Monza V8

9 berichten aan het bekijken - 76 tot 84 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366128

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6935
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    maaar je kunt nu wel knallen Ben hard gaat ie toch wel :D :good:

    #18366130

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2390
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Starten sturen remmen schakelen enz is allemaal perfect enkel de uitlaten en de snelheids meter maar daar word aangewerkt…

    Maar verder wil ik der een 3.15 diff onder zetten omdat ik niet van toeren maken hou en ik heb hier nog een goed 3.15 diff heb liggen dan rij ik met 225/45/17 banden en een 3.15 diff rond de 22-2300 toeren met 120km das al heel anders als nu 3700 met mijn 3 gang aut en een 3.45 diff.

    Maar het koppel van een v8 maakt rijden veel anders dan met bv een opel 6 cih of een 24v,niet dat die lijn 6 motors slecht zijn maar de rij ervaring is anders,net als bv een moderne turbo 4 cil ook anders is dan een ongeblazen lijn 6

     

    #18366165

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6935
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    v8 bevalt mij ook vele malen beter.

    meer waar voor je centen.

     

    #18366422

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2390
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Nou alles is rustig dwz het electro motortje is in de usa in het sorteers centrum van de post en zal morgen wel bezorgt worden,en verder ben ik bezig met de uitlaten.

    De spruitstukken heb ik klaar en ik heb van de week nieuwe midden pijpen binnen gekregen en vandaag is der een eind demper van een Omega B mv6 gekomen die hebben 2 in en 2 uit en deze ga ik aan passen zodat ie past onder de monza past  en dan heb ik net nog 2x een flexible stuk besteltplus ik heb zo al wat bochten en wat pijp gekocht,omdat mijn spruitstukken van 70mm of zoiets zijn gemaakt laat ik een draaier een verloop maken van 70mm naar 2 inch dan kan makkelijk de originele middenpijpen met de 2 spruitstukken verbinden…
    als ik het klaar heb dan maak ik wel wat foto,s maar die uitlaten is het probleem niet echt ik hoef feitelijk niks te doen als mijn spruitstukken naar de midden pijpen verbinden.

    #18366819

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2390
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Wat een gezeik weer allemaal:
    Dat Cable X ding was snel genoeg in de USA en ik kreeg op de dag dat het aankwam gelijk een email het is binnen gekomen en kapot we zijn der gelijk mee aan de slag gegaan en savonds laat kreeg ik een email dat het gemaakt was en geen garantie en de kosten met opsturen zouden 165$ reparatie en 70$ opsturen zijn ik moest in totaal 244.95$ betalen dus ik betaal met paypal..

    Ik zou een track en trace code krijgen maar het duurde en duurde en na 1,5 kreeg ik te horen dat het op die dag opgestuurt zou worden en ik die donderdag nog een track and trace nummer zou krijgen of vrijdag morgen als eerste…….Weer niks en geen antwoord op de mail meer,afgelopen dinsdag was ik het zat…

    Ik koop af en toen een antiek geweer in de usa en maak deze wat en probeer deze met wat winst te verpatsen en de wapensmid waar ik redelijk veel onderdelen bestel heb ik het verhaal uitgelegd….Ik heb gezegt:
    Ik betaal je 100$ als je dat cable x ding naar jou laat sturen en het naar mij stuurt en binnen 15 min stuurde ie dat het geregeld was en gisteren is het bij hem aangekomen….Al met al had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen,ik heb nu 170$ voor jan lul betaalt dwz 70 voor opsturen naar NL (wat normaal 30-35$ kost) en 100$ voor de wapensmid….
    Maar ik heb wel een nieuwe cable x want de wapensmid stuurde foto,s…

    Maar die firma Abbott Enterprise in Arkansas daar wil ik nooit of te nimmer iets mee te maken hebben,ze bezeiken je en komen hun afspraken niet na,als ik die wapensmid niet kende dan had ik waarschijnlijk niks gekregen………

    #18366820

    monzaruba
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 October 2009

    Hey Ben…. weet precies wat je bedoeld..!!

    ik zit al 20 jaar met hetzelfde gedonder…. of ze willen niet opsturen naar Aruba…. duur en komt pas na 3 maanden… B-)

    #18374648

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2390
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Abbot Cable x is al lang terug in nederland,en is in de auto geplaatst en aangesloten dwz hij heeft zijn definitieve plek gekregen in de auto en past perfect nu alleen dat afstellen moet ik me nog ff in gaan verdiepen maar ik heb een ander groot probleem gefixed afgelopen week.

    Met regelmaat wilde de auto niet starten en dan deed ie click click en als je iets aan de krukas draaide dan startte ie weer,ik heb 4x de auto opgekrikt het wiel eraf gehaald het uitlaat spruitstuk los gehaald en de startmotor los gehaald en en daar is amper ruimte voor want je moet de kap van de koppel omvormer nog los draaien zodat die zakt,dan de bedrading waar je amper bij kunt los halen en dan kun je de startmotor los halen als je wat wiebelt en um in bepaalde houdingen beweegt.

    Ik heb um 2x helemaal uit elkaar gehaald en 2x met schims liggen klote maar opeens dacht ik….Wat is der veranderd dat ie op de grond wel keer op keer starte:

    Na wat op het net te hebben gelezen over voltage wat zakt door slechte verbindingen dacht ik,ik zal eens een draad pakken en van de starter solenoid rechtstreeks op de plus van de accu druken en kijken of ie het dan wel doet,en ja hoor van de 20x ff starten deed ie het ook alle 20x dus mijn solenoid kreeg net niet genoeg power om de verbinding te maken zodat de startmotor gaat draaien en in de flex plaat schiet,ik heb alle shims weg gehaald en nu start ie super keer op keer nu ik een relais heb gebruikt.

    Cable x word het volgende ding deze moet ik juist afstellen en dan plaatsen in de auto,hij werkt nu wel zoals het moet.

    Uitlaten dwz ik ga mijn spruitstukken verbinden met nieuwe Monza midden pijpen en een Omega MV6 eind demper die ik nog nog moet ombouwen en dan is mijn project klaar,mechanisch werkt alles 100% op de km teller en uitlaten na maar das meer aansluiten.

    Ooit komt het klaar hopenlijk deze week de km teller omdat ik weinig tijd heb.

    #18374777

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2390
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Startmotor doet het perfect keer op keer start de motor zonder 1 probleem precies zoals het moet.

    De cable x km teller aandrijving heeft zijn vaste plaats al gekregen,deze komt achter het handschoen vak onder de paravan,de kabel zit al achter op de meter en is al zo geleid dat ie super soepel draaid en deze setup past perfect kwa locatie en ruimte,dwz als ie correct is afgesteld dan word dat zijn vaste plaats.
    Afstellen als ie geplaatst is in de auto is geen optie omdat de deksel dan niet meer los kan.

    Ik heb gisteren ff dat kastje ff aangeslotene en wat met de instellingen zitten rommelen hij werkt en is instelbaar dwz ik heb nu een losse snelheidmeter met W694 gepakt precies dezelfde als in mijn klokken set zit en deze leg ik zolang op de bijrijders stoel en dan stel ik um met de gps meter op mijn telefoon af.
    Ik heb hiervoor een losse km teller kabel besteld die morgen zou moeten binnen komen en als dat gebeurt is en de meter goed werkt dan laat iemand ff mijn spruitstukken met de nieuwe midden pijpen van een Monza die ik heb gekocht verbinden omdat ik geen brug/put heb en lassen op de grond nogal lastig is en dan is het project klaar na tig jaar….

    is klote te zien maar dat motortje draait echt rond

    #18374794

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2390
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Ik moet um nog 4-5% sneller laten draaien op de gps gaat ie harder dan de meter aan geeft maar das easy…

    Hopenlijk volgende week ff de uitlaten laten verbinden op een put bij een maat en dan is klaar.

9 berichten aan het bekijken - 76 tot 84 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.