Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 september 2023 om 21:36 In reactie op: Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert… #18546137
Hallo,
Sorry ik ben niet volledig geweest inderdaad. Mijn auto is van september 2015 en heeft een 1.4 90 pk. motor.
Mvg eerste-Opel
7 september 2023 om 22:11 In reactie op: Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert… #18545746Ik ben in dubio. In 2019 heb ik de bobine moeten laten vervangen bij ongeveer 38.500 kilometer (zie blz. 2). Op internet kom ik tegen dat het wijs is om de bougies iedere 30.000 kilometer te vervangen. Dit kost ongeveer € 40,-.
Mijn kilometerstand nu is rond de 78.000 kilometer.
Veel korte ritjes maak ik niet. Merendeel is woon/werk á 180 km. per week ongeveer. 30 kilometer per enkele rit.Vrij recent heb ik contact met mijn garage gehad om voor later deze maand een APK en onderhoudsbeurt in te plannen. Aan telefoon vragen ze altijd al of er bijzonderheden zijn. Toen ik het vervangen van de bobine (door de Wegenwacht onderweg) enkele jaren geleden aan haalde en dat ik dit graag voor een volgende keer wil voorkomen door nu de bougies te vervangen werd dat weggewuifd.
Er wordt erkend dat de bobine van dit type motor vaker stuk gaat maar dat dit een andere oorzaak heeft. Zij houden 60.000 km. of 5 jaar aan. Als ik wil dat het vervangen wordt kan dat natuurlijk!
De garage zit in een kerkdorp van ongeveer 500 inwoners waar ze de klanten bij voornaam kennen. Ze bellen ook altijd van tevoren of je akkoord gaat met grote reparaties (remblokken/remschijven, nieuwe banden etc.). Ze denken ook graag mee.
Van de andere kant verdienen ze meer aan een nieuwe bobine dan aan bougies. Ik weet niet zo goed of ik moet geloven dat het een andere oorzaak heeft! Het liefste zou ik het laten vervangen met zekerheidsgarantie dat de bobine mij niet alsnog laat staan……
Mijn bougies zitten er nu 3 jaar, bijna 30.000 km. op.Via grote vriend Google dit topic gevonden. Ik zit namelijk met een probleem met de navigatie!
Ik rijdt een Opel van 2015. En helaas ben ik zo stom geweest om vandaag mijn de app Bringgo op mijn Samsung Galaxy S7 te updaten naar 2.5.16 met als gevolg dat ik het startscherm krijg en enkele ogenblikken later ‘BringGo’ is gestopt.
Vorig jaar oktober (1 oktober volgens mij) heb ik Bringgo een mail gestuurd waar 4 dagen later automatisch antwoord op kwam wel ‘ticket’ nummer mijn aanvraag gekregen had. Nooit heb ik antwoord gehad!!!! De reactietijd kan variëren van het aantal vragen waarmee we te maken hebben. Dat moeten er wel érg veel zijn als ik 10 maanden later nog geen antwoord heb.
Tot net voor de update kon ik de app (en daarmee dus navigatie) nog gebruiken. Vanaf later vanavond (na de update) niet meer.
Overigens als ik mijn S7 die alweer 4 jaar oud is vervang zit ik natuurlijk met hetzelfde probleem.Weet iemand of het mogelijk is om de laatste update te verwijderen zodat je wellicht wel weer een werkende app krijgt?
Of is dit gewoon een gevalletje dom dat je hem geüpdatet hebt en vanaf nu is BringGo nooit meer te gebruiken. Gebruik Google Maps vanaf het kleinere telefoonscherm maar of iets dergelijks?In 2015 heb ik een Opel Corsa gekocht met het Intellilinkpakket wat onder andere betekent dat ik de navigatie via Bringgo (een app op de smartphone) heb.
Sinds begin augustus is er een update voor Bringgo in de Play-Store. Ik ben echter een beetje huiverig om deze te installeren/updaten omdat ‘MirrorLink connectivity is no longer supported’ een van de nieuwe functies is.
Kan ik deze ‘gewoon’ installeren of wordt mijn auto (een Opel Corsa Color Edition 2015 met Advanced IntelliLinkpakket) als te oud gezien en kan ik de navigatie dan niet meer gebruiken na de update? Of kan ik de navigatie dan alleen nog gebruiken op mijn telefoon maar niet meer op mijn 7 inch scherm in de auto?
Zoals ik begrepen heb zorgt Mirrorlink ervoor dat apps kunnen worden weergegeven op het 7 inch scherm van de auto; of heb ik dat verkeerd begrepen?
En hoe makkelijk is het om (van een betaalde app wat Bringgo is) de laatste update te verwijderen als ik het wil proberen en het pakt niet gunstig uit?12 augustus 2019 om 22:00 In reactie op: Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert… #18367968Vanmorgen helaas ook de bobine moeten laten vervangen van een Opel Corsa uit september 2015 (modeljaar 2016) bij bijna 40.000 kilometer. Ik ben een leek voor wat auto’s betreft en (mede) omdat het onderweg naar het werk gebeurde heb ik de wegenwacht gebeld. Deze waren er met ongeveer 30 minuten. Kosten voor de nieuwe bobine € 240,00 ongeveer (afgerond) en gezien ik lid van de wegenwacht ben voor de rest geen kosten. De bougies zijn volgens mij niet vervangen. De foutmelding was een overslag in cylinder 1.
Eerder vanmiddag las ik (elders) op internet dat een bobine bij andere merken tot wel 150.000 kilometer mee zouden moeten gaan, maar dat dat korter kan zijn wanneer je de auto lang laat stil staan. Mijn auto rijdt geen wereldafstanden; maar wel 3x in de week ongeveer 60 km. woon/werk door bebouwde kom/buitenwegen (60/80) en snelweg en dan nog privé kilometers wat op ongeveer 10.000 per jaar neer komt.
De auto heeft t/m afgelopen donderdag 3 weken stilgestaan i.v.m. bepaalde omstandigheden, maar met langdurig stilstaan wordt toch meer bedoeld dan 3 weken? Hij heeft in eerdere jaren namelijk ook 3 weken stilgestaan zonder problemen.
Ook korte stukjes (van parkeervak naar oprit of vice versa) moeten toch een paar keer per jaar mogelijk zijn?12 oktober 2018 om 19:50 In reactie op: Problemen om Samsung Galaxy S7 aan Intellilink gekoppeld te krijgen #18361039Op mijn telefoon voer ik altijd zo snel mogelijk de softwareupdate uit als ik een melding krijg dat er een update is. Update van de radio zal niet gratis zijn vrees ik. De Opel dealer doet maar weinig gratis moet ik zeggen. In augustus een motorstoringslampje en gebeld. Kon 9 dagen later komen (toen was het lampje natuurlijk inmiddels uit) omdat de auto vast iets teveel uitstootte als het oliepeil en remvloeistof nog goed waren en mocht voor het uitlezen tussen de 45 en 50 euro betalen. Wat hebben ze gevonden? Dat het iets met de lamda-sonde was, maar welke van de 1000 dingen als het lampje uit is? Dat kunnen we niet zeggen, dan moet het lampje aan zijn.
Overigens heb ik op het Corsa Drivers forum én via mijn verkoper vandaag begrepen dat de S7 vaker verbindingsproblemen heeft met de bluetooth. Ik zal het dus ook, en misschien wel voornamelijk bij mijn telefoon moeten zoeken.23 augustus 2016 om 19:49 In reactie op: Welke lampensoort (H7 etc.) in Opel Corsa E van sept. 2015? #18324302Excuses voor de late reactie, maar druk gehad de afgelopen tijd en laatst een keer hier willen reageren (vorige week maandag of dinsdag), maar toen lag het forum eruit in verband met database onderhoud of zo.
Het lijken, net als in de Opel Corsa van 2001 die ik hiervoor reed de H7 lampen te zijn zover als ik het boekje kan volgen qua plaatjes, specificaties (apart hoofdstuk) etc. De auto moet eind september voor (zijn eerste) onderhoud in mijn bezit dus dan kan ik het ook wel eens vragen aan de monteurs van de garage. Op dit moment is er nog niets stuk, maar als het wel stuk gaat is het wel handig als je reserve hebt.
@jethro, een lampje wisselen moet nog wel lukken. Echter wil ik niet nu een goed lampje eruit halen om te kijken wat ik moet kopen. Mogelijk maak ik het goede lampje dan kapot omdat je het net verkeerd vasthoudt of iets dergelijks.9 augustus 2016 om 19:36 In reactie op: Welke lampensoort (H7 etc.) in Opel Corsa E van sept. 2015? #18324296Daar staat de nieuwe Corsa (E) helaas niet bij Daan1908.
De website heeft het over de Corsa B, C en D maar de nieuwe E (die ik in september 2015 gekocht heb) staat er dus niet bij.
Helaas kan ik er dus niets mee.@corsa14slow wrote:
Na mijn weten niet. Auto staat op jou naam dus de rekeningen zijn ook voor jou…
en wat betreft boetes; deze staan ook gewoon op jou naam, alleen kun je met de acceptgiro een andere rekening gebruiken (en die boetes blijven een X jaar in het systeem staan…)Goed om te weten dat boetes een x aantal jaar in het systeem blijven staan. We wonen nu nog onder 1 dak met z’n allen, maar de vraag is hoe lang dat nog zo gaat zijn.
Voor de rest moet ik sowieso nog wat dingen regelen voor wat betreft Corsa van 2001 zoals Wegenwacht voor 15 november (ik heb nu Opel Assistance, dus Wegenwacht gaat er waarschijnlijk uit of moet overgezet worden naar berijders Corsa 2001). En zo zijn er nog meerdere regeldingen die nog moeten gebeuren. Omdat we elkaar toch veel zien omdat we onder 1 dak wonen is dat allemaal nog niet gebeurd.@Byjugo wrote:
@eerste-opel wrote:
Afgelopen zondagavond toch maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon omdat ik toen hier nog niet veel wijzer was geworden. Dezelfde dag kreeg ik een mail terug dat de polisbescheiden én groene kaart maandag opgestuurd zouden worden en afgelopen dinsdag had ik hem inderdaad in huis.
Daarnaast heb ik nog een vraag over de Wegenbelasting van een andere auto. Hiervoor reed ik een Opel Corsa uit 2001 (vandaar ook de nickname, aangezien dat mijn eerste auto c.q. eerste-opel was). Deze auto heb ik niet ingeruild maar wordt momenteel bereden door m’n moeder en zus. Deze auto staat echter nog wel op mijn naam bij de RDW, en dus wordt de Wegenbelasting ook van mijn rekening afgeschreven.
Klopt het dat dit alleen veranderd (kan) wordt (worden) als de tenaamstelling veranderd wordt? Of kan ik contact opnemen met de belastingdienst en zeggen auto X op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 1 (NL13RABO etc.) afgeschreven worden en auto Y op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 2 (NL23RABO etc.) afgeschreven worden. Ik weet dat je dan ook met boetes etc. zit, en dat er goede afspraken gemaakt moeten worden.Overschrijven kost je een tientje en een ritje naar het postkantoor. Op zich zal dat niet zo’n probleem zijn toch?
Wat interessanter is, is hoe je het doet met de verzekering. Daar zal een groter verschil in kosten in zitten.
Je moet ook bedenken wat er gebeurd als iemand anders met jouw auto een ongeluk maakt, dan kost dat je no-claim en waarschijnlijk een hoop extra premie.De wegenbelasting zal in iedergeval altijd worden afgeschreven van (een van) je eigen rekening(en).
Het overschrijven op zich is inderdaad het probleem niet Byjugo. De vraag is alleen of de auto van 2001 wel genoeg blijft rijden onder de nieuwe eigenaressen. Of is het per week 3 kilometer naar het centrum op en neer en zeggen ze over 2 a 3 maanden ja is zonde om te houden, toch maar verkopen via Marktplaats? Een auto die net 2 maanden een andere eigenaar heeft verkoop je niet zo makkelijk als een auto die 5 jaar een eigenaar gehad heeft. Vandaar dat ik even met de vraag zat.
Voor wat betreft de verzekering is het ook al helemaal geregeld. Corsa van 2001 is doorgeschoven naar de polis van m’n ouders en mijn nieuwe auto 2015 heb ik verzekerd voor €60,00 per maand ongeveer, de oude Corsa was € 22,12 per maand. Ik heb wat schadevrije jaren kunnen meenemen naar de nieuwe auto, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan……
Voorlopig rijdt ik zelf alleen in de nieuwe Corsa (2015), dus daar hoef ik niet over na te denken.Afgelopen zondagavond toch maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon omdat ik toen hier nog niet veel wijzer was geworden. Dezelfde dag kreeg ik een mail terug dat de polisbescheiden én groene kaart maandag opgestuurd zouden worden en afgelopen dinsdag had ik hem inderdaad in huis.
Daarnaast heb ik nog een vraag over de Wegenbelasting van een andere auto. Hiervoor reed ik een Opel Corsa uit 2001 (vandaar ook de nickname, aangezien dat mijn eerste auto c.q. eerste-opel was). Deze auto heb ik niet ingeruild maar wordt momenteel bereden door m’n moeder en zus. Deze auto staat echter nog wel op mijn naam bij de RDW, en dus wordt de Wegenbelasting ook van mijn rekening afgeschreven.
Klopt het dat dit alleen veranderd (kan) wordt (worden) als de tenaamstelling veranderd wordt? Of kan ik contact opnemen met de belastingdienst en zeggen auto X op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 1 (NL13RABO etc.) afgeschreven worden en auto Y op mijn naam moet de wegenbelasting van rekeningnummer 2 (NL23RABO etc.) afgeschreven worden. Ik weet dat je dan ook met boetes etc. zit, en dat er goede afspraken gemaakt moeten worden.Sinds 2 weken rijdt ik een (splinter)nieuwe Opel Corsa (mijn nickname doe ik dus geen eer meer aan). 30 september 2015 op naam gezet.
Ik heb voor deze Corsa even een vraag over de autoverzekering.Klopt het dat er geen groene kaart meer via de post wordt thuisgestuurd door de (meeste) verzekeraars? Mocht dit inderdaad kloppen, krijg je de groene kaart dan nog via de mail van je verzekeraar of assurantiekantoor?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de groene kaart niet meer standaard thuisgestuurd wordt, maar dat je die moet opvragen omdat de groene kaart in Nederland niet meer verplicht is tegenwoordig. Ga je naar België of een ander land waar die wel verplicht is, dan moet je hem opvragen begreep ik. Iemand die dit kan bevestigen noch ontkennen?
Deze vraag kan ik inderdaad ook stellen aan het assurantiekantoor, maar ik wil niet ‘te dom’ voor de dag komen dus vandaar dat ik het hier eerst even vraag omdat ik gehoord heb dat hij niet meer standaard thuisgestuurd wordt.@MarkVectra93 wrote:
Heb je misschien een canvasbreuk in 1 van je banden zitten?
Ik heb eens gegoogeld op ‘canvasbreuk’ en zie dat de band dan (meestal) een grote ‘puist’ aan de buitenkant heeft zitten. Aangezien ik nu relatief veel de bandenspanning controleer en dus de band ook van wat dichterbij zie zou me dat toch al lang opgevallen moeten zijn.
Het lijkt me sterk dat het daar in zit, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.Zoals het er nu naar uit ziet ga ik het toch nog even proberen met deze banden. Des te meer omdat in September de nieuwe auto komt. Daarnaast geeft m’n pa aan dat dat mogelijk moet zijn. Vanavond maar weer eens de bandendruk meten (afgelopen maandag voor het laatst gebeurd) en hij heeft nu ook beloofd een stukje mee te gaan proefrijden zodat er wellicht wat dingen gaan opvallen die mij de afgelopen dagen zijn opgevallen.
Ik heb het idee dat er meer met de auto aan de hand is.
De banden blijven redelijk op gewicht, maar vandaag merkte ik dat de auto zich anders gedroeg op de weg. Ik ben daardoor ook binnendoor naar huis gereden en niet over de snelweg. Je zult maar een klapband krijgen met alleen de vluchtstrook (die vaak niet al te veilig is) als uitvalmogelijkheid.
Bij het verzitten in de auto (als je niet lekker zit even goed gaan zitten dus) merk je gewoon dat de hele auto mee beweegt 1 kant op. Niet dat die op 2 wielen gaat staan, maar wel dat je merkt dat er iets in de ophanging of de band zelf niet goed is. Wellicht dat er een stabilisatorstang kapot is? Of de vering naar z’n grootje? De uitlijning helemaal weg? Ik weet het echt niet! Misschien gaat het ook wel tussen de oren zitten als je weet dat een band niet 100% meer is.
Het profiel is op zich goed zoals ik het zie.
Sinds kort zit hier een bedrijfje wat ook 2e hands banden verkoopt (minimaal 5 mm. profiel). Wellicht dat ik dat nog wel doe.Voor wat betreft het langzaam leeglopen.
Vorige week of die week ervoor (precies weet ik het niet meer) heb ik bij de band die langzaam leegloopt gekeken of er iets van een schroefje o.i.d. in zat. De auto dus heel langzaam laten rollen en iedere keer kijken of er wat ‘verdachts’ zat. Het ventiel van juist die band is november vorig jaar nog vervangen. Zou die binnen 7 maanden alweer lek kunnen zijn? Waarschijnlijk wel als hij niet goed in de uitsparing zit (zoals Profile Tyrecenter het al een keer voor elkaar gekregen heeft). Hij leek er echter na de zomerbandenwissel goed op te zitten want ik heb wel geleerd van de vorige keer.Goedenavond,
Ik heb 4 autobanden (zomerbanden) van meer dan 5 jaar oud onder mijn Opel Corsa uit 2001 liggen. Als ik me goed heb ingelezen moeten deze dan vervangen worden. Deze banden zien nooit de garage met de APK omdat dan de wintersloffen eronder liggen. Vanaf mrt-2010 tot halfweg mei 2015 reed ik ongeveer 3.000 km. per jaar met de auto. Nu dus meer.
1 voorband is van week 5 2007 (DOT code) en 2 achterbanden zijn van week 50 2009 (lagen al een tijdje bij de garage schijnbaar, auto is in maart 2010 opgehaald met die banden of ze zijn niet vervangen). Van de andere voorband kan ik de DOT code niet vinden.
Banden van 8 en 6 jaar oud kunnen droogtescheurtjes gaan vertonen. Dat klopt toch hè?
De voorband met DOT code week 5 2007 heb ik al een paar keer een paar bar opgepompt (van 2,0 naar 2,2/2,3 om de 3 a 4 dagen, omdat die toch wel heel langzaam leegloopt).
Nou is het zo dat ik voor het woon-/werkverkeer 50 kilometer per dag retour moet rijden (25 heen, 25 terug ongeveer). De weg die ik moet rijden is eerst 1,5 kilometer binnendoor, vervolgens tussen de 80 en 120 kilometer per uur afwisselend (langste stuk snelweg A73).
Is dat bezwaarlijk voor morgen, al dan niet op 2,0 bar? Ik kan namelijk donderdag op z’n vroegst nieuwe banden gaan halen of is dat wellicht nog helemaal niet nodig?Daarnaast viel het mij niet op dat bij de DOT codering zoeken dat 5 kwartier na thuiskomst (half 5 ongeveer) het gebied tussen de band en de ophanging nog warm was. Was dat bloedheet toen ik hem stilzette? Geen idee!
De auto moet het nog tot September vol houden tot mijn nieuwe auto komt. Daarna zal de auto binnen het gezin doorgegeven worden naar moeder/zus. Voor die tijd moeten de banden hoe dan ook vervangen worden lijkt me toch? De auto zal dus ook nog een week of 4 tot 6 4 dagen in de week richting werk mee gaan waar dat er nu 3 zijn.
Vanaf Augustus ga ik 32 uur werken en dus 4 dagen waar ik nu 3 dagen genoemde afstand rijdt.6 juli 2015 om 18:33 In reactie op: Sigarettenaansteker, stoelen en automaa in nieuwe Opel Corsa #18288092@johanhummer9 wrote:
Heb je al eerder met een easytronic gereden?
Ja ik heb zelf al eerder Easytronic gereden.
Sterker nog; ik rijdt momenteel ook in een Opel Corsa C (2001, of een van de eerste of een van de laatste modellen heb ik me laten vertellen). Ik weet dus hoe een Easytronic schakelt.
Ik hoor dat er meerdere mensen zijn die niets van Easytronic moeten hebben, mede omdat hij ‘inhoudt’ tijdens het schakelen wat een volautomaat niet doet. Maar de Swift als volautomaat trok ondanks zijn 94PK slecht met inhalen. Ik wil geen auto hebben dat je de tijd moet nemen om in te halen, en nog 3x moet kijken of de auto achter je wel remt omdat jij slecht trekt met inhalen. De Mazda 2 was simpelweg niet te rijden als automaat (staat er in Rotterdam eentje ben ik inmiddels achter, maar is wat ver vanuit Nijmegen). En niet bij een bedrijf dat landelijk opereert dus overhalen werd ook lastig. Omdat de Swift zo slecht trok en ik de Mazda niet in automaat kon rijden durfde ik het niet aan omdat je in een automaat altijd wat PK’s verliest (wel proefgereden in een handgeschakelde bak, dat wil zeggen dat m’n pa gas gaf en stuurde ivm mijn automaatrijbewijs). Uiteindelijk voor zekerheid gegaan…..CD70 vind ik persoonlijk geen gebruiksvriendelijk systeem.
M’n pa heeft het, en die moet voor ieder land apart een cd erin stoppen (gekocht via internet die CD’s, waar? Geen idee!). Onze reis naar Italië van afgelopen voorjaar zag er zo uit:1. Thuis CD van Nederland erin, instellen op Venlo (net voor de grens met Duitsland)
2. Thuis CD van Duitsland erin, instellen op Freiburg/Lörrach en CD van Duitsland er weer uit.
3. Thuis, of inmiddels op een parkeerplaats na de eerste rustpauze CD van Zwitserland erin, een zwitserse stad tegen de Italiaanse grens invoeren en CD er weer uit.
4. Thuis, of inmiddels op een parkeerplaats (net wanneer het jou uitkomt) CD van Italië erin, en toen konden we het exacte adres pas ingeven. CD er weer uit.
5. Nederlandse CD terug erin.Waarom zo omslachtig? Deze CD’s kennen alleen het land waar de cd van is (anders ‘begeeft u zich naar de geplande route aub’). Invoeren is vanwege veiligheidsredenen onmogelijk als je harder als een aantal kilometer per uur rijdt (5 of 10 dacht ik). Opgeslagen bestemming kun je wel oproepen onder het rijden.
Dus als je zorgt dat er een paar ijkpunten instaan voor je vertrekt, dan kun je onderweg je CD wisselen. Dat mag de bijrijder natuurlijk ook doen. Die kan echter niet de navigatie instellen boven een bepaald aantal kilometer per uur!
Zorg dus in uw geval dat er een stad in Noord-Frankrijk eerst in staat, en daarna pas de eindbestemming in Zuid-Frankrijk.Mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel!
1 juli 2015 om 18:10 In reactie op: Sigarettenaansteker, stoelen en automaa in nieuwe Opel Corsa #18288089Dank voor je reactie Byjugo.
Ik ben blij dat ik uiteindelijk een keuze heb kunnen maken uit heel veel auto’s. Oriënterend met een stuk of 30 begonnen, naarmate het kijken bij de dealers vorderde werden dat er 7 en die 7 werden er uiteindelijk 3 waar een proefrit in gemaakt werd. Helaas met 1 week ertussen, maar toch nog wel een goed beeld kunnen vormen. De keuze uit die 3 was niet gemakkelijk, maar uiteindelijk op een aantal (kleine) dingen de keuze kunnen maken.
De zichtbare uitlaat weet ik ook niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar daar komen we vanzelf achter als de auto klaar is.
De nieuwerwetse foefjes gaan we langzamerhand maar allemaal uitproberen, als dat kan en het niet alleen ter versiering is. Hij gaat er best mooi uit zien heb ik zelf het idee.Die veilige kilometers gaat als het aan mij ligt wel goed komen. Je bent echter helaas ook afhankelijk van de mede-weggebruiker die wellicht een file over het hoofd ziet o.i.d.
Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe Opel Corsa besteld. Het grote wachten (tot zeker September/Oktober) is dan uiteindelijk toch begonnen.
Ik heb de auto best leuk aan kunnen kleden, al zeg ik het zelf voor een niet al te hoge prijs (zeker niet ten opzichte van andere auto’s die ik gezien heb) die ik graag nog even voor me houdt.
Het is een 5-deurs Opel Corsa Color Edition Easytronic Benzine geworden in de kleur Pepermunt groen met standaard Cruise Control en Airco/Climatecontrol (wat ik niet gewend ben) op in ieder geval deze uitvoering. Ik heb de auto onder meer kunnen aankleden met een Color + Pakket, dit houdt onder meer een zwart dak in, zwarte logostrip, zichtbare uitlaat, 17″ Lichtmetalen velgen (RTN), Donker getinte achterste zijruiten en achterruit, Sportieve aluminium pedalen en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels zwart. Voor de rest heb ik er het Advanced IntelliLinkpakket (LPYI) met onder meer IntelliLink met navigatie-ondersteuning via smartphone, Bluetooth, AUX-in en USB aansluiting, 7″ kleuren Touchscreen, Digital Audio Broadcast (DAB), Achteruitrijcamera, Park Assist II waardoor je auto automatisch kan inparkeren, dode hoek waarschuwing en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur. Metallic lak dus, en als laatste nog een Ruimtebesparend reservewiel (N65). Koos ik niet voor het reservewiel dan zou ik een pompje krijgen en geen krik/gereedschap, dus zelf winterbanden wisselen indien gewenst is dan onmogelijk. De reserveband nu erbij bestellen of later over een paar jaar bestellen scheelt op dit moment 255 euro dat het duurder is. Dus de reserveband toch maar gedaan ondanks dat ik 2 linkerhanden heb.
De kleur is dus Pepermunt groen en een stoffe bekleding genaamd ‘Network Moonray’, zwart/grijze stof met een glimmend dashboard vanwege de inleg piano black.
Zie kleur:Dingen waar ik nog lang over getwijfeld heb, maar uiteindelijk voorbij heb laten gaan zijn het interieurpakket wat de volgende voordelen bood: Verstelbare en gedeelde achterbankleuning (60/40, nu kan de achterbank alleen helemaal naar beneden indien nodig en kan er dus maar 1 persoon mee naast de bestuurder), Opbergruimte onder laadvloer in bagageruimte (was misschien ook nog wel handig geweest, maar als die 2 dingen het enige was), Derde hoofdsteun achter (neem je met achteruitrijden alleen maar meer zicht mee weg), In hoogte verstelbare passagiersstoel en ISOFIX installatievoorziening kinderzitje passagiersstoel.
Het laatste waar ik niet voor gekozen heb is het Waxhulppakket, dan wordt je auto 4x behandeld met wax die de lak beschermt tegen o.a. vogelpoep (waar ammoniakzuur in zit) etc. en het kenteken zou in de ramen gegraveerd worden. Ook dit kostte weer tussen de 200 en 300 euro waardoor ik daarvoor bedankt heb.
Het behandelen met die wax zou een dag werk zijn (eerste laag, intrekken een tijdje, die tijd werken ze aan een andere auto vermoedelijk, 2e laag, intrekken etc.).Uiteindelijk kun je een auto op 100.000 verschillende manieren aankleden, maar dat kost vaak toch alleen maar geld en vaak niet een paar tientjes maar gauw alweer 2 a 300 euro. Een keer is het leuk geweest.
28 juni 2015 om 20:31 In reactie op: Sigarettenaansteker, stoelen en automaa in nieuwe Opel Corsa #18288086Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe Opel Corsa besteld. Het grote wachten (tot zeker September/Oktober) is dan uiteindelijk toch begonnen.
Ik heb de auto best leuk aan kunnen kleden, al zeg ik het zelf voor een niet al te hoge prijs (zeker niet ten opzichte van andere auto’s die ik gezien heb) die ik graag nog even voor me houdt.
Het is een 5-deurs Opel Corsa Color Edition Easytronic Benzine geworden in de kleur Pepermunt groen met standaard Cruise Control en Airco/climatecontrol (wat ik beide niet gewend ben) op in ieder geval deze uitvoering. Ik heb de auto onder meer kunnen aankleden met een Color + Pakket, dit houdt onder meer een zwart dak in, zwarte logostrip, zichtbare uitlaat, 17″ Lichtmetalen velgen (RTN), Donker getinte achterste zijruiten en achterruit, Sportieve aluminium pedalen en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels zwart. Voor de rest heb ik er het Advanced IntelliLinkpakket (LPYI) met onder meer IntelliLink met navigatie-ondersteuning via smartphone, Bluetooth, AUX-in en USB aansluiting, 7″ kleuren Touchscreen, Digital Audio Broadcast (DAB), Achteruitrijcamera, Park Assist II waardoor je auto automatisch kan inparkeren, dode hoek waarschuwing en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur. Metallic lak dus, en als laatste nog een Ruimtebesparend reservewiel (N65). Koos ik niet voor het reservewiel dan zou ik een pompje krijgen en geen krik/gereedschap, dus zelf winterbanden wisselen indien gewenst is dan onmogelijk. De reserveband nu erbij bestellen of later over een paar jaar bestellen scheelt op dit moment 255 euro dat het duurder is. Dus de reserveband toch maar gedaan ondanks dat ik 2 linkerhanden heb.
De kleur is dus Pepermunt groen en een stoffe bekleding genaamd ‘Network Moonray’, zwart/grijze stof met een glimmend dashboard vanwege de inleg piano black.
Zie kleur:Dingen waar ik nog lang over getwijfeld heb, maar uiteindelijk voorbij heb laten gaan zijn het interieurpakket wat de volgende voordelen bood: Verstelbare en gedeelde achterbankleuning (60/40, nu kan de achterbank alleen helemaal naar beneden indien nodig en kan er dus maar 1 persoon mee naast de bestuurder), Opbergruimte onder laadvloer in bagageruimte (was misschien ook nog wel handig geweest, maar als die 2 dingen het enige was), Derde hoofdsteun achter (neem je met achteruitrijden alleen maar meer zicht mee weg), In hoogte verstelbare passagiersstoel en ISOFIX installatievoorziening kinderzitje passagiersstoel.
Het laatste waar ik niet voor gekozen heb is het Waxhulppakket, dan wordt je auto 4x behandeld met wax die de lak beschermt tegen o.a. vogelpoep (waar ammoniakzuur in zit) etc. en het kenteken zou in de ramen gegraveerd worden. Ook dit kostte weer tussen de 200 en 300 euro waardoor ik daarvoor bedankt heb.
Het behandelen met die wax zou een dag werk zijn (eerste laag, intrekken een tijdje, die tijd werken ze aan een andere auto vermoedelijk, 2e laag, intrekken etc.).Uiteindelijk kun je een auto op 100.000 verschillende manieren aankleden, maar dat kost vaak toch alleen maar geld en vaak niet een paar tientjes maar gauw alweer 2 a 300 euro. Een keer is het leuk geweest.
Oké, duidelijk. Even resumerend is vraag 15 op mij van toepassing.
Er wordt dus geadviseerd om wel een lader mee te nemen omdat de GPS module nogal wat stroom verbruikt en dat GPS veel stroom verbruikt is over het algemeen bekend.15. Is het mogelijk om BringGo gebruiken voor langere tijd alleen met de batterij?
Het gebruik van de GPS-module in uw smartphone verbruikt veel van de batterij. Dit is een bekend probleem bij het gebruik van GPS op alle Android-smartphones en iPhones. Daarom zal elke app die gebruik maakt van GPS maakt batterijvermogen verbruiken bij een bovengemiddelde tarief.Het wordt aanbevolen dat zoveel mogelijk BringGo moet worden gebruikt terwijl uw smartphone is aangesloten op een externe voedingsbron. Om te voorkomen dat het gebruik van onnodige batterij, wanneer BringGo niet in gebruik is, moet u de BringGo app af te sluiten via de knop in de bovenhoek van het BringGo menu op uw smartphone, anders BringGo kunnen blijven draaien in de achtergrond op uw telefoon.
Het internet verbruik daarnaast lijkt mee te vallen, als je even uit gaat van de verkeersinformatie. Zie vraag 21.
21. Hoeveel data werkt de live-verkeersinformatie-functie gebruiken? Ik ben bezorgd over mijn internet data plan.
Het hangt af van de stad bent u in, hoeveel verkeersberichten worden ontvangen en hoe vaak je verkeersinformatie wordt bijgewerkt.Als een gids, als we aannemen dat je aan het downloaden verkeersgegevens om de 5 minuten, dan kunnen we schatten de grootte gegevens voor een uur als volgt:
3Kbytes * (60/5) = 36Kbytes
Op basis hiervan kunnen we aannemen dat de volgende voor per uur / dag / week / maand datagebruik:
1 uur rijden = 36 KB of 0,04 MB
1 dag (3 uur) = 108 KB of 0,11 MB
1 week (15 uur) = 540 KB of 0,53 MB
1 maand (60 uur) = 2,160 KB of 2,11 MBBovenstaande gebruiksgegevens schattingen worden geleverd als slechts een leidraad. Om de hoeveelheid dataverbruik te verminderen kunt u verhoging van de intervallen. waar het verkeer berichten worden gedownload door te gaan naar:
(Menu> Instellingen> Verkeer Instellingen> Update-interval).Voor de rest hebben ze het er niet over hoeveel MB’s het kost.
@theunm, ik werk nu met Chrome. Ik wist niet dat er een vertaalfuntie in zit…
Ik heb geprobeerd om via de site van BringGo te kopiëren en plakken naar Google Translate, maar dat is helaas beveiligd.Ik ben de afgelopen dagen zo gek geweest om de 23 meest gestelde vragen over te typen in een Word-bestandje zodat ik hem alsnog door Google Translate kon halen. Ik zal het hieronder ook neerzetten voor mensen die moeite hebben met (veel) Engelse tekst net als ik zelf. Een soort naslagwerk dus.
Let wel op dat het steenkolen Engels is Google Translate kennende en letterlijk vertaald (vraag 23 license is licentie, maar hij heeft het over rijbewijs) en ik zag zelfs dat er nog Engelse worden in zitten.1. Hoe kan ik BringGo kopen?
1. Zoek BringGo in de Google App store / I-tunes
2. Tik op om het te selecteren. De informatie scherm verschijnt, waar u kunt lezen over de functies van de app, recensies van klanten, informatie over de ontwikkelaar, en vind de prijs.
3. Als u wilt kopen en installeren van de app, tikt u op de knop de weergave van de prijs. Op dit moment, kan u worden gevraagd aan te melden bij uw account als het je eerste keer het maken van een aankoop op Google Play.
4. Gebruik de drop-down menu om een betaalmethode of advertentie van een nieuwe kaart te selecteren.
5. Druk accepteren en te kopen om de rechten voor de app te accepteren en te voltooien uw aankoop. Als u een pincode voor aankopen hebt ingeschakeld, u “ll worden gevraagd aan te melden bij uw account.Uw app zal beginnen met het downloaden op je telefoon of tablet zodra de betaling succesvol is toegestaan.
2. Moet ik betalen een vergoeding voor het overschrijden van dataverbruik grenzen als download ik de ap?
Wij raden u aan het downloaden van de app via WiFi of via Itunes / Google Play op uw computer. Door de grote omvang app is het niet mogelijk om de app via 3G of 4G downloaden op uw smartphone. Afhankelijk van uw regio de grootte van de app wanneer gedownload kan oplopen tot 2 GB.3. doen in nood een internetverbinding bij het gebruik BringGo?
Alle kaartgegevens en content worden opgeslagen op uw smartphone, zodat een internetverbinding niet nodig is voor navigatie. Echter, dan kunt u zich ervan bewust dat u toegang tot het internet om de aangesloten diensten te gebruiken zal nodig hebben, zoals live verkeersinformatie updates en Google Local Search.4. Als ik probeer te downloaden van de BringGo app voor mijn android smartphone krijg ik het bericht “Het apparaat is niet compatibel met deze versie.” Wat kan ik doen?
Controleer of BringGo ondersteunt uw model smartphone. Ondersteund smartphone modellen per regio de auto hier gevonden worden!
http://www.bringgo.com/compatibility/supported_devices.html” onclick=”window.open(this.href);return false;5. De BringGo app, of de nieuwste BringGo-update, zal niet installeren op mijn smartphone. Wat kan ik doen?
Het probleem kan worden veroorzaakt door onvoldoende ruimte op uw smartphone. Wij stellen voor dat u tijdelijk verplaatst een aantal van de grotere bestanden (bijvoorbeeld video’s of grotere apps) van uw smartphone naar uw computer, en probeer opnieuw te installeren.Na de BringGo app of BringGo update is geïnstalleerd, controleer dan de beschikbare ruimte op uw smartphone en de overdracht van de eerder verplaatst bestanden terug op uw smartphone, zoals vereist.
Let op, als je de BringGo app rechtstreeks van de iPhone App Store hebben gedownload / Google Play Store op je smartphone, zal het 2 GB nemen van ruimte voor het gedownloade bestand, en een extra 2 GB nodig zullen zijn om de app te installeren. Dus, voorafgaand aan de installatie, ongeveer 4 GB vrije ruimte is nodig om de BringGo app met succes te installeren. Na de installatie zal de BringGo app slechts 2 GB aan ruimte te gebruiken op uw telefoon.
6. Kan ik BringGo met mijn iPod touch?
Een externe GPS-module is vereist voordat u BringGo navigatie kunt gebruiken op de iPod touch. De externe GPS-module biedt de positionering van informatie aan de BringGo app.Wij raden de GPS Cradle en Bluetooth assortiment van Dual Electronics:
http://xgps150.dualav.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;Voor tekst-naar-spraak (TTS) om te functioneren, een 3e generatie, of later, iPod touch is vereist.
7. Wat is de app grootte?
De totale omvang van de BringGo app afhankelijk van de hoeveelheid gegevens die wordt gedownload. U kunt kaarten voor uw land of regio te downloaden met behulp van de kaart van de Download-optie in het menu Instellingen in de BringGo app op uw smartphone. De kaart grootte wordt vermeld naast elk land of staat.8. Welke landen doet BringGo dekken?
Verschillende versies van de BringGo app beschikbaar zijn voor verschillende geografische regio’s. De onderwerpen die de app-versie landen zijn als volgt:BringGo USA & Canada: USA (inclusief Hawaii en Puerto Rico, Canada.
BringGo West-Europa: Andorra, Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk
BringGo Oost-Europa: Albanië, Azerbeidzjan, Wit-Rusland, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Estland, Griekenland, Hongarije, Letland, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Polen, Roemenië, Servië, Slowakije, Turkije, Oekraïne
BringGo Oostenrijk en Nieuw-Zeeland: Australië, Nieuw-Zeeland
BringGo voor Brazilië:
BringGo Korea: Korea
BringGo China: China
BringGo Mexico: Mexico
BringGo Zuid-Amerika: Argentinië, Paraguay, Uruguay
BringGo Thailand: Thailand
BringGo Rusland:
BringGo Zuidelijk Afrika: Botswana, Lesotho, Mazambique, Namibië, Zuid-Afrika, Swaziland
BringGo Midden-Oosten: Bahrein, Jordanië, Koeweit, Libanon, Oman, Qatar, Saudi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten
9. Hoe vaak zal de kaartgegevens worden bijgewerkt?
We verwachten dat de kaartgegevens een keer per jaar voor elke regio BringGo werken. Wij houden u op de hoogte gesteld van eventuele nieuwe releases op deze website10. Welke talen worden BringGo ondersteuning?
BringGo ondersteunt alle gangbare talen ten opzichte van de geografische regio die onder de specifieke versie van de app. Ondersteunde talen kan hier worden gevonden:
http://www.bringgo.com/about/service_content.html” onclick=”window.open(this.href);return false;11. Is het mogelijk om BringGo navigatie gebruiken, terwijl ik naar muziek te luisteren?
BringGo kan worden gebruikt terwijl het luisteren naar muziek, hetzij via de radio in de in-car infotainment eenheid of mp3player in uw smartphone. Om dit te doen, gewoon lanceren BringGo terwijl muziek wordt afgespeeld. Het geluidsvolume wordt automatisch verlagen wanneer stembegeleiding wordt geleverd door BringGo.12. BringGo niet correct mijn huidige positie weer te geven. Wat kan ik doen?
Ten eerste, controleer dan of de GPS-locatie service setting op uw smartphone is ingeschakeld. Als de locatie service-instelling is ingeschakeld en BringGo nog steeds niet om uw huidige positie op de kaart correct weer te geven, kan het probleem worden veroorzaakt door een slechte GPS-signaal. Slechte GPS signalen kunnen worden veroorzaakt door bepaalde weersomstandigheden of fysische omgevingen zoals de binnenkant van gebouwen of tunnels wanneer satellietontvangst beperkt.Om ervoor te zorgen dat uw GPS goed functioneert, kunt u een derde app te downloaden, zoals “GPSInfo”, uit uw relevante smartphone app store. Deze apps kunt u de kwaliteit van uw GPS-ontvangst te controleren. De app moet buiten worden getest met een duidelijk zicht op de hemel.
Nadat de applicatie is gestart, zijn er drie punten te beschouwen:
– Laatste update
– Locating Methode
– Locatie NauwkeurigheidLAATSTE UPDATE zal 0 seconde geleden of 1 seconde geleden laten zien of de GPS correct werkt. Anders kan de GPS-ontvangst een probleem zijn.
POSITIONEREN methode moet GPS zien. Anders kunnen er problemen met het apparaat GPS zijn. Bijvoorbeeld, als het laat zien WLAN of Cellular dat betekent dat de GPS is niet correct.
PLAATS ACCURAATHEID moet minder dan 150 m.
13. Kan ik een telefoontje of SMS-bericht tijdens het gebruik BringGo navigatie ontvangen?
Telefoongesprekken kunnen worden ontvangen handsfree via het infotainment-eenheid tijdens het gebruik BringGo. BringGo zal blijven draaien in de achtergrond en zal automatisch terug nadat het telefoongesprek is beëindigd. U kunt ontvangen en bekijken SMS-berichten, terwijl BringGo draait.14. Ik heb een nieuwe smartphone aangeschaft, is het mogelijk om BringGo overbrengen op mijn nieuwe smartphone?
Eenmaal gekocht, kan uw BringGo app worden overgedragen tussen apparaten met hetzelfde besturingssysteem op voorwaarde dat het wordt gedownload met dezelfde account als bij aankoop in uw relevante smartphone app store.15. Is het mogelijk om BringGo gebruiken voor langere tijd alleen met de batterij?
Het gebruik van de GPS-module in uw smartphone verbruikt veel van de batterij. Dit is een bekend probleem bij het gebruik van GPS op alle Android-smartphones en iPhones. Daarom zal elke app die gebruik maakt van GPS maakt batterijvermogen verbruiken bij een bovengemiddelde tarief.Het wordt aanbevolen dat zoveel mogelijk BringGo moet worden gebruikt terwijl uw smartphone is aangesloten op een externe voedingsbron. Om te voorkomen dat het gebruik van onnodige batterij, wanneer BringGo niet in gebruik is, moet u de BringGo app af te sluiten via de knop in de bovenhoek van het BringGo menu op uw smartphone, anders BringGo kunnen blijven draaien in de achtergrond op uw telefoon.
16. Hoe kan ik BringGo afsluiten?
Op uw smartphone, raakt u de knop [Stop] in de rechter bovenhoek van het menu volledig afgesloten BringGo. Houdt u er rekening mee dat door dit te doen, BringGo is niet meer actief op de achtergrond op uw smartphone. De app zal verschijnen in de lijst van apps gelanceerd als u twee keer op de home-toets, maar het zal niet meer met behulp van de batterij of invloed zijn op de prestaties van de telefoon.Om BringGo sluiten op het infotainment unit, raakt u [Menu]> [Instellingen]> [Exit]
17. Waarom heeft BringGo blijven aanwijzingen geven nadat ik aangekomen op mijn bestemming?
Dit probleem treedt op wanneer de werkelijke locatie van uw bestemming is iets anders dan de locatie opgeslagen in de database. U kunt alle locaties van uw route handmatig verwijderen door [Menu]> [My route]> [Clear Route]18. Heeft BringGo tekst-naar-spraak (TTS) te ondersteunen?
BringGo ondersteunt wel text-to-speech, het verstrekken van een naadloze en vloeiende uitspraak van de straatnamen en draai begeleiding. De tekst-naar-spraak-functie is beschikbaar in de meeste talen worden ondersteund door BringGo, zie de link hieronder voor meer informatie:
http://www.bringgo.com/about/service_content.html” onclick=”window.open(this.href);return false;19. Waarom heeft BringGo stembegeleiding geen straatnamen?
Straatnamen worden alleen vocalised wanneer de stembegeleiding taal is hetzelfde als dat van het land waarin u rijdt. Zo zal de Franse straatnamen niet worden vocalised bij gebruik van Engels stembegeleiding in Frankrijk.20. Hoe kan ik live verkeersinformatie op mijn app?
Live verkeersinformatie updates zijn beschikbaar als een in-app aankoop.
Een actieve internetverbinding op uw telefoon is nodig om de actuele verkeersinformatie te downloaden.Live-verkeer zal up-to-date, real-time verkeersinformatie op uw BringGo app te bieden. Live verkeersinformatie omvat meldingen van incidenten, met kleurcodes de verkeersstroom snelheid en de mogelijkheid om een incident bij de aanraking van een knop te voorkomen.
Houd er rekening mee dat het verkeer is alleen beschikbaar in bepaalde gebieden. Om te controleren of live verkeersinformatie updates beschikbaar zijn waar je bent, kijk dan hier:
http://www.bringgo.com/about/service_content.html” onclick=”window.open(this.href);return false;21. Hoeveel data werkt de live-verkeersinformatie-functie gebruiken? Ik ben bezorgd over mijn internet data plan.
Het hangt af van de stad bent u in, hoeveel verkeersberichten worden ontvangen en hoe vaak je verkeersinformatie wordt bijgewerkt.Als een gids, als we aannemen dat je aan het downloaden verkeersgegevens om de 5 minuten, dan kunnen we schatten de grootte gegevens voor een uur als volgt:
3Kbytes * (60/5) = 36Kbytes
Op basis hiervan kunnen we aannemen dat de volgende voor per uur / dag / week / maand datagebruik:
1 uur rijden = 36 KB of 0,04 MB
1 dag (3 uur) = 108 KB of 0,11 MB
1 week (15 uur) = 540 KB of 0,53 MB
1 maand (60 uur) = 2,160 KB of 2,11 MBBovenstaande gebruiksgegevens schattingen worden geleverd als slechts een leidraad. Om de hoeveelheid dataverbruik te verminderen kunt u verhoging van de intervallen. waar het verkeer berichten worden gedownload door te gaan naar:
(Menu> Instellingen> Verkeer Instellingen> Update-interval).22. Wat is het verschil in eigenschappen tussen de 30-dagen trial en de volledige versie?
De 30-dagen trial biedt toegang tot alle Premium-navigatie functies, behalve het verkeer. Het verkeer is beschikbaar als een in app alleen Aankoop.
Houdt u er rekening mee dat de verkeersinformatie is niet beschikbaar voor alle landen. Kijk dan op de kaartdekking voor uw regio op de BringGo homepage.23. Ik maakte een in-app aankoop, maar BringGo vertelt me dat mijn rijbewijs is verlopen.
Dit probleem kan optreden als er een verstoring tussen de app stores en BringGo tijdens het transactieproces. Als u een dergelijk probleem ervaren, stuur een email naar de support lijn op support@engistech.com met een kopie van het ontvangstbewijs (je moet een e-mail van Apple of Google ontvangen als de transactie is verwerkt) en omvatten het e-mailadres dat u gebruikt om in te loggen in uw BringGo rekening. Ons team zal dan contact met u opnemen zodra uw account is bijgewerkt. Dankjewel!23 juni 2015 om 19:56 In reactie op: Sigarettenaansteker, stoelen en automaa in nieuwe Opel Corsa #18288085@TedMechanic wrote:
Bestaan er überhaubt auto’s die geen sigarettenaansteker hebben?
Ja, die bestaan! Mijn ouders rijden nu een Opel van juni 2005, maar toen ze die kochten had de auto alleen achterin een 12-Volts aansluiting.
Voorin hebben ze er in 2009 (toen zij hem als occasion kochten) alsnog een in laten zetten. Die auto had het alleen achterin, maar achterin gebruik je geen TomTom, laad je geen telefoon op als je handsfree set voorin zit etc.
Raar, maar wel waar.@Engee wrote:
Als er geen sigaretten aansteker inzit is het, zoals nu vaak standaard, een ‘niet rokers pakket’. Je kunt een rokers pakket nemen maar volgens mij zit er standaard wel gewoon een 12v aansluiting in.
Nee, dat is niet meeer standaard. Of ik moet er bij de Opel Corsa gigantisch overheen gekeken hebben.
Net daarvoor had ik in een nieuwe Mazda 2 gereden en die had het 100% zeker niet. Een week ervoor in een Suzuki Swift gereden en die had het volgens mij ook niet hoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen. Het gaat mij niet om het roken, maar meer om het opladen van het een of het ander.@pascal1109 wrote:
12v zal er standaard wel in zitten ja
stoelen zijn ook meerdere mogelijkheden voorMaar waarom vraag jij zulke dingen niet aan de dealer als jij een proefritje gemaakt hebt?
Natuurlijk lullen 9 van de 10 verkopers een eind weg, maar je kan zelf logisch nadenken en kritische vragen stellen. Als je je verveelt, ga je lekker naar een andere dealer voor exact hetzelfde en dan verhaaltjes vergelijken :DGoed om te weten dat er voor de stoelen ook meerdere mogelijkheden zijn.
Afgelopen zaterdag heb ik een proefritje gemaakt in de nieuwe Opel Corsa en daarna genoeg tijd gehad om vragen op papier te zetten (verkoper was nog zo een 45 minuten in gesprek, het was druk). Echter heb ik de antwoorden toen niet direct opgeschreven en gisteravond was ik alweer het een en ander kwijt helaas. Daarnaast heb ik bepaalde vragen ook niet gesteld omdat ik dacht die wel even op internet te kunnen opzoeken, maar dat viel ook tegen bij sommige vragen.
By the way had ik de verkoper ook nog wat vragen gemaild gisteren, maar de vraag is of die alles beantwoord. Daarnaast was de verkoper vandaag vrij weet ik dus dat zou morgen op z’n vroegst worden.
Naar een andere dealer wil ik ook nog wel gaan binnenkort om te kijken wat die qua prijs te bieden hebben. Als ik ‘m elders goedkoper kan krijgen ben je een dief van je eigen portemonnee als je bij de duurdere (merk)dealer gaat kopen.@Andre_Ede wrote:
Kijk ook eens op de website van Opel en download daar de prijslijst daar vindt je ook alle mogelijke optie ‘s
Dat is geen gek idee. Dat zal ik ook eens gaan doen.
Via de URL moet ik maar eens rustig naar gaan kijken. Helaas is de site niet in het Nederlands en mijn Engels is niet zo heel geweldig. Wat ik nog wel eens wil doen als ik er in het Engels niet uit kom (en zeker in het geval van relatief veel informatie zoals nu) is de tekst kopiëren en naar Google Translate plakken zodat ik het in ‘gehandicapt’ Nederlands kan lezen. Er zit echter een beveiliging op het selecteren dus dat gaat hem ook niet worden.
Dan maar in het Engels later deze week met wat meer tijd, of in het Duits (nooit gehad op school, maar lijkt op Nederlands dus dan moet ik er ook wel een heel eind uit komen).
Zoals ik net in de Adam sectie ook al neergezet heb denk ik dat Opel hiermee een goede keuze gemaakt heeft. Zeker voor het geld (140 euro in 6 jaar is geen geld, update bij een Mazda 2, Opel Vectra Wagon met CDR-70 systeem óf Suzuki Swift is per jaar al veel duurder).Ook voor mij goed om te weten. Thanks.
€ 70,- voor 3 jaar is natuurlijk geen geld. Zeker niet als je kijk naar ingebouwde navigatiesystemen zoals de Opel Vectra Wagon (CDR-70 systeem), Mazda 2 en/of Suzuki Swift om maar wat voorbeelden te noemen. Hier schijn je per kaartupdate al gauw 150 a 200 euro kwijt te zijn. Dan update je het niet zo snel per jaar want dat gaat dan wel erg in de papieren lopen (na 6 jaar € 1.200 armer). Bij de Opel heb je de 150 ook pas na een dikke 6 jaar gehaald. Ik denk dat het qua geld wel een goede oplossing is. Of het ook werkt is de 2e vraag, maar ik heb er nog weinig negatieve dingen over gelezen (kinderziektes van 1 a 2 jaar terug die nu opgelost zijn).@injector1 wrote:
Beste DiagAuto,
Toch wil ik je nog wat vragen.
behalve die app van 0,99 euro cent, moet je toch ook een kaart van west Europa kopen van ongeveer 69, 00 Euro?
De 2e vraag is, ik kan van iemand een Samsung smartphone overnemen, vanaf welk type , S….
is deze geschikt voor de navigatie?
Alvast bedankt voor de reactie.Je koopt een app van 0,99 euro cent en je betaald € 70,- voor een 3-jarig abonnement. Zo is het mij tenminste uitgelegd door de Opel dealer afgelopen zaterdag toen ik daar was i.v.m. verregaande interesse in de nieuwe Opel Corsa. Wat er na die 3 jaar gebeurd, of je dan een nieuw abonnement afsluit ofzo weet ik niet.
Dit heb ik 5 minuten geleden via de mail gevraagd aan de verkoper.
Ik heb daarnaast nog wel wat vragen over het Bringo systeem. Kunnen jullie deze beantwoorden (staan ook al in het Corsa gedeelte).Ik heb de mogelijkheid om het Advanced IntelliLinkpakket toe te voegen bij de Corsa. Onderdeel van dit pakket is een geïntegreerd navigatiesysteem wat werkt via Bright-on (dacht ik, heet dus Bringo) met een abonnement van 70 euro voor 3 jaar. Kun je na die 3 jaar weer een nieuw abonnement van 70 euro afsluiten of hoe zit dat precies? Dit systeem maakt gebruik van GPS en Internet (3G en 4G zullen het voornamelijk zijn onderweg). Wat is jullie ervaring hiermee? Moet je als je een half uurtje gaat ‘sturen’ al de lader van je telefoon meenemen omdat de GPS de hele batterij van je telefoon al leeggegeten heeft omdat je anders niet thuis komt vanuit een onbekende plek? Of valt dat wel mee? En hoe zit het met het internet, en dan ook met internet in het buitenland? Verbruikt dit veel MB’s want het is algemeen bekend dat internetten in het buitenland duur is…. Verder heb je dan parkeersensoren voor- en achter. Zit er daarnaast ook nog een achteruitrijcamera op of is het ‘alleen’ de sensoren en de navigatie wat je bij dit pakket krijgt?
-
AuteurBerichten