Wat heb ik precies nodig?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat heb ik precies nodig?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373798
    Haentje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 September 2018

      Naar aanleiding van de reacties die ik ontvangen heb hier op het forum over mijn ratel bij mijn Opel Signum 2.2 Direct 2006 42-SN-VH

      Nu is mijn vraag welke onderdelen heb ik precies nodig voor het vervangen van de ketting.

      Er is gezegd door de garage de ketting met 138 schakels. (Ketting set) + multiriem set (met spanner), Waterpomp set.

      Hij is tevens vandaag voor de keuring geweest en daar hebben ze aangegeven dat mijn fuseehoes L+R vervangen moeten worden. Wat is het advies om meteen complete arm te vervangen of alleen de hoesjes?

      Misschien zijn het domme vragen maar ik heb er zelf geen verstand van en ben al veel van het kastje naar de muur gestuurd door verschillende garages. Vandaar dat ik het hier stel bij mensen die ervaring hebben met dit type auto.

      #18373800
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Je hebt er zelf geen verstand van maar je wilt wel de ketting vervangen???

         

        maak ff een filmpje als je hem voor het eerst start na het vervangen van de ketting

        #18373805
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Je hebt 2 ketting set nodig, gewone distributie ketting set en balans as ketting set + pakkingen.

          Waterpomp hoeft niet persé als ie daar niet lekt, heb er inmiddels al heel wat gedaan pas 1x een waterpomp( welke niet stuk was)

          Maar zoals hierboven al staat als je niet weet wat je doet niet aan beginnen!

          #18373809
          Haentje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2018