programmeerbare computer c30se

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD programmeerbare computer c30se

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18421503
    schampert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2018

      hallo,

      ik zit er over na te denken om voor mijn monza a1 met c30se een programmeerbare ecu te kopen, specifiek van het merk KMS, model MP25. Dit is een Nederlands bedrijf zodat ik bij problemen makkelijk om hulp kan vragen en ik wil de auto daar dan ook op de rollerbank zetten. Ik wil samen met de ecu er een kabelboom bij kopen voor alle stekkers en een goede basis voor dit project. De uiteindelijke nieuwe boom word dan naast de auto op maat gemaakt. Nu is mijn vraag of iemand hier al ervaring mee heeft? Misschien met een ander soort ecu, maar alle informatie is welkom.

      #18422158
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Ik heb geen ervaring maar ik weet dat je in DE vroeger (misschien nu nog wel) tunings chips kon krijgen voor een C30SE die zouden dan iets meer vermogen geven.

        Maar als je een complete serie motor hebt zonder=nokkenassen en zonder turbo/of compressor en geen hogere compressie enz enz enz hebt is het vrij zinloos om een andere computer te nemen want het enigste wat je eigenlijk kunt doen is de onsteking iets veranderen.

        Ik denk dat je per pk een heeeeeel hoge prijs gaat betalen als je de motor origineel laat kwa en alleen een andere computer en custom made draadboom gaan nemen.

        Dan zou je misschien beter een custom made chip kunnen laten maken bij een bedrijf wat nog wat doet met deze verouderde techniek…

        #18422329
        schampert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 November 2018

          Oke, die chips werken dus wel echt. Ik vond ze zo goedkoop dat ik er vanuit ging dat ze niet werkte. Wat mijn motorblok betreft heb ik hem gereviseerd en dus minimale compressie winst door het vlakken. Ik heb wel een DTM uitlaatspruitstuk en zit er aan te denken om er een keer een turbo op te bouwen of om er een keer een korter inlaatspruitstuk op te bouwen, wellicht met individuele gaskleppen of zoiets. Maar dit is nog allemaal toekomst muziek.

          Op dit moment loop ik nog een beetje te vechten met motorstoring, zoals ik al zei heb ik het blok helemaal gereviseerd maar deze loop nog niet fijn. Ik heb problemen met de verdeler en dacht door een andere computer te gebruiken deze weg te laten. Dit had ik hier afgekeken, te zien rond 4 minuut 33 seconde https://www.youtube.com/watch?v=h592_xgp-hQ

          Verder werkte de dual-ram ook niet fijn, ik dacht dit dan direct vanuit de computer aan te sturen aan de hand van het motor toerental. Ik weet alleen niet of dit allemaal makkelijk is of dat ik mijzelf het dan juist alleen maar moeilijker maak.

          Onder aan de streep zullen het inderdaad geen goedkope pk’s zijn maar ik denk dat het in de toekomst wel makkelijk is. Mocht ik een keer andere nokkenassen inbouwen dan kan ik hem ook direct opnieuw laten afstellen bijvoorbeeld.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.