Vectra c 2.0 t station probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c 2.0 t station probleem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18419856
    wesley v dijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 May 2021

      Heb een vraag als ik een tijd rij en ik geef gas valt de turbo weg en begint het lampje met sleutel tebranden weet iemand wat het kan zijn

      #18419943
      Huiting88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2015

        Hey Wesley

        Ik heb je probleem ff ingetypt op google en kwam op de ANWB ( niet specifiek bij een Vectra) dit stukte tekst tegen:

        U meldt een storing aan uw Opel met 1.9 CDTI motor. De motor gaat blijkbaar in noodloop. Dat is een ingreep van de computer als er ergens een storing wordt opgemerkt. De motor levert dan niet meer het volle vermogen (om eventuele schade te voorkomen), wat inderdaad lijkt op het uitvallen van de turbo.

        De oorzaak kan divers zijn. Het zou een probleem kunnen zijn met de inlaat. De EGR-klep is wel een vaker voorkomende oorzaak van dit soort storingen. Ook wervelkleppen kunnen zijn losgekomen. Maar een slechte elektrische verbinding (een gecorrodeerde stekker) kan ook de boosdoener zijn.

        Met een auto in noodloop is het niet aan te raden zo’n lange reis te gaan maken. Het beste is om de auto uit te laten lezen door een merkdealer zodat ze op het goede spoor worden gezet om de storing te lokaliseren en te verhelpen. U kunt voor ondersteuning ook contact opnemen met de Alarmcentrale. ”

         

         

        Ik zou zeggen.. ga ff langs een garage en laat hem uitlezen

        #18420654
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          ten eerste zal je moeten uitlezen. noodloop kan veel oorzaken hebben. dus hier iets gaan roepen is pure onzin.

          na uitlezen kan je in een richting gaan zoeken.

          bij mijn z20net was het membraam van de blow off valve stuk. om maar een oorzaak te noemen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.