BrinGo in Corsa

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie BrinGo in Corsa

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272450
    eerste-opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Ik ben aan het kijken voor een andere auto, en de nieuwe Opel Corsa (die nu dus in de showroom staat) is bij mij in beeld. Ik heb daar echter nog een paar vragen over, en waar kan ik die beter stellen als op het Opel forum?

      Ik heb de mogelijkheid om het Advanced IntelliLinkpakket toe te voegen bij de Corsa. Onderdeel van dit pakket is een geïntegreerd navigatiesysteem wat werkt via Bringo met een abonnement van 70 euro voor 3 jaar werkt. Kun je na die 3 jaar weer een nieuw abonnement van 70 euro afsluiten of hoe zit dat precies? Dit systeem maakt gebruik van GPS en Internet (Wifi, 3G en 4G zullen het echter voornamelijk zijn onderweg). Wat is jullie ervaring hiermee? Moet je als je een half uurtje gaat ‘sturen’ al de lader van je telefoon meenemen omdat de GPS de hele batterij van je telefoon al leeggegeten heeft omdat je anders niet thuis komt vanuit een onbekende plek? Of valt dat wel mee? En hoe zit het met het internet, en dan ook met internet in het buitenland? Verbruikt dit veel MB’s want het is algemeen bekend dat internetten in het buitenland duur is…. Verder heb je dan parkeersensoren voor- en achter. Zit er daarnaast ook nog een achteruitrijcamera op of is het ‘alleen’ de sensoren en de navigatie wat je bij dit pakket krijgt?
      Werkt dit ook via Android of alleen via Itunes en moet je dus een Iphone hebben?

      #18288072
      @Johan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 January 2015

        Je kunt via de url http://www.bringgo.com -> customer center -> FAQs wel wat antwoorden vinden op je vragen.
        Het werk in ieder geval zowel met Apple & Android, dus je hoeft niet specifiek een iphone te kopen.
        Het ziet er wel gelikt uit, ik ga het wel zien tzt in mijn volgende Astra Tourer :D

        #18288073
        eerste-opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2010

          Via de URL moet ik maar eens rustig naar gaan kijken. Helaas is de site niet in het Nederlands en mijn Engels is niet zo heel geweldig. Wat ik nog wel eens wil doen als ik er in het Engels niet uit kom (en zeker in het geval van relatief veel informatie zoals nu) is de tekst kopiëren en naar Google Translate plakken zodat ik het in ‘gehandicapt’ Nederlands kan lezen. Er zit echter een beveiliging op het selecteren dus dat gaat hem ook niet worden.
          Dan maar in het Engels later deze week met wat meer tijd, of in het Duits (nooit gehad op school, maar lijkt op Nederlands dus dan moet ik er ook wel een heel eind uit komen).
          Zoals ik net in de Adam sectie ook al neergezet heb denk ik dat Opel hiermee een goede keuze gemaakt heeft. Zeker voor het geld (140 euro in 6 jaar is geen geld, update bij een Mazda 2, Opel Vectra Wagon met CDR-70 systeem óf Suzuki Swift is per jaar al veel duurder).

          #18288074
          @Johan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 January 2015

            De bringgo app in de apple app store kost je €0,99 met in app aankopen.
            1) €49,99 Premium navigation met traffic, en dat is lifetime gebruik van de app en software (app) updates.
            of
            2)€69,99 Premium navigation met traffic en map updates, en dat is lifetime gebruik van de app en software (app) updates, de updates van de mappen is ook per 3 jaar. De update van real time traffic gaat ook per 3 jaar. De map updates krijg je in het 2e en 3e jaar, dus dat is niet al teveel.
            Dit is de info in de Apple app store, als ik het juist lees.

            #18288075
            eerste-opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 March 2010

              Ik ben de afgelopen dagen zo gek geweest om de 23 meest gestelde vragen over te typen in een Word-bestandje zodat ik hem alsnog door Google Translate kon halen. Ik zal het hieronder ook neerzetten voor mensen die moeite hebben met (veel) Engelse tekst net als ik zelf. Een soort naslagwerk dus.
              Let wel op dat het steenkolen Engels is Google Translate kennende en letterlijk vertaald (vraag 23 license is licentie, maar hij heeft het over rijbewijs) en ik zag zelfs dat er nog Engelse worden in zitten.

              1. Hoe kan ik BringGo kopen?
              1. Zoek BringGo in de Google App store / I-tunes
              2. Tik op om het te selecteren. De informatie scherm verschijnt, waar u kunt lezen over de functies van de app, recensies van klanten, informatie over de ontwikkelaar, en vind de prijs.
              3. Als u wilt kopen en installeren van de app, tikt u op de knop de weergave van de prijs. Op dit moment, kan u worden gevraagd aan te melden bij uw account als het je eerste keer het maken van een aankoop op Google Play.
              4. Gebruik de drop-down menu om een betaalmethode of advertentie van een nieuwe kaart te selecteren.
              5. Druk accepteren en te kopen om de rechten voor de app te accepteren en te voltooien uw aankoop. Als u een pincode voor aankopen hebt ingeschakeld, u “ll worden gevraagd aan te melden bij uw account.

              Uw app zal beginnen met het downloaden op je telefoon of tablet zodra de betaling succesvol is toegestaan.

              2. Moet ik betalen een vergoeding voor het overschrijden van dataverbruik grenzen als download ik de ap?
              Wij raden u aan het downloaden van de app via WiFi of via Itunes / Google Play op uw computer. Door de grote omvang app is het niet mogelijk om de app via 3G of 4G downloaden op uw smartphone. Afhankelijk van uw regio de grootte van de app wanneer gedownload kan oplopen tot 2 GB.

              3. doen in nood een internetverbinding bij het gebruik BringGo?
              Alle kaartgegevens en content worden opgeslagen op uw smartphone, zodat een internetverbinding niet nodig is voor navigatie. Echter, dan kunt u zich ervan bewust dat u toegang tot het internet om de aangesloten diensten te gebruiken zal nodig hebben, zoals live verkeersinformatie updates en Google Local Search.

              4. Als ik probeer te downloaden van de BringGo app voor mijn android smartphone krijg ik het bericht “Het apparaat is niet compatibel met deze versie.” Wat kan ik doen?
              Controleer of BringGo ondersteunt uw model smartphone. Ondersteund smartphone modellen per regio de auto hier gevonden worden!
              http://www.bringgo.com/compatibility/supported_devices.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              5. De BringGo app, of de nieuwste BringGo-update, zal niet installeren op mijn smartphone. Wat kan ik doen?
              Het probleem kan worden veroorzaakt door onvoldoende ruimte op uw smartphone. Wij stellen voor dat u tijdelijk verplaatst een aantal van de grotere bestanden (bijvoorbeeld video’s of grotere apps) van uw smartphone naar uw computer, en probeer opnieuw te installeren.

              Na de BringGo app of BringGo update is geïnstalleerd, controleer dan de beschikbare ruimte op uw smartphone en de overdracht van de eerder verplaatst bestanden terug op uw smartphone, zoals vereist.

              Let op, als je de BringGo app rechtstreeks van de iPhone App Store hebben gedownload / Google Play Store op je smartphone, zal het 2 GB nemen van ruimte voor het gedownloade bestand, en een extra 2 GB nodig zullen zijn om de app te installeren. Dus, voorafgaand aan de installatie, ongeveer 4 GB vrije ruimte is nodig om de BringGo app met succes te installeren. Na de installatie zal de BringGo app slechts 2 GB aan ruimte te gebruiken op uw telefoon.

              6. Kan ik BringGo met mijn iPod touch?
              Een externe GPS-module is vereist voordat u BringGo navigatie kunt gebruiken op de iPod touch. De externe GPS-module biedt de positionering van informatie aan de BringGo app.

              Wij raden de GPS Cradle en Bluetooth assortiment van Dual Electronics:
              http://xgps150.dualav.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Voor tekst-naar-spraak (TTS) om te functioneren, een 3e generatie, of later, iPod touch is vereist.

              7. Wat is de app grootte?
              De totale omvang van de BringGo app afhankelijk van de hoeveelheid gegevens die wordt gedownload. U kunt kaarten voor uw land of regio te downloaden met behulp van de kaart van de Download-optie in het menu Instellingen in de BringGo app op uw smartphone. De kaart grootte wordt vermeld naast elk land of staat.

              8. Welke landen doet BringGo dekken?
              Verschillende versies van de BringGo app beschikbaar zijn voor verschillende geografische regio’s. De onderwerpen die de app-versie landen zijn als volgt:

              BringGo USA & Canada: USA (inclusief Hawaii en Puerto Rico, Canada.

              BringGo West-Europa: Andorra, Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk

              BringGo Oost-Europa: Albanië, Azerbeidzjan, Wit-Rusland, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Estland, Griekenland, Hongarije, Letland, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Polen, Roemenië, Servië, Slowakije, Turkije, Oekraïne

              BringGo Oostenrijk en Nieuw-Zeeland: Australië, Nieuw-Zeeland

              BringGo voor Brazilië:

              BringGo Korea: Korea

              BringGo China: China

              BringGo Mexico: Mexico

              BringGo Zuid-Amerika: Argentinië, Paraguay, Uruguay

              BringGo Thailand: Thailand

              BringGo Rusland:

              BringGo Zuidelijk Afrika: Botswana, Lesotho, Mazambique, Namibië, Zuid-Afrika, Swaziland

              BringGo Midden-Oosten: Bahrein, Jordanië, Koeweit, Libanon, Oman, Qatar, Saudi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten

              9. Hoe vaak zal de kaartgegevens worden bijgewerkt?
              We verwachten dat de kaartgegevens een keer per jaar voor elke regio BringGo werken. Wij houden u op de hoogte gesteld van eventuele nieuwe releases op deze website

              10. Welke talen worden BringGo ondersteuning?
              BringGo ondersteunt alle gangbare talen ten opzichte van de geografische regio die onder de specifieke versie van de app. Ondersteunde talen kan hier worden gevonden:
              http://www.bringgo.com/about/service_content.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              11. Is het mogelijk om BringGo navigatie gebruiken, terwijl ik naar muziek te luisteren?
              BringGo kan worden gebruikt terwijl het luisteren naar muziek, hetzij via de radio in de in-car infotainment eenheid of mp3player in uw smartphone. Om dit te doen, gewoon lanceren BringGo terwijl muziek wordt afgespeeld. Het geluidsvolume wordt automatisch verlagen wanneer stembegeleiding wordt geleverd door BringGo.

              12. BringGo niet correct mijn huidige positie weer te geven. Wat kan ik doen?
              Ten eerste, controleer dan of de GPS-locatie service setting op uw smartphone is ingeschakeld. Als de locatie service-instelling is ingeschakeld en BringGo nog steeds niet om uw huidige positie op de kaart correct weer te geven, kan het probleem worden veroorzaakt door een slechte GPS-signaal. Slechte GPS signalen kunnen worden veroorzaakt door bepaalde weersomstandigheden of fysische omgevingen zoals de binnenkant van gebouwen of tunnels wanneer satellietontvangst beperkt.

              Om ervoor te zorgen dat uw GPS goed functioneert, kunt u een derde app te downloaden, zoals “GPSInfo”, uit uw relevante smartphone app store. Deze apps kunt u de kwaliteit van uw GPS-ontvangst te controleren. De app moet buiten worden getest met een duidelijk zicht op de hemel.

              Nadat de applicatie is gestart, zijn er drie punten te beschouwen:

              – Laatste update
              – Locating Methode
              – Locatie Nauwkeurigheid

              LAATSTE UPDATE zal 0 seconde geleden of 1 seconde geleden laten zien of de GPS correct werkt. Anders kan de GPS-ontvangst een probleem zijn.

              POSITIONEREN methode moet GPS zien. Anders kunnen er problemen met het apparaat GPS zijn. Bijvoorbeeld, als het laat zien WLAN of Cellular dat betekent dat de GPS is niet correct.

              PLAATS ACCURAATHEID moet minder dan 150 m.

              13. Kan ik een telefoontje of SMS-bericht tijdens het gebruik BringGo navigatie ontvangen?
              Telefoongesprekken kunnen worden ontvangen handsfree via het infotainment-eenheid tijdens het gebruik BringGo. BringGo zal blijven draaien in de achtergrond en zal automatisch terug nadat het telefoongesprek is beëindigd. U kunt ontvangen en bekijken SMS-berichten, terwijl BringGo draait.

              14. Ik heb een nieuwe smartphone aangeschaft, is het mogelijk om BringGo overbrengen op mijn nieuwe smartphone?
              Eenmaal gekocht, kan uw BringGo app worden overgedragen tussen apparaten met hetzelfde besturingssysteem op voorwaarde dat het wordt gedownload met dezelfde account als bij aankoop in uw relevante smartphone app store.

              15. Is het mogelijk om BringGo gebruiken voor langere tijd alleen met de batterij?
              Het gebruik van de GPS-module in uw smartphone verbruikt veel van de batterij. Dit is een bekend probleem bij het gebruik van GPS op alle Android-smartphones en iPhones. Daarom zal elke app die gebruik maakt van GPS maakt batterijvermogen verbruiken bij een bovengemiddelde tarief.

              Het wordt aanbevolen dat zoveel mogelijk BringGo moet worden gebruikt terwijl uw smartphone is aangesloten op een externe voedingsbron. Om te voorkomen dat het gebruik van onnodige batterij, wanneer BringGo niet in gebruik is, moet u de BringGo app af te sluiten via de knop in de bovenhoek van het BringGo menu op uw smartphone, anders BringGo kunnen blijven draaien in de achtergrond op uw telefoon.

              16. Hoe kan ik BringGo afsluiten?
              Op uw smartphone, raakt u de knop [Stop] in de rechter bovenhoek van het menu volledig afgesloten BringGo. Houdt u er rekening mee dat door dit te doen, BringGo is niet meer actief op de achtergrond op uw smartphone. De app zal verschijnen in de lijst van apps gelanceerd als u twee keer op de home-toets, maar het zal niet meer met behulp van de batterij of invloed zijn op de prestaties van de telefoon.

              Om BringGo sluiten op het infotainment unit, raakt u [Menu]> [Instellingen]> [Exit]

              17. Waarom heeft BringGo blijven aanwijzingen geven nadat ik aangekomen op mijn bestemming?
              Dit probleem treedt op wanneer de werkelijke locatie van uw bestemming is iets anders dan de locatie opgeslagen in de database. U kunt alle locaties van uw route handmatig verwijderen door [Menu]> [My route]> [Clear Route]

              18. Heeft BringGo tekst-naar-spraak (TTS) te ondersteunen?
              BringGo ondersteunt wel text-to-speech, het verstrekken van een naadloze en vloeiende uitspraak van de straatnamen en draai begeleiding. De tekst-naar-spraak-functie is beschikbaar in de meeste talen worden ondersteund door BringGo, zie de link hieronder voor meer informatie:
              http://www.bringgo.com/about/service_content.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              19. Waarom heeft BringGo stembegeleiding geen straatnamen?
              Straatnamen worden alleen vocalised wanneer de stembegeleiding taal is hetzelfde als dat van het land waarin u rijdt. Zo zal de Franse straatnamen niet worden vocalised bij gebruik van Engels stembegeleiding in Frankrijk.

              20. Hoe kan ik live verkeersinformatie op mijn app?
              Live verkeersinformatie updates zijn beschikbaar als een in-app aankoop.
              Een actieve internetverbinding op uw telefoon is nodig om de actuele verkeersinformatie te downloaden.

              Live-verkeer zal up-to-date, real-time verkeersinformatie op uw BringGo app te bieden. Live verkeersinformatie omvat meldingen van incidenten, met kleurcodes de verkeersstroom snelheid en de mogelijkheid om een incident bij de aanraking van een knop te voorkomen.

              Houd er rekening mee dat het verkeer is alleen beschikbaar in bepaalde gebieden. Om te controleren of live verkeersinformatie updates beschikbaar zijn waar je bent, kijk dan hier:
              http://www.bringgo.com/about/service_content.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              21. Hoeveel data werkt de live-verkeersinformatie-functie gebruiken? Ik ben bezorgd over mijn internet data plan.
              Het hangt af van de stad bent u in, hoeveel verkeersberichten worden ontvangen en hoe vaak je verkeersinformatie wordt bijgewerkt.

              Als een gids, als we aannemen dat je aan het downloaden verkeersgegevens om de 5 minuten, dan kunnen we schatten de grootte gegevens voor een uur als volgt:

              3Kbytes * (60/5) = 36Kbytes

              Op basis hiervan kunnen we aannemen dat de volgende voor per uur / dag / week / maand datagebruik:

              1 uur rijden = 36 KB of 0,04 MB
              1 dag (3 uur) = 108 KB of 0,11 MB
              1 week (15 uur) = 540 KB of 0,53 MB
              1 maand (60 uur) = 2,160 KB of 2,11 MB

              Bovenstaande gebruiksgegevens schattingen worden geleverd als slechts een leidraad. Om de hoeveelheid dataverbruik te verminderen kunt u verhoging van de intervallen. waar het verkeer berichten worden gedownload door te gaan naar:
              (Menu> Instellingen> Verkeer Instellingen> Update-interval).

              22. Wat is het verschil in eigenschappen tussen de 30-dagen trial en de volledige versie?
              De 30-dagen trial biedt toegang tot alle Premium-navigatie functies, behalve het verkeer. Het verkeer is beschikbaar als een in app alleen Aankoop.
              Houdt u er rekening mee dat de verkeersinformatie is niet beschikbaar voor alle landen. Kijk dan op de kaartdekking voor uw regio op de BringGo homepage.

              23. Ik maakte een in-app aankoop, maar BringGo vertelt me dat mijn rijbewijs is verlopen.
              Dit probleem kan optreden als er een verstoring tussen de app stores en BringGo tijdens het transactieproces. Als u een dergelijk probleem ervaren, stuur een email naar de support lijn op support@engistech.com met een kopie van het ontvangstbewijs (je moet een e-mail van Apple of Google ontvangen als de transactie is verwerkt) en omvatten het e-mailadres dat u gebruikt om in te loggen in uw BringGo rekening. Ons team zal dan contact met u opnemen zodra uw account is bijgewerkt. Dankjewel!

              #18288076
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                of je installeerd chrome als brouwser. daar zit een vertaal functie in

                #18288077
                eerste-opel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2010

                  Oké, duidelijk. Even resumerend is vraag 15 op mij van toepassing.
                  Er wordt dus geadviseerd om wel een lader mee te nemen omdat de GPS module nogal wat stroom verbruikt en dat GPS veel stroom verbruikt is over het algemeen bekend.

                  15. Is het mogelijk om BringGo gebruiken voor langere tijd alleen met de batterij?
                  Het gebruik van de GPS-module in uw smartphone verbruikt veel van de batterij. Dit is een bekend probleem bij het gebruik van GPS op alle Android-smartphones en iPhones. Daarom zal elke app die gebruik maakt van GPS maakt batterijvermogen verbruiken bij een bovengemiddelde tarief.

                  Het wordt aanbevolen dat zoveel mogelijk BringGo moet worden gebruikt terwijl uw smartphone is aangesloten op een externe voedingsbron. Om te voorkomen dat het gebruik van onnodige batterij, wanneer BringGo niet in gebruik is, moet u de BringGo app af te sluiten via de knop in de bovenhoek van het BringGo menu op uw smartphone, anders BringGo kunnen blijven draaien in de achtergrond op uw telefoon.

                  Het internet verbruik daarnaast lijkt mee te vallen, als je even uit gaat van de verkeersinformatie. Zie vraag 21.

                  21. Hoeveel data werkt de live-verkeersinformatie-functie gebruiken? Ik ben bezorgd over mijn internet data plan.
                  Het hangt af van de stad bent u in, hoeveel verkeersberichten worden ontvangen en hoe vaak je verkeersinformatie wordt bijgewerkt.

                  Als een gids, als we aannemen dat je aan het downloaden verkeersgegevens om de 5 minuten, dan kunnen we schatten de grootte gegevens voor een uur als volgt:

                  3Kbytes * (60/5) = 36Kbytes

                  Op basis hiervan kunnen we aannemen dat de volgende voor per uur / dag / week / maand datagebruik:

                  1 uur rijden = 36 KB of 0,04 MB
                  1 dag (3 uur) = 108 KB of 0,11 MB
                  1 week (15 uur) = 540 KB of 0,53 MB
                  1 maand (60 uur) = 2,160 KB of 2,11 MB

                  Bovenstaande gebruiksgegevens schattingen worden geleverd als slechts een leidraad. Om de hoeveelheid dataverbruik te verminderen kunt u verhoging van de intervallen. waar het verkeer berichten worden gedownload door te gaan naar:
                  (Menu> Instellingen> Verkeer Instellingen> Update-interval).

                  Voor de rest hebben ze het er niet over hoeveel MB’s het kost.


                  @theunm
                  , ik werk nu met Chrome. Ik wist niet dat er een vertaalfuntie in zit…
                  Ik heb geprobeerd om via de site van BringGo te kopiëren en plakken naar Google Translate, maar dat is helaas beveiligd.

                  #18288078
                  @Johan
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 January 2015

                    De data voor de traffic valt ook wel mee, je map data heb je al gedownload dus dat kost geen data gedurende navigatie van A -> B, dit is het zelfde als bv TomTom of Navigon op je mobiel. Dus al met al hoef je geen dikke data bundel te hebben voor Bringgo navigatie.

                    #18288079
                    eerste-opel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 March 2010

                      Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe Opel Corsa besteld. Het grote wachten (tot zeker September/Oktober) is dan uiteindelijk toch begonnen.
                      Ik heb de auto best leuk aan kunnen kleden, al zeg ik het zelf voor een niet al te hoge prijs (zeker niet ten opzichte van andere auto’s die ik gezien heb) die ik graag nog even voor me houdt.
                      Het is een 5-deurs Opel Corsa Color Edition Easytronic Benzine geworden in de kleur Pepermunt groen met standaard Cruise Control en Airco/Climatecontrol (wat ik niet gewend ben) op in ieder geval deze uitvoering. Ik heb de auto onder meer kunnen aankleden met een Color + Pakket, dit houdt onder meer een zwart dak in, zwarte logostrip, zichtbare uitlaat, 17″ Lichtmetalen velgen (RTN), Donker getinte achterste zijruiten en achterruit, Sportieve aluminium pedalen en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels zwart. Voor de rest heb ik er het Advanced IntelliLinkpakket (LPYI) met onder meer IntelliLink met navigatie-ondersteuning via smartphone, Bluetooth, AUX-in en USB aansluiting, 7″ kleuren Touchscreen, Digital Audio Broadcast (DAB), Achteruitrijcamera, Park Assist II waardoor je auto automatisch kan inparkeren, dode hoek waarschuwing en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur. Metallic lak dus, en als laatste nog een Ruimtebesparend reservewiel (N65). Koos ik niet voor het reservewiel dan zou ik een pompje krijgen en geen krik/gereedschap, dus zelf winterbanden wisselen indien gewenst is dan onmogelijk. De reserveband nu erbij bestellen of later over een paar jaar bestellen scheelt op dit moment 255 euro dat het duurder is. Dus de reserveband toch maar gedaan ondanks dat ik 2 linkerhanden heb.
                      De kleur is dus Pepermunt groen en een stoffe bekleding genaamd ‘Network Moonray’, zwart/grijze stof met een glimmend dashboard vanwege de inleg piano black.
                      Zie kleur:

                      Dingen waar ik nog lang over getwijfeld heb, maar uiteindelijk voorbij heb laten gaan zijn het interieurpakket wat de volgende voordelen bood: Verstelbare en gedeelde achterbankleuning (60/40, nu kan de achterbank alleen helemaal naar beneden indien nodig en kan er dus maar 1 persoon mee naast de bestuurder), Opbergruimte onder laadvloer in bagageruimte (was misschien ook nog wel handig geweest, maar als die 2 dingen het enige was), Derde hoofdsteun achter (neem je met achteruitrijden alleen maar meer zicht mee weg), In hoogte verstelbare passagiersstoel en ISOFIX installatievoorziening kinderzitje passagiersstoel.
                      Het laatste waar ik niet voor gekozen heb is het Waxhulppakket, dan wordt je auto 4x behandeld met wax die de lak beschermt tegen o.a. vogelpoep (waar ammoniakzuur in zit) etc. en het kenteken zou in de ramen gegraveerd worden. Ook dit kostte weer tussen de 200 en 300 euro waardoor ik daarvoor bedankt heb.
                      Het behandelen met die wax zou een dag werk zijn (eerste laag, intrekken een tijdje, die tijd werken ze aan een andere auto vermoedelijk, 2e laag, intrekken etc.).

                      Uiteindelijk kun je een auto op 100.000 verschillende manieren aankleden, maar dat kost vaak toch alleen maar geld en vaak niet een paar tientjes maar gauw alweer 2 a 300 euro. Een keer is het leuk geweest.

                      #18288080
                      @Johan
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 January 2015

                        Mooie Corsa :D
                        En ja, sept/okt dat vergt wel wat geduld, ieder geval succes.

                        #18433719
                        eerste-opel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 March 2010

                          In 2015 heb ik een Opel Corsa gekocht met het Intellilinkpakket wat onder andere betekent dat ik de navigatie via Bringgo (een app op de smartphone) heb.
                          Sinds begin augustus is er een update voor Bringgo in de Play-Store. Ik ben echter een beetje huiverig om deze te installeren/updaten omdat ‘MirrorLink connectivity is no longer supported’ een van de nieuwe functies is.
                          Kan ik deze ‘gewoon’ installeren of wordt mijn auto (een Opel Corsa Color Edition 2015 met Advanced IntelliLinkpakket) als te oud gezien en kan ik de navigatie dan niet meer gebruiken na de update? Of kan ik de navigatie dan alleen nog gebruiken op mijn telefoon maar niet meer op mijn 7 inch scherm in de auto?
                          Zoals ik begrepen heb zorgt Mirrorlink ervoor dat apps kunnen worden weergegeven op het 7 inch scherm van de auto; of heb ik dat verkeerd begrepen?
                          En hoe makkelijk is het om (van een betaalde app wat Bringgo is) de laatste update te verwijderen als ik het wil proberen en het pakt niet gunstig uit?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.