Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert…

Forumindex Forums Modellen Corsa Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert…

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur

richardschaeks
    Participant
    • Topics 76
    • Reacties 748

Ik heb redelijk wat corsa’s in me onderhoud en heb het pas 1x meegemaakt dat de bobine brug stuk was en dat was ook nog mijn eigen corsa Z10XEP blokje(110.000 km zoiets toen) , en de andere waren Z12XEP, A12XER en A14XER

Vooral de Z blokken hebben al ruim 150k gelopen.

Ik hoor en lees wel eens verhalen dat de aantal opelfabrieken wel degelijk verschillende kwaliteiten/merken onderdelen gebruiken. Nu weet ik toevallig dat ik er 1 heb uit russelheim wat normaal de betere fabriek van opel is…

CorsaE2015
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Deze week ook bobine laten vervangen – na bijna 4 jaar en 55000 km –  : Corrosie in schacht nr 4.

Van de rekening van 450 Euro moest ik 90 zelf betalen, de rest kwam na enig overleg te verallen (coulance). Netjes opgelost door Opel Dealer.

Hoop wel dat de nieuwe bobine gewoon heel blijft.

PalmRoyale
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 4

Mijn vorige Corsa had een Z12XEP blok en ik heb bijna 9 jaar met de originele bobinebrug gereden. Ik deel deze ervaring dus niet.

Klaas01
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 12

@palmroyale:

Klopt dat oudere Corsa’s hier geen last van hebben. De ‘modificatie’ op de bobine heeft plaats gevonden vanaf ca 5 jaar geleden.

Daarom heeft Corsa2015 en vele anderen er wel last van, en jij niet.

@Corsa2015,

fijn dat de Opeldealer het op die manier heeft opgelost.

Kenkadett
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2

Beste,

mijn vriendin is onlangs in panne gevallen met haar Corsa D 1.4 van 2014

na wa opzoekwerk kwam ik al snel hier terecht.de bobinerail was volledig geoxideerd aan cilinder 4.

De auto start maar blijft zeer slecht draaien en komt ook zeer slecht op toeren metveen ratelend geluid erbij.

ik bestel via het net een andere rail (115€ geleverd) en monteer deze met nieuwe (iridium lpg) bougies. Omdat zo ook lpg heeft laten leggen.

nu is het probleem nog net hetzelfde. Start niet of zeer slecht en draait onregelmatig met ratelend geluid (op benzine op lpg kan ik niet testen )

ik lees hier ook Posts over het uitlezen ban codes met de rem/gaspedaal maar dit wil niet echt lukken.

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt

Klaas01
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 12

@Kernkadett,

Het klinkt idd alsof het een probleem is van de bobinerail. Misschien is het nu zo, doordat de betreffende cylinder al een tijd niet meer goed functioneerde, dat nu ook de injector op 4 aangedaan is en moet worden schoongemaakt of vervangen. Misschien eerst eens een flesje injectorreiniger door de benzine doen, en dan een stuk flink gaan rijden..

Kenkadett
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2

@klaas01

beste, ik betwijfel of het de injector is want op lpg hebben we hetzelfde probleem.

ik ga eens proberen met andere bougies. Net laten uitlezen en geeft engine misfire.

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.