Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het is ongeveer 4 tot 5 uur werk volgens mij, als je weet wat je doet, plus de set die meestal niet goedkoop is.
dus 1000 euro is niet te gek, maar denk zelf dat het nog wel goedkoper zou kunnen.
helaas zelf niet de middelen om je hiermee te helpen.
ten eerste zal je moeten uitlezen. noodloop kan veel oorzaken hebben. dus hier iets gaan roepen is pure onzin.
na uitlezen kan je in een richting gaan zoeken.
bij mijn z20net was het membraam van de blow off valve stuk. om maar een oorzaak te noemen.
23 mei 2021 om 12:15 In reactie op: stekkerdoos trekhaak werkt nog steeds niet, module zit erin #18420653Je mist de trekhaak module.
in mijn ervaring is een set voor een 2.2 compleet met balansas ketting. anders ff google kom je zat sets tegen.
dashboard is een bekend dingetje van deze auto’s. beste is deze op te sturen naar actronics of een dergelijk ander bedrijf.
[quote quote=18373337]Heb je de kabel al gecontroleerd? En even goed controleren welke van de twee het is. Meestal is dit een kabelbreuk / slecht contact.[/quote]
hoe bedoel je, welke van de twee? Er zit er maar 1 in.
ga er maar van uit dat het een ketting is.
en hou er ook rekening mee dat je 98 tankt zonder ethanol, de hoge druk pomp kan niet tegen de ethanol
[quote quote=18373337]Heb je de kabel al gecontroleerd? En even goed controleren welke van de twee het is. Meestal is dit een kabelbreuk / slecht contact.[/quote]
bedoel het niet rot ofzo, maar waarom zou het een draadbreuk zijn?
dan denk ik dat het tijd wordt om de auto gewoon naar de garage te brengen.
zover gaat mijn verstand ook niet, dus beter een expert ernaar laten kijken.
onderdeel nummer bij google intoetsen en je hebt talloze hits. simpelweg bestellen en monteren.
de laadspanning mag niet meer zijn dan 14,4 volt, anders kan een accu gaan koken.
dit lijkt mij, voor zover dit op afstand kan, een simpele diagnose. de spanningsregelaar van het dynamo is stuk.
deze zijn meestal niet los meer te vernieuwen, dus een ander dynamo zou hierin de oplossing zijn.
het water wat achter dat plaatje vandaan komt, is airco condens water.
en de leidingen zijn remleidingen, die lekken geen water.
hoeveel is veel koelvloeistof verlies?
2 februari 2020 om 17:32 In reactie op: Vectra C 2002, richtingaanwijzer en cruise control werken niet correct #18372127ik heb hetzelfde probleem gehad, geen goed werkende cruise controle enz.
het verhaal van de CIM ken ik en zal ongetwijfeld werken.
wat ik echter gedaan heb, is mijn handel eruit gehaald en toen het scharnierpunt in de CIM goed ingespoten met contact spray.
hierna functioneert alles weer zoals het hoort.
naar de dealer voor uitlezen.
pomp stuk.
zet hem maar uit, want als hij echt vast slaat draait alles stuk.
ik heb twee weken geleden ook mijn pomp mogen vernieuwen, had via marktplaats iemand gevonden die bood hem aan voor 139 euro met twee jaar garantie.
ben de juiste gegevens kwijt, maar het zat in Enschede.
ik weet niet hoe dik de kabel is, maar bij bepaalde aanhangers van vrachtwagens worden staal kabels gebruikt voor de remmen.
die heb je dan in 6mm of 8 of 10. wellicht kan een bedrijf die dat levert je helpen.
22 juni 2019 om 08:57 In reactie op: Vectra c benzine lampje knippert ook nog na het tanken #18367045als je de sleutel in het contact laat zitten, dan houdt de auto een soort geheugen vast.
heb zelf eens meegemaakt dat mijn cruise control het niet meer deed, na het in het contact laten zitten van mijn sleutel.
18 juni 2019 om 17:43 In reactie op: Vectra c benzine lampje knippert ook nog na het tanken #18366977sleutel wel uit het contact gehaald?
is niet je wast-gate, maar je blow-off valve.
en idd is dit het reparatie setje.
heb dit zelf ook al met de mijne gehad.
[quote quote=18365975]
waarom ga je je remklauwen losdraaien omdat je remontluchter komt???? super dat je dit gevonden hebt zonder dat er wat is gebeurt, maar ik snap de logica niet.
Ik heb een remupgrade gedaan van standaard naar 314mm. Vandaar dat ik de oude klauwen al los had gedraaid. Daarvoor was ook de remontluchter nodig. Ik heb op dit moment alleen maar de voorkant gedaan, de 292mm achterklauwen ga ik reviseren zodra de rubbers binnen zijn.[/quote]
ah, vandaar. is idd logies om dat te ontluchten.
nogmaals, je heb echt geluk dat er niks gebeurd is.
succes met reviseren.
waarom ga je je remklauwen losdraaien omdat je remontluchter komt????
super dat je dit gevonden hebt zonder dat er wat is gebeurt, maar ik snap de logica niet.
ooit hetzelfde meegemaakt bij een signum.
bleek een verstopte katalysator te zijn, kwamen ook geen fout code’s uit met deze storing.
hetgeen u wil zijn twee verschillende dingen. automatisch licht gaat via de regen/licht sensor die bij de binnen spiegel zit. is dus niet een kwestie van schakelaar erin en klaar.
licht aan bij auto openen is meestal te regelen via een happy light modul en staat los van de licht sensor.
als je een gereviseerde bak neemt, neem dan een aangepaste. deze heeft andere lagers en een aangepaste deksel waardoor er beter olie/koeling bij de lagers kan komen.
als je google op M32 kom je zat tegen, ook youtube filmpjes.
dit wordt een heel lastig verhaal, en k weet uit ervaring dat Opel in dit soort gevallen niks op papier wil zetten of ergens mee wil helpen. dat is echt heel jammer. ik zou om te beginnen de niet opel garage aansprakelijk stellen, desnoods via de rechtsbijstand, dan zullen zij moeten bewijzen dat zij goed hebben gehandeld. dus laat je goed informeren door de rechtsbijstand. en probeer het juridisch loket ook eens.
ps: een auto kan ook naar binnen geduwd worden.
-
AuteurBerichten