programmeerbare computer c30se

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD programmeerbare computer c30se

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18421503
    schampert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2018

      hallo,

      ik zit er over na te denken om voor mijn monza a1 met c30se een programmeerbare ecu te kopen, specifiek van het merk KMS, model MP25. Dit is een Nederlands bedrijf zodat ik bij problemen makkelijk om hulp kan vragen en ik wil de auto daar dan ook op de rollerbank zetten. Ik wil samen met de ecu er een kabelboom bij kopen voor alle stekkers en een goede basis voor dit project. De uiteindelijke nieuwe boom word dan naast de auto op maat gemaakt. Nu is mijn vraag of iemand hier al ervaring mee heeft? Misschien met een ander soort ecu, maar alle informatie is welkom.

      #18422158
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Ik heb geen ervaring maar ik weet dat je in DE vroeger (misschien nu nog wel) tunings chips kon krijgen voor een C30SE die zouden dan iets meer vermogen geven.

        Maar als je een complete serie motor hebt zonder=nokkenassen en zonder turbo/of compressor en geen hogere compressie enz enz enz hebt is het vrij zinloos om een andere computer te nemen want het enigste wat je eigenlijk kunt doen is de onsteking iets veranderen.

        Ik denk dat je per pk een heeeeeel hoge prijs gaat betalen als je de motor origineel laat kwa en alleen een andere computer en custom made draadboom gaan nemen.

        Dan zou je misschien beter een custom made chip kunnen laten maken bij een bedrijf wat nog wat doet met deze verouderde techniek…

        #18422329
        schampert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 November 2018