Opel Monza deuren hangen door/naar beneden

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel Monza deuren hangen door/naar beneden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368090
    Royale
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2016

      Hallo, een bekend probleem bij de Monza’s: de deuren hangen door/naar beneden. Weet iemand hoe je dit kunt verhelpen?

      #18368135
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Hard dichtslaan ik heb dit zelf ook…

        Grapje je moet der nieuwe deurpennen in zetten dit zijn 7mm holstiften van gehard materiaal,moeilijk aan te komen teminste ik heb der jaren terug gekocht bij Ronald Bolz en die zei toen dat het een wat moeilijkere maat is om aan aan te komen.

        Je moet wel een trekker/speciaal gereedschap hebben om die krengen los te kijgen want als die gebroken zijn dan kunnen ze echt muur en muur vast zitten.

        Mijn deur hang ook af ik maak me der niet meer druk om,die Monza gaat vroeg of laat toch naar de schrot maar ik snap goed dat je het verholpen wilt hebben want het is behoorlijk ergerlijk als de deur niet lekker sluit.

        #18368146
        kywieman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2009

          idd nieuwe pinnen.

           

          https://www.edelschmiede.com/shop/Set-of-slotted-spring-pins-spring-pins-hollow-pins-door-door-pins-grease-Opel-rear-wheel-drive

           

          zo een tooltje:

           

          https://www.edelschmiede.com/shop/Tool-for-door-bolts-clamping-sleeves-puller-mandrel-all-Opels

           

          Als er geen spelling op de deurpennen zitten. (controleren door middel van het tillen van een open deur, carosorie beweegt niet en de deur wel)

           

          Als er geen spelling op de deur pennen zitten, spatboarden er van af. Schanier vertiaal voor de helft door zagen.

          De deur door middel van de deurvanger ophoog zetten, en het schanier vast lassen.

           

          Succes

          #18368182
          Royale
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2016

            Hallo, dank voor de reacties. Ik zal zodra ik weer meer vrije tijd heb een plannetje maken. Ook dank voor de links. Groet.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.