat schiet,ik heb alle shims weg gehaald en nu start ie super keer op keer nu ik een relais heb gebruikt.

                  Cable x word het volgende ding deze moet ik juist afstellen en dan plaatsen in de auto,hij werkt nu wel zoals het moet.

                  Uitlaten dwz ik ga mijn spruitstukken verbinden met nieuwe Monza midden pijpen en een Omega MV6 eind demper die ik nog nog moet ombouwen en dan is mijn project klaar,mechanisch werkt alles 100% op de km teller en uitlaten na maar das meer aansluiten.

                  Ooit komt het klaar hopenlijk deze week de km teller omdat ik weinig tijd heb.

                  #18374777
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Startmotor doet het perfect keer op keer start de motor zonder 1 probleem precies zoals het moet.

                    De cable x km teller aandrijving heeft zijn vaste plaats al gekregen,deze komt achter het handschoen vak onder de paravan,de kabel zit al achter op de meter en is al zo geleid dat ie super soepel draaid en deze setup past perfect kwa locatie en ruimte,dwz als ie correct is afgesteld dan word dat zijn vaste plaats.
                    Afstellen als ie geplaatst is in de auto is geen optie omdat de deksel dan niet meer los kan.

                    Ik heb gisteren ff dat kastje ff aangeslotene en wat met de instellingen zitten rommelen hij werkt en is instelbaar dwz ik heb nu een losse snelheidmeter met W694 gepakt precies dezelfde als in mijn klokken set zit en deze leg ik zolang op de bijrijders stoel en dan stel ik um met de gps meter op mijn telefoon af.
                    Ik heb hiervoor een losse km teller kabel besteld die morgen zou moeten binnen komen en als dat gebeurt is en de meter goed werkt dan laat iemand ff mijn spruitstukken met de nieuwe midden pijpen van een Monza die ik heb gekocht verbinden omdat ik geen brug/put heb en lassen op de grond nogal lastig is en dan is het project klaar na tig jaar….

                    is klote te zien maar dat motortje draait echt rond

                    #18374794
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik moet um nog 4-5% sneller laten draaien op de gps gaat ie harder dan de meter aan geeft maar das easy…

                      Hopenlijk volgende week ff de uitlaten laten verbinden op een put bij een maat en dan is klaar.

                      #18449858
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        1.1234567

                         

                        Ik had zoiets van en nu ben ik het moe……Dat ding moet klaar..Technisch is nu 100% klaar op uitlijnen van de vooras na maar das easy peasy  (hij trekt iets naar 1 kant) ik heb me nu een twin 2,5inch rvs uitlaat laten maken op maat die eindigt in een 3 inch omdat ik anders niet weg kwam met de uitsparing in het chassie met 1 grote midden demper deze custom uitlaat is 2 delig dwz het hele midden gedeelte pak je zo los door de V banden los te halen.

                        Als iemand een rvs uitlaat zoekt op maat egaal voor welk merk dan heb ik een super adres niet duur en eerlijk over wat en hoe en die denkt met je mee.

                        Nu moet ik nog wat kleine kloot dingen fixen zoals:
                        Inlaat spruitstuk lekt iets koelvloeistof naar buiten niet naar de motor olie maar das easy peasy gefixed ff pakkingen wisselen,en krukas poulie word minimaal nat van motor olie van binnen (bout ff afdichten met gas tape) stuur gaat erg licht ik wil dit iets zwaarder laten gaan dmv een ring onder het overdruk ventiel te leggen en ik ga de brandstof leidingen verleggen deze zit na mijn idee te dicht bij uitlaatspruitstukken.

                        Zo klinkt ie nu….

                        Auto moet ff uitgelijnd worden en dan is klaar voor dagelijkse inzet..

                        Project voor 98% voltooid.

                        #18449863
                        monzaruba
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 October 2009

                          Prachtig Ben..!!! :good:

                          fijne feestdagen

                        11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.