Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert…

Forumindex Forums Modellen Corsa Bobine geconstrueerd om kapot te gaan…, garage profiteert…

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364329

    richardschaeks
    Participant
    • Topics 76
    • Reacties 748
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 October 2008

    Ik heb redelijk wat corsa’s in me onderhoud en heb het pas 1x meegemaakt dat de bobine brug stuk was en dat was ook nog mijn eigen corsa Z10XEP blokje(110.000 km zoiets toen) , en de andere waren Z12XEP, A12XER en A14XER

    Vooral de Z blokken hebben al ruim 150k gelopen.

    Ik hoor en lees wel eens verhalen dat de aantal opelfabrieken wel degelijk verschillende kwaliteiten/merken onderdelen gebruiken. Nu weet ik toevallig dat ik er 1 heb uit russelheim wat normaal de betere fabriek van opel is…

    #18366017

    CorsaE2015
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 May 2019

    Deze week ook bobine laten vervangen – na bijna 4 jaar en 55000 km –  : Corrosie in schacht nr 4.

    Van de rekening van 450 Euro moest ik 90 zelf betalen, de rest kwam na enig overleg te verallen (coulance). Netjes opgelost door Opel Dealer.

    Hoop wel dat de nieuwe bobine gewoon heel blijft.

    #18366019

    PalmRoyale
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 May 2019

    Mijn vorige Corsa had een Z12XEP blok en ik heb bijna 9 jaar met de originele bobinebrug gereden. Ik deel deze ervaring dus niet.

    #18366020

    Klaas01
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 12
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 November 2017

    @palmroyale:

    Klopt dat oudere Corsa’s hier geen last van hebben. De ‘modificatie’ op de bobine heeft plaats gevonden vanaf ca 5 jaar geleden.

    Daarom heeft Corsa2015 en vele anderen er wel last van, en jij niet.

    @Corsa2015,

    fijn dat de Opeldealer het op die manier heeft opgelost.

    #18366029

    Kenkadett
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 May 2019

    Beste,

    mijn vriendin is onlangs in panne gevallen met haar Corsa D 1.4 van 2014

    na wa opzoekwerk kwam ik al snel hier terecht.de bobinerail was volledig geoxideerd aan cilinder 4.

    De auto start maar blijft zeer slecht draaien en komt ook zeer slecht op toeren metveen ratelend geluid erbij.

    ik bestel via het net een andere rail (115€ geleverd) en monteer deze met nieuwe (iridium lpg) bougies. Omdat zo ook lpg heeft laten leggen.

    nu is het probleem nog net hetzelfde. Start niet of zeer slecht en draait onregelmatig met ratelend geluid (op benzine op lpg kan ik niet testen )

    ik lees hier ook Posts over het uitlezen ban codes met de rem/gaspedaal maar dit wil niet echt lukken.

    Iemand ervaring hiermee?

    Alvast bedankt

    #18366044

    Klaas01
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 12
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 November 2017

    @Kernkadett,

    Het klinkt idd alsof het een probleem is van de bobinerail. Misschien is het nu zo, doordat de betreffende cylinder al een tijd niet meer goed functioneerde, dat nu ook de injector op 4 aangedaan is en moet worden schoongemaakt of vervangen. Misschien eerst eens een flesje injectorreiniger door de benzine doen, en dan een stuk flink gaan rijden..

    #18366046

    Kenkadett
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 May 2019

    @klaas01

    beste, ik betwijfel of het de injector is want op lpg hebben we hetzelfde probleem.

    ik ga eens proberen met andere bougies. Net laten uitlezen en geeft engine misfire.

     

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.