Navigeren naar zuid frankrijk met navi cd70

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Navigeren naar zuid frankrijk met navi cd70

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272539
    D.J.R.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 June 2009

      Hallo forum leden,

      Over 4 weken gaan de remmen los want dan is het vakantie.
      Wij gaan naar zuid frankrijk met de sleurhut.
      Nu heb ik cd’s met zuid frankrijk en Noord Frankrijk maar hoe werkt het eigelijk?
      Moet ik thuis eerst de cd van Zuid Frankrijk er in doen en adres in voeren en daarna de cd benelux er in gooien?
      Wie weet er meer vanaf?

      Gr Dirkjan

      #18288744
      eerste-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2010

        CD70 vind ik persoonlijk geen gebruiksvriendelijk systeem.
        M’n pa heeft het, en die moet voor ieder land apart een cd erin stoppen (gekocht via internet die CD’s, waar? Geen idee!). Onze reis naar Italië van afgelopen voorjaar zag er zo uit:

        1. Thuis CD van Nederland erin, instellen op Venlo (net voor de grens met Duitsland)
        2. Thuis CD van Duitsland erin, instellen op Freiburg/Lörrach en CD van Duitsland er weer uit.
        3. Thuis, of inmiddels op een parkeerplaats na de eerste rustpauze CD van Zwitserland erin, een zwitserse stad tegen de Italiaanse grens invoeren en CD er weer uit.
        4. Thuis, of inmiddels op een parkeerplaats (net wanneer het jou uitkomt) CD van Italië erin, en toen konden we het exacte adres pas ingeven. CD er weer uit.
        5. Nederlandse CD terug erin.

        Waarom zo omslachtig? Deze CD’s kennen alleen het land waar de cd van is (anders ‘begeeft u zich naar de geplande route aub’). Invoeren is vanwege veiligheidsredenen onmogelijk als je harder als een aantal kilometer per uur rijdt (5 of 10 dacht ik). Opgeslagen bestemming kun je wel oproepen onder het rijden.
        Dus als je zorgt dat er een paar ijkpunten instaan voor je vertrekt, dan kun je onderweg je CD wisselen. Dat mag de bijrijder natuurlijk ook doen. Die kan echter niet de navigatie instellen boven een bepaald aantal kilometer per uur!
        Zorg dus in uw geval dat er een stad in Noord-Frankrijk eerst in staat, en daarna pas de eindbestemming in Zuid-Frankrijk.

        Mocht het niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel!

        #18288745
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Er bestaat ook een Major Roads Of Europe CD, hiermee kom je een heel eind zonder elke keer de cd te wisselen.

          Wat betreft de veiligheid dat je niks kan invoeren etc tijdens het rijden, dit is uit te schakelen d.m.v de tech-2

          #18288746
          D.J.R.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 June 2009

            Kan ik ook de satelliet coördinaten in voeren? Bij m’n tomtom kon dat wel en dan zette die je voor de deur af

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.