Problemen om Samsung Galaxy S7 aan Intellilink gekoppeld te krijgen

Forumindex Forums Modellen Corsa Problemen om Samsung Galaxy S7 aan Intellilink gekoppeld te krijgen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360708
    eerste-opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Ik zie dat Gerard Brand met dezelfde telefoon hier deze maand ook een bericht aan gewijd heeft; maar de reacties op zijn topic hebben mij helaas niet verder kunnen helpen.

      Sinds halverwege juni 2018 heb ik een nieuwe telefoon, te weten een Samsung Galaxy S7. Het is mij echter nog nooit gelukt om deze langere tijd zonder problemen aan het intellilink systeem (inclusief Bringgo) van mijn Opel Corsa E gekoppeld te krijgen. De vorige telefoon, een Samsung Galaxy S4 mini heeft de verkoopadviseur bij aflevering (samen met mij) gekoppeld. Bij de vestiging waar ik echter gekocht heb is die betreffende verkoopadviseur vertrokken. De verkoopadviseur is wel binnen dezelfde holding gebleven maar wel 35,5 km enkele reis verder rijden voor mij, dus even op de koffie gaan en vragen of hij bereid is te helpen zit er niet zo snel in.
      In Nijmegen (waar de auto vandaan komt) zou ik wel via de werkplaats misschien wat kunnen vragen, maar wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.

      Het euvel is als volgt:
      Op het moment dat ik mijn auto start wordt de telefoon ‘gewoon’ verbonden; ook als die in mijn broekzak/jaszak/werktas etc zit. Echter binnen enkele seconden verbreekt hij de verbinding ook weer. Als ik dan vervolgens via mijn telefoon vraag om de boel opnieuw te koppelen dan doet die het wel. Het doel van zo een systeem moet echter zijn dat je niet hoeft te wachten tot hij verbonden en verbroken is, maar dat je non-stop kilometers kunt maken. Nu zijn mijn vragen de volgende:

      1. Maakt het uit of de Zichtbaarheid van de telefoon aan of uit staat? Wat is het beste, aan of uit?
      2. Maakt het uit of de Wi-Fi aan staat (zou niet moeten mogen lijkt mij, maar je weet maar nooit)?
      3. Kan ik de schuifjes Oproepgeluid en Media-audio (zie schermafdruk hieronder) ‘vast’ aanzetten? Dat ik die niet iedere rit opnieuw hoef aan te zetten (grijze schuifje blauw maken) om verbinding te krijgen. Tevens viel het me op dat bij ‘Hernoemen’ bij het starten Opel stond en dat de naam na het verzetten van de 2 rood omcirkelde kruisjes veranderde in MyLink.

      [IMG]http://i67.tinypic.com/yo57r.jpg[/IMG]

      Soms gebeurd het me ook nog wel eens dat alleen het bluetooth tekentje gaat branden en het telefoontje niet. Het niet branden van het telefoontje heeft als gevolg dat je Bringgo niet kunt gebruiken.
      Ik heb al verscheidene keren de koppelingen opgeheven; zowel in de auto als in de telefoon. Zo ook vandaag nog. Na het opnieuw koppelen kreeg ik Bringgo niet op het 7 inch scherm aan de praat. Mijn telefoon zei ‘Connected’, maar witte stippeltjes ‘verbinden’ bleven lopen op het scherm in de auto tot hij na een bepaalde tijd vroeg om het apparaat te controleren terwijl die nog steeds ‘connected’ aangaf. De gegevens konden dus op een of andere manier niet doorgegeven worden zodat ik een adres kon invoeren.

      [IMG]http://i65.tinypic.com/2ez20cn.jpg[/IMG]

      Kan dit te maken hebben met het feit dat er een nieuwe systeemupdate voor Intellilink is die geïnstalleerd moet worden? En dat het dan wel werkt? Dat was vorig jaar, of het jaar daarvoor volgens de Opel dealer het geval ivm slecht koppelen. Hoe vaak komen die updates ongeveer?
      Kort gezegd: heb ik nu niets aan mijn navigatie en voor ik weg kan rijden moet ik eerst wachten tot die gekoppeld/verbroken is (wat ik normaal onder het rijden liet gebeuren) en dan weer met de hand opnieuw koppelen wat tijd kost en niet zo hoort volgens mij.

      #18360770
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het updaten van je telefoon kan natuurlijk nooit kwaad. En als de update van je radio gratis is, dan zou ik hem ook gewoon laten uitvoeren.

        #18361039
        eerste-opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2010

          Op mijn telefoon voer ik altijd zo snel mogelijk de softwareupdate uit als ik een melding krijg dat er een update is. Update van de radio zal niet gratis zijn vrees ik. De Opel dealer doet maar weinig gratis moet ik zeggen. In augustus een motorstoringslampje en gebeld. Kon 9 dagen later komen (toen was het lampje natuurlijk inmiddels uit) omdat de auto vast iets teveel uitstootte als het oliepeil en remvloeistof nog goed waren en mocht voor het uitlezen tussen de 45 en 50 euro betalen. Wat hebben ze gevonden? Dat het iets met de lamda-sonde was, maar welke van de 1000 dingen als het lampje uit is? Dat kunnen we niet zeggen, dan moet het lampje aan zijn.
          Overigens heb ik op het Corsa Drivers forum én via mijn verkoper vandaag begrepen dat de S7 vaker verbindingsproblemen heeft met de bluetooth. Ik zal het dus ook, en misschien wel voornamelijk bij mijn telefoon moeten zoeken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.