carterontluchtingsslang

Forumindex Forums Modellen Corsa carterontluchtingsslang

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373270
    aam van kraaij
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2020

      Hallo Ik wil via deze weg graag hulp vragen bij een probleem wat ik heb.

      Ik heb een opel corsa D 1,3 CDTI bouwjaar 2012. Hele fijne auto.

      Maar nu is de carterontluchtingsslang kapot. De GM-CODE IS 0656176 en het teilnr: 55564791. Deze slang loopt van de achterkant van de motor boven over het blok naar de slang die tussen het luchtfilter en de turbo zit.

      Ik ben inmiddels bij 3 opel dealers geweest en die vertellen me alle 3 doodleuk dat deze slang niet meer geleverd wordt door Opel en dat ze me niet kunnen helpen. Op mijn vraag hoe ze dat dan doen als er klant met hetzelfde probleem de auto bij hun laat repareren krijg je eigenlijk geen antwoord.

      De auto naar de sloop brengen vanwege een slang van misschien 50 euro ga ik niet doen.

      Heeft iemand ervaring met dit probleem of kan iemand me aub helpen hoe ik dit op kan lossen?

       

      Al vooraf heel hartelijke bedacht ,

       

      een corsa rijder :cry:

      #18373286
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        onderdeel nummer bij google intoetsen en je hebt talloze hits. simpelweg bestellen en monteren.

        #18373346
        aam van kraaij
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 March 2020

          Hallo docekdmarc,

           

          Bedoel je dan het teilnr of de GM-code?

          Want tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden op internet. Ik vind dit nr wel maar krijg overal, zelfs op duitse sites, dat dit nr niet meer leverbaar is.

          Op welke site zou ik dit dan wel kunnen bestellen?

           

          B.v.d.

           

          Arie

           

           

          #18373378
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Als het een rubber slang is, gewoon binnen en buitendiameter opmeten, naar de automaterialenzaak gaan, vragen om een oliebestendige rubber slang met de juiste afmetingen en die monteren?

            Als het metaal is, er af halen, goed schoon maken en ontvetten, kloddertje twee-componenten metaalepoxy en wat dun (buigzaam) aluminium over het lek plakken?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.