Sigarettenaansteker, stoelen en automaa in nieuwe Opel Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Sigarettenaansteker, stoelen en automaa in nieuwe Opel Corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272451
    eerste-opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Ik ben aan het kijken voor een andere auto, en de nieuwe Opel Corsa (die nu dus in de showroom staat) is bij mij in beeld. Ik heb daar echter nog een paar vragen over, en waar kan ik die beter stellen als op het Opel forum?

      Is het mogelijk bij deze auto om er een sigarettenaansteker in te laten zetten zodat je bijvoorbeeld je TomTom onderweg zou kunnen opladen? TomTom kan ook een compressor zijn om de banden op te pompen die via de 12-Volts aansluiting werkt of iets anders wat een 12-Volts stekker heeft.

      Zaterdag heb ik een proefrit in een Business edition gemaakt als ik me niet vergis. Deze stoelen zaten echter totaal niet lekker. Kan het kloppen dat de stoelen in een Color Edition anders zijn (zitten beter naar mijn idee) en zitten deze betere stoelen ook in andere uitvoeringen van de Corsa zoals de Edition, Cosmo en/of OPC? De stoelen in de Business zaten gisteren nog slechter als de stoelen in mijn huidige Corsa van 2001.

      Als laatste wil ik graag een aantal vragen stellen over hoe het zit met het brandstofverbruik tussen een halfautomaat (Easytronic) zoals Opel heeft en een volautomaat (zoals Suzuki en Mazda hebben) die ook in beeld is. De Opel dealer zei mij dat een halfautomaat Easytronic systeem zuiniger rijdt als een volautomaat systeem zoals Mazda en Suzuki hebben. Kan iemand dit bevestigen of is dit een verkooppraatje?
      Daarnaast wil ik jullie de vraag stellen of een halfautomaat of een volautomaat robuuster is? Wat staat er relatief minder bij de garage met mankementen? Bij een halfautomaat merk je nog wel eens een ‘kickdown’ momentje, maar bij een volautomaat heb je dat helemaal niet.

      #18288081
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Bestaan er überhaubt auto’s die geen sigarettenaansteker hebben?

        #18288082
        Engee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2007

          Als er geen sigaretten aansteker inzit is het, zoals nu vaak standaard, een ‘niet rokers pakket’. Je kunt een rokers pakket nemen maar volgens mij zit er standaard wel gewoon een 12v aansluiting in.

          #18288083
          pascal1109
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2007

            12v zal er standaard wel in zitten ja
            stoelen zijn ook meerdere mogelijkheden voor

            Maar waarom vraag jij zulke dingen niet aan de dealer als jij een proefritje gemaakt hebt?
            Natuurlijk lullen 9 van de 10 verkopers een eind weg, maar je kan zelf logisch nadenken en kritische vragen stellen. Als je je verveelt, ga je lekker naar een andere dealer voor exact hetzelfde en dan verhaaltjes vergelijken :D

            #18288084
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Kijk ook eens op de website van Opel en download daar de prijslijst daar vindt je ook alle mogelijke optie ‘s

              #18288085
              eerste-opel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 March 2010

                @TedMechanic wrote:

                Bestaan er überhaubt auto’s die geen sigarettenaansteker hebben?

                Ja, die bestaan! Mijn ouders rijden nu een Opel van juni 2005, maar toen ze die kochten had de auto alleen achterin een 12-Volts aansluiting.
                Voorin hebben ze er in 2009 (toen zij hem als occasion kochten) alsnog een in laten zetten. Die auto had het alleen achterin, maar achterin gebruik je geen TomTom, laad je geen telefoon op als je handsfree set voorin zit etc.
                Raar, maar wel waar.

                @Engee wrote:

                Als er geen sigaretten aansteker inzit is het, zoals nu vaak standaard, een ‘niet rokers pakket’. Je kunt een rokers pakket nemen maar volgens mij zit er standaard wel gewoon een 12v aansluiting in.

                Nee, dat is niet meeer standaard. Of ik moet er bij de Opel Corsa gigantisch overheen gekeken hebben.
                Net daarvoor had ik in een nieuwe Mazda 2 gereden en die had het 100% zeker niet. Een week ervoor in een Suzuki Swift gereden en die had het volgens mij ook niet hoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen. Het gaat mij niet om het roken, maar meer om het opladen van het een of het ander.

                @pascal1109 wrote:

                12v zal er standaard wel in zitten ja
                stoelen zijn ook meerdere mogelijkheden voor

                Maar waarom vraag jij zulke dingen niet aan de dealer als jij een proefritje gemaakt hebt?
                Natuurlijk lullen 9 van de 10 verkopers een eind weg, maar je kan zelf logisch nadenken en kritische vragen stellen. Als je je verveelt, ga je lekker naar een andere dealer voor exact hetzelfde en dan verhaaltjes vergelijken :D

                Goed om te weten dat er voor de stoelen ook meerdere mogelijkheden zijn.
                Afgelopen zaterdag heb ik een proefritje gemaakt in de nieuwe Opel Corsa en daarna genoeg tijd gehad om vragen op papier te zetten (verkoper was nog zo een 45 minuten in gesprek, het was druk). Echter heb ik de antwoorden toen niet direct opgeschreven en gisteravond was ik alweer het een en ander kwijt helaas. Daarnaast heb ik bepaalde vragen ook niet gesteld omdat ik dacht die wel even op internet te kunnen opzoeken, maar dat viel ook tegen bij sommige vragen.
                By the way had ik de verkoper ook nog wat vragen gemaild gisteren, maar de vraag is of die alles beantwoord. Daarnaast was de verkoper vandaag vrij weet ik dus dat zou morgen op z’n vroegst worden.
                Naar een andere dealer wil ik ook nog wel gaan binnenkort om te kijken wat die qua prijs te bieden hebben. Als ik ‘m elders goedkoper kan krijgen ben je een dief van je eigen portemonnee als je bij de duurdere (merk)dealer gaat kopen.

                @Andre_Ede wrote:

                Kijk ook eens op de website van Opel en download daar de prijslijst daar vindt je ook alle mogelijke optie ‘s

                Dat is geen gek idee. Dat zal ik ook eens gaan doen.

                #18288086
                eerste-opel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2010

                  Afgelopen donderdag heb ik mijn nieuwe Opel Corsa besteld. Het grote wachten (tot zeker September/Oktober) is dan uiteindelijk toch begonnen.
                  Ik heb de auto best leuk aan kunnen kleden, al zeg ik het zelf voor een niet al te hoge prijs (zeker niet ten opzichte van andere auto’s die ik gezien heb) die ik graag nog even voor me houdt.
                  Het is een 5-deurs Opel Corsa Color Edition Easytronic Benzine geworden in de kleur Pepermunt groen met standaard Cruise Control en Airco/climatecontrol (wat ik beide niet gewend ben) op in ieder geval deze uitvoering. Ik heb de auto onder meer kunnen aankleden met een Color + Pakket, dit houdt onder meer een zwart dak in, zwarte logostrip, zichtbare uitlaat, 17″ Lichtmetalen velgen (RTN), Donker getinte achterste zijruiten en achterruit, Sportieve aluminium pedalen en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels zwart. Voor de rest heb ik er het Advanced IntelliLinkpakket (LPYI) met onder meer IntelliLink met navigatie-ondersteuning via smartphone, Bluetooth, AUX-in en USB aansluiting, 7″ kleuren Touchscreen, Digital Audio Broadcast (DAB), Achteruitrijcamera, Park Assist II waardoor je auto automatisch kan inparkeren, dode hoek waarschuwing en Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur. Metallic lak dus, en als laatste nog een Ruimtebesparend reservewiel (N65). Koos ik niet voor het reservewiel dan zou ik een pompje krijgen en geen krik/gereedschap, dus zelf winterbanden wisselen indien gewenst is dan onmogelijk. De reserveband nu erbij bestellen of later over een paar jaar bestellen scheelt op dit moment 255 euro dat het duurder is. Dus de reserveband toch maar gedaan ondanks dat ik 2 linkerhanden heb.
                  De kleur is dus Pepermunt groen en een stoffe bekleding genaamd ‘Network Moonray’, zwart/grijze stof met een glimmend dashboard vanwege de inleg piano black.
                  Zie kleur:

                  Dingen waar ik nog lang over getwijfeld heb, maar uiteindelijk voorbij heb laten gaan zijn het interieurpakket wat de volgende voordelen bood: Verstelbare en gedeelde achterbankleuning (60/40, nu kan de achterbank alleen helemaal naar beneden indien nodig en kan er dus maar 1 persoon mee naast de bestuurder), Opbergruimte onder laadvloer in bagageruimte (was misschien ook nog wel handig geweest, maar als die 2 dingen het enige was), Derde hoofdsteun achter (neem je met achteruitrijden alleen maar meer zicht mee weg), In hoogte verstelbare passagiersstoel en ISOFIX installatievoorziening kinderzitje passagiersstoel.
                  Het laatste waar ik niet voor gekozen heb is het Waxhulppakket, dan wordt je auto 4x behandeld met wax die de lak beschermt tegen o.a. vogelpoep (waar ammoniakzuur in zit) etc. en het kenteken zou in de ramen gegraveerd worden. Ook dit kostte weer tussen de 200 en 300 euro waardoor ik daarvoor bedankt heb.
                  Het behandelen met die wax zou een dag werk zijn (eerste laag, intrekken een tijdje, die tijd werken ze aan een andere auto vermoedelijk, 2e laag, intrekken etc.).

                  Uiteindelijk kun je een auto op 100.000 verschillende manieren aankleden, maar dat kost vaak toch alleen maar geld en vaak niet een paar tientjes maar gauw alweer 2 a 300 euro. Een keer is het leuk geweest.

                  #18288087
                  Byjugo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 May 2013

                    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

                    Al die nieuwerwetse foefjes erop klinken toch wel prachtig ;)
                    Ik vind alleen die “zichtbare uitlaat” wel een beetje bijzonder…

                    Veel veilige kilometers toegewenst!

                    #18288088
                    johanhummer9
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 May 2011

                      Heb je al eerder met een easytronic gereden?

                      #18288089
                      eerste-opel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 March 2010

                        Dank voor je reactie Byjugo.
                        Ik ben blij dat ik uiteindelijk een keuze heb kunnen maken uit heel veel auto’s. Oriënterend met een stuk of 30 begonnen, naarmate het kijken bij de dealers vorderde werden dat er 7 en die 7 werden er uiteindelijk 3 waar een proefrit in gemaakt werd. Helaas met 1 week ertussen, maar toch nog wel een goed beeld kunnen vormen. De keuze uit die 3 was niet gemakkelijk, maar uiteindelijk op een aantal (kleine) dingen de keuze kunnen maken.
                        De zichtbare uitlaat weet ik ook niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar daar komen we vanzelf achter als de auto klaar is.
                        De nieuwerwetse foefjes gaan we langzamerhand maar allemaal uitproberen, als dat kan en het niet alleen ter versiering is. Hij gaat er best mooi uit zien heb ik zelf het idee.

                        Die veilige kilometers gaat als het aan mij ligt wel goed komen. Je bent echter helaas ook afhankelijk van de mede-weggebruiker die wellicht een file over het hoofd ziet o.i.d.

                        #18288090
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Heb een easytronic Corsa D en is zeer zuinig.. Hoef niet vaak te tanken.

                          Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk

                          #18288091
                          johanhummer9
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 May 2011

                            @Do-Rithm wrote:

                            Heb een easytronic Corsa D en is zeer zuinig.. Hoef niet vaak te tanken.

                            Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk

                            Rij je niet zo vaak dan :jerry :jerry

                            Tja easytronic , ik mot er niks van hebben

                            #18288092
                            eerste-opel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 March 2010

                              @johanhummer9 wrote:

                              Heb je al eerder met een easytronic gereden?

                              Ja ik heb zelf al eerder Easytronic gereden.
                              Sterker nog; ik rijdt momenteel ook in een Opel Corsa C (2001, of een van de eerste of een van de laatste modellen heb ik me laten vertellen). Ik weet dus hoe een Easytronic schakelt.
                              Ik hoor dat er meerdere mensen zijn die niets van Easytronic moeten hebben, mede omdat hij ‘inhoudt’ tijdens het schakelen wat een volautomaat niet doet. Maar de Swift als volautomaat trok ondanks zijn 94PK slecht met inhalen. Ik wil geen auto hebben dat je de tijd moet nemen om in te halen, en nog 3x moet kijken of de auto achter je wel remt omdat jij slecht trekt met inhalen. De Mazda 2 was simpelweg niet te rijden als automaat (staat er in Rotterdam eentje ben ik inmiddels achter, maar is wat ver vanuit Nijmegen). En niet bij een bedrijf dat landelijk opereert dus overhalen werd ook lastig. Omdat de Swift zo slecht trok en ik de Mazda niet in automaat kon rijden durfde ik het niet aan omdat je in een automaat altijd wat PK’s verliest (wel proefgereden in een handgeschakelde bak, dat wil zeggen dat m’n pa gas gaf en stuurde ivm mijn automaatrijbewijs). Uiteindelijk voor zekerheid gegaan…..

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.